Mitä mieltä on jengi (ei pelkästään koiraihmiset) kulloisenkin taloyhtiön pystyttämistä koiran pissakielloista pitkin lähiöissä kulkevien jalankulkuväylien reunoja?
Koirien pissikielto seinässä...?
44
1818
Vastaukset
- -a-
Huomaa kyllä kuinka suvaitsematonta ja "ylihygieenistä" tää meno nyky-suomessa on. Joka kadunkulmassa on kyltti jossa kielletään koirien kusettaminen/paskattaminen. Ilmeisesti koirien kanssa pitäisi kävellä jalkakäytävän reunalla ja varoa ettei se vanhigossakaan astu tassullaan nurmikon puolelle.
Aivan naurettavaa touhua, että joku viitsii sellaisia kylttejä edes hommata, kun joku ne kumminkin tuhoaa eikä niistä mitään hyötyä loppujen lopuksi edes ole. Huomattavasti tehokkaampi tapa pitää koirat erossa kielletyistä paikoista on huudella parvekkeelta tai ikkunasta... näinhän se homma on ennenkin hoidettu. - isa.elise
minulla on kaksi koiraa, ja mielestäni kiellot ovat ihan ok. Nehän eivät koske pissaamista, vaan pelkkiä kiinteitä ulosteita. Ja jokaisen koiranomistajan pitäisi kerätä lemmikkinsä kikkareet ja toimittaa ne roskikseen.
Kakkakikkareet lastenvaatteissa ja kengänpohjissa eivät ole kivoja yllätyksiä.
Siis pussit mukaan ja kakkakikkareet pois !- Valamies
jätöksiä, vaan niissä näkyy vaan kruksi koiran päällä. Ja eikös se ole jo kaupungin järjestyssäännöissä, ettei kiinteitä jätöksiä saa jättää minnekään? Itse lähden ilman muuta siitä ja kakkapussit on mukana.
vaikuta yhtään mitään. Ihmiset joko tajuavat hoitaa asiat toiset huomioon ottaen tai sitten eivät, ei siinä kieltomerkit paljon vaikuta.
Omasta mielestäni kieltomerkit pihoilla kertovat vaan millaisia ihmisiä kiinteistössä asuu. Toiset pystyttävät kieltomerkkejä, toiset koristavat muilla keinoin ympäristöä. Omalta pihalta poistaisin merkin, jos voisin asiasta yksin päättää. En ole kuitenkaan viitsinyt ottaa asiaa esille, kun ei se minua paljon häiritse.- sitroen.
ei tunnu koskevan hurtan omistajia. Kuten ei tupakkakiellot tupakoijia.
Sähköpaimen, myrkkysyötti tai kiväärimies olisi tehokkaampi. - Valamies
kypsyyttä ajatella noin, vaikka oma etusi ei olekaan "lankulla".
- Valamies
sitroen. kirjoitti:
Sähköpaimen, myrkkysyötti tai kiväärimies olisi tehokkaampi.Jos olet sitä mieltä, ettei koirani saisi pissatakaan kiellon alueelle, niin
a) pitäisikö minun jatkaa matkaa ja antaa koiran pissata naapuritaloyhtiön reunustalle (jonne tällä logiikalla tulisi tietysti paljon pissaajia)?
b) ajaa autolla kolme kertaa päivässä koirani ulos kaupungista pissareissuille?
c) lopettaa koira? - tietävän...
Kertoisitko millaisia ihmisiä asuu kiinteistössä jonka pihalle on asetettu kieltomerkkejä?
- olisi asetettava
sitroen. kirjoitti:
Sähköpaimen, myrkkysyötti tai kiväärimies olisi tehokkaampi.jotta myrkylliset ihmiset ei tulisi ihmisten ilmoille ilmaa myrkyttämään ääliömäisine mielenilmaisuineen.
jollakulla ei hyvin ole koskaan
kun ei voi suvaita eikö olisi parempi lopettaa kurja elämä
- mies_vm56
pitäisi olla itsestään selvää, ettei toisten asuntotonteille tehdä tarpeita.
Kyltit lienevät muutenkin tarpeettomia/hyödyttömiä. Ne, joille toisten piha-alueiden kunnioitus ei ole itsestään selvää, tuskin niistä kielloistakaan paljon perustavat.- Valamies
missään tapauksessa siis kenenkään pihoille menosta, vaan pääsääntöisesti ko. taloyhtiön aidan ulkopuolella olevasta kapeasta viherkaistaleesta, josta ei siis ole edes suoraa yhteyttä pihaan. Ja sinnehän se hurtta tietysti mielii merkkinsä jättämään mieluummin kuin asfaltille.
Minkä näistä ehdotuksista sitten itse valitsisit lähiössä asuvalle koiranomistajalle:
a) Annetaan koiran pissata vasta sen seuraavan taloyhtiön alueelle (joka tietysti saa tällä logiikalla moninkertaisesti asiakkaita).
b) Viedään koira autolle kolme kertaa päivässä pissareissulle taajaman ulkopuolelle
c) Lopetetaan koira
vai keksisitkö itse vielä jonkun option? - mies_vm56
Valamies kirjoitti:
missään tapauksessa siis kenenkään pihoille menosta, vaan pääsääntöisesti ko. taloyhtiön aidan ulkopuolella olevasta kapeasta viherkaistaleesta, josta ei siis ole edes suoraa yhteyttä pihaan. Ja sinnehän se hurtta tietysti mielii merkkinsä jättämään mieluummin kuin asfaltille.
Minkä näistä ehdotuksista sitten itse valitsisit lähiössä asuvalle koiranomistajalle:
a) Annetaan koiran pissata vasta sen seuraavan taloyhtiön alueelle (joka tietysti saa tällä logiikalla moninkertaisesti asiakkaita).
b) Viedään koira autolle kolme kertaa päivässä pissareissulle taajaman ulkopuolelle
c) Lopetetaan koira
vai keksisitkö itse vielä jonkun option?viherkaistale yleensä kuuluu ko. taloyhtiölle tai ainakin sen hoidettavaksi.
Puhuit pissikiellosta mutta eiköhän ne kyltit ole pikemminkin laitettu kakkaläjiin kyllästyneinä. Pissistähän nyt ei varsinaista haittaa ole paitsi jos heti sen aidan takana on oleskelupiha kuten rivitalojen kyseessä ollen usein on. Ja kun kymmenet ja kymmenet koiran pissat tehdään päivittäin samoihin kohtiin, niin taatusti haisee lämpiminä kesäpäivinä pihallaan istuskelevan nenään.
Ainakin tällä omakoti- ja rivitaloalueella pissipaikkoja löytyy kyllä ihan riittävästi etäämmältäkin, ettei tarvi aivan toisten pihan tuntumaan pissittää. Pissittäjän kyvystä ja halusta huomioida muutkin vain on kyse.
Pitääkin tästä lähteä pissittämään koiraa. - Valamies
mies_vm56 kirjoitti:
viherkaistale yleensä kuuluu ko. taloyhtiölle tai ainakin sen hoidettavaksi.
Puhuit pissikiellosta mutta eiköhän ne kyltit ole pikemminkin laitettu kakkaläjiin kyllästyneinä. Pissistähän nyt ei varsinaista haittaa ole paitsi jos heti sen aidan takana on oleskelupiha kuten rivitalojen kyseessä ollen usein on. Ja kun kymmenet ja kymmenet koiran pissat tehdään päivittäin samoihin kohtiin, niin taatusti haisee lämpiminä kesäpäivinä pihallaan istuskelevan nenään.
Ainakin tällä omakoti- ja rivitaloalueella pissipaikkoja löytyy kyllä ihan riittävästi etäämmältäkin, ettei tarvi aivan toisten pihan tuntumaan pissittää. Pissittäjän kyvystä ja halusta huomioida muutkin vain on kyse.
Pitääkin tästä lähteä pissittämään koiraa.että koirat ovat kaiken kaikkiaan tosi jees. On tietysti paljon ihmisä - omassakin tuttavapiirissäni, jotka eivät voi sietää koiraa.
Koira on mielestäni tässä osin kummallisessa nykyajassa se, joka vaalii "vanhanaikaisia" arvoja: Ystävyyttä, uskollisuutta, läheisyyttä ja kiireettömyyttä. Myös hyviä harrastuksia se rakastaa: Liikuntaa ja metsässä samoilua. Ja on vetänyt minutkin monasti ihan kummallekin tarpeelliselle lenkille, vaikken olisi millään "jaksanut".
On vaikea sanoa, millainen maailma olisi, jos koirat otettaisiin siitä pois. Mutta koiraihmisenä varmaan voit yhtyä ajatukseeni, että taatusti huonompi.
Eikä tämä ole vain meidän "totuutemme". Uskon, että on aivan yleisesti todettavissa, että koirat "tuovat" enemmän kuin "vievät".
Ja juuri sen vuoksi olen kirjoittanutkin ko. aloituksen: Kysymys on "yhteisöllinen". Niidenkin, jotka "inhoavat" koiria, kärsimät haitat nykyisten kaupunkien järjestyssääntöjen vallitessa lienevät aika pienet? Ne kakat korjataan nykyään todella pois - ja niin pitääkin. Olen pikkusen jäävi tietysti vastustamaan tällaista kieltotaulutusta, mutta edellisen valossa uskaltaisin omalta kohdaltani kuitenkin sanoa - empaattisena ihmisenä kun itseäni pidän - että sallisin vastaavassa tilanteessa muiden aiheuttamat vastaavanlaiset haitat itselleni (siis vaikkapa naapurin grillihiilien käryämisen tms.)
Nykyaikana "out" -sanojen listalla on yksi sellainen, jonka arvostus pitäisi taas jotenkin palauttaa - nimittäin "solidaarisuus" (en todellakaan kuitenkaan tarkoita, että siihen liittyviä 70-luvulla vallinneitä sisältöjä tulisi kaikkkineen tuoda takas...!).
Yhteisöllisyys. Että jeesataan kaveria - ja että kaveri jeesaa toista. Koska koiria nyt kuitenkin on vähemmistössä perheitä, jotka asuvat hajallaan, eivätkä ne koirat tee koskaan pitkiä lenkkejä, niin ei niitä pisuja niin hirveästi tule. Ja jos nyt tulevat ne hellepäivät ja pissa haisee, niin onko se taloudellisesti ja ajankäytöllisesti sitten niin ylivoimaista muun nurmikon kastelun yhteydessä sitten ruiskauttaa tuplamäärä sinne reunakaistalle...?
Ja muuten, osa niistä kylteistä on tosiaan sellaisia, että niissä on vaan "dalmatialaisen" kuva ja kruksi päällä. Ei kakkoja, ei pissejä.
"Ainakin tällä omakoti- ja rivitaloalueella pissipaikkoja löytyy kyllä ihan riittävästi etäämmältäkin, ettei tarvi aivan toisten pihan tuntumaan pissittää. Pissittäjän kyvystä ja halusta huomioida muutkin vain on kyse."
Ei tästä kysymyksestä ole meilläkään päin minkäänlaista kysymystä tullut. Mutta kun lähden tästä tuonne länteenpäin, niin jo tulee pitkä aita, jossa on kyltti. Pitäiskö minun kantaa aamupissainen koira sen ohi - vai nykäistä pannasta, kun se alkaa kyykkimään? Tämä harmittaa todella etenkin, kun tuloksena tällaisesta siirrän nämä "nesteet" sitten joka kerta sallivamman naapurin tontin rajalle - siisi tuplana?
Miten itse toimit? Estätkö koiran pisut yhdessä paikassa ja sallit sitten seuraavassa? - mies_vm56
Valamies kirjoitti:
että koirat ovat kaiken kaikkiaan tosi jees. On tietysti paljon ihmisä - omassakin tuttavapiirissäni, jotka eivät voi sietää koiraa.
Koira on mielestäni tässä osin kummallisessa nykyajassa se, joka vaalii "vanhanaikaisia" arvoja: Ystävyyttä, uskollisuutta, läheisyyttä ja kiireettömyyttä. Myös hyviä harrastuksia se rakastaa: Liikuntaa ja metsässä samoilua. Ja on vetänyt minutkin monasti ihan kummallekin tarpeelliselle lenkille, vaikken olisi millään "jaksanut".
On vaikea sanoa, millainen maailma olisi, jos koirat otettaisiin siitä pois. Mutta koiraihmisenä varmaan voit yhtyä ajatukseeni, että taatusti huonompi.
Eikä tämä ole vain meidän "totuutemme". Uskon, että on aivan yleisesti todettavissa, että koirat "tuovat" enemmän kuin "vievät".
Ja juuri sen vuoksi olen kirjoittanutkin ko. aloituksen: Kysymys on "yhteisöllinen". Niidenkin, jotka "inhoavat" koiria, kärsimät haitat nykyisten kaupunkien järjestyssääntöjen vallitessa lienevät aika pienet? Ne kakat korjataan nykyään todella pois - ja niin pitääkin. Olen pikkusen jäävi tietysti vastustamaan tällaista kieltotaulutusta, mutta edellisen valossa uskaltaisin omalta kohdaltani kuitenkin sanoa - empaattisena ihmisenä kun itseäni pidän - että sallisin vastaavassa tilanteessa muiden aiheuttamat vastaavanlaiset haitat itselleni (siis vaikkapa naapurin grillihiilien käryämisen tms.)
Nykyaikana "out" -sanojen listalla on yksi sellainen, jonka arvostus pitäisi taas jotenkin palauttaa - nimittäin "solidaarisuus" (en todellakaan kuitenkaan tarkoita, että siihen liittyviä 70-luvulla vallinneitä sisältöjä tulisi kaikkkineen tuoda takas...!).
