Kokemusta Sepramin lopetuksesta?

Olen 43v., käyttänyt kaksi vuotta 20mg.mielialalääkkeitä,nyt Sepramia.

Elämäntilanne rauhoittunut ja olenkin jo kerran kokeillut lääkkeen lopetusta.

Oireina tässä "muutoshässäkässä" tuli itkuherkkyyttä,univaikeuksia illalla,heittohuimausta ja leukojen kiristelyä.
Monta kokonaista päivää jatkunut heittohuimaus tuntui sietämättömältä.
Kuin olisi pahemman luokan hiprakassa tai tulossa hulluksi...

Lääkettä otin viikon joka toinen päivä,toisella viikolla puolitin annoksen.
Kun tietäisi,kuinka kauan noita kauheita oireita täytyy kestää??

Nyt lopetus taas vaiheessa,joten kaipaan hurjasti kokemuksianne-ja vähän tukea yritykseen,KIITOS:)
3654
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Koska lääkkeenkäyttö/ tarve ollut sinulla aika vähäistä.
Lopetin 17vuotta kestäneen lääkityksen (muita lääkkeitä) Heinäk..06.
Vieroitusoireina vain vähän huimaustunteita ja yöunet jäivät vähäisiksi?

Kävelin luontaistuotekauppaan.
Sain/ ostin sieltä "Mäkikuisma uutetta ja Trypto-tabs kapseleita". Auttavat unen laatuun ja sitämyötä tasapainoon?

Olen siis ollut nyt 15 kk ilman kemiallisia lääkkeitä ja hyvin menee. JUMALALLE kiitos.

Nykyään toimin mm. Tukihenkilönä ja tekemistä piisaa joka päivälle, eikä uuvuta yhtään.

Tsemppiä sinulle. Kyllä sinä pääset näistä pienistä vaikeuksista yli. Hiukan sitkeyttä vaan

Äänestä
  • aikataululla? Mäkikuismaa en voi käyttää koska se heikentää e-pillereiden tehoa.

    Äänestä

  • ja millaisella kirjoitti:

    aikataululla? Mäkikuismaa en voi käyttää koska se heikentää e-pillereiden tehoa.

    ORSANIL. ATARAX. MIAXAN. IMOVANE

    Määrät minimiä (en nyt yhtäkkiä muista takkaann)
    Kahdenviikon aikana.

    Ensin toisessa järjestyksessä, ei onnistunut. Muutin järjestystä ja se onnistui. Luojalle kiitos!

    Terveisin JUKKA

    Ps. Kysy vapaasti lisää jos on kysyttävää?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Maruzella kirjoitti:

Olen 43v., käyttänyt kaksi vuotta 20mg.mielialalääkkeitä,nyt Sepramia.

Elämäntilanne rauhoittunut ja olenkin jo kerran kokeillut lääkkeen lopetusta.

Oireina tässä "muutoshässäkässä" tuli itkuherkkyyttä,univaikeuksia illalla,heittohuimausta ja leukojen kiristelyä.
Monta kokonaista päivää jatkunut heittohuimaus tuntui sietämättömältä.
Kuin olisi pahemman luokan hiprakassa tai tulossa hulluksi...

Lääkettä otin viikon joka toinen päivä,toisella viikolla puolitin annoksen.
Kun tietäisi,kuinka kauan noita kauheita oireita täytyy kestää??

Nyt lopetus taas vaiheessa,joten kaipaan hurjasti kokemuksianne-ja vähän tukea yritykseen,KIITOS:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu