hoonaus

työkalut

tekkeekö noilla mitään joita myydään motonetissä,bilttemalla kaksi/kolme kivisiä porakoneeseen liitettäviä hoonaustyökaluja.onko kellään omia kokemuksia

10

5582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti

      niillä voi vaikka ruohonleikkurin moottorin hoonata tai jarrusylinterit,mut ei niistä juurikaan muuhun ole.

    • autossa.

      Vie koneistamoon.Eikä se väljä hoonaamalla parane,jos nyt ei ole joku erikoistilanne kyseessä.

    • niillä

      saa sylinterit hoonattua, mikäli niistä hoonaamalla kunnolliset tulee (ei ole liian väljät). Leikkuunesteenä voi käytttää öljyä tai öljy-polttoöljy seosta. Olen hoonannut ko. härvelillä varmaan kymmeniä moottoreita, aika hyvillä kokemuksilla.

    • ovat..

      Nuo autotarvikkeitten jousikuormitteiset ns. hoonauslaitteet on lähinnä vispilöitä, ei niillä saa suoraa virheetöntä sylinteriä, saati sitten pyöreää.

      Autokorjaamojen hoonauslaitteet on ihan erilaisa, ne on pakkohooneja, jotka tekee sitten mittatarkan pyöreän sylinterin.

      Näissä kahdessa hoonaustyypissä on tuntuva ero.
      Vispilähoonilla jossain tapauksessa voi pinnanlaatua muokata, ei muuta.

      • hoonit

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.


      • höpö.
        hoonit kirjoitti:

        on nimenomaan tehty pinnan muokkaamista varten, eli karhennus uusille renkaille. Vanhaa sylinteriä ei kannanta niillä moottorikoneistamoitten hooneilla mennä hoonaamaan, tulee väljä koska se tekee mittatarkan pyöreän reiän. Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen.

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.


      • asiantuntija
        höpö. kirjoitti:

        Männänrenkasvikaista moottoria korjatessa törmätään melko suuriin kustannuksiin joka tapauksessa. On hankittava tiivistesarja, on hankittava männänrenkaat, on hankittava tu hooni ja ties mitä muuta. Lopputulos on kuitenkin kuin terveisiä pyllystä el hukkaan meni nekin rahat.

        Tuo jousikuormitteinen hooni ei sitäpaitsi hoonaukseen sovellu, ja tämä tarkoittaa kaikkia tilanteita.

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."


      • todella.
        asiantuntija kirjoitti:

        olet. Että oikein tiivistesarja pitää ostaa ja vielä männänrenkaatkin. Totta vitussa ne männänrenkaan vaihdossa pitää ostaa. Ja kun et tunnu tietävän mitä muuta tarvitaan ja mitä hoonilla tehdään, voi kommenttisi jättää omaan arvoonsa.
        Tekstissä luki: "Koneistamoitten hoonit on tarkoitettu poratun sylinterin viimeistelyyn, porakonehoonit männänrengasvikaisen moottorin tekohengitykseen."

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.


      • etten paremmin
        todella. kirjoitti:

        Kustannuksiin nähden rengastamalla saatava hyöty on kyseenalainen.
        Totta on että jousikuormitteinen seuraa paremmin epämuotoiseksi kulunutta pintaa eli saadaan voitelulle edullista kuviota,mutta ei uusi rengas pitkään kestä joutuessaan jatkuvasti elämään muodottomassa reiässä.
        Ja vispilällä on toivotonta yrittää poistaa yläpään kulumiskynnystä koska siihen ei saa riittävää painetta.

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta


      • Rokan Antti.
        etten paremmin kirjoitti:

        ne kynnykset voi hioa porakoneeseen liitettävällä hiomakivellä jos ne haittaa mutta eihän ne mitään haittaa jos mäntä on sama tai saman korkuinen kuin aiemminkin,niissä mopojen tai muissa irtosylinterillä varustetuissa tulee alapäähän laittaa samanvahvuinen tiiviste minkämoinen siellä olikin,hoonausta onkin monentasoista joskussa vedetään vain oikaisu jolloin sylinterin hoonataan vain suoraksi,mutta millään jousikuormitteisella tätä ei pysty tekemään korkeintaan poistamaan lasittuma ja parantamaan voitelua karhentamalla sylinterin pinta

        Tuhannesosamillin tarkkuuvel sie ohjoot porakonneesee liitettyy hiomakivvee.
        Onk siul viel semmone punane plakdekkekker jos ei oo etes kierrosluvu säätöö ?
        Sie ootkii luonnonlahjakkuus tekemää,onko ne korollat kestäny montakii kertoo ajjaa toria ympäri ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      69
      4092
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      21
      2321
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      447
      1994
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

      Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      165
      1871
    5. Pysyä yhdessä vai ei

      En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      93
      1194
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1186
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1125
    8. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      967
    9. En halua sua enää

      joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      844
    10. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

      Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      173
      785
    Aihe