Yhteisöllisyys. Että jeesataan kaveria - ja että kaveri jeesaa toista. Koska koiria nyt kuitenkin on vähemmistössä perheitä, jotka asuvat hajallaan, eivätkä ne koirat tee koskaan pitkiä lenkkejä, niin ei niitä pisuja niin hirveästi tule. Ja jos nyt tulevat ne hellepäivät ja pissa haisee, niin onko se taloudellisesti ja ajankäytöllisesti sitten niin ylivoimaista muun nurmikon kastelun yhteydessä sitten ruiskauttaa tuplamäärä sinne reunakaistalle...?
Ja muuten, osa niistä kylteistä on tosiaan sellaisia, että niissä on vaan "dalmatialaisen" kuva ja kruksi päällä. Ei kakkoja, ei pissejä.
"Ainakin tällä omakoti- ja rivitaloalueella pissipaikkoja löytyy kyllä ihan riittävästi etäämmältäkin, ettei tarvi aivan toisten pihan tuntumaan pissittää. Pissittäjän kyvystä ja halusta huomioida muutkin vain on kyse."
Ei tästä kysymyksestä ole meilläkään päin minkäänlaista kysymystä tullut. Mutta kun lähden tästä tuonne länteenpäin, niin jo tulee pitkä aita, jossa on kyltti. Pitäiskö minun kantaa aamupissainen koira sen ohi - vai nykäistä pannasta, kun se alkaa kyykkimään? Tämä harmittaa todella etenkin, kun tuloksena tällaisesta siirrän nämä "nesteet" sitten joka kerta sallivamman naapurin tontin rajalle - siisi tuplana?
Miten itse toimit? Estätkö koiran pisut yhdessä paikassa ja sallit sitten seuraavassa?ainakin omalta osaltani koira taatusti tuo enemmän kuin vie. Ilman koiraa jäisi liikunta aika olemattomiin ja se näkyisi fyysisessä kunnossa ja miksei henkisessä vireydessäkin. Ja huonoina hetkinä koira on oiva "terapeutti".
Valitettavasti koirista aiheutuu myös haittaa muille, sitä ei käy kiistäminen, siitä olen ihan riittävästi kärsinyt itsekkin (muiden koirien omistajien aiheuttamana). Mutta ne haitat ei ole niinkään koirien vika vaan piittaamattomien omistajien.
Mitä niihin kakkoihin tulee niin täällä ainakaan niitä ei todellakaan korjata pois. Toki osa korjaa mutta suuri osa ei. Ihan riittävän monet haisevat mönjät olen itsekkin joutunut kengänpohjien urista ja koiran varpaanväleistä siivoamaan.
Tuon mainitsemasi kyltin olemassaolon oikeutukseen on vaikea ottaa kantaa tapausta tuntematta mutta tuntuisi, ettei se koiran liru siihen aidan ja kulkuväylän väliin niin suuri synti ole. Uskoisin, että ne kyltit on useimmiten viritelty niiden kiusallisempien jätösten takia.
Itse kyllä estän koiraani tekemästä pisuja sellaisiin paikkoihin, joihin en halua sen niitä tekevän, kulkemalla ohi hihna lyhyenä. - Valamies
mies_vm56 kirjoitti:
ainakin omalta osaltani koira taatusti tuo enemmän kuin vie. Ilman koiraa jäisi liikunta aika olemattomiin ja se näkyisi fyysisessä kunnossa ja miksei henkisessä vireydessäkin. Ja huonoina hetkinä koira on oiva "terapeutti".
Valitettavasti koirista aiheutuu myös haittaa muille, sitä ei käy kiistäminen, siitä olen ihan riittävästi kärsinyt itsekkin (muiden koirien omistajien aiheuttamana). Mutta ne haitat ei ole niinkään koirien vika vaan piittaamattomien omistajien.
Mitä niihin kakkoihin tulee niin täällä ainakaan niitä ei todellakaan korjata pois. Toki osa korjaa mutta suuri osa ei. Ihan riittävän monet haisevat mönjät olen itsekkin joutunut kengänpohjien urista ja koiran varpaanväleistä siivoamaan.
Tuon mainitsemasi kyltin olemassaolon oikeutukseen on vaikea ottaa kantaa tapausta tuntematta mutta tuntuisi, ettei se koiran liru siihen aidan ja kulkuväylän väliin niin suuri synti ole. Uskoisin, että ne kyltit on useimmiten viritelty niiden kiusallisempien jätösten takia.
Itse kyllä estän koiraani tekemästä pisuja sellaisiin paikkoihin, joihin en halua sen niitä tekevän, kulkemalla ohi hihna lyhyenä.Ilmeiseti kaikkialla ei vielä sitten ole jätöksenkorjaamissääntöä - tai sitä ei noudateta. Täällä Espoossa homma toimii kyllä tosi hyvin. Näkeehän niitä satunnaisia kakkoja aina jossain, mutta kulttuurin muuttumisen huomasi Espanjassa käydessä, kun siellä - parhaalla turistialueella - näki kakkeleita pitkin jalkakäytäviä aivan yleisesti.
"Itse kyllä estän koiraani tekemästä pisuja sellaisiin paikkoihin, joihin en halua sen niitä tekevän, kulkemalla ohi hihna lyhyenä."
Joo. Esim. kaikki ihmisten portit ja muut sisäänkäynnit on toki merkkausvapaata aluetta.
- "Neiti Elovena"
ne torvelot jotka pissittävät koiransa toisten aitoihin tai portinpieleen tekevät sen on sitten kieltoja tai ei.
Turhaa nipotusta kun asialle ei voi kuitenkaan tehdä mitään.
Kyllä fiksu koiranomistaja tietää ettei kenenkään aita eikä muukaan tontti ole koirien käymälä ja koira oppii jos sitä viitsitään opettaa.- Valamies
En itsekään missään tapauksessa hyväksy pissaamista porteille enkä sellaisiin kulmiin asuntojen sisäänmenoreiteillä, jotka ikään kuin "houkuttelevat" suuria pissauskertoja.
Olisiko sinulla tarjota vaihtoehtoja koiranpissittäjille? Itse keksin muutaman.
Minkä näistä ehdotuksista sinä valitsisit lähiössä asuvalle koiranomistajalle:
c) Lopetetaan koira
vai keksisitkö itse vielä jonkun option? - sitroen.
Valamies kirjoitti:
En itsekään missään tapauksessa hyväksy pissaamista porteille enkä sellaisiin kulmiin asuntojen sisäänmenoreiteillä, jotka ikään kuin "houkuttelevat" suuria pissauskertoja.
c) Lopetetaan koira
vai keksisitkö itse vielä jonkun option?muilta kyselet? Mitä se meille muille kuuluu, millä tavalla huolehdit, ettei hurttasi sotke ulosteillaan toisten ihmisten olinpaikkoja? Itse olet hurttasi ottanut ja itse sinun kuuluu siitä huolikin pitää. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?
Toisaalta mitähän tykkäisit jos ohikulkijat alkaisivat kuseksimaan sinun porttisi pieliin? Ja joku pötkönkin siihen änkeäisi?
Miksi se olisi ihmisen tekemänä yhtään sen pahempi kuin ihmisen järjettömällä luontokappaleella teettämänä? Joko loppuisi ymmärrys?
Minulla ei ole koiraa eikä tule. Niin vittumainen en sentään ole enkä sellaiseksi ala. Harrastan aivan muita asioita enkä taatusti häiriköi niillä ketään. Älä sinäkään omilla harrastuksillasi oli ne sinusta kuinka hyviä tahansa. - Valamies
sitroen. kirjoitti:
muilta kyselet? Mitä se meille muille kuuluu, millä tavalla huolehdit, ettei hurttasi sotke ulosteillaan toisten ihmisten olinpaikkoja? Itse olet hurttasi ottanut ja itse sinun kuuluu siitä huolikin pitää. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?
Toisaalta mitähän tykkäisit jos ohikulkijat alkaisivat kuseksimaan sinun porttisi pieliin? Ja joku pötkönkin siihen änkeäisi?
Miksi se olisi ihmisen tekemänä yhtään sen pahempi kuin ihmisen järjettömällä luontokappaleella teettämänä? Joko loppuisi ymmärrys?
Minulla ei ole koiraa eikä tule. Niin vittumainen en sentään ole enkä sellaiseksi ala. Harrastan aivan muita asioita enkä taatusti häiriköi niillä ketään. Älä sinäkään omilla harrastuksillasi oli ne sinusta kuinka hyviä tahansa.eli jos sinusta olisi kiinni, niin yhtään koiraa ei olisi lähiöissä...!
Meillä täällä Espoossa on kiinteät jätökset korjattu jo vuosia - eli niistä ei ole haittaa.
Kysymys on mielestäni myös "yhteisöllinen". Niidenkin, jotka "inhoavat" koiria, kärsimät haitat nykyisten kaupunkien järjestyssääntöjen vallitessa lienevät aika pienet? Ne kakat korjataan nykyään todella pois - ja niin pitääkin. Olen pikkusen jäävi tietysti vastustamaan tällaista kieltotaulutusta, mutta uskaltaisin omalta kohdaltani kuitenkin sanoa - empaattisena ihmisenä kun itseäni pidän - että sallisin vastaavassa tilanteessa muiden aiheuttamat vastaavanlaiset haitat itselleni (siis vaikkapa naapurin grillihiilien käryämisen tms.)
Mutta ihmiset tietysti kokevat erilaiset haitat eri tavoin ja sitä pitää kunnioittaa. Puhun nyt vaan tässä sellaisesta "oman navan tuijottamisesta", jota jotkut harjoittavat, kun ovat elämässään aina vain oppineet, että pitää puolustautua, pitää katsoa, ettei kukaan mitenkään pääse omaa etua vähentämään jne. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos enemmän tehtäisiin silloin tällöin pieniä - aivan "ylimääräisiä" palveluksia toisillemme. Sellaiset eivät ole keneltäkään pois, mutta pahus, kun hyvät teot helposti alkavat poikimaan uusia ketjun päähän. - jankuti jankuti
Valamies kirjoitti:
eli jos sinusta olisi kiinni, niin yhtään koiraa ei olisi lähiöissä...!
Meillä täällä Espoossa on kiinteät jätökset korjattu jo vuosia - eli niistä ei ole haittaa.
Kysymys on mielestäni myös "yhteisöllinen". Niidenkin, jotka "inhoavat" koiria, kärsimät haitat nykyisten kaupunkien järjestyssääntöjen vallitessa lienevät aika pienet? Ne kakat korjataan nykyään todella pois - ja niin pitääkin. Olen pikkusen jäävi tietysti vastustamaan tällaista kieltotaulutusta, mutta uskaltaisin omalta kohdaltani kuitenkin sanoa - empaattisena ihmisenä kun itseäni pidän - että sallisin vastaavassa tilanteessa muiden aiheuttamat vastaavanlaiset haitat itselleni (siis vaikkapa naapurin grillihiilien käryämisen tms.)
Mutta ihmiset tietysti kokevat erilaiset haitat eri tavoin ja sitä pitää kunnioittaa. Puhun nyt vaan tässä sellaisesta "oman navan tuijottamisesta", jota jotkut harjoittavat, kun ovat elämässään aina vain oppineet, että pitää puolustautua, pitää katsoa, ettei kukaan mitenkään pääse omaa etua vähentämään jne. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos enemmän tehtäisiin silloin tällöin pieniä - aivan "ylimääräisiä" palveluksia toisillemme. Sellaiset eivät ole keneltäkään pois, mutta pahus, kun hyvät teot helposti alkavat poikimaan uusia ketjun päähän.Mitä jankutat jokaiselle terveelle itsestään selvää asiaa? Oletko psykopaatti, jokä tiedät kaikkien muitten ihmisten olevan vain sinua varten? Eikä sinun kuulu huomioida muitten oikeuksia mitenkään?
- Valamies
jankuti jankuti kirjoitti:
Mitä jankutat jokaiselle terveelle itsestään selvää asiaa? Oletko psykopaatti, jokä tiedät kaikkien muitten ihmisten olevan vain sinua varten? Eikä sinun kuulu huomioida muitten oikeuksia mitenkään?
"Mitä jankutat jokaiselle terveelle itsestään selvää asiaa?"
Ilmeisesti sinä olet ainoa terve tässä ketjussa, kun muilla oli ihan oma mielipide asiaan...!
"Oletko psykopaatti, jokä tiedät kaikkien muitten ihmisten olevan vain sinua varten?"
Ilmeisesti olen, koska olen sitä mieltä. Ja itse olen myöskin muita ihmisiä varten. Minulla on vaan ollut sellainen käsitys, että se on enemmän empatiaa ja sympatiaa kuin psykopatiaa...!
"Eikä sinun kuulu huomioida muitten oikeuksia mitenkään?"
Saako minusta todella tekstini perusteella tuollaisen despootin kuvan? Otin vain esiin asian, johonka en ole oikein löytänyt ratkaisua. Sinä taas väitit, että se on itsestään selvä. Et vain kertonut, mitä se pitää sisällään...? - "Neiti Elovena"
Valamies kirjoitti:
c) Lopetetaan koira
vai keksisitkö itse vielä jonkun option?on hankala opettaa koira odottamaan jos se on joutunut olemaan kauan yksin sisällä.
Usko vaan, se kyllä onnistuu jos ulkoilutat koiraa säännöllisesti.
Kyllä kaupungissakin on paikkoja jossa koira voi pissiä ketään häiritsemättä.
Pääkaupungin lähiössä asuvana ei ole koskaan tarvinnut valita mitään noista vaihtoehdoista.
Vaihtoehto d: Opeta koira siihen että se ei tee tarpeitaan heti pihasta lähdettäessä. Jokaisessa lähiössä on kävelytien ojia ja pusikkoja jotka eivät ole kenenkään portinpielessä.
Se on omasta itsestäsi kiinni. Jos et viitsi viedä koiraa korttelia kauemmaksi tai opettaa sille edes siisteyttä niin miksi sinulla yleensä on koira?
Kaupasta on saatavana halvalla mukavia pehmeitä möllyköitä jotka eivät pissi kenenkään nurkkiin ja niitä ei tarvitse ulkoiluttaa, kunhan tomuttaa pari kertaa vuodessa. - Valamies
"Neiti Elovena" kirjoitti:
on hankala opettaa koira odottamaan jos se on joutunut olemaan kauan yksin sisällä.
Usko vaan, se kyllä onnistuu jos ulkoilutat koiraa säännöllisesti.
Kyllä kaupungissakin on paikkoja jossa koira voi pissiä ketään häiritsemättä.
Pääkaupungin lähiössä asuvana ei ole koskaan tarvinnut valita mitään noista vaihtoehdoista.
Vaihtoehto d: Opeta koira siihen että se ei tee tarpeitaan heti pihasta lähdettäessä. Jokaisessa lähiössä on kävelytien ojia ja pusikkoja jotka eivät ole kenenkään portinpielessä.
Se on omasta itsestäsi kiinni. Jos et viitsi viedä koiraa korttelia kauemmaksi tai opettaa sille edes siisteyttä niin miksi sinulla yleensä on koira?
Kaupasta on saatavana halvalla mukavia pehmeitä möllyköitä jotka eivät pissi kenenkään nurkkiin ja niitä ei tarvitse ulkoiluttaa, kunhan tomuttaa pari kertaa vuodessa.että tämä kirjoittaminen juuri osoittaisi sitä vastuuntuntoa, mitä tunnen toisaalta yhteisistä tienoista, toisaalta koirastani? Ei nyt ole kysymys mistään laiskuudesta. Päinvastoin.
Mietin tuota ehdotustasi koirien viemisestä läheisten "kävelytien ojiin ja pusikkoihin" pissamaan ja tulin siihen tulokseen, että se on todennäköisin tapa saada se koiran pissa todella haisemaan. Kun ajattelet, että tässä meidänkin pientaloalueella on varmaan kolme "asuntosaraketta" ja neljä "asuntoriviä", niin tämän alueen ympäröivä ulkoilutie, jossa ei tosiaan asutusta liiemmin ole, olisi kyllä todella "kusessa"...!
Tämä saattaa olla juridisesti aika jännä asetelma, kun toisaalta kaupungin järjestyssääntö edellyttää vain kinnteiden jätteiden korjaamista, mutta toisaalta taloyhtiöiden alueethan varmaan ovat kyllä täysin heidän määräysvallassaan. - xxexxe
Valamies kirjoitti:
että tämä kirjoittaminen juuri osoittaisi sitä vastuuntuntoa, mitä tunnen toisaalta yhteisistä tienoista, toisaalta koirastani? Ei nyt ole kysymys mistään laiskuudesta. Päinvastoin.
Mietin tuota ehdotustasi koirien viemisestä läheisten "kävelytien ojiin ja pusikkoihin" pissamaan ja tulin siihen tulokseen, että se on todennäköisin tapa saada se koiran pissa todella haisemaan. Kun ajattelet, että tässä meidänkin pientaloalueella on varmaan kolme "asuntosaraketta" ja neljä "asuntoriviä", niin tämän alueen ympäröivä ulkoilutie, jossa ei tosiaan asutusta liiemmin ole, olisi kyllä todella "kusessa"...!
Tämä saattaa olla juridisesti aika jännä asetelma, kun toisaalta kaupungin järjestyssääntö edellyttää vain kinnteiden jätteiden korjaamista, mutta toisaalta taloyhtiöiden alueethan varmaan ovat kyllä täysin heidän määräysvallassaan.koiran pissa ei haise pusikoissa,kyllä luonto pitää huolen hajujen häviämisestä. Voi herran jestas sentään mitä te oikeen juttelette täällä:))))
Mä en ole koskaan haistanu yhtään koiranpissaa puskassa mutta muutaman ihmisen yrjöläjän oon kyllä haistanu keskellä katua. - Valamies
xxexxe kirjoitti:
koiran pissa ei haise pusikoissa,kyllä luonto pitää huolen hajujen häviämisestä. Voi herran jestas sentään mitä te oikeen juttelette täällä:))))
Mä en ole koskaan haistanu yhtään koiranpissaa puskassa mutta muutaman ihmisen yrjöläjän oon kyllä haistanu keskellä katua.Vähemmästäkin on menty rosikseen...(!)
Itse asiasta olen täysin samaa mieltä kanssasi.
- kun koirat
eivät lukemaan opi niin eipä noilla kielloilla taida olla mitään merkitystä.
ihmisten tajuavan muutenkin,että sen koiran kanssa voi mennä vähän kauemmaksikin...Koirakin tykkää kun saa pidemmän lenkin..
- Valamies
että sitä pidempääkään lenkkiä ei onnistu tekemään, ellei mene noiden "kiellettyjen" aitojen ohi.
Että pitäisi sitten ne pisut käydä tekemässä autolla... Valamies kirjoitti:
että sitä pidempääkään lenkkiä ei onnistu tekemään, ellei mene noiden "kiellettyjen" aitojen ohi.
Että pitäisi sitten ne pisut käydä tekemässä autolla...siinä sitten niin vaikeaa on mennä ohi niiden aitojen?
- Valamies
mii-su kirjoitti:
siinä sitten niin vaikeaa on mennä ohi niiden aitojen?
meille kokeilemaan koiralla, joka on ollut yön pissaamatta...!
Valamies kirjoitti:
meille kokeilemaan koiralla, joka on ollut yön pissaamatta...!
täytyy viedä useammin pissalle,jos aamulla on jo ihan kupla ottassa..
- Valamies
mii-su kirjoitti:
täytyy viedä useammin pissalle,jos aamulla on jo ihan kupla ottassa..
keskellä yötä lähetä missään käyttämään...!
Valamies kirjoitti:
keskellä yötä lähetä missään käyttämään...!
auta,jos käy tarpeeksi myöhään illalla pissattamassa koiraa?
Itselläni ei ole kuin kissoja..Ja nehän hyppyyttää koko yön..:)- Valamies
mii-su kirjoitti:
auta,jos käy tarpeeksi myöhään illalla pissattamassa koiraa?
Itselläni ei ole kuin kissoja..Ja nehän hyppyyttää koko yön..:)viimeiseksi illalla. Tuntuu, että koiran rakko on vähän samoilla "tappaisilla" rakennettu kuin ihmisenkin. Eli kyllä koira yön yli hyvin kestää.
Mutta kun se aamulla lähtee narussa kotiovelta, niin kyllä se haluaa merkata varastollaan tasaisesti koko lähitienoon. Menee yhdeksi pannasta nykimiseksi.
Olen toki valmis noudattamaan ihan niitä reekeleitä, mitkä vallitsevat. On selvää tietysti, että taloyhtiöiden alue tulee olla kokonaisuudessaan sen määräysvallassa. Toisaalta - onko tilanne nyt sitten se, että koiranomistajat voivat phimmassa tapauksessa valitsemaan seuraavista vaihtoehdoista:
c) Lopetetaan koira
Itse en ole muita vaihtoehtoja keksinyt. Valamies kirjoitti:
viimeiseksi illalla. Tuntuu, että koiran rakko on vähän samoilla "tappaisilla" rakennettu kuin ihmisenkin. Eli kyllä koira yön yli hyvin kestää.
Mutta kun se aamulla lähtee narussa kotiovelta, niin kyllä se haluaa merkata varastollaan tasaisesti koko lähitienoon. Menee yhdeksi pannasta nykimiseksi.
Olen toki valmis noudattamaan ihan niitä reekeleitä, mitkä vallitsevat. On selvää tietysti, että taloyhtiöiden alue tulee olla kokonaisuudessaan sen määräysvallassa. Toisaalta - onko tilanne nyt sitten se, että koiranomistajat voivat phimmassa tapauksessa valitsemaan seuraavista vaihtoehdoista:
c) Lopetetaan koira
Itse en ole muita vaihtoehtoja keksinyt.tuo pissahomma on kyllä aika pieni murhe..Kun nuo kakat kumminki siivotaan pois..Ne vasta murhe ovat noin keväällä ainakin..
Aikoinaan kun asuttiin kerrostaloalueella,niin keväällä ei meinannu pystyä kävelytiellä kävelemään,kun oli niin valtavasti kakkakasoja..On paljon vastuuntuntoisia eläimen omistajia,mutta sitten on myös näitä hälläväliä-tyylin ihmisiä..
Aikamoinen juttu silloin oli,kun näin miten joku päästi parvekkeen ovesta koiran hihnan päässä ulos, ja koira sai tehdä tarpeensa siihen.Asuivat alimmassa tasossa...- Valamies
mii-su kirjoitti:
tuo pissahomma on kyllä aika pieni murhe..Kun nuo kakat kumