hoonaus

työkalut

tekkeekö noilla mitään joita myydään motonetissä,bilttemalla kaksi/kolme kivisiä porakoneeseen liitettäviä hoonaustyökaluja.onko kellään omia kokemuksia

10

5585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti

      niillä voi vaikka ruohonleikkurin moottorin hoonata tai jarrusylinterit,mut ei niistä juurikaan muuhun ole.

    • autossa.

      Vie koneistamoon.Eikä se väljä hoonaamalla parane,jos nyt ei ole joku erikoistilanne kyseessä.

    • niillä

      saa sylinterit hoonattua, mikäli niistä hoonaamalla kunnolliset tulee (ei ole liian väljät). Leikkuunesteenä voi käytttää öljyä tai öljy-polttoöljy seosta. Olen hoonannut ko. härvelillä varmaan kymmeniä moottoreita, aika hyvillä kokemuksilla.

    • ovat..

      Nuo autotarvikkeitten jousikuormitteiset ns. hoonauslaitteet on lähinnä vispilöitä, ei niillä saa suoraa virheetöntä sylinteriä, saati sitten pyöreää.

      Autokorjaamojen hoonauslaitteet on ihan erilaisa, ne on pakkohooneja, jotka tekee sitten mittatarkan pyöreän sylinterin.

      Näissä kahdessa hoonaustyypissä on tuntuva ero.
      Vispilähoonilla jossain tapauksessa voi pinnanlaatua muokata, ei muuta.

      • hoonit

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.


      • höpö.
        hoonit kirjoitti:

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.


      • asiantuntija
        höpö. kirjoitti:

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."


      • todella.
        asiantuntija kirjoitti:

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.


      • etten paremmin
        todella. kirjoitti:

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta


      • Rokan Antti.
        etten paremmin kirjoitti:

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta

        Tuhannesosamillin tarkkuuvel sie ohjoot porakonneesee liitettyy hiomakivvee.
        Onk siul viel semmone punane plakdekkekker jos ei oo etes kierrosluvu säätöö ?
        Sie ootkii luonnonlahjakkuus tekemää,onko ne korollat kestäny montakii kertoo ajjaa toria ympäri ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5629
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      3980
    3. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      43
      3599
    4. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      31
      2929
    5. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2892
    6. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      32
      2260
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      2227
    8. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      12
      2170
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1717
    10. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1624
    Aihe