Onko Volvon automaati tiptronic vaihteista tietoa, kenen valmistama ja miten kestävyys esim. keppivaihteeseen verrattuna?
automaatti tiptronic vaihteista?
7
3348
Vastaukset
- Volovolovolo
Mikäli tarkoitat "tiptronicilla" geartronic-vaihteistoa, missä siis on /- - tyyppinen käsinvaihtomahdollisuus, niin sen valmistaja on Aisin-Warner. Kestävyys lienee yleisesti automaattilaatikoissa se heikko lenkki keppivaihteiseen verrattuna....itse ajoin edellisellä V70:lläni 240 tkm ilman ongelmia. Kyllä niitä ongelmia tietääkseni on jossain diesel-takseissa ollut ja jos ongelmia oikein haluaa, niin lastuttaa väännöt jonnekin 400Nm:n paremmalle puolelle...
- harkitseva s60
Eli ei kannata sekantua volvoon jossa automaattivaihteet. Kiitos neuvosta!
- ex-80
295500 taulussa eli vuosi ja neljä kk.Geartronicci sano työsopparin irti,uutta tilalle takuuseen.Öljyt vaihdettu laatikkoon huolto-ohjelman mukaan 60tkm.välein.Jokainen päätelköön itte.
- Anonyymi
ex-80 kirjoitti:
295500 taulussa eli vuosi ja neljä kk.Geartronicci sano työsopparin irti,uutta tilalle takuuseen.Öljyt vaihdettu laatikkoon huolto-ohjelman mukaan 60tkm.välein.Jokainen päätelköön itte.
Jos tulee vähän ajua ja vaikka öljyt vaihdettais esim.60tkm välein,jos tämä 60tkm jakaantuu esim kolmelle vuodelle on se aika määreenä liian pitkä.Kolmessa vuodessa tulee kondensio vettä öljyyn ja vanhetessaan öljy menettää ominaisuutensa. Sitten kun laitetaan uusi öljy niin se pesee kaiken paskan liikkeelle ja se paska aiheuttaa venttikoneiston tukkeentumista ja sen jälkeen laatikko ei pelaa kuin pitäs, sitten tehdään remonttia.Ei muuten ole ainoastaan volvon ongelma.Kannattaa vaihtaa öljyt joka vuosi vaikkei se 60tkm täytykkään.Se ei kuitenkaan se öljyn vaihto niin kallista ole.
- Anonyymi
ihan roskapuhetta. Aisin on yksi parhaimmista vaihteistoista automaattien puolella. se vaatii vain öljynvaihdot kuten muutkin automaatit kestääkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan roskapuhetta. Aisin on yksi parhaimmista vaihteistoista automaattien puolella. se vaatii vain öljynvaihdot kuten muutkin automaatit kestääkseen.
Taksi käyttöön niin ei kerry kosteutta sisuksiin, pätkä baana on myrkkyä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tulee vähän ajua ja vaikka öljyt vaihdettais esim.60tkm välein,jos tämä 60tkm jakaantuu esim kolmelle vuodelle on se aika määreenä liian pitkä.Kolmessa vuodessa tulee kondensio vettä öljyyn ja vanhetessaan öljy menettää ominaisuutensa. Sitten kun laitetaan uusi öljy niin se pesee kaiken paskan liikkeelle ja se paska aiheuttaa venttikoneiston tukkeentumista ja sen jälkeen laatikko ei pelaa kuin pitäs, sitten tehdään remonttia.Ei muuten ole ainoastaan volvon ongelma.Kannattaa vaihtaa öljyt joka vuosi vaikkei se 60tkm täytykkään.Se ei kuitenkaan se öljyn vaihto niin kallista ole.
Olin aikoinaan töissä useammallakin huoltoasemalla. Siihen aikaan vaihdettiin lähinnä amerikkalaisiin autoihin automaattiöljyjä. Joillain oli ajettu 50 tuhatta, joillain 500 tuhatta. Moni sanoi olevan ensimmäinen öljynvaihto. Joku ajoi vähän, joku paljon. Vaihdot oli vähän ikäviä koska pohjaproppuja ei ollut ja öljypohja avattiin. Suodatinkin aina vaihdettiin. Missään automaattivaihteistossa ei ole ilmennyt mitään ongelmia öljynvaihdon jälkeen. Omassa Vw t5 ssakaan ei ole alunperin öljynvaihtosuositusta. Olen rohkeasti vaihtanut automaatin öljyt joka toinen kerta koneöljyjen kanssa eli 30tkm välein. Ensimmäisellä kerralla vaihdoin suodattimenkin, siivilän. Se oli kyllä puhdas eli ei tarvi toista kertaa vaihtaa. Vaihteisto oli peruskunnostettu poliisin käytössä ollessa 250 tkm kohdalla ennen kun myivät auton pois. Vaihto- ohjeen tilasin jostain firmasta. Pelkkä öljynvaihto onkin helppo, ohjeesta on vaan unohtunut että kannattaa laskea öljyt pois myös vetopyörästön kopasta, se on alin kohta ja proppu on. Tulee yli litra enemmän öljyä ulos... Laatikko on toiminut loistavasti. Ikinä ei olla havaittu vettä tai kosteutta autojen vaihteistoöljyjen seassa vaikka samoilla öljyillä on ajettu jopa kymmeniä vuosia. Olen vaihtanut vaihteistoöljyt arviolta pariinsataan autoon. Sensijaan parissa traktorin vaihteistossa on ollut kosteutta ölyn seassa, koneet olivat seisseet vuosia. Niin, oma Transportterin vainteisto sekoili parina päivänä kun olin auton ostanut. Syynä on arveltu olleen ilma joka on päässyt öljykanaviin kun auto oli seissyt kolme kuukautta ennen kuin ostin sen. Tässä kokemuksia yli 30 vuoden auto ja konehuoltoajan varrelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 381463
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838