Eli olen nyt kaksi päivää vuotanut tosi niukkaa ruskeaa vuotoa. Mulla on mielessä niin paljon kysymyksiä. Jos joku osaisi vastata edes yhteen, niin auttaisi mua paljon peloissani. mulla viikot nyt 6 6.
Kuinka yleisiä vuodot on tässä vaiheessa?
Voiko viitata alkavaan keskenmenoon?
Jos keskenmeno alkaa tällaisella tuhrulla, niin onko silloin jo kipuja?
Jos jollain on omakohtaista kokemusta näin alkaneesta keskenmenosta, niin montako tuhrupäivää on ollut ennen kunnon vuotoa?
Yleensäkin kaikki omakohtaisen kertomukset olisi kiva kuulla, että mitä tuhru on lopulta tarkoittanut?
tuhruvuoto
13
7132
Vastaukset
- esikoista odottaessa
alkoi vuotamaan verta aluksi tiputellen niukkaa rusehtavaa vuotoa..joka vähitellen muuttui punaiseksi. eräänä aamuna heräsin ja meni vessaan alkoi verta valua oikein kunnolla ilman mitään kipuja kuitenkaan. menin sairaalaan ja minulle sanottiin mitään tutkimatta että keskenmeno. mutta ultrassa sikiö oli siellä ihan hengissä. kysessä oli hematooma eli istukka vuosi jollain lailla eikä ollut vaarallista. Nyt yksi vuotia terve tyttö.=) mutta kannattaa soittaa neuvollaan kuitenkin.. mutta välttämättä mitään ei ole hätänä. toivottavasti kaikki hyvin =)
- täällä....
Viime tiistaina alkoi rusehtavaa vuotoa tulla, keskiviikkona muuttui veriseksi ja vatsaa koski niin kuin kuukautiset alkaisivat. Soitin neuvolaan, jossa neuvoivat tilannetta seuraamaan, eli jos kivut ja vuodot yltyvät niin sairaalaan.
Keskiviikkona tosiaan alkoi veriset vuodot ja sain ajan lääkärille. Teki sisätutkimuksen ja sanoin kaiken olevan ok. Tietenkään ei tiennyt varmuudella kun ei ollut ultraäänilaitteita... Keskenmenosta puhui, ettei nyt auta muu kuin odotella mitä tapahtuu.
Ilta meni itkiessä, olin varma, että tässä tämä nyt oli. Torstaina sain ajan yksityiselle ultraan ja sieltä löytyi elävä sikiö! Syytä vuotoon ei löytynyt, jatkuu vielä tänäkin päivänä.
En ole vieläkään varma kuinka tässä käy ja epätoivo iskee silloin tällöin. Hieman kuitenkin helpotti se, että sydämen syke näkyi.
Tällä viikolla ensimmäinen neuvola, siellä pitää kysellä kuinka asian kanssa toimitaan. Kipuja ei enää ole, mutta vuodot jatkuu. Ihmettelen vaan, kuinka kauan näin voi mennä? Alkaa kohta vaikuttamaan hemoglobiiniin ja olotilaan muutenkin..
Näin meillä tilanne tällä hetkellä. - vielä....
täällä.... kirjoitti:
Viime tiistaina alkoi rusehtavaa vuotoa tulla, keskiviikkona muuttui veriseksi ja vatsaa koski niin kuin kuukautiset alkaisivat. Soitin neuvolaan, jossa neuvoivat tilannetta seuraamaan, eli jos kivut ja vuodot yltyvät niin sairaalaan.
Keskiviikkona tosiaan alkoi veriset vuodot ja sain ajan lääkärille. Teki sisätutkimuksen ja sanoin kaiken olevan ok. Tietenkään ei tiennyt varmuudella kun ei ollut ultraäänilaitteita... Keskenmenosta puhui, ettei nyt auta muu kuin odotella mitä tapahtuu.
Ilta meni itkiessä, olin varma, että tässä tämä nyt oli. Torstaina sain ajan yksityiselle ultraan ja sieltä löytyi elävä sikiö! Syytä vuotoon ei löytynyt, jatkuu vielä tänäkin päivänä.
En ole vieläkään varma kuinka tässä käy ja epätoivo iskee silloin tällöin. Hieman kuitenkin helpotti se, että sydämen syke näkyi.
Tällä viikolla ensimmäinen neuvola, siellä pitää kysellä kuinka asian kanssa toimitaan. Kipuja ei enää ole, mutta vuodot jatkuu. Ihmettelen vaan, kuinka kauan näin voi mennä? Alkaa kohta vaikuttamaan hemoglobiiniin ja olotilaan muutenkin..
Näin meillä tilanne tällä hetkellä.Jäi edellisestä viestistä laittamatta, että vuodot alkoivat viikolla 7 2. Nyt siis menossa rv 8 2.
Suosittelen lääkäriin menoa ja ultrausta jo ihan oman päänkin kannalta.. Itseäni helpotti hieman, kun näki että eloa on, toivottavasti jatkossakin! - ap.
täällä.... kirjoitti:
Näin meillä tilanne tällä hetkellä.toivottavasti vuodot lakkaa ja kaikki olisi hyvin. Jos vuoto vielä jatkuu huomenna, kyselen varmaan aikaa lääkärille
- kävi näin
Itselläni ei valitettavasti ole tuhruvuodosta hyvää sanottavaa. Tänään kävin ultrassa rv7 0 kohdussa ei mitään ja epäilys kohdunulkoinen.
Odotan hcg arvoja ja jos nousussa niin päivystykseen. Joko solumyrkyillä pieni ihme pois tai sitten leikkaus.
Tämä oli meidän 1 IVF:än 4:jäs PAS ja toivon etten koskaan olisi sitä plussaa testiin saanut:(
Mun tuhru alkoi rv5 jotain ja jatkunut tähän päivään saakka, tosin tänään todella olematonta.Kipuja ei ole vielä ollut mutta nyt on alkanut vähän nipistelemään oikealle puolelle vatsaa, siellä se pieni kasvaa:(
Että näin täällä. Toivottavasti sinulla kaikki kuitenkin on ok. Suosittelen , että menet käymään lääkärissä joka ultraa koska noilla viikoilla alkion pitäis näkyä kohdussa.- ap.
Teillä on käynyt kurjasti. Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian. Ja tosiaan toivon, että tämä olisi jotain harmitonta. Halusinkin kuulla erilaisia tarinoita, jotta saisin vähän yleisemmän kuvan, että miten asiat voi mennä. Kiitos vastauksestasi, toivotan kaikkea hyvää sinne.
- Pandis
ap. kirjoitti:
Teillä on käynyt kurjasti. Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian. Ja tosiaan toivon, että tämä olisi jotain harmitonta. Halusinkin kuulla erilaisia tarinoita, jotta saisin vähän yleisemmän kuvan, että miten asiat voi mennä. Kiitos vastauksestasi, toivotan kaikkea hyvää sinne.
ensimmäisessä raskaudessa tuli tuhruvuotoa juuri noilla viikoilla. Mitään muita oireita ei juuri ollut. Menin ultraan viikolla 8 ja siellä sanottiin, että sikiön kehitys vastaa viikkoja 6. Sydänääniä ei näkynyt ja sikiö todettiin kuolleeksi. Tuli ns. keskeytynyt keskenmeno. Seuraavana päivänä kaavintaan.
Nyt kaksi poikaa, joista toinen jo koululainen. - :o/
Luin viestisi ja oikein säikähdin, kuinka hyvältä tuntuu että on saman kokeneita. Eli rv 7 menossa, pientä "tuhruilua" oli useita päiviä. Neuvolassa rauhoittelivat, ettei tarkoita välttämättä mitään huonoa. Toisin kävi kuitenkin. Maanantaina alkoi runsaampi verinen vuoto, sekä runsaasti hyytymiä. Tiistaina sain lääkärille ajan. Sisätutkimus ei vielä paljoa kertonut, kohdunsuu oli kiinni jne. Tänään olin ultrassa ja tuomio oli tyly: TYHJENTYNYT KOHTU. Nyt vielä edessä labrakontrollit, joissa poissuljetaan kohdunulkopuolinen raskaus. Kipuja on ollut hyvin vähän, pikemminkin sellaista painontunnetta alavatsalla. Mieli on aivan maassa ja masentaa... Toivon myös ettei koko v..un plussaa olis ollutkaan.
- täälläkin
Mulla pitäsi ilmeisesti ehkäpä olla menossa rv 5 5 , testeihin tulee himmeät selkeästi erottuvat viivat.
Nyt tuhrua ollut kolmen viimeisen viikon aikana kahtena ekana päivänä viikosta. Mun mielestä hyvin outoa. Mietityttää kovasti mihin tämä johtaa, meneekö kesken vai mitä tulee tapahtumaan? Varhaisultraan menossa vajaa kahden viikon päästä, sitten toivottavasti viisaampi. Onko muilla tälläisiä kokemuksia, että tulee parina päivänä viikosta tuhrua?- siinä
sitten kävi, että meni kesken... Heti seuraavana päivänä. Viikkoja oli tosin jo yksi enemmän eli keskeytyi viikolla 6 :(
- ap.
niin siinä sitten kävi. eilen alkoi kunnon vuoto ja tänään kävin tarkistamassa, että kohtu oli tyhjentynyt. Vasemmalla munasarjoissa näkyi joku pallukka, epäili kystaksi tai keltarauhaseksi tai jotain. Verikokeet tänään ja ma, varmistetaan ettei ole kohdunulkoinen. ja sitten se siitä... tyhjä...
Kyllä minä vielä vauvan saan. Vaikea vaan uskoa tätä omalle kohdalle...- @mama@
Surullista lukea teidän peloista ja kokemuksista...Keskenmenot on hyvin yleisiä, mutta itselleni kun 5 viikkoa sitten kävi niin, tuntui ensin, että olin aivan yksin asian kanssa. Minulla oli rv 10 menossa, kun alkoi pieni ruskehtava tuhruvuoto ja lievät alavatsakivut. Muuten raskausoireet (esim. kipeät rinnat) eivät vielä hävinneet mihinkään. Neuvolasta sanoivat, että hyvin tavallista on tuollaiset vuodot raskaudessa, ja kaikki voi olla hyvin. Vuodot eivät lisääntyneet, oli jopa vuodottomia päiviä välissä siinä. Kuitenkin olin niin huolissani, että menin lääkäriin. Ultrassa näkyi kahdeksanviikkoinen sikiö, joka oli täysin liikkumaton, eikä sykettä löytynyt. Gynekologit sanoivat, että syke näkyisi jo varmasti, eli kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno: Sikiön kehitys oli pysähtynyt ja olin kaksi viikkoa kantanut kuollutta sikiötä kohdussani. Minulta kysyttiin, haluaisinko lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinnan. Valitsin kaavinnan, joka oli fyysisesti helppo. Tehdään nukutuksessa, kipuja tai jälkivuotoa oli hyvin niukasti sen jälkeen. Psyykkisesti asia ollut raskas, itkeminen ja puhuminen ja asian kaikenlainen läpikäyminen on auttanut. Kyseessä oli ensimmäinen vauvani, syytä ei tiedetä keskenmenolle.
Voimia kaikille teille!
- ultrassa
Noin vajaa vuosi sitten koin minäkin keskeytyneen keskenmenon. Todella pientä rusehtavaa vuotoa tuli silloin tällöin. Olin asiasta huolissani neuvolassa, mutta minulle vakuutettiin sen olevan aivan normaalia. Rv:lla 11 sikiön todettiin kuitenkin menehtyneen jo rv 6 2.
Kun tulin uudestaan raskaaksi tuli yhtenä aamuna (n. rv 7-8) melko runsaasti aivan kirkasta veristä vuotoa. Olin aivan varma, että keskenmenohan se jälleen. Vaan ultrassapa näkyi pieni sydämen syke. (Ja raskaus lähentelee jo viikkoja 30...)
Joten koskaan ei voi siis varmaksi sanoa, mitä vuodot tarkoittavat. Vain ultrassa voidaan varmaksi todeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371567Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261141