alapään

raapiminen

minulla kutittaa aivan kamalasti pienempiä häpyhuulia ja limakalvoja.olen monesti raapinut niin että menee vereslihalle.onko tästä vaaraa vauvalle?
mainihin neuvolassa asiasta mutta mitään ei löytynyt kokeissa. tätä on jatkunut jo 2kktta.ja mitä enempi raapii sitä enemmän kutiaa,mutta ei pysty oleman raapimatta..turhauttavaa!oisko kenelläkään vinkkejä

9

1083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettä

En ole tuota vaivaa mistään kirjasta löytänyt, mutta mulla on sama juttu. Missä vaiheessa raskautesi on? Mulla rv 39 2. ON auttanut, kun olen tarkasti varonut kaikkia haaroista hiertäviä housuja ja käyttänyt limakalvoille sopivaa Bebanthenia, kun kutina on paha. Sen ei pitäisi vahingoittaa, kun voi kuulemma käyttää vaikka vauvan huulirohtumiin.

• helmiäippä

mulla samanlaista kutinaa. kaikki testit otettu kahdesti ja paikkoja tutkittu. nyt kutina hävinnyt kun käytän CERIDAL- nimistä rasvaa alapäähän aamulla ja illalla ja sillo ku tuntuu. eipä enään kutia. lääkäri sanoi että joillakin raskaus kuivattaa limakalvot ja sit kutisee.. sen saa apteekista ilman reseptejä. :)

• alkuperäinen..
        helmiäippä kirjoitti:

mulla samanlaista kutinaa. kaikki testit otettu kahdesti ja paikkoja tutkittu. nyt kutina hävinnyt kun käytän CERIDAL- nimistä rasvaa alapäähän aamulla ja illalla ja sillo ku tuntuu. eipä enään kutia. lääkäri sanoi että joillakin raskaus kuivattaa limakalvot ja sit kutisee.. sen saa apteekista ilman reseptejä. :)

itsekin olen kokeillut ceridal-suihketta,ei auta.muitakin rasvoja olen kokeillut ja lactalyd-pesunestettä,nekään eivät auta.lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään,muuta kuin saman kuin sinulle että limakalvot on herkemmät raskausaikana.silti ÄRSYTTÄÄ tämä vaiva!
        tuntuuko teillä raapimisen jälkeen kuin jomottaisi alavatsaa?minulla tuntuu,sellanen inhottava tunne,siksi ajattelin että eihän siitä ole haittaa vauvalle? yritin kolme päivää olla raapimatta,ei loppunut kutina ..

• kutina..

Huh en olekkaan sitten ainut..Kävin jo testeissäkin mutta ainakaan vielä en ole saanut tuloksia joten tuskin sieltä mitään syytä kutinalle löytyi.. Jos johtuu limakalvojen kuivuudesta kuten eräs vastaava sanoi, niin pitääkö sitä rasvaa laittaa sisäisesti..eikös ne limakalvot siellä ole? Toivottavasti joku auttaisi tähän kutinaan..

• helmiäippä

joo, kyllä muakin helpotti tietää etten oo ainut. mulla se ceridal auttaa kun "läträilen" sitä joka paikkaan amulla ja illalla. sisäisesti en sitä yleensä käytä, mut me käytetään sitä myös yhdynnöissä ettei kutinat ja kirvelyt tuu takas kun limakalvot ja muut "rasittuu".. kyllähän se alkoi jo henkisesti vaivata ku mistään testeistä ei mitään löydy ja aina vaan kutittaa.. mulla rv 18 0.

• Daniela

Limakalvot erottuvat ihosta punaisella värillään. Näin siis myös sisemmät häpyhuulet ja niiden alue ovat limakalvoja. Ihan perusrasvat es. Agualan L, Ceridal ja hoitavista voiteista Bepanthen ovat hyviä ulkosynnyttimiin ja turvallisia käyttää runsaamminkin. Sisäisesti käytettäviä, suosittelen menemään apteekkarilta kysymään emätinpuikkoja. Oletteko tytöt varmoja, ettei kyseessä ole hiiva? Dactarin auttaa :) T:hoitsu

• hiivaa
        Daniela kirjoitti:

Limakalvot erottuvat ihosta punaisella värillään. Näin siis myös sisemmät häpyhuulet ja niiden alue ovat limakalvoja. Ihan perusrasvat es. Agualan L, Ceridal ja hoitavista voiteista Bepanthen ovat hyviä ulkosynnyttimiin ja turvallisia käyttää runsaamminkin. Sisäisesti käytettäviä, suosittelen menemään apteekkarilta kysymään emätinpuikkoja. Oletteko tytöt varmoja, ettei kyseessä ole hiiva? Dactarin auttaa :) T:hoitsu

ainakaan jos testeihin on uskomista,kaksi kertaa käynyt niissä ja ei mitään..

• Yksi kutiaja

Kiva kun saa tätä toisen käden tietoa, kun itse en ole lääkäriin viitsinyt vaatia pääsyä. Ilmeisesti ei edes kannatakaan. Bebanthenilla olen selvinnyt kohtuu hyvin. (Hiiva on kyllä testattu.)

Oletteko lukeneet tuon nysty alapäässä -ketjun? Tuntuuko jostakin muustakin, että kutina liittyy joihinkin pieniin nystyihin? Mietin itse, että huomaanko nämä nystyt nyt vasta raapiessa ja rasvatessa, vai liittyvätkö ne vaivaan.

• sen jutun

ja minulla ei ole sellaisia,ja ei edes punoita kuin raapimisen jälkeen vain ja turpoaa,varmaan ärsytystä.oishan se kiva saada tähän vaivaan apua mutta ei sitä tunnu kukaan tietävän, ei edes lääkäri.neuvolassa sanottiin että jos ei kutina lopu niin seuraavaks ihotautilääkärille,mut tuskinpa sieltäkään apua löytyy kun iho on aivan normaalin näköinen.
        jospa se loppuu itsestään..tai sitten ei..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      77
      3646
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      33
      2989
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      78
      2721
    4. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2654
    5. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2455
    6. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2292
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      57
      1927
    8. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      15
      1792
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1776
    10. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1673
    Aihe