Ermysin

toimiiko?

Lääkäri ehdotti, että kokeilisin tähän akneeni Ermysiniä. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä? Onko ollut apua, ja ovatko sivuvaikutukset olleet pahojakin?

19

4276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen...

      Aoitin eilen tämän Ermysin kuurin ja nyt odottelen sitten maha sekaisin tuloksia muutaman kuukauden. Toivotaan että jotain vaikutusta on, kun vetää tuota myrkkyä taas nuppiin.

    • ermysin

      lääkitys ollut nyt muutaman viikon (2x500mg) isotretinoin lääkityksen rinnalla (3x10mg). Ekoina päivinä kauheat mahakrampit ja oksensin yhden kerran. Onneksi ei maha menny sekasin pahemmin, että lääkkeet ei tule pihalle samantien. Mutta ne vihlonnat oli kamalia. Huomasin että jos ottaa lääkkeen juuri ennen ruokailua, niin voi jopa säästyä mahakivuilta.

      • vatsavaivat

        Olen myös syöny pari päivää ermysiniä ja vatsa murisee ja kurnii miten sattuu, välillä kiertää ikävästi ja koskee vihloen. Menikö sinulla vaivat ohi ensimmäisten päivien/viikon jälkeen? En tiedä jaksaisinko näin syödä kuuria loppuun.

        Kiitos


      • Rantakunnossa
        vatsavaivat kirjoitti:

        Olen myös syöny pari päivää ermysiniä ja vatsa murisee ja kurnii miten sattuu, välillä kiertää ikävästi ja koskee vihloen. Menikö sinulla vaivat ohi ensimmäisten päivien/viikon jälkeen? En tiedä jaksaisinko näin syödä kuuria loppuun.

        Kiitos

        Ermysin kuuriin kuuluvat sivuvaikutuksina vatsakrampit, oksentely, ripuli yms. Oireet tosin aikalailla potilaskohtaisia. Itse söin 2kk Ermysin kuurin akneen. Joka päivä 4 tablettia syöneenä, sivuvaikutukset tulivat vähän liiankin tutuiksi! Oireet tosin lieventyivät hiljalleen kuurin myötä ja painoa tippui yli 5kg. Saimpahan samalla finnittömän naaman ja kropan kesäkuntoon! Suosittelen.


    • -Akne-

      Minulla oli Ermysin-antibiootti-kuuri yhden vuoden. Se pitää aknen nyt jotenkuten, aika hyvin kyllä poissa, mutta se on vain sen hoidon ajan. Minä otin muutama päivä sitten isotretinoiinikuurin ja sen pitäisi viedä akne kokonaan pois.

      Ermysin siis ei ole pysyvävaikutteinen, vaan sen hoidon ajan. Finnejä yms. Edelleen pukkasi, mutta paljon vähemmän. Ns. Mustapäitä ja ihomatoja tuli edelleen paljon, mutta tulehdukset loppuivat.

      • oikein hienosti

        Mulla on ollu Ermysin kaksi kertaa. Molemmat kuurit kestivät puoli vuotta ja kyllä se auttoi todella hyvin. Mutta niinkuin kaikissa antibiooteissa, finnit kyllä palasi muutaman kuukauden jälkeen kuurien loputtua.
        Vatsa meni alussa sekaisin, mutta sivuvaikutukset loppuivat muistaakseni jo alle viikossa.

        Tällä hetkellä syön roaccutania ja naama on räjähtänyt totaalisesti sen aloitettuani. Ajattelinkin pyytää Ermysiniä tähän rinnalle, koska se auttoi niin hyvin muutama vuosi sitten.


      • Aikuisakne
        oikein hienosti kirjoitti:

        Mulla on ollu Ermysin kaksi kertaa. Molemmat kuurit kestivät puoli vuotta ja kyllä se auttoi todella hyvin. Mutta niinkuin kaikissa antibiooteissa, finnit kyllä palasi muutaman kuukauden jälkeen kuurien loputtua.
        Vatsa meni alussa sekaisin, mutta sivuvaikutukset loppuivat muistaakseni jo alle viikossa.

        Tällä hetkellä syön roaccutania ja naama on räjähtänyt totaalisesti sen aloitettuani. Ajattelinkin pyytää Ermysiniä tähän rinnalle, koska se auttoi niin hyvin muutama vuosi sitten.

        ..tekis mieli sanoa pari valittua sanaa lääkärille joka määräsi mulle Roaccutanin ohelle Ermysinin.
        Kysyin vielä että onko hyvin siedetty, koska olen herkkä biooteille, että uskallanko aloittaa...
        Yön pyörin sitten kouristuksien kanssa ja kylmähiki valui. Luulin että kuolen. Päivän olen istunut vessassa.
        Että näin. Mielummin kuljen saatanan paiseiden kanssa lopunelämääni kun syön noita vitun biootteja.

        Suosittelen siis tsekkaamaan tarkkaan netistä sivuvaikutukset ja muiden kokemukset, ennen kuin aloittaa varsinkin jos tietää olevansa herkkä biooteille!


    • Nassuu

      Mä olen nyt reilun viikon syönyt Ermysiniä ja ainakaan vielä ei ole ihossa muutosta tapahtunut. Toki on vielä aivan liian aikaista sanoakin.
      Syön myös maitohappobakteereja päivittäin ihotautilääkärin suosituksesta. Minkäänlaisia vatsavaivoja ei ole ollut. Tosin mulla ei muutenkaan ole herkkä vatsa. Ainut sivuvaikutus mikä on tullut, on vahva ruokahaluttomuus. Ehkä tässä kuurin aikana tulee sitten laihduttuakin muutama kilo..

    • vituttaapikdfåpofik

      Olen syönyt reilun kuukauden. No eipä sen kummempaa vaikutusta. Lisänä Avidcid voide. Voide tehoaa kyllä tehden ihon tasaisemman väriseksi, ja finnit kypsyy nopeammin. Mutta heti kun menkat alkoi niin tuli heti 10 finniä leukaan ja poskiin. Jes.

    • Onneton-81

      Minua kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia ermysinistä ja siitä, että onko ermysiniä mahdollista syödä jos jättää e-pillerit pois ja yrittää raskautta? Onko ermysin auttanut ihon rasvoittumiseen ja finneihin? Olen 30 v. ja minulla on todella vaikea seborrea päänahassa (mm. hilsettä, runsasta hiustenlähtöä, näppyjä päänahassa, voimakasta kipua ja kutinaa) ja syön tällä hetkellä roaccutania pienellä annostuksella (jo vuoden olen syönyt ja on auttanut seborreaan) ja diane novat ovat olleet myös vuosia käytössä. Diane novat olen saanut alunperin aknen vuoksi, mutta n. 8 vuotta sitten minulle tuli myös yllättäen seborrea päänahkaan. Roaccutan-kuuri on loppumassa ihan pian ja ihotautilääkärille on aika ensi viikolla. Tiedän, että roan loppumisen jälkeen tilanteeni seborrean suhteen menee taas todella pahaksi, mutta sitä minulle ei enää varmaankaan kirjoiteta ja muutenkin toiveenani olisi reilun kuukauden päästä lopettaa e-pilleritkin roan varoajan jälkeen ja yrittää raskautta. Roaccutaniahan ei saa syödä jos raskaus on suunnitteilla. Etsinkin nyt vaihtoehtoja iho-ongelmiini, sillä tiedän, että jos olen ilman minkäänlaisia lääkkeitä niin tilanteeni on todella paha, enkä pysty elämään ilman tuskaa päänahkani kanssa. Nähdäkseni ermysin voisi olla ainut vaihtoehtoni, kun raskaus on suunnitteilla? Niin ja minulla on epäilty myös tuota pco:ta, joten raskautuminen ei todennäköisesti ole ollenkaan helppoa. Kerran olen jättänyt pillerit pois, eikä kuukautisia kuulunut yli puoleen vuoteen, joten aloitin ne uudelleen tuolloin. Minkälaisia vaivoja PCO sinulle aiheuttaa aknen lisäksi? Itselläni ei ole ylipainoa, eikä liiallista karvoitusta. Pco:ta minulla on epäilty seborrean ja hiustenlähdön sekä kuukautisten epäsäännöllisyyden vuoksi. E-pillereitä olen syönyt jo 13 vuotta ja sen ajan kuukautiset on tietenkin tulleet ajallaan joka kuukausi.

    • Finninaama -80

      Ermysiniä EI saa syödä jos suunnitteilla raskaus tai jos on raskaana! Itsellä odottaa kuuri apteekissa ja todella toivon että siitä olisi apua, alkaa vaikuttaa itsetuntoon nää finnit joita on naaman lisäks selässä ja käsissä paljon.

    • Ei Enää!

      Minulle määrättiin 10 päivän kuuri ermysiniä isotretinoin lääkkeen ohelle, koska lääke ei ollut tehonnut toivotulla tavalla. Syötyäni 2 tablettia (yhden illalla ja toisen tänä aamuna) alkoivat sivuvaikutukset tuntua, vaikka syön samalla myös maitohappobakteereja. Mahakipuni on sietämätön ja pahoinvointiakin ilmenee. Erityisesti mahakrampit saavat oloni tuskalliseksi. En usko, että mahani (joka ei ole herkimmästä päästä) kestää tätä antibioottia. Kuuri jää kesken ja ehkä parempi niin!

    • vielä12v.

      mulla ermysin on tepsinyt, vaikka maistuukin pahalle...

      vähän on ollut lähiaikoina jäänyt ottamatta maitoappobakteeripastillia, ja heti pari päivää oli ilmavaivoja ja ripulia!


      Toimii silti tosi hyvin

    • Huh.444

      sain ton ermysin kuurin, mutta en kyllä taida uskaltaa ottaa sitä...

      mulla on niin herkkä vatsa, että heti menee kuralle, jos syö päivääkin vanhaa ruokaa tms.

    • tietämätönjaouto

      aloitin juuri syömään puolenvuoden ermysin kuuria. En ole koskaan osannut niellä tabletteja ja kapseleita kokonaisena niin tyhmältä kuin se kuulostaakin se on totta..voiko ermysin tabletin pilkkoa ja syödä vaikka jogurtin tai muun vastaavan kera ja onko sen vaikutukset silloin huonommat?

    • paljon kokenut

      Silloin kun oma akneni oli pahimmillaan eräs lääkäri määräsi
      erytromysiiniä minulle mutta toinen lääkäri käski välittömästi lopettamaan sen
      käytön vaaraallisuuden ja vähäisen hyödyn vuoksi.
      Esim Roaccutane on kuulemma huomattavasti turvallisempaa ja hyöty
      on varma ja pitkäaikaista.Ihme että tuollaista vieläkin käytetään.

      • ermysinviha

        Haluan teitä varoittaa, sillä ensimmäisen kuurin jätin kesken sietämättömien mahakipujen vuoksi. Nyt ajattelin tsempata ja aloittaa uudestaan, sillä haluaisin todella näistä finneistä eroon. Minulle määrättiin kaksi tablettia päivässä ja se tarkoittaa käytönnössä sitä, että puolen päivän jälkeen, olen lähes toimintakyvytön. Yöllä heräilen vatsakramppeihin ja ruoka, jonka päivän aikana saan nieltyä tulee kyllä välittömästi jompaa kumpaa tietä ulos. En suosittele kenellekään, taitaa jäädä tämäkin kuuri kesken.


    • uououououo

      Minulla oli vain pari ekaa päivää vähän kumma olo, mut sitten ei enää mitään. Hyvin auttoi muutes naamaan.

    • ruusufinni

      mulla rrmysin auttoi ei mitään sivuvaikutuksia,mutta sitä ei valmisteta enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe