Oisko kellään kokemuksia Afrikan-matkasta? Menemme viikoksi Etelä-Afrikkaan, ja rokotuksetkin vielä ottamatta.
Afrikkaan...
2
686
Vastaukset
- asökdjf
hepatiitit on hyvä olla kunnossa ja muut perusrokotteet. itse sain myös keltakuumeen, mutten sitä kyllä tarvinnut (selvisi myöhemmin vasta). tarkista onko alue malaria-aluetta mihin olet menossa, nekin tosin voi olla aika turhia syödä ja niistä voi tulla pahojakin sivuoireita. paikalliset (valkoihoiset) kertoivat minulle, ettei niitä kannata syödä koska kun emme muutenkaan omaa immuniteettia tautia vastaan ja jos joku ötökkä sattuu pistämään ja tartuttamaan meihin taudin niin samanaikaisesti malarialääkityksen syöminen pitää vain oireet pois ja tauti voi kehittyä paljon vakavammaksi piilevänä.
käy vielä katsomassa www.rokote.fi, ja omalla terveyskeskuksella pitäisi olla joku rokotusaika tai vastaava, jonka pitäisi tietää. (tosin mullekkin antoi noita turhia rokotteita..ja matkatoverille oli annettu ihan erit rokotukset..)- el tilo
Missä päin olitte Afrikassa, itse lähden Gambiaan, tarvitsitko matkalla keltaista rokotetodistusta????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2512878Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell41610Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.21305- 1011174
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231151- 691037
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 135902