Ruusufinni

Peter The Rednouse

Millä saisi rauhotettua ruusufinnin kotikonstein?
Rozex ei auta ja pari kertaa vuodessa nenänpää hohtaa lailla majakan... ja kestää muutaman viikon.

7

3631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maari-ella

ruusufinni, joka ilmenee yleensä leuassa ja suun ympärillä. Olen käyttänyt antibioottihoitona lääkärin määräämää tetralysalia, kuurit on olleet n. 3 kk:n pituisia. Ongelmana on, että kuurin jälkeen finnit tulee yleensä takaisin viimeistään 1 kk:n jälkeen. Kotikonstit eivät enää auta. Ihon rauhoitteluun kuurin aikana sopii sinkkivoide, bepanthen-voide, rikkivoide (vain lääkärin määräyksellä) ja jotkut finnien kuivatusgeelit, joita saa kaikista ruokakaupoista. En tiedä enää mitä yrittäisin, jotta ei tarvitsisi käyttää koko ajan antibiootteja. Tietääkö joku muu?

• tyn

Anteeksi! Laserhoito.fi - siinä löyty joka lähteen

• olisi kosmetologi

joillakin heillä on hoitoja erityisesti ruususfinniin. tuolloin ei saa olla lääkärin määrämät hoidot samaan aikaan päällä. maksaa tietysti. itse ajattelin kokeilla, kunhan naama vähän rozexilla rauhoittuu. antibiottiresepti saa luvan maata lipastossa, tartun siihen vasta, kun olo on ihan epätoivoinen. mulla tämän alkoi vasta kesällä.

• ruusufinnistä myös kärsivä
        olisi kosmetologi kirjoitti:

joillakin heillä on hoitoja erityisesti ruususfinniin. tuolloin ei saa olla lääkärin määrämät hoidot samaan aikaan päällä. maksaa tietysti. itse ajattelin kokeilla, kunhan naama vähän rozexilla rauhoittuu. antibiottiresepti saa luvan maata lipastossa, tartun siihen vasta, kun olo on ihan epätoivoinen. mulla tämän alkoi vasta kesällä.

Mulla on ainakin rauhoittanut BiOnin tuotteet. Lisätietoja löytyy muistaaksee topkat.fi. Kalliita mutta olen kokenut hyviksi.

Ajoittain nenä näyttää normaalilta mutta kuitenkin pääsääntöisesti punoittaa.

Tulin juuri eilen Turkista jossa viikon lomalla suojasin kasvovoiteella (kerroin 22) nenän ja hattu vielä päähän. Parina iltana nenä ja nenänpielet punoitti ja kirveli tosi pahasti ja sitten ajattelin kokeilla mukana ollutta sinkkivoidetta (alunperin vauvan pyllyä varten otettu). Se rauhoitti niin että aamulla nenä oli normaali!

Onko tietoa kellään sinkkivoiteen käytöstä kasvoilla noin yleisesti, onko pitkäaikaisessä käytössä pahaksi?

• Anonyymi

Hei. Minulla tuli ruusufinni silmätulehduksen "jälkitautina". Silmätulehdus häipyi lievillä antibioottitipoilla. Ruusufinniin kokeilin ensin kortisonivoidetta, mutta se ei auttanut. Löysin jääkaapistani Daktarin-voidetta, sivelin sitä aamuin illoin, se kyllä poisti kutinan, mutta ei parantanut ongelmaa kokonaan. Nyt olen käyttänyt Daktarinin lisäksi Sinkkivoidetta myös aamuin illoin sillä seurauksella, että Ruusufinni on alkanut pikkuhiljaa häipymään. Suosittelen!

• Anonyymi

Minulla ruusufinniin ei auttanut antibiootit eikä mikään voide. Ruusufinnini parani 5 vuotta sitten, kun aloin yöksi laittamaan finnialueelle iltapesun jälkeen omenaviinietikkaa puoliksi keitetyllä vedellä laimennettuna, omenaviinietikan jälkeen laitoin finnialueelle 99 % aloeverageeliä. Aamulla pesin aloeverageelin haalealla vedellä pois. Mitään muita voiteita en käyttänyt. Lisäksi join joka aamu tyhjään vatsaan 4 dl vettä, johon sekoitin 2 rkl omenaviinietikkaa. Ruusufinnin parannuttua join vielä puoli vuotta 1 rkl omenaviinietikkaa aamuisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4215
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1944
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      446
      1739
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      55
      1375
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      464
      1300
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    Aihe