Moi!
Äidilläni on erittäin raskas työ, joka on vaatinut veronsa. Viimeisin ongelma on kaularangassa. Särky on aivan järjetön, siitä seuraa korkea verenpaine ja pahimmillaan olo on niin heikko ettei jaksa edes kannatella päätään.
Onko ajatuksia mikä tämä tällainen saattaisi olla?
Lääkärit eivät sano mitään, joudutaan itse asiaa tutkimaan.
Kaularanka ei kannattele
30
3637
Vastaukset
- hoidettu
Ei muutaku nikamalukot auki.
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1176612 - osaaja???
Etsi koulutettu kiropraktikko tai naprapaatti, joka OSAA avata myös kaularangan lukot.
Noita kaularangan lukkoja EI sitten osaa avata kuin aniharva eli ei kun soittaan "osaajia" läpi ja kyseleen, mitä osaavat.
Paras olisi, jos osaisi käsitellä koko rangan eli lantiosta kallonpohjaan asti.
Itselläni on kyllä kokemusta, jotta puhelimessa kyllä mainostetaan omaa osaamistaan ja että kaikki vaivat lähtee, mutta lopputuloksena voi olla pelkästään tyhjä lompakko ja paha mieli.
Täältä löydät kiropraktikot:
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/loyda_kiropraktikkosi/
Itse kävin täällä ja tuli koko ranka kuntoon ja ojennukseen:
http://www.kiropraktikkokeskus.com/sivu.php- kysyjänä
Kaikkihan ne väittää osaavansa koska luulevat osaavansa. Miksi pitäisi vielä erikseen kysellä osaamista, jos ovat muka koulutettuja?
---------------------------------------------
Haloo, onko osaajalla?
-Kyllä
Osaatko hoitaa kaularangan?
-Tietenkin, olehan koulutettu
Osaatko varmasti hyvin?
Ja lopulta osaajan hoitona on ollut laittaa lippalakki sivuttain päähän ja lippaan paino, jotta lippa kallistaa päätä toiselle puolelle ja siten niska saatiin suoraksi.
Kivut tosin ei lähtenyt ja uusiakin tuli, kuten polvikipu. Mutta osaajan mielestä se ei mitenkään liity tehtyyn hoitoon. Eli osaaja osasi mielestään hoitaa ongelman hyvin. Niin hänet oli koulutettu se tekemään. - osaaja???
kysyjänä kirjoitti:
Kaikkihan ne väittää osaavansa koska luulevat osaavansa. Miksi pitäisi vielä erikseen kysellä osaamista, jos ovat muka koulutettuja?
---------------------------------------------
Haloo, onko osaajalla?
-Kyllä
Osaatko hoitaa kaularangan?
Osaatko varmasti hyvin?
Ja lopulta osaajan hoitona on ollut laittaa lippalakki sivuttain päähän ja lippaan paino, jotta lippa kallistaa päätä toiselle puolelle ja siten niska saatiin suoraksi.
Kivut tosin ei lähtenyt ja uusiakin tuli, kuten polvikipu. Mutta osaajan mielestä se ei mitenkään liity tehtyyn hoitoon. Eli osaaja osasi mielestään hoitaa ongelman hyvin. Niin hänet oli koulutettu se tekemään.No ei valitettavasti tiedä mitenkään, mitä kukakin osaa oli koulut käyty tai ei ja mitkä koulut.
Onhan mullakin rahaa mennyt rutkasti hukkaan ihan turhaan, kun luvattiin, että juu paranee ja kaik vaivat lähtee.
Viimeisimmän ja parhaimman löysin itse asiassa ihan tuurilla, kun kiropraktikon nettisivut ovat aikast pätevät, mutta ei sekään mitään kerro välttämättä, kun voihan sitä sivuillensa kirjoittaa ihan mitä vaan.
Tuttavilta voi sitten vinkkiä saada, jos jossain on joku hyvä tai täällä palstalla, vaikka täällä ei saa mainostaa.
- seuraava linkki
manipulaatiohoidon riskeistä. Teksti on engl.kielistä, mutta arvelen sinun osaavan nuorena ihmisenä sitäkin kieltä riittävästi :)
Olen itse fysioterapeutti ja kärsin päänsärystä ja kaularangan ns. kulumaoireista enkä missään nimessä anna kenenkään tehdä manipulaatiohoitoja kaularankaani : (
Miksi en??
Siksi, koska ymmärrän ne vaarat mitkä tuohon sisältyy.
Hengityskeskus esim. sijaitsee lähellä käsiteltäviä alueita kaularangassa ja miten voi ilman tarkkoja tutkimuksia olla kukaan varma, ettei siellä ole jotain synnynnäistä anomaliaa (epämuodostumaa) jonka käsittely sitten osoittautuukin kohtalokkaaksi.- NIska jumissa
Hei !
Minulla itsellä on lääkäri sanonut olevan jännitysniskan ja oli puhetta myös kaularangasta. Niskaani ei ole kuvattu. Sain lähetteen fysioterapiaan. Tarkoitatko manipulaatiohoidoilla myös OMT-terapiaa vai onko sellaiseen turvallisempaa mmennä ? Itse olen juuri ajatellut että en uskalla millekään "niksauttajalle" mennä kuitenkaan. Minulla on kyllä itsellä ihan hyviä jumppaohjeita, mutta jotenkin kaulan/hartian lihakset ovat niin jumissa etten niitä itse saa rennoiksi. Päätä taivutettaessa sivuille kuuluu sellaista rutinaa ja taivuttaminen tuntuu jäykälle. Olen siksi tuota OMT-terapiaa ajatellut. - vastata
NIska jumissa kirjoitti:
Hei !
Minulla itsellä on lääkäri sanonut olevan jännitysniskan ja oli puhetta myös kaularangasta. Niskaani ei ole kuvattu. Sain lähetteen fysioterapiaan. Tarkoitatko manipulaatiohoidoilla myös OMT-terapiaa vai onko sellaiseen turvallisempaa mmennä ? Itse olen juuri ajatellut että en uskalla millekään "niksauttajalle" mennä kuitenkaan. Minulla on kyllä itsellä ihan hyviä jumppaohjeita, mutta jotenkin kaulan/hartian lihakset ovat niin jumissa etten niitä itse saa rennoiksi. Päätä taivutettaessa sivuille kuuluu sellaista rutinaa ja taivuttaminen tuntuu jäykälle. Olen siksi tuota OMT-terapiaa ajatellut....yksiselitteisesti.
Suosin kuitenkin itse pehmeämpiä hoitomuotoja, tällä tarkoitan fysioterapiaa sekä itsehoitoa, en vaihtoehtohoitoja.
Mutta ehdottomasti, jos minun pitäisi valita joku ammattiryhmä käsittelemään kaularankaani, niin se olisi OMT-ft.
Usein heistäkin kallein ja suosituin on pätevin sekä kokenein. Kannattaa kysellä tutuilta ym.
Ergonomialla pääset kyllä jo omin avuinkin pitkälle.
Itsekin ammatistani huolimatta joudun jatkuvasti tarkkailemaan/korjaamaan mm omaa istuma-asentoani. Myös autolla ajaminen, kävely ym kannattaa huomioida, ne kaikki vaikuttavat niskaankin.
Usein jännitykset helpottavat sitä kautta.
Myös yöaikainen rentoutuminen on erittäin tärkeää. Itse huomaan stressin alla tietämättäni unessa pitäväni hampaita tiukasti kiinni, mutta en kuitenkaan 'narskuta' :)
Mutta jo tuo esim. saa niskalihakset pysymään ikävässä kestojännityksessä.
Manipulaatio/mobilisaatio ovat hyviä hoitokeinoja, mutta vaivat, joihin niillä saadaan apua, tahtovat ikävä kyllä palata melko pian takaisin elleivät ergonomia ym em asiat ole kohdallaan.
Laitan vielä linkin manipulaatiohoitoja käsittelevälle tutkimukselle.
Voit itse päättää hakeudutko hoitoon, vai kokeiletko vielä muita keinoja ;)
http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nak01870
- Spelttityttö
Lääkäriin uudestaan ja vähintään pitäisi röntgenkuvata kaularanka.
Menee vaikka yksityiselle, jos ei työterveys tee mitään tai ei kuulu työterveyteen. Röntgenkuva on suht edullinen.
Itselläni todella kattava työterveys (röntgen, labrat, erikoislääkärit), kaikki ilmasia.
Jos mitään pahhaa vaivaa ei löydy, niin manipulaatiolla lukot auki koko rangasta, niin kyllä helpottaa oireet. - kaularankaan,
seurauksena voi olla halvaantuminen kaulasta alaspäin.
- muuten hoitovirheistä
ja kuinka paljon niitä korvattiin esim v 2006.
jyväskylän sairaanhoitopiirossä vaivaiset 612 t e
joista tukija liikunta elimistön siivu oli noin poulet eli kyllä päivystys 36 h ja sitten leikkeleen välilevyä potilaalta joka on jo valmiiksi koomassa kostautuu ainoastaan potilaalle kun veitsi lipsahtaa ja tuntuu lipsuvan aika hyvin. nousua edellisvuoteen on reilusti. kysy omasta sairaanhoitopiiristäsi kyseiset luvut enne leikkaukseen menoa ja harkitse vielä manuaalista hoitoa... onko siellä ollut korvattavia aiheita tai korvauksia hakeneita kuinka paljon? - hoidettu
Yliopiston tutkimukset on ihan eri mieltä tuosta.
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1176612
Toki siinä on vaaransa, mutta niin on kaikessa muussakin, jopa kotoa poistumisessa. Tosin kotiinkin on moni kuollu... - hoitoalan ammattilainen
hoidettu kirjoitti:
Yliopiston tutkimukset on ihan eri mieltä tuosta.
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1176612
Toki siinä on vaaransa, mutta niin on kaikessa muussakin, jopa kotoa poistumisessa. Tosin kotiinkin on moni kuollu...Koskaan ei pitäisi mennä manipulaatioon ennenkuin on kaularanka magneettikuvattu,varsinkin,kun on noin paha vaiva. Siinä voi oikeasti mennä henki.Magneettikuva on tarkka, kannattaa siis otattaa se ,vaikka yksityisellä lääkäriasemalla,ellei oma lääkäri anna lähetettä. Minulla lääkäri kielsi manipulaation kaularangan vaurioiden vuoksi, ei ole kuulema turvallista.
- hoidettu
hoitoalan ammattilainen kirjoitti:
Koskaan ei pitäisi mennä manipulaatioon ennenkuin on kaularanka magneettikuvattu,varsinkin,kun on noin paha vaiva. Siinä voi oikeasti mennä henki.Magneettikuva on tarkka, kannattaa siis otattaa se ,vaikka yksityisellä lääkäriasemalla,ellei oma lääkäri anna lähetettä. Minulla lääkäri kielsi manipulaation kaularangan vaurioiden vuoksi, ei ole kuulema turvallista.
Mutta manipulaatioitahan on paljon erilaisia. Osa voi toki olla vaarallisia joillekin potilaille.
Kiertomanipulaatiot on todettu joskus vaarallisiksi (jos ei osaa tekniikkaa), mutta muiden vaarallisuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä. On vain lääkäreiden keksimiä satuja...
"Minulla lääkäri kielsi manipulaation kaularangan vaurioiden vuoksi, ei ole kuulema turvallista. "
Monilta se on kielletty, mutta ovat iloisia kun eivät lääkäriä totelleet.
Eihän lääkärit yleensä tiedä manipulaatiosta mitään. Kieltävät koska pelkäävät menettävänsä maksavan asiakkaan...
Mulle ortopedi suuttui kun kerroin käyneeni koulutetulla kiropraktikolla.
Taitaa sulla olla lisäkoulutuksen paikka! Suosittelen lukaisemaan vaikka kirjan. Paljon hyvää perustietoa ja useita potilaiden kertomuksia:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511220926 - Tutkimatta ensin
hoidettu kirjoitti:
Mutta manipulaatioitahan on paljon erilaisia. Osa voi toki olla vaarallisia joillekin potilaille.
Kiertomanipulaatiot on todettu joskus vaarallisiksi (jos ei osaa tekniikkaa), mutta muiden vaarallisuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä. On vain lääkäreiden keksimiä satuja...
"Minulla lääkäri kielsi manipulaation kaularangan vaurioiden vuoksi, ei ole kuulema turvallista. "
Monilta se on kielletty, mutta ovat iloisia kun eivät lääkäriä totelleet.
Eihän lääkärit yleensä tiedä manipulaatiosta mitään. Kieltävät koska pelkäävät menettävänsä maksavan asiakkaan...
Mulle ortopedi suuttui kun kerroin käyneeni koulutetulla kiropraktikolla.
Taitaa sulla olla lisäkoulutuksen paikka! Suosittelen lukaisemaan vaikka kirjan. Paljon hyvää perustietoa ja useita potilaiden kertomuksia:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511220926Kiertomanipulaatio on joillekin ihmisille vaarallista vaikka tekniikka olisi kuinka hallussa. Kyse ei ole todellakaan saduista. Näillä viesteillään suositellessaan kaularangan manipulaatiota lääkärin päinvastaisista ohjeista huolimatta nimimerkki hoidettu astui erittäin heikoille jäille.
http://www.yle.fi/mot/mv060313/kasikirjoitus.htm - hoidettu
Tutkimatta ensin kirjoitti:
Kiertomanipulaatio on joillekin ihmisille vaarallista vaikka tekniikka olisi kuinka hallussa. Kyse ei ole todellakaan saduista. Näillä viesteillään suositellessaan kaularangan manipulaatiota lääkärin päinvastaisista ohjeista huolimatta nimimerkki hoidettu astui erittäin heikoille jäille.
http://www.yle.fi/mot/mv060313/kasikirjoitus.htmMutta kuten omakohtainen kokemus kertoo, monet lääkäreiden diagnoosit on virhediagnooseja. Mutta eihän ne niistä vastaa. He kieltävät manipulaation usein varmuuden vuoksi eli turhaan.
Moni on kiellosta huolimatta käynyt manipulaatiohoidossa ja saanut avun.
Luonnollisesti on olemassa tilanteita, joissa manipulaatio ei ole hyväksi. Ja manipulaation ammattilaiset kyllä tietävät ne. Lääkärit eivät tiedä, koska eivät ole sen alan ammattilaisia.
Ja kiertomanipulaatio on vain yksi monista tekniikoista. Ei sitä kovin moni käytä. Paljon turvallisempiakin on useita. - hoidettu
Kiertomanipulaatio on joillekin ihmisille vaarallista vaikka tekniikka olisi kuinka hallussa. Kyse ei ole todellakaan saduista. Näillä viesteillään suositellessaan kaularangan manipulaatiota lääkärin päinvastaisista ohjeista huolimatta nimimerkki hoidettu astui erittäin heikoille jäille.
http://www.yle.fi/mot/mv060313/kasikirjoitus.htmVirtanen ei edes usko, että selkärangasta lähtee hermoja sisäelimiin. Se tieto lukee jo ihan lääketieteen perusteoksissa. Galenoksessakin.
Tuo MOT-ohjelma oli tarkoituksellinen ajojahti. En tiedä mikä oli motiivina, mutta se hakemalla haki pelkkiä negatiivisia asioita.
Moni on saanut avun niskojen manipulaatiohoidosta vaikka useimmat lääkärit ei sellaista hoitomuoto edes hyväksy. Mediuutisetkin kertoo sen tehosta. Lääkärilehti ei asiasta uutisoi?
Tuossakin on tosin hassusti väärä otsikko. Naprapatiahan on juuri sitä perinteistä hoitomuotoa ja siinäkin käytetään niskan (kierto)manipulaatiota. Nykylääketiede on tehottomampaa ja kalliimpaakin.
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1176612 - Collector
http://www.yle.fi/mot/mv060313/kasikirjoitus.htmSiinä taisi tulla nyt piikki auki useampaankin suuntaan vahingonkorvaushakemuksille jos joku kokee vaivansa pahentuvan vastoin lääkärin ohjeita annetulla kaularangan manipulaatiohoidolla.
- hoidettu
Collector kirjoitti:
Siinä taisi tulla nyt piikki auki useampaankin suuntaan vahingonkorvaushakemuksille jos joku kokee vaivansa pahentuvan vastoin lääkärin ohjeita annetulla kaularangan manipulaatiohoidolla.
Kenen piikkiin nämä menee?
"erikoislääkäri Tapio Kuhan mielestä Suomi on päivystyksen takapajula. Kuhan mukaan Suomessa kuolee vuosittain jopa 400 päivystyspotilasta silkasta osaamattomuudesta johtuviin viiveisiin ja lääkärin virheisiin."
A-talkissa mainittua:
"terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen kanta on myös se, ettei syylllisiä etsitä."
Ja sitten on lisäksi ne, jotka kuolee muihin hoitovirheisiin. Niitä on kai yhtä paljon. Ja hoitovirheitä on n. 10.000 vuosittain.
Kenen piikkiin menee, jos syyllistä ei edes etsitä? - Kriittisyyteen kykenevä
hoidettu kirjoitti:
Kenen piikkiin nämä menee?
"erikoislääkäri Tapio Kuhan mielestä Suomi on päivystyksen takapajula. Kuhan mukaan Suomessa kuolee vuosittain jopa 400 päivystyspotilasta silkasta osaamattomuudesta johtuviin viiveisiin ja lääkärin virheisiin."
A-talkissa mainittua:
"terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen kanta on myös se, ettei syylllisiä etsitä."
Ja sitten on lisäksi ne, jotka kuolee muihin hoitovirheisiin. Niitä on kai yhtä paljon. Ja hoitovirheitä on n. 10.000 vuosittain.
Kenen piikkiin menee, jos syyllistä ei edes etsitä?Nuo ovat pelkkiä perusteettomia heittoja herättämään keskustelua sinänsä tärkeästä asiasta.
Hoidetun moraalikäsitys: Jos naapurin Kalle varastaa kaupasta keskikaljaa, saa Villekin tehdä niin. - hoidettu
Kriittisyyteen kykenevä kirjoitti:
Nuo ovat pelkkiä perusteettomia heittoja herättämään keskustelua sinänsä tärkeästä asiasta.
Hoidetun moraalikäsitys: Jos naapurin Kalle varastaa kaupasta keskikaljaa, saa Villekin tehdä niin.Media ei noista ole tiedottanut vaan tuo lääkäri. Media tiedottaa vain murto-osan tapauksista.
Sinun moraalikäsityksesi:
Kalle auttaa todistetusti tuhansia ihmisiä 5 vuoden aikana, mutta jos hänelle kerran viidessä vuodessa tapahtuu virhearvio ja potilas vammautuu (potilas ei kuitenkaan itse halua nostaa syytettä, koska on ennenkin käynyt Kallen hoidossa ja on hyvin kiitollinen saamastaan avusta, sekä tietäää Kallen olevan tärkeä auttaja ihmisille) niin sinä silti tuomitset hänet. Miksi?
Samaan aikaan Ville hutiloi osaamattomuuttaan ja tappaa 10 ihmistä 5 vuoden aikana sekä vammauttaa 100 ihmistä, mutta se on ihan ok, koska Villellä on koulutus... Se on silloin ok. - Sinulta kertomatta
hoidettu kirjoitti:
Media ei noista ole tiedottanut vaan tuo lääkäri. Media tiedottaa vain murto-osan tapauksista.
Sinun moraalikäsityksesi:
Kalle auttaa todistetusti tuhansia ihmisiä 5 vuoden aikana, mutta jos hänelle kerran viidessä vuodessa tapahtuu virhearvio ja potilas vammautuu (potilas ei kuitenkaan itse halua nostaa syytettä, koska on ennenkin käynyt Kallen hoidossa ja on hyvin kiitollinen saamastaan avusta, sekä tietäää Kallen olevan tärkeä auttaja ihmisille) niin sinä silti tuomitset hänet. Miksi?
Samaan aikaan Ville hutiloi osaamattomuuttaan ja tappaa 10 ihmistä 5 vuoden aikana sekä vammauttaa 100 ihmistä, mutta se on ihan ok, koska Villellä on koulutus... Se on silloin ok.Näin kyseisen jutun ja hänen viestinsä oli tykkänään toinen kuin sinun ja joidenkin lehtien tulkinta. Hyvänä esimerkkinä ongelmasta on Marian sairaalan päivystystilanne. Siellä ei edes alan rautaisimmat ammattilaiset kykene bongaamaan massan joukosta kaikkia niitä, jotka pitäisi saada hoitoon nopeammin kuin "tavanomainen" 4-8 tuntia. Kyseisen lääkärin ehdotus on paitsi lisätä päivystykseen erikoistuneiden lääkäreiden määrää tällaisissa paikoissa, myös parantaa toimintaympäristöä oleellisesti (=lisää väkeä, lisää tiloja).
Nuo muut lukusi olet vetänyt suoraan tyhjästä hatustasi. Olet myös tarkoituksellisesti jättänyt kertomata kolikon kiiltävämmän puolen: mm. 500 000 leikkaustoimenpidettä vuosittain, maailman turvallisin äitiys- ja synnytyshuolto, suurin osa syövistä parannetaan, vaikeasti vammautuneita saadaan säilymään hengissä ja jopa elämän normaalia elämää, elinikäennusteet väestössä pitenevät koko ajan osin myös yhä paremman terveyden- ja sairaanhoidon ansiosta.
Kallen si-dislokaatiouskonnon terveyshyöty on edelleen osoittamatta, eli se on nolla, kunnes toisin todistat. Viitteitä asianmukaisista objektiivisista tutkimuksista odotellaan edelleen. Hyötyä ei paranna tippaakaan, vaikka toisen menetelmän haitat olisivat kuinka suuria hyvänsä. Nolla, mikä nolla. Lisäksi ratsastat jatkuvasti lainahevosella, kun saarnaat si-uskontoasi - viittaat muiden manuaalisten hoitojen tuloksiin. Juuri niiden, joita moitit toisaalla virheellisiksi ja tehoamattomiksi. Kummasti ne kuitenkin kelpaavat sumutusyrityksiesi kulisseiksi. - Spelttityttö
Sinulta kertomatta kirjoitti:
Näin kyseisen jutun ja hänen viestinsä oli tykkänään toinen kuin sinun ja joidenkin lehtien tulkinta. Hyvänä esimerkkinä ongelmasta on Marian sairaalan päivystystilanne. Siellä ei edes alan rautaisimmat ammattilaiset kykene bongaamaan massan joukosta kaikkia niitä, jotka pitäisi saada hoitoon nopeammin kuin "tavanomainen" 4-8 tuntia. Kyseisen lääkärin ehdotus on paitsi lisätä päivystykseen erikoistuneiden lääkäreiden määrää tällaisissa paikoissa, myös parantaa toimintaympäristöä oleellisesti (=lisää väkeä, lisää tiloja).
Nuo muut lukusi olet vetänyt suoraan tyhjästä hatustasi. Olet myös tarkoituksellisesti jättänyt kertomata kolikon kiiltävämmän puolen: mm. 500 000 leikkaustoimenpidettä vuosittain, maailman turvallisin äitiys- ja synnytyshuolto, suurin osa syövistä parannetaan, vaikeasti vammautuneita saadaan säilymään hengissä ja jopa elämän normaalia elämää, elinikäennusteet väestössä pitenevät koko ajan osin myös yhä paremman terveyden- ja sairaanhoidon ansiosta.
Kallen si-dislokaatiouskonnon terveyshyöty on edelleen osoittamatta, eli se on nolla, kunnes toisin todistat. Viitteitä asianmukaisista objektiivisista tutkimuksista odotellaan edelleen. Hyötyä ei paranna tippaakaan, vaikka toisen menetelmän haitat olisivat kuinka suuria hyvänsä. Nolla, mikä nolla. Lisäksi ratsastat jatkuvasti lainahevosella, kun saarnaat si-uskontoasi - viittaat muiden manuaalisten hoitojen tuloksiin. Juuri niiden, joita moitit toisaalla virheellisiksi ja tehoamattomiksi. Kummasti ne kuitenkin kelpaavat sumutusyrityksiesi kulisseiksi.Tuo hoidettu on aikamoinen takinkääntäjä.
Ekassa viestissä vika on Si-nivelessä ja sitähän ei osaa kuin aniharva tosi osaaja korjata koko Suomessa ja samalla lähtee kaikki vaivat ihan neurologisista sairauksista varvasvälisilsaan
ja jo seuraavassa viestiketjussa hän tuputtaa näitä muita ei osaajia, että sellaiselle pitäis mennä ne vaivat korjaamaan.
Kyllä tällaisella myllytyksellä menee viimeinenkin uskottavuus manuaalisiin hoitoihin, kun ekaks kukaan ei osaa mitään ja sit yhtäkkiä osaakin. Ja lopuks ei oikein tiedä, kuka osaa ja mitä.
Itse "hoidettu" ei kuitenkaan ole päivääkään lääkiksessä istunut.
On merkonomi. - hoidettu
Sinulta kertomatta kirjoitti:
Näin kyseisen jutun ja hänen viestinsä oli tykkänään toinen kuin sinun ja joidenkin lehtien tulkinta. Hyvänä esimerkkinä ongelmasta on Marian sairaalan päivystystilanne. Siellä ei edes alan rautaisimmat ammattilaiset kykene bongaamaan massan joukosta kaikkia niitä, jotka pitäisi saada hoitoon nopeammin kuin "tavanomainen" 4-8 tuntia. Kyseisen lääkärin ehdotus on paitsi lisätä päivystykseen erikoistuneiden lääkäreiden määrää tällaisissa paikoissa, myös parantaa toimintaympäristöä oleellisesti (=lisää väkeä, lisää tiloja).
Kallen si-dislokaatiouskonnon terveyshyöty on edelleen osoittamatta, eli se on nolla, kunnes toisin todistat. Viitteitä asianmukaisista objektiivisista tutkimuksista odotellaan edelleen. Hyötyä ei paranna tippaakaan, vaikka toisen menetelmän haitat olisivat kuinka suuria hyvänsä. Nolla, mikä nolla. Lisäksi ratsastat jatkuvasti lainahevosella, kun saarnaat si-uskontoasi - viittaat muiden manuaalisten hoitojen tuloksiin. Juuri niiden, joita moitit toisaalla virheellisiksi ja tehoamattomiksi. Kummasti ne kuitenkin kelpaavat sumutusyrityksiesi kulisseiksi."Nuo muut lukusi olet vetänyt suoraan tyhjästä hatustasi."
Ei kyllä ne on julkaistuista tilastoista poimitttuja.
"Kallen si-dislokaatiouskonnon terveyshyöty on edelleen osoittamatta, eli se on nolla, kunnes toisin todistat. "
Ei mun sitä tarvitse todistaa. Ja kysehän ei ole dislokaatiosta vaan virheasennosta, josta puhuvat OMT-fysioterapeutitkin. Siitähän puhuu Hannes Karppinenkin, joka opettaa lääkäreitä hoitamaan potilaita.
"Lisäksi ratsastat jatkuvasti lainahevosella, kun saarnaat si-uskontoasi - viittaat muiden manuaalisten hoitojen tuloksiin. Juuri niiden, joita moitit toisaalla virheellisiksi ja tehoamattomiksi. "
Ei vaan että suuri osa heistä on osaamattomia. Jokaisesta oppilaitoksesta valmistuu osaajia, joista osa on huippuosaajia ja osa osaamattomia juuri ja juuri valmistuneita. Huippuosaajia on luonnollisesti hyvin vähän jokaisessa ammattikunnassa.
Ja luonnollisesti lääkärit käyttävät näitä osaamattomia osaajia (joita siis enemmistö on) todistamaan, että koko ammattikunta on aivan turha. Joskus vahingossa he käyttävätkin osaavaa osaajaa ja silloin tulokset onkin aivan erilaisia, kuten Mediuutisten julkaiseman ruotsalainen tutkimus naprapatiasta osoitti ja kuten Kuopion ja Oulun yliopistojen tutkimukset mestarikansanparantajista osoitti. Eli lääkäreiden tekemät tutkimukset manipulaatiohoitojen tehosta vaihtelevat suuresti riippuen täysin manipulaatiohoitoa antavan taidosta. - kuvittelee.-.-
hoidettu kirjoitti:
"Nuo muut lukusi olet vetänyt suoraan tyhjästä hatustasi."
"Kallen si-dislokaatiouskonnon terveyshyöty on edelleen osoittamatta, eli se on nolla, kunnes toisin todistat. "
Ei mun sitä tarvitse todistaa. Ja kysehän ei ole dislokaatiosta vaan virheasennosta, josta puhuvat OMT-fysioterapeutitkin. Siitähän puhuu Hannes Karppinenkin, joka opettaa lääkäreitä hoitamaan potilaita.
"Lisäksi ratsastat jatkuvasti lainahevosella, kun saarnaat si-uskontoasi - viittaat muiden manuaalisten hoitojen tuloksiin. Juuri niiden, joita moitit toisaalla virheellisiksi ja tehoamattomiksi. "
Ei vaan että suuri osa heistä on osaamattomia. Jokaisesta oppilaitoksesta valmistuu osaajia, joista osa on huippuosaajia ja osa osaamattomia juuri ja juuri valmistuneita. Huippuosaajia on luonnollisesti hyvin vähän jokaisessa ammattikunnassa.
Ja luonnollisesti lääkärit käyttävät näitä osaamattomia osaajia (joita siis enemmistö on) todistamaan, että koko ammattikunta on aivan turha. Joskus vahingossa he käyttävätkin osaavaa osaajaa ja silloin tulokset onkin aivan erilaisia, kuten Mediuutisten julkaiseman ruotsalainen tutkimus naprapatiasta osoitti ja kuten Kuopion ja Oulun yliopistojen tutkimukset mestarikansanparantajista osoitti. Eli lääkäreiden tekemät tutkimukset manipulaatiohoitojen tehosta vaihtelevat suuresti riippuen täysin manipulaatiohoitoa antavan taidosta.olevansa joku jumala tai kaiken tietävä.
- hoidettu
Spelttityttö kirjoitti:
Tuo hoidettu on aikamoinen takinkääntäjä.
Ekassa viestissä vika on Si-nivelessä ja sitähän ei osaa kuin aniharva tosi osaaja korjata koko Suomessa ja samalla lähtee kaikki vaivat ihan neurologisista sairauksista varvasvälisilsaan
ja jo seuraavassa viestiketjussa hän tuputtaa näitä muita ei osaajia, että sellaiselle pitäis mennä ne vaivat korjaamaan.
Kyllä tällaisella myllytyksellä menee viimeinenkin uskottavuus manuaalisiin hoitoihin, kun ekaks kukaan ei osaa mitään ja sit yhtäkkiä osaakin. Ja lopuks ei oikein tiedä, kuka osaa ja mitä.
Itse "hoidettu" ei kuitenkaan ole päivääkään lääkiksessä istunut.
On merkonomi."Itse "hoidettu" ei kuitenkaan ole päivääkään lääkiksessä istunut. On merkonomi. "
Vai että muka merkonomi olisin. No on mulla kyllä ihan fiksuja merkonomifrendejä. Ne on ehkä jopa useimmissa asioissa paljon fiksumpia kuin minä. Merkonomitutkinto on ihan hyvä vaihtoehto, jos sellaisen koulutuksen itselleen valitsee.
SI-niveltä ei osaa kuin aniharva korjata. Kaikki kiropraktikot, naprapaatit, osteopaatit, jne eivät sitä osaa korjata, koska me potilaat olemme sen nahoissamme kokeneet. Se on fakta. Jotkut heistä osaavat havaita/korjata osan niistä SI-ongelmista. Harvat kuitenkin on kunnon osaaja. Ja kun se SI-nivel ei koskaan ole ainoa ongelma. Esim kiropraktikot ei kai tunnista reisiluun kiertymää eli lonkkanivelen virheasentoa. Tosin en oikein tätä tiedä, mutta kirjallisuudesta ei juurikaan löydy asiaa siitä. Hannes Karppinen mainitsee asian emeritus professori Hännisen kanssa kirjoittamassa kirjassa.
Ihan kuten harva mäkihyppääjä osaa hypätä K-185m:n mäestä yli 200m vaikka kaikki isoissa kisoissa siitä hyppäävät ovat "huippuosaajia", niin vain pieni osa ylittää tuon "maagisen" rajan. Ja vielä harvempi heistä osaa tehdä sen joka kerta. Ei se ole niin helppoa. Toki olosuhteetkin vaikuttavat...
Menetelmät, ongelman toteamistekniikat, jne vaihtelevat suuresti. Ja juuri tuosta riippuu paljolti se osaaminen.
Osahan heistä ei edes tiedä koko ongelman olemassaolosta. Esim jos OMT-fysioterapeutti sattui nukkumaan yhden luennon tai oli poissa sinä päïvänä, niin koko SI-nivelen käsittely jäi ehkä oppimatta...
Ja siksi tuollainen ammattilainen luulee olevansa huippuosaaja, mutta ei koskaan edes lantiota potilailtaan tutki, koska ei ole kuullut että siellä voisi olla vikaa. Ja heitä on paljon!
Siksi osa manuaalihoitojen tutkimuksista kertoo hyvistä tuloksista, osa taas toteaa ettei siitä ole yhtään minkäänlaista hyötyä kenellekään.... - hoidettu
kuvittelee.-.- kirjoitti:
olevansa joku jumala tai kaiken tietävä.
Ei, vain sinä kuvittelet olevasi jumala.
Tiedän tietäväni vain hyvin vähän. Mutta tiedän sentään jotain. Kirjoissa lukee paljon tietoa... - Rintalukko.
hoitoalan ammattilainen kirjoitti:
Koskaan ei pitäisi mennä manipulaatioon ennenkuin on kaularanka magneettikuvattu,varsinkin,kun on noin paha vaiva. Siinä voi oikeasti mennä henki.Magneettikuva on tarkka, kannattaa siis otattaa se ,vaikka yksityisellä lääkäriasemalla,ellei oma lääkäri anna lähetettä. Minulla lääkäri kielsi manipulaation kaularangan vaurioiden vuoksi, ei ole kuulema turvallista.
Itselläni tuli repivä takaraivokipu, kuulohäiriöitä, hengenahdistusta, närästystä, rytmihäiriöitä ja puristusta koko rintakehän ålueelle. Olin käyny alaselän venytyshoidossa ahtauman ja nikaman liukuman takia, Lääkäri totesi rintarangan lukon ja hoidoksi manipulaatio-hoitoja. Jo ensimmäisellä kerralla niskan käsittelyn aikana tuntu epämiellyttävä vihlasu ja tuli vähän huono olo. Pyysinkin sitten varovasti niskaa käsittelee. Kolmannen kerran jälkeen tuli kova takaraivo särky pahoinvoinnin tunteineen aamuyöllä. Menin aamulla lääkäriin ja niska kuvattiin. Todettiin kohtalainen kuluma pikkunivelissa ja aiemmasta kuvasta näky rintarangan rappeumaa ja luupiikkejä. Hoito keskeytettiin. Edellisen kerran olin ollu niska-hartia oireiden takia samalla hoitajalla 8-vuotta sitten ja sain sillon avun. Hoitaja on ammattinsa osaava, mutta minulla ei ollut mitään tietoa missä kunnossa rankani on. En kyllä uskalla enää sellaseen käsittelyyn mennä, oli ne tuntemukset sen verran pelottavia.
- Joopa joo
hoidettu kirjoitti:
"Nuo muut lukusi olet vetänyt suoraan tyhjästä hatustasi."
Ja luonnollisesti lääkärit käyttävät näitä osaamattomia osaajia (joita siis enemmistö on) todistamaan, että koko ammattikunta on aivan turha. Joskus vahingossa he käyttävätkin osaavaa osaajaa ja silloin tulokset onkin aivan erilaisia, kuten Mediuutisten julkaiseman ruotsalainen tutkimus naprapatiasta osoitti ja kuten Kuopion ja Oulun yliopistojen tutkimukset mestarikansanparantajista osoitti. Eli lääkäreiden tekemät tutkimukset manipulaatiohoitojen tehosta vaihtelevat suuresti riippuen täysin manipulaatiohoitoa antavan taidosta.Ja sinä olet ottanut kaikentietävän ylituomarin viitan harteillesi ja päätät erehtymättömällä ammattitaidoillasi ja loppumattoman laajoilla tiedoillasi kuka osaa ja kuka ei. Joopa joo. Seuraile sinä vaan niitä hissikorien liikkeitä.
- hoidettu
Joopa joo kirjoitti:
Ja sinä olet ottanut kaikentietävän ylituomarin viitan harteillesi ja päätät erehtymättömällä ammattitaidoillasi ja loppumattoman laajoilla tiedoillasi kuka osaa ja kuka ei. Joopa joo. Seuraile sinä vaan niitä hissikorien liikkeitä.
Kerromme kokemuksistamme
Kerromme mielipiteitämme.
Ei se ole ylituomarointia. Se on asiakaspalautetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767