Meidän häät ei ole kirkossa, vaan ne on vanhalla koululla, missä tapahtuu myös vihkiminenkin. Olisiko ajatuksia mikä olisi kiva hää"marssi" kitaralla soitettuna,se voi ihan hyvin olla myös joku muu kuin nuita "normaaleja" marsseja. Ja jos jollain on kokemuksia ei-kirkko vihkimisistä, otetaan neuvoja ja kokemuksia ilolla vastaan. :)
Kitaralla
1
785
Vastaukset
- Klassinen kitaristi
Olen itse klassinen kitaristi (ei rämpyttäen, näppäilemällä ilman laulua = klassinen kitara) ja olen soittanut kerran ne ihan perinteiset marssit vihkitilaisuudessa. Klassinen kitara on hyvä vaihtoehto saliin, joka on pieni, hyvä akustiikaltaan ja johon ei saada pianoa, eikä viitsitä häämarsseja soittaa nauhurilla. Eipä se yhtä komeata ole, kuin tuomiokirkon urut, mutta herkkää ja pieneen tilaan sopivaa. Säestin myös yhden virren. Kitaristin saa myös soittamaan kaikenlaista romanttista muuta. Ollaan yleensä totuttu sovittamaan biisejä omalle instrumentille. Vielä komeampaa on, jos tilaa kitaraduon! Pieneen tilaan käy myös kitara-viulu, kitara-huilu tai kitara-sello duo. Esim. kahvitilaisuuteen tai pienempään ravintolakabinettiin voi klassinen kitara olla hyvää taustamusiikkia: kitaralle on paljon sievää, eleganttia ohjelmistoa 1800 -luvulta, duolle voi sovittaa ikivihreitäkin, ääni on miellyttävä ja ei dominoi tilaa.
Tyyliin: kitaristi vihkitilaisuuteen, kitaristi kahvittelun taustalle nurkkaan helisemään ja vasta myöhemmin illalla erikseen bändi tai tanssimusiikkia. Ammattikitaristeille kannattaa ehdottaa maksuksi 100-150 euroa per nuppi sen mukaan, onko kyse vain vihkimisestä vai myös kahvitilaisuudesta. Enemmän, jos sovitustyötä on paljon. Hyvää esitystä varten kun on tehty harjoittelutunteja ja muuta valmistelutyötä etukäteen yllättävän paljon!
Ammattiopiskelijoita löytyy ainakin Turusta, Helsingistä ja Tampereelta, keitä saattaisi ehkä kiinnostaa.
Toivottavasti tästä oli apua :)
Onnea teille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922017Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671490YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741279- 721127
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2301112Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871054Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.148991Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237938Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881