Kanin syliin totuttaminen..

mietteliäs hoitaja

Omistan noin 5kk ikäisen kääpiöluppa uroksen. En ole aikaisemmin kania totuttanut sylissä olemaan ja mietinkin olisiko se vielä liian myöhäistä? Haluaisin myös mieluusti kuulla kauvanko kyseiseen "kouluttamiseen" teiltä on kulunut aikaa ja onko sillä väliä nostaako kanin vatsan alta tukien vai niskassa olevasta nahasta kiinni pitäen?

12

5787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä.

Täällä ei ainakaan tartuta nahkasta.. kuulostaakin kauhealta.

Meillä ei kanit viihdy sylissä, eikä siihen olla nähty tarvetta opettaakaan. Kynsien leikkuu sujuu kuitenkin, toisella lahjomalla herkuilla.

Nameilla varmaan tuo totuttaminenkin voisi onnistua.

• tania

Istu lattialle ja tarjoile vaikka porkkanasta tehtyjä tikkuja/muuta "herkkua".
      Siirrä herkkuja aina vain lähemmäs syliäsi kunnes kani joutuu tulemaan syliisi niitä ottamaan.

Tuo voi viedä aikaa parista viikosta puoleen vuoteen, mutta kaikki kanit eivät koskaan totu tai nauti sylissäolosta.

Kania nostetaan tukevasti ja varmasti "vatsa (rintakehä)-pylly" otteella (kuin mitä tahansa kissaa tai pientä koiraa), mutta muista ettet pakota sitä olemaan sylissä.

• puputsi

otan sen rinnan päälle .
        Siinä se olisi vaikka kuinka kauan ja välillä
        nuolee hulluntavalla käsiä ja kasvoja,tarvii
        välillä toppuutella.
        Oli kahdeksan viikonikäinen kun tuli meille ja
        siitä lähtien sitä on rapsuteltu ja pidetty
        sylissä.

• Rebeeeee

Kertokaas vähän mullekkin lisää ohjeita koska sain juuri kanin ja en halua että alkaa heti pelkäämään minua.. :)

• ötökkäfani

meillä on 6 kania ja kaikki pysyvät hyvin sylissä ahkerien toistojen ja luottamusten molemminpuolisuuden takia. meillä antaa isot ja pienet vanhat ja nuoret nostaa syliin ja harjata a meidän nuori uros voisi nukkua sylissä. Ainoa oon meidän hermeliini/leijonaharjas tyttö mikä ei anna maassa ollessaan siittää eikä ottaa kunnolla kiinni.. nyt on sentään tilanne parantunut sitkeän totutuksen kanssa.. maltti on valttia ja kaikki eivät välttämättä totu käsittelyyn.

• ötökkäfani

kania ei saa koskaan nostaa nahasta tai korvista se aiheuttaa suurta tuskaa eläimelle."vatsa (rintakehä)-pylly" on se oikea tapa.

• kani pulmia

Mul on puolivuotinen kani poika. Se on ihan ihmeellinem. Kun se tuli meille se oli aina sylkyssä ja tykkäs siitä. Mutta nyt kani ei tahdo olla sylissä puolta minuutia kauvempaa. Ja jos kania pitää kiinni niin se loppujen lopuksi puree. Olen aivan varma siitä että kani ei pelkää minua koska se kerjää minulta herkkuja ja nuolee minua. Mikä neuvoksi voisiko joku auttaa.PS. kani on muuten ihan kiltti ja terve.

• Murrosikä ;) Kannattaa pitää sitä sylissä jonkin aikaa vaikka hanskojen kanssa, ettei satu jos se puree, ja opettaa ettei puremalla ja rimpuilemalla pääse nopeammin alas. Päästä pois kun se on kiltisti. Sen pitäisi kyllä ajan kanssa taas rauhoittua, kunhan pahimmat hormoonimylläkät menee ohitse, mutta jos se oppii hyötymään puremisesta, se kyllä mielellään jatkaa sitä. Mut mietenkään älyttömästi ei väkisin kannata sylitellä, kun se ei siitä selvästi tykkää.

• Tapsapupu12!

Meilläkin ihan saman rotuinen kani ja ikäkin täsmää:D.

Meilläkään kanimme ei ikinä ole sylissä viihtynyt, mutta rapsutuksista latialla sitäkin enemmän:).

Kania kannattaa nostaa niin että toinen käsi menee mahankohdalle ja toinen sinne töpöhännän kohdalle:). Pidä kuitenkin ote tukevana ja suorassa niin kani ei pääse vahingoittamaan itseään:)).

• Talita8

Sain juuri kanin joka on melkein vuoden ikäinen. Tosi kiltti sellanien musta. Mutta se pelkää aivan kauheasti ja alkaa raapia jos sen ottaa syliin.

Haluaisin että se tottuisi syliin ottamiseen ja siihen että se ei juoksisi aina pois vaan tulisi tervehtimään. Tietääkö kukaan onko se mahdollista? ja jos on niin miten?

• Anonyymi

Mulla on kaksi kania toinen tykkää olla sylissä toinen ei miten opettaisin sitä pysymään sylissä toista en ole opettanut pitämään sylissä vaan se on ihan alun perin tykkänyt olla sylissä mutta toinen ei miten opetan sille pysymään sylissä pidempään siis se pysyy vain hetken sylissä mutta ei kauaa miten opetan sille pysymään sylissä pidempään

• Anonyymi

Kaikki kanit ei vaan tykkää sylissä olemisesta ja on väärin yrittää kouluttaa niitä siihen. Ainoastaan pakollisissa hoitotoimenpiteissä, kuten kynsienleikkuussa, kani voi olla sylissä, mutta sekin kannattaa yrittää tehdä siten, että kani on maassa. Minulla on kolme kania, jotka eivät tykkää minkäänlaisesta kosketuksesta, mutta muuten ovat tosi sosiaalisia ja kivoja kaneja. En edes yrittäisi saada niitä pitämään rapsutuksista, saatikka sylissä olemisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2085
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      182
      1520
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1108
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1050
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70