Kitaralla

häämarssi

Meidän häät ei ole kirkossa, vaan ne on vanhalla koululla, missä tapahtuu myös vihkiminenkin. Olisiko ajatuksia mikä olisi kiva hää"marssi" kitaralla soitettuna,se voi ihan hyvin olla myös joku muu kuin nuita "normaaleja" marsseja. Ja jos jollain on kokemuksia ei-kirkko vihkimisistä, otetaan neuvoja ja kokemuksia ilolla vastaan. :)

1

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klassinen kitaristi

Olen itse klassinen kitaristi (ei rämpyttäen, näppäilemällä ilman laulua = klassinen kitara) ja olen soittanut kerran ne ihan perinteiset marssit vihkitilaisuudessa. Klassinen kitara on hyvä vaihtoehto saliin, joka on pieni, hyvä akustiikaltaan ja johon ei saada pianoa, eikä viitsitä häämarsseja soittaa nauhurilla. Eipä se yhtä komeata ole, kuin tuomiokirkon urut, mutta herkkää ja pieneen tilaan sopivaa. Säestin myös yhden virren. Kitaristin saa myös soittamaan kaikenlaista romanttista muuta. Ollaan yleensä totuttu sovittamaan biisejä omalle instrumentille. Vielä komeampaa on, jos tilaa kitaraduon! Pieneen tilaan käy myös kitara-viulu, kitara-huilu tai kitara-sello duo. Esim. kahvitilaisuuteen tai pienempään ravintolakabinettiin voi klassinen kitara olla hyvää taustamusiikkia: kitaralle on paljon sievää, eleganttia ohjelmistoa 1800 -luvulta, duolle voi sovittaa ikivihreitäkin, ääni on miellyttävä ja ei dominoi tilaa.

Tyyliin: kitaristi vihkitilaisuuteen, kitaristi kahvittelun taustalle nurkkaan helisemään ja vasta myöhemmin illalla erikseen bändi tai tanssimusiikkia. Ammattikitaristeille kannattaa ehdottaa maksuksi 100-150 euroa per nuppi sen mukaan, onko kyse vain vihkimisestä vai myös kahvitilaisuudesta. Enemmän, jos sovitustyötä on paljon. Hyvää esitystä varten kun on tehty harjoittelutunteja ja muuta valmistelutyötä etukäteen yllättävän paljon!

Ammattiopiskelijoita löytyy ainakin Turusta, Helsingistä ja Tampereelta, keitä saattaisi ehkä kiinnostaa.

Toivottavasti tästä oli apua :)

Onnea teille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      37
      2584
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      50
      2350
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2202
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      332
      1912
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      131
      1611
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1485
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1338
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1187
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1095
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1066
    Aihe