hoonaus

työkalut

tekkeekö noilla mitään joita myydään motonetissä,bilttemalla kaksi/kolme kivisiä porakoneeseen liitettäviä hoonaustyökaluja.onko kellään omia kokemuksia

10

5579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti

      niillä voi vaikka ruohonleikkurin moottorin hoonata tai jarrusylinterit,mut ei niistä juurikaan muuhun ole.

    • autossa.

      Vie koneistamoon.Eikä se väljä hoonaamalla parane,jos nyt ei ole joku erikoistilanne kyseessä.

    • niillä

      saa sylinterit hoonattua, mikäli niistä hoonaamalla kunnolliset tulee (ei ole liian väljät). Leikkuunesteenä voi käytttää öljyä tai öljy-polttoöljy seosta. Olen hoonannut ko. härvelillä varmaan kymmeniä moottoreita, aika hyvillä kokemuksilla.

    • ovat..

      Nuo autotarvikkeitten jousikuormitteiset ns. hoonauslaitteet on lähinnä vispilöitä, ei niillä saa suoraa virheetöntä sylinteriä, saati sitten pyöreää.

      Autokorjaamojen hoonauslaitteet on ihan erilaisa, ne on pakkohooneja, jotka tekee sitten mittatarkan pyöreän sylinterin.

      Näissä kahdessa hoonaustyypissä on tuntuva ero.
      Vispilähoonilla jossain tapauksessa voi pinnanlaatua muokata, ei muuta.

      • hoonit

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.


      • höpö.
        hoonit kirjoitti:

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.


      • asiantuntija
        höpö. kirjoitti:

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."


      • todella.
        asiantuntija kirjoitti:

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.


      • etten paremmin
        todella. kirjoitti:

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta


      • Rokan Antti.
        etten paremmin kirjoitti:

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta

        Tuhannesosamillin tarkkuuvel sie ohjoot porakonneesee liitettyy hiomakivvee.
        Onk siul viel semmone punane plakdekkekker jos ei oo etes kierrosluvu säätöö ?
        Sie ootkii luonnonlahjakkuus tekemää,onko ne korollat kestäny montakii kertoo ajjaa toria ympäri ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe