Oisko kellään kokemuksia Afrikan-matkasta? Menemme viikoksi Etelä-Afrikkaan, ja rokotuksetkin vielä ottamatta.
Afrikkaan...
2
657
Vastaukset
- asökdjf
hepatiitit on hyvä olla kunnossa ja muut perusrokotteet. itse sain myös keltakuumeen, mutten sitä kyllä tarvinnut (selvisi myöhemmin vasta). tarkista onko alue malaria-aluetta mihin olet menossa, nekin tosin voi olla aika turhia syödä ja niistä voi tulla pahojakin sivuoireita. paikalliset (valkoihoiset) kertoivat minulle, ettei niitä kannata syödä koska kun emme muutenkaan omaa immuniteettia tautia vastaan ja jos joku ötökkä sattuu pistämään ja tartuttamaan meihin taudin niin samanaikaisesti malarialääkityksen syöminen pitää vain oireet pois ja tauti voi kehittyä paljon vakavammaksi piilevänä.
käy vielä katsomassa www.rokote.fi, ja omalla terveyskeskuksella pitäisi olla joku rokotusaika tai vastaava, jonka pitäisi tietää. (tosin mullekkin antoi noita turhia rokotteita..ja matkatoverille oli annettu ihan erit rokotukset..)- el tilo
Missä päin olitte Afrikassa, itse lähden Gambiaan, tarvitsitko matkalla keltaista rokotetodistusta????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841626Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691541Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2701276Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56867
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781