Tehokkain itsepuolustus

Elisama

Krav Maga (suomeksi: taistelu lähellä=lähitaistelu) on tällä hetkellä tehokkain itsepuolustuslaji. Lisäksi siitä puuttuu kaikenlaiset "henkiseremonia ja palvonnat" mitä itämaisissa lajeissa on.
Krav Maga on Mossan miesten kehittämä laji.
Hieman tähän verratava on Savate. Ei kuitenkaan yhtä tehokas.

52

12523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savate

      on kova laji,mutta ei ihan yhtä kova...voi ristus

      • Relefantti

        Savate eli nykyiseltä nimeltään la boxe francais eli ranskalainen nyrkkeily ei varsinaisesti ole itsepuolustuslaji nykyään, vaan urheilulaji. Nyrkkeilyyn ero on tietysti se, että siinä suositaan potkuja, ja ero Thai-nyrkkeilyyn on se, että polvella tai sääriluulla ei saa potkia. Savateen kuuluu myös "la canne" eli keppiottelu. En oikein tiedä juuri mitään yhtäläisyyksiä krav magaan. Lukekaa Wikipediasta tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Savate


      • Elisama

        Tuskin olet harrastanut kumpaakaan. Harrastaja tietäisi perustella jotenkin kantaansa tai kumota väitteeni faktoilla.


      • Elisama
        Relefantti kirjoitti:

        Savate eli nykyiseltä nimeltään la boxe francais eli ranskalainen nyrkkeily ei varsinaisesti ole itsepuolustuslaji nykyään, vaan urheilulaji. Nyrkkeilyyn ero on tietysti se, että siinä suositaan potkuja, ja ero Thai-nyrkkeilyyn on se, että polvella tai sääriluulla ei saa potkia. Savateen kuuluu myös "la canne" eli keppiottelu. En oikein tiedä juuri mitään yhtäläisyyksiä krav magaan. Lukekaa Wikipediasta tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Savate

        Olen selvillä kummastakin muulta kuin Wikin pohjalta. Tunnen niitä sisältäpäin.


      • tiedä
        Elisama kirjoitti:

        Olen selvillä kummastakin muulta kuin Wikin pohjalta. Tunnen niitä sisältäpäin.

        ämmä mistään mitään, pehmosia juttuja ota kantaa johonkin muuhun kun magaan.


      • Elisama
        tiedä kirjoitti:

        ämmä mistään mitään, pehmosia juttuja ota kantaa johonkin muuhun kun magaan.

        Ei taida olla hurraamista sinun tajunnanvirrallasi.
        Taidan tietää paljon enemmän lajista kuin sinä, ja tietää muistakin lajeista.


      • The Hunks
        Elisama kirjoitti:

        Tuskin olet harrastanut kumpaakaan. Harrastaja tietäisi perustella jotenkin kantaansa tai kumota väitteeni faktoilla.

        Krav Magalla ja Savatella ei ole lähes mitään yhtäläisyyksiä toistensa kanssa. Savate on "ranskalaista potkunyrkkeilyä", joka muistuttaa paljon muay-thaita. Krav Maga on oma uniikki lajinsa. Itse olen kokeillut Savatea itsepuolustus kurssilla ja se tuntui paljon järjestelmälliseltä aivan kuin karate ym. Krav Magassa vastustajasta pyritään pääsemään eroon mahdollisimman nopeasti mahdollisimman voimakkailla keinoilla (mm. nivusiin lyömällä). Itse harrastan krav magaa ja se todellakin vaikuttaa erittäin tehokkaalta itsepuolustus lajilta. Mietin kohta aloittavani vapaaottelun peruskurssin, siinä vasta laji onkin ; )


      • savateur
        The Hunks kirjoitti:

        Krav Magalla ja Savatella ei ole lähes mitään yhtäläisyyksiä toistensa kanssa. Savate on "ranskalaista potkunyrkkeilyä", joka muistuttaa paljon muay-thaita. Krav Maga on oma uniikki lajinsa. Itse olen kokeillut Savatea itsepuolustus kurssilla ja se tuntui paljon järjestelmälliseltä aivan kuin karate ym. Krav Magassa vastustajasta pyritään pääsemään eroon mahdollisimman nopeasti mahdollisimman voimakkailla keinoilla (mm. nivusiin lyömällä). Itse harrastan krav magaa ja se todellakin vaikuttaa erittäin tehokkaalta itsepuolustus lajilta. Mietin kohta aloittavani vapaaottelun peruskurssin, siinä vasta laji onkin ; )

        Defencestä löytyy taas paljonkin yhtäläisyyksiä kraw magaan...


      • fffffegdf
        Relefantti kirjoitti:

        Savate eli nykyiseltä nimeltään la boxe francais eli ranskalainen nyrkkeily ei varsinaisesti ole itsepuolustuslaji nykyään, vaan urheilulaji. Nyrkkeilyyn ero on tietysti se, että siinä suositaan potkuja, ja ero Thai-nyrkkeilyyn on se, että polvella tai sääriluulla ei saa potkia. Savateen kuuluu myös "la canne" eli keppiottelu. En oikein tiedä juuri mitään yhtäläisyyksiä krav magaan. Lukekaa Wikipediasta tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Savate

        kraav maaga on tosi kova juttu


      • lee sin
        Elisama kirjoitti:

        Ei taida olla hurraamista sinun tajunnanvirrallasi.
        Taidan tietää paljon enemmän lajista kuin sinä, ja tietää muistakin lajeista.

        Ps..Savatessa on myös itsepuolustus muoto joka on lähellä krav magaa...

        Tosin vihaan tämmöstä oman lajin hypetystä...


    • kmklasu

      Taas näitä... uskaltaisin kyllä väittää että esim. kaverit jotka lentää täysin aseistetulla hornetilla pystyvät puolustamaan itseään paljon paremmin. Sairaan vaikeaa osua koukulla päähän kun kaveri on kilometrin korkeudessa ja etenee n. 1mach ja kaverin vastaisku maataistelu ohjuksin on aika murskaava.

      Ihan vaan noin vertailukohtana eli eiköhän taas jätetä nää mun iskä on vahvempi kuin sun iskä keskustelut vammaisten lasten hiekkalaatikoille. Se "Mossan" on muuten sitten Mossad ihan vain noin nyanssina ja ko. tiedustelupalvelulla ei ole minkään valtakunnan tekemistä koko touhun synnyn kanssa. Jos haluat asiasta tarkempaa tietoa niin käyppä vaikka www.suomenkravmagaliitto.fi katsomassa mitä historia osastolta löytyy. Ai niin, mut se on kato niin sairaan salaista et eihän ne voi siellä koko totuutta julkaista...

      samankaltaisuudella viittasit varmaan savaten versioon savate defense missä on hieman samoja periaatteita ja ideoita krav magan kanssa. tuon eri lajien tehokkuuden arviointiin olisi tosi kiva kun joku keksisi jonkun mittarin joka olisi kaikki olosuhteet, uhat ja yksilöt huomioon ottava niin sitten voitaisiin käydä tätä keskustelua älylliseltä pohjalta. Tämmöistä mittaria tuskin tosin koskaan kehitetään, muuttujia on yksinkertaisesti liikaa joten jotkut sitten vetelee faktaa fiilispohjalta ja ilmiselvästi myös peruskoulupohjalta (jos sitä spettaria nyt sieltäkään saatiin ulos kun kaikki aika kuluu tähän näppäimistöllä masturbointiin).

      No sinänsä pitää kyllä paikkansa että on tosi kivaa olla niin tyhmä ettei edes tajua miten tyhmä on. Jotenkin varmaan vapauttava kokemus?

      • Elisama

        Käy vaikka alkeiskurssi kummasta hyvänsä niin saat jotain tuntumaa todellisuuteen. Nyt tunnuit olevan siellä Hornetissasi täysin palkein.
        Satun vain tuntemaan molempia lajeja vähän niinkuin sisältäpäin. Siksi pystyn sanomaan mielipiteeni.
        Satun myös tuntemaan jotain muitakin taistelulajeja. Olen ollut joskus hyvinkin aktiivinen harrastaja.
        Aika hieno analyysi koulutustasostani, mutta pieleen meni pahasti.
        Tiedätkös muuten erään asian.
        Minä en ole henkilö joka provosoituu vaikka provosoitaisiin.
        No sen myönnän että olen monessa asiassa tyhmä enkä tiedä kaikkea mitä pitäisi tietää. Nooo... se joka tietää mielestään kaiken heittäköön sen aivan ekan kiven;))


      • ihan asiallisia
        Elisama kirjoitti:

        Käy vaikka alkeiskurssi kummasta hyvänsä niin saat jotain tuntumaa todellisuuteen. Nyt tunnuit olevan siellä Hornetissasi täysin palkein.
        Satun vain tuntemaan molempia lajeja vähän niinkuin sisältäpäin. Siksi pystyn sanomaan mielipiteeni.
        Satun myös tuntemaan jotain muitakin taistelulajeja. Olen ollut joskus hyvinkin aktiivinen harrastaja.
        Aika hieno analyysi koulutustasostani, mutta pieleen meni pahasti.
        Tiedätkös muuten erään asian.
        Minä en ole henkilö joka provosoituu vaikka provosoitaisiin.
        No sen myönnän että olen monessa asiassa tyhmä enkä tiedä kaikkea mitä pitäisi tietää. Nooo... se joka tietää mielestään kaiken heittäköön sen aivan ekan kiven;))

        kommentteja näillä palstoilla sinulta "Elisama".
        Kumma että näillä palstoilla on porukkaa joka provosoituu heti kun joku kertoo mielipiteitään ja asiaa asiallisella keskustelulla.


      • typerää
        Elisama kirjoitti:

        Käy vaikka alkeiskurssi kummasta hyvänsä niin saat jotain tuntumaa todellisuuteen. Nyt tunnuit olevan siellä Hornetissasi täysin palkein.
        Satun vain tuntemaan molempia lajeja vähän niinkuin sisältäpäin. Siksi pystyn sanomaan mielipiteeni.
        Satun myös tuntemaan jotain muitakin taistelulajeja. Olen ollut joskus hyvinkin aktiivinen harrastaja.
        Aika hieno analyysi koulutustasostani, mutta pieleen meni pahasti.
        Tiedätkös muuten erään asian.
        Minä en ole henkilö joka provosoituu vaikka provosoitaisiin.
        No sen myönnän että olen monessa asiassa tyhmä enkä tiedä kaikkea mitä pitäisi tietää. Nooo... se joka tietää mielestään kaiken heittäköön sen aivan ekan kiven;))

        Tälläin psykologina voisin sanoa, että provosoiduit tuosta äsköisestä kommentista. Ja eikös tommonen oman päihteen ylistäminen ole aikas typerää?


    • Elisama

      Tietysti vaarallisin muoto on sotilaskrav....

      • Ano

        Mistä kohdasta Krav maga on tehokkain itsepuolustuslaji? kuka tai mikä sen määrää?
        Eikä sotilaspuolen maga nyt sen vaarallisempi ole. Siinä ei vaan ole kaikkia turhia kikkoja. ja lähinnä harjoittelu perustuu lähitaisteluun rynkkyä hyväksikäyttäen.


      • Elisama
        Ano kirjoitti:

        Mistä kohdasta Krav maga on tehokkain itsepuolustuslaji? kuka tai mikä sen määrää?
        Eikä sotilaspuolen maga nyt sen vaarallisempi ole. Siinä ei vaan ole kaikkia turhia kikkoja. ja lähinnä harjoittelu perustuu lähitaisteluun rynkkyä hyväksikäyttäen.

        Sotilaspuolella kyllä harjoitellaan vähän muutenkin kuin rynkyn kanssa magaa. Samoin otteita joita ei sivilipulella harjoitella.
        Niin kukako "määrää" tehokkuuden.
        Et ole tainnut tutustua lajiin kun tuollaisia ja tulla tavoin kyselet.


      • Ano
        Elisama kirjoitti:

        Sotilaspuolella kyllä harjoitellaan vähän muutenkin kuin rynkyn kanssa magaa. Samoin otteita joita ei sivilipulella harjoitella.
        Niin kukako "määrää" tehokkuuden.
        Et ole tainnut tutustua lajiin kun tuollaisia ja tulla tavoin kyselet.

        ..onhan sotilas magassa muutakin, tottakai. Siis, kyselin ihan sen takia koska itse niin ylistit että maga olisi tehokkain ip-laji. Olen harrastanut magaa aika paljon ja tiedän hyvin mistä on kyse. Kannattaa tutustua rbsd lajeihin ja olla avoimin mielin. Saatat huomata mikä on oikeasti toimivaa ja tehokasta ja mikä ei välttämättä taas ole. Pääasiassa kyse ei ole lajista vaan tavasta treenata, asenteesta ja periaatteista.


      • Elisama
        Ano kirjoitti:

        ..onhan sotilas magassa muutakin, tottakai. Siis, kyselin ihan sen takia koska itse niin ylistit että maga olisi tehokkain ip-laji. Olen harrastanut magaa aika paljon ja tiedän hyvin mistä on kyse. Kannattaa tutustua rbsd lajeihin ja olla avoimin mielin. Saatat huomata mikä on oikeasti toimivaa ja tehokasta ja mikä ei välttämättä taas ole. Pääasiassa kyse ei ole lajista vaan tavasta treenata, asenteesta ja periaatteista.

        Olen todella tutustunut ja treenannutkin joitain lajeja aika pitkälle.
        Joskus on tullut vastoin tahtoani testin paikka käytännön toimivuudelle. Eikä vain yhden kerran.


      • budolajit
        Elisama kirjoitti:

        Olen todella tutustunut ja treenannutkin joitain lajeja aika pitkälle.
        Joskus on tullut vastoin tahtoani testin paikka käytännön toimivuudelle. Eikä vain yhden kerran.

        kehittävät kaltaisiasi uhoavia mulkkuja? Jos ihmisellä pää kunnossa, ei sen tapella tarvitse...


      • Elisama
        budolajit kirjoitti:

        kehittävät kaltaisiasi uhoavia mulkkuja? Jos ihmisellä pää kunnossa, ei sen tapella tarvitse...

        Niinkö luulet että olen uhoaja. En alkuunkaan.
        Joskus vain on joutunut liikkumaan väkisinkin yöllä paikoissa joissa ei ole hyvä liikkua.
        Siellä on sattunut tulemaan joku joka on halunnut näyttää voimiaan tai vain ollut muuten tappelunhaluinen.
        En ole kuitenkaan niin kohtelias että ottaisin pelkästä kohteliaisuudesta selkääni.
        Sinäkö olisit ottanut.


      • qhdhhd
        Ano kirjoitti:

        Mistä kohdasta Krav maga on tehokkain itsepuolustuslaji? kuka tai mikä sen määrää?
        Eikä sotilaspuolen maga nyt sen vaarallisempi ole. Siinä ei vaan ole kaikkia turhia kikkoja. ja lähinnä harjoittelu perustuu lähitaisteluun rynkkyä hyväksikäyttäen.

        Et oo varmaan koskaan ite harrastanu ku tollasta paskaa puhut..


      • The Hunks
        Ano kirjoitti:

        Mistä kohdasta Krav maga on tehokkain itsepuolustuslaji? kuka tai mikä sen määrää?
        Eikä sotilaspuolen maga nyt sen vaarallisempi ole. Siinä ei vaan ole kaikkia turhia kikkoja. ja lähinnä harjoittelu perustuu lähitaisteluun rynkkyä hyväksikäyttäen.

        Sotilas krav maga nimenomaan on vaarallisin magan muodoista. Siinä pyritään eliminoimaan eli tappamaan vihollinen mahdollisimman nopeasti. Viranomais magassa pyritään taannuttamaan ja hallitsemaan vastustajaa ja siivili krav magassa puolustautumaan viholliselta.


      • Vanha Magaaja
        The Hunks kirjoitti:

        Sotilas krav maga nimenomaan on vaarallisin magan muodoista. Siinä pyritään eliminoimaan eli tappamaan vihollinen mahdollisimman nopeasti. Viranomais magassa pyritään taannuttamaan ja hallitsemaan vastustajaa ja siivili krav magassa puolustautumaan viholliselta.

        Sotilasmaga on pitkälti samaa kuin kadun miehen magakin, siinä vain jatketaan pidemmälle, koska sotilas surmaa veitsellä, kadun mies puolustautuu, jo vuosia sitten harjoittelimme Combat A:ssa sotilasmagaa ihan siviilitreeneissäkin ja Combatissa muuten harjoiteltiin ensimmäisenä suomessa viranomaistekniikoita ja puolustautumista kaasusmutinta vastaan.

        Krav maga on järkevä järjestelmä, missään muussa lajissa en ole vastaavia juttuja harjoitellut ja lajikokemusta löytyy viidestä lajista ja harjoitteluvuosia kaksikymmnentä.

        Yhteiskunta muuttuu ja teknikoiden on muututtva myös, vanhan samurai-ajan jujutsu oli aikanaan oikea laji, mutta tänä päivänä ei, vanhassa jujtusussa ei veitsitorjuntoja tehty oikein ja pistooliuhkia tai torjuntoja ei tunneta lainkaan ja jos joku niitä tekee, tekee täysin väärin, olen jujutsussa nähnyt, kuinka torjuva ote otettiin pistoolikäden ranteesta, kun magassase ehdottomasti otetaan pistoolin piipusta, tämä on käytännön sanelema juttu, kun ranne heilahtaa, pistooli voi laueta ja luoti osuu torjujaan, mutta tiukka ote piipusta on turvallisempi.

        Krav magan vahvuus on plus yksi sääntö ja sen harjoitteleminen, kadulla sinun pitää olla aina valppaana ja unohdus voi olla kohtalokas.


    • WTKF

      Krav maga on sen takia tehokas laji koska se perustuu pitkälti wing tsun kung fun periaatteisiin.. mutta ei se tehokkain laji ole, vaan se minkä pohjalta se on kehitelty..eli WT!!
      sanokaa mitä sanotte, mutta ite oon sitä mieltä et kaikki taistelu- ja itsepuolustuslajit on tehokkaita..riippuu vaan harjoittelun ja kokemuksen määrästä..ja kaikki lajit tähtää kuitenki samaan lopputulokseen: 'fighting without fighting' (bruce lee)

    • sinkomies

      Ja mun isi on paljon vahvempi ku sun isi ja vetää sua turpiin jos väität jotai muuta. Kyllä tämä elisaman (vai mikä olikaan) jutut on mukavasti ville viis vee tasoa.

      • Elisama

        Krav magasta et sitten näköjään tiedä yhtään mitään, eiks je,.


      • GeeBii
        Elisama kirjoitti:

        Krav magasta et sitten näköjään tiedä yhtään mitään, eiks je,.

        On se hienoa kun Elisaman tapaiset fiksut ja kypsät tyypit harrastavat magaa : )

        Jos kaikki KM harrastajat samalla tasolla niin lajin tulevaisuus on taattu.

        Jatka samaa rataa : )


      • Elisama
        GeeBii kirjoitti:

        On se hienoa kun Elisaman tapaiset fiksut ja kypsät tyypit harrastavat magaa : )

        Jos kaikki KM harrastajat samalla tasolla niin lajin tulevaisuus on taattu.

        Jatka samaa rataa : )

        Niin tutustuin siihen jo monia vuosia sitten.
        Olen harrastanut karatea ja aikidoa kauan aikoinaan. Sitten hieman taekwonia ja kungfuta sekä jijitsua.
        Kyllä Krav Maga on tehokkain.
        Muista kamppailulajeista nyrkkeily on ollut myös vahvasti kuvioissa.


      • Elisama
        Elisama kirjoitti:

        Niin tutustuin siihen jo monia vuosia sitten.
        Olen harrastanut karatea ja aikidoa kauan aikoinaan. Sitten hieman taekwonia ja kungfuta sekä jijitsua.
        Kyllä Krav Maga on tehokkain.
        Muista kamppailulajeista nyrkkeily on ollut myös vahvasti kuvioissa.

        No vielä Savate kuuluu entisiin harrasteisiini joten katson minulla olevan jotain pohjaa vertailla eri lajeja.
        Kiitos mielipiteestäsi.


    • jihuuuuuuu

      oi kaikkitietäväinen, olet oikeassa!pssshhh....

      • Elisama

        Tottakai minä tällaiset tiedän pieni ystäväin. Kysy niin setä kertoo sinulle.


      • -
        Elisama kirjoitti:

        Tottakai minä tällaiset tiedän pieni ystäväin. Kysy niin setä kertoo sinulle.

        No ei ihme että oot päätyny tollaseen lopputulokseen kun vertailukohtana aikido ja karate. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • A. Kapi
        - kirjoitti:

        No ei ihme että oot päätyny tollaseen lopputulokseen kun vertailukohtana aikido ja karate. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Hei! aika pitkä kamppailukokemus oli takani kun 1998 aloitin Krav magan, eli taustaa oli judosta viisi vuotta ruskea vyö ja nuorten sm-mestaruus, karate wado kuusi vuotta 1.dan ja jujutsua Hokuto kahdeksan vuotta ja 1.dan, hain kuitenkin edelleen jotain ja kiinnostuin Krav magasta ja nyt on yhdestoista vuosi menossa lajin parissa ja olen käynyt Israelissa ja Usassa lajia treenaamassa.

        Krav maga on järkevyydellään minut vakuuttanut ja on katu-uskottava laji antaa oikeanlaiset valmiudet itsepuolustukseen.


      • taistele tai kuole
        A. Kapi kirjoitti:

        Hei! aika pitkä kamppailukokemus oli takani kun 1998 aloitin Krav magan, eli taustaa oli judosta viisi vuotta ruskea vyö ja nuorten sm-mestaruus, karate wado kuusi vuotta 1.dan ja jujutsua Hokuto kahdeksan vuotta ja 1.dan, hain kuitenkin edelleen jotain ja kiinnostuin Krav magasta ja nyt on yhdestoista vuosi menossa lajin parissa ja olen käynyt Israelissa ja Usassa lajia treenaamassa.

        Krav maga on järkevyydellään minut vakuuttanut ja on katu-uskottava laji antaa oikeanlaiset valmiudet itsepuolustukseen.

        mitkä ovat merkittävimmät erot krav magan , defendon , systeman ja jeet kune don välillä ? kaikki ovat kuulemma realistisia ja tehokkaita itsepuolustuslajeja. mitä näistä kannattaisi treenata jos pitäisi valita yksi.


    • Paras laji

      Streetwise JKD on HUOMATTAVASTI realistisempi ja siellä oppii oikeesti kamppailemaan ja toimimaan tilanteissa, eikä vaan satoja kummallisia tekniikoita kuten magassa. Mutta SJKD ei olekaan tehty rahantekemistä varten.

      Krav Magaa kehuvat ovat vaan uskovaisia eivätkä huomaa lajinsa puutteita, eikä huonoja tekniikoita. Juutalaiset ovat hyviä markkinoimaan ja siitä heille kunnia. Tekivät huonosta lajista hirveän haloon ja upposi suomalaisiin kuin häkä.

      • Km-street

        Ne on kuule samaa kamaa, Mika Önkki oli aiemmin Krav maga ohjaaja!

        krav maga ja street jeet kune do ovat molemmat katupuolustukseen tähtääviä lajeja, Mika on pätevä ohjaaja koska on harjoitelut pajon eri lajeja ja Magaakin, Krav magassa vain on paljon enemmän kansainväistä yhteistyötä, STJKD taitaa olla suomessa omissa oloissaan ja Krav maga on myöskin katuviisas laji se kehittyy koko ajan ja alunperinhän se on taistelussa testattu.


      • Karvamaha2
        Km-street kirjoitti:

        Ne on kuule samaa kamaa, Mika Önkki oli aiemmin Krav maga ohjaaja!

        krav maga ja street jeet kune do ovat molemmat katupuolustukseen tähtääviä lajeja, Mika on pätevä ohjaaja koska on harjoitelut pajon eri lajeja ja Magaakin, Krav magassa vain on paljon enemmän kansainväistä yhteistyötä, STJKD taitaa olla suomessa omissa oloissaan ja Krav maga on myöskin katuviisas laji se kehittyy koko ajan ja alunperinhän se on taistelussa testattu.

        Ainakin vuonna -99 veti jo ihan eri lajia ja paljon parempaa. Tää on taas näitä magaharrastajien höpinöitä, että muka kaikki hyvät lajit on samaa kuin maga. Mitä joukkohypnoosia siellä harrastetaan?

        Ja magan kansainvälinen yhteistyö on sitä, että luvatun maan karvakädet käy vetämässä huonompia treenejä kuin suomalaiset ohjaajat ja ottavat rahat mukaan mennessään ja nauravat lentokoneessa. Ja Suomalaiset kumartaa syvään.


    • miettisin tota

      Meinaan moni tuntemani turva-alan henkilö harrastaa sotilasmagan lisäksi Savatea..täytyy
      perehtyä lähemmin Savateen, on vain jokinlainen käsitys...
      Mitä magan kehitykseen tulee niin siitä voi tulla mielipide eroja
      mutta se ikävä tosi asia että suomessa harjoitettava siviilimaga ja sotilasmaga eroavat kuin yö ja päivä.

      Jouduin aikanaan kontaktiin .. (hankkiuduin itse tilanteeseen) jossa
      päätin käyttää "maga taitojani" valitsin vain vastustajaksi naisen joka oli duuni keikalla
      käsi siinä murtui, mutta tuli ystävyys suhdekkin solmittua tähän
      Nähtävästi IBA:han(mikä lienee) kuuluvaa naiseen.

      Hassua, että hänen käymässään magassa kaikki päättyi murskaukseen tai
      jonkun kaamea vahingon tekemiseen... kuin minun käymässäni vain iroittautumiseen...
      Sen lisäksi minun 2 vuoden magani oli täyttä paskaa tämän rouvan 9 kuukauden sotilasmagaan
      verrattuna... =(

      Käsi kun katkesi niin, että rouva puhui kännykkään joi kahvia ja seisoi samaan aikaan,
      vieläkään en ymmärrä kuinka pelkällä niskalla ja sen liikeellä saadaan moista aikaan...

      Hauskanen likka..ja aina kun opin jotain, niin tämä osaa sen jo...
      Viimeksi menin hänen asunnolleen (miehensä paljon ulkomailla jotain henkilönsuojaus juttua kait Pyörittävät)..Ja vaikka tää likka on 150 centtinen 46 kg niin silti se lukottaa mut mistä
      lähtökohdasta tahansa..en vaan ymmärrä..

      • maga-ukko

        Hyvä juttu toi, olen muuten harjoitellut vuosia molempia siviili ja sotilasmagaa, ja ero on tilanteiden lopetuksessanäin, sotilasmagassa vastustaja lopetetaan veitsellä, siviilimagassa veits otetaan pois ja se lopetus tehdään lain mukaan, tekniikat aivan samoja, sotilasmagassa treenataan kenttälapiolla ja tekniikoita esim. käsikranaateilla kun siviilimagassa harjoitellaan veitsiuhkia ja aseiden riistoa, aivan samalla lailla kuin sotilasmagassa.


        MIkään taikatemppu sotilasmaga ei ole ,kuten ei siviiilimagakaan, onpahan vain realistinen lähitaistelu-järjestelmä, jota pitää myöskin harjoitella.


    • mixed martial arts

      Kysymykseenhän on saatu jo vastaus kun ensimmäisen kerran järjestettiin Ultimate Fighting turnaus jenkeissä viisitoista vuotta sitten.
      Tuolloin ottelijat olivat hyvinkin pitkälle yhden lajin taitajia ja silloin tulikin ottelupareihin judo vs nyrkkeily ym, mutta eipä niiden paremmuudesta tolkkua saanut kun jokainen matsi päättyy erilaiseen tulokseen. Nykyisin ottelijoiden on periaatteessa hallittava monta eri tekniikkaa pärjätäkseen lajissa.
      Vastaus kysymykseen onkin, että mahdollisimman monipuolisen (iskut,lukot,paini) taustan hallitseva henkilö on paras hässäkän sattuessa, mutta tähän täytyy myös liittää eräs erittäin tärkeä ominaisuus ja se on korvien väli eli tahto eli sydän. Tiedän muutaman vapaaottelijan jotka sparrissa loistaa ja lukottaa ihan mainiosti, mutta jos 100% katutappelija junttaa vaikka kadulla pyörätelineellä niskaan niin paskat on housuissa ja kaikki opeteltu unohtuu reilusti alle sekunnissa.
      Mark Hunt voitti aikoinaan K1 World Grand Prixin harjoiteltuaan katutappelun lisäksi potkunyrkkeilyä vuoden!! Ihan mukava palkinto vuoden rehkimisestä 500 000 dollaria.

      Vastaukseni on siis- kaikilla lajeilla voi voittaa.

      ps. aika harva katumatsi jää pystyotteluksi..painiksi se menee lähes aina.

      • näin on

        kaikki puhuu krav magan ylivoimaisuudesta, ehkä se sitä onkin normi kadun pulliaista vastaan mutta entäs jos haastajana on henkilö joka omaa myös kamppailulaji-taustan?

        tehokkain laji on siis vapaaottelu


      • puolustus

        harvemmin ns. kapakkatappelut tai nakkikiskatappelut menee painiksi. siinä huidotaan puolin ja toisin. mutta eihän kamppailulajien harrastajat tappelekkaan nakkikioskilla tai kapakassa.me emme hyväksy väkivaltaa. itsepuolustus on asia erikseen.


    • budoka1

      silloin kun puhutaan tehokkaasta itsepuolustuslajista , puhutaan lajista joka toimii riippumatta harrastajan ulkoisista ominaisuuksista. pärjääkö 50- kiloinen vapaaottelija tai kravmagaaja 90- kiloista nyrkkeilijää vastaan . i dont think so .

      • 456456

        No mikä laji on sellainen, että 50-kiloinen pärjää 90-kiloista nyrkkeilijää vastaan? Taitaa se onnistumisen mahdollisuus olla suunnilleen samaa luokkaa kuin pierupuolustuksella, jonka tyrmäävä haju pakottaa hyökkääjän vetäytymään paikalta ellei taju mene. Eli mikään harjoittelu ei riitä, vaan pärjäämiseen tarvitaan paljon tuuria.


    • yx karateka

      Nykyään ei kuulemma jakseta harjoitella vuosia budolajeja oppiakseen itsepuolustusta. Siksi krav magat ja muut max mixit on niin suosittuja. Oppii kuulemma nopeesti samat jutut mitkä vei Chuck norrisilta kymmeniä vuosia. Onhan Se hyvä jos riittää puolen vuoden harjoittelu niin ei tarvii treenata loppu elämäänsä.

    • sukulaislajit

      "Krav Maga on Mossan miesten kehittämä laji.
      Hieman tähän verratava on Savate. Ei kuitenkaan yhtä tehokas."

      Aloitus on kyllä huippu! Ranskalainen kilpapotkunyrkkeily on melkein kuin Maga.

      • HLK

        Tarkoitettiin varmaan Savate Defenseä, joka onkin vähän samantapaista.


    • jutsu

      väittäisin että hokytoryu jujutsu on kovin , tehokkain ja monipuolisin kamppailulaji maailmassa. krav maga ei ole niin kova jos ei ole ennestään mitään taustaa kamppailulajeissa. katsokaa hokyton sivuilta demovideot niin näette mistä puhun . tuskin kukaan väittää ettei toimi tositilanteessa .

      • no touch KO

        Demovideot kertovat totuuden kaikesta.

        Katsokaapa itämaisten ki-tyrmääjien demovideoita, niin näettä että ne ovat kovimpia lajeja!


    • gssgs

      Kaikki itsepuolustus lajit kopioivat toimivat tekniikat, joten Savate Defensessä ja Krav magassa on paljonkin yhteistä.

    • Asennehanse

      Kaveri pyysi poikaporukalta kyytiä ostarilla, ei itsepuolustustaustaa, tosin punttia penkiltä ihan hyvin. Tuttua tai puolituttua porukkaa autolla. Kovis jolla sininen vyö edellämainituista tuli yllättäen päälle ja yritti potkia munille. Kaveri löi kerran oikealla ja sininen meni katuun. Kyyti tuli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe