Millä saisi rauhotettua ruusufinnin kotikonstein?
Rozex ei auta ja pari kertaa vuodessa nenänpää hohtaa lailla majakan... ja kestää muutaman viikon.
Ruusufinni
7
3599
Vastaukset
- Maari-ella
ruusufinni, joka ilmenee yleensä leuassa ja suun ympärillä. Olen käyttänyt antibioottihoitona lääkärin määräämää tetralysalia, kuurit on olleet n. 3 kk:n pituisia. Ongelmana on, että kuurin jälkeen finnit tulee yleensä takaisin viimeistään 1 kk:n jälkeen. Kotikonstit eivät enää auta. Ihon rauhoitteluun kuurin aikana sopii sinkkivoide, bepanthen-voide, rikkivoide (vain lääkärin määräyksellä) ja jotkut finnien kuivatusgeelit, joita saa kaikista ruokakaupoista. En tiedä enää mitä yrittäisin, jotta ei tarvitsisi käyttää koko ajan antibiootteja. Tietääkö joku muu?
- tyn
Anteeksi! Laserhoito.fi - siinä löyty joka lähteen
- olisi kosmetologi
joillakin heillä on hoitoja erityisesti ruususfinniin. tuolloin ei saa olla lääkärin määrämät hoidot samaan aikaan päällä. maksaa tietysti. itse ajattelin kokeilla, kunhan naama vähän rozexilla rauhoittuu. antibiottiresepti saa luvan maata lipastossa, tartun siihen vasta, kun olo on ihan epätoivoinen. mulla tämän alkoi vasta kesällä.
- ruusufinnistä myös kärsivä
olisi kosmetologi kirjoitti:
joillakin heillä on hoitoja erityisesti ruususfinniin. tuolloin ei saa olla lääkärin määrämät hoidot samaan aikaan päällä. maksaa tietysti. itse ajattelin kokeilla, kunhan naama vähän rozexilla rauhoittuu. antibiottiresepti saa luvan maata lipastossa, tartun siihen vasta, kun olo on ihan epätoivoinen. mulla tämän alkoi vasta kesällä.
Mulla on ainakin rauhoittanut BiOnin tuotteet. Lisätietoja löytyy muistaaksee topkat.fi. Kalliita mutta olen kokenut hyviksi.
Ajoittain nenä näyttää normaalilta mutta kuitenkin pääsääntöisesti punoittaa.
Tulin juuri eilen Turkista jossa viikon lomalla suojasin kasvovoiteella (kerroin 22) nenän ja hattu vielä päähän. Parina iltana nenä ja nenänpielet punoitti ja kirveli tosi pahasti ja sitten ajattelin kokeilla mukana ollutta sinkkivoidetta (alunperin vauvan pyllyä varten otettu). Se rauhoitti niin että aamulla nenä oli normaali!
Onko tietoa kellään sinkkivoiteen käytöstä kasvoilla noin yleisesti, onko pitkäaikaisessä käytössä pahaksi?
- Anonyymi
Hei. Minulla tuli ruusufinni silmätulehduksen "jälkitautina". Silmätulehdus häipyi lievillä antibioottitipoilla. Ruusufinniin kokeilin ensin kortisonivoidetta, mutta se ei auttanut. Löysin jääkaapistani Daktarin-voidetta, sivelin sitä aamuin illoin, se kyllä poisti kutinan, mutta ei parantanut ongelmaa kokonaan. Nyt olen käyttänyt Daktarinin lisäksi Sinkkivoidetta myös aamuin illoin sillä seurauksella, että Ruusufinni on alkanut pikkuhiljaa häipymään. Suosittelen!
- Anonyymi
Minulla ruusufinniin ei auttanut antibiootit eikä mikään voide. Ruusufinnini parani 5 vuotta sitten, kun aloin yöksi laittamaan finnialueelle iltapesun jälkeen omenaviinietikkaa puoliksi keitetyllä vedellä laimennettuna, omenaviinietikan jälkeen laitoin finnialueelle 99 % aloeverageeliä. Aamulla pesin aloeverageelin haalealla vedellä pois. Mitään muita voiteita en käyttänyt. Lisäksi join joka aamu tyhjään vatsaan 4 dl vettä, johon sekoitin 2 rkl omenaviinietikkaa. Ruusufinnin parannuttua join vielä puoli vuotta 1 rkl omenaviinietikkaa aamuisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389