Cork ja rikolliset

Irina 123

Onko teistä kukaan käynyt Corkin kaupungissa, etelä-Irlannissa ?
Minulle satui hyvin paljon outoja ongelmia luottokokortin kanssa.
Sirullinen luottokortti oli minulla ja sitä kuitenkin oli käytetty erinäisissä paikoissa ja kortti on ollut koko ajan kuitenkin minulla.
Onko kukaan kuullut, että voiko sirukorttia jotenkin kopioida?
Tai tehdä jotenkin temput ilman että tarvitsee minun korttia ? Kun kottiani ei kuitenkin varastettu.
Joku oli kuitenkin tehnyt ostoja ja yrittänyt nostaa rahaa siellä minun kortillani.
Mitenhän mahdollista ?

5

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JustusB

      periaatteessa mahdotonta ilman pinkoodia

      magneettiraidalla kyllä onnistuvat maksut tiettyyn rajaan saakka !!


      ilmoitus heti luottokorttiyhtiölle ja tutkinta päälle !!!

    • justusnnn

      sirua ei voida kopioida vaan magneettiraita jos se on kortissa

    • vvgg55

      Kansainvälisten sirukorttien käyttöönotto


      Mikä on sirukortti?
      Sirukortti on maksukortti, johon on kiinnitetty mikrosiru, joka on varustettu muistilla ja turvaprosessorilla. Siru sisältää yhden tai useita maksutapoja esim. luottokortti- tai pankkikorttitoiminnon. Lisäksi siru voi sisältää muitakin kuin maksamisessa käytettäviä toimintoja mm. kanta-asiakas- ja lippusovelluksia.

      Mitä EMV tarkoittaa?
      Kansainvälisten korttiyhtiöiden MasterCardin ja Visan kehittämä korttimaksamisen standardi (EMV) korvaa magneettijuovalla varustetut maksukortit sirukorteilla maailmanlaajuisesti lähivuosina. Lyhenne EMV tulee standardin alun perin kehittäneistä Europayn, MasterCardin ja Visan nimistä.

      Miksi sirukortteihin siirrytään?
      Korttitietojen kopiointi väärennetylle magneettijuovakortille on yleistymässä Euroopassa ja maailmalla. Suomi on toistaiseksi välttynyt kortteihin kohdistuvalta rikollisuudelta, mutta kansainvälisesti rikosten määrä on lisääntynyt. Sirun käytöllä ehkäistään korttien väärentämistä ja väärinkäyttöä, koska sirun tiedot ovat kryptattuja eli salattuja. Uusi tekniikka mahdollistaa myös korttien kansainvälisen yhteiskäytön ja -toimivuuden sekä korttien käyttömahdollisuuksien kehittämisen tulevaisuudessa.

      Miksi sirullinen maksukortti on turvallinen?
      Sirun väärentäminen on vaikeaa ja kallista. Lisäksi kortinhaltijan tunnistaminen ja korttitapahtumien varmentaminen tapahtuu nykyistä turvallisemmin sirun avulla.

      Käytetäänkö muissa maissa sirullisia maksukortteja?
      Kyllä. Sirulliset maksukortit ovat laajasti käytössä jo useissa Euroopan maissa. Myös Suomessa sirukortteja otetaan käyttöön.

      Mikä muuttuu sirukorttien myötä?
      Henkilökohtaisen tunnusluvun käyttö laajenee automaattikäytöstä kortilla maksamiseen. Maksutilanteessa kortinhaltija laittaa itse kortin maksulaitteeseen ja näppäilee tunnusluvun sirukortinlukijaan. Kortinhaltija ottaa itse kortin pois lukijalaitteesta maksutapahtuman jälkeen.
      Tunnusluvun muistaminen ulkoa on tärkeää. Tunnusluku pitäisi aina hävittää, ettei se joudu vääriin käsiin.
      Mikään muu ei asiakkaan kannalta ratkaisevasti muutu.

      Voiko uudelle sirukortille ladata rahaa?
      Uudelle sirulle ei korttirahaa voi ladata. Avant-korttirahaominaisuus poistuu korteista vuoden 2005 aikana, pääsääntöisesti kesäkuussa, joten korttirahallisten korttien määrä tulee vähenemään ja korttirahan käyttö loppumaan kokonaan viimeistään vuoden 2007 lopussa.

      Mitä tämä maksaa minulle?
      Korteista ei veloiteta ylimääräisiä kuluja sen vuoksi, että siihen on lisätty siru tai siru on muuttunut kansainväliseksi EMV-siruksi.

      • juoppo123

        Joo lähes joka viikonloppu mulle käynyt noin. ensin päätäyteen ja seuraavana (tai sitä seuraavana) Mietitään kuka kumma tyhjentänyt tilin. :)


      • Irina123
        juoppo123 kirjoitti:

        Joo lähes joka viikonloppu mulle käynyt noin. ensin päätäyteen ja seuraavana (tai sitä seuraavana) Mietitään kuka kumma tyhjentänyt tilin. :)

        Heh. Kyllähän sitä kuppia tuli otettua, mutta varmasti en korttiani käyttänyt, jos ei sitten se mun näkymätön kaveri..
        Aika hauska veikko tuo juoppo123..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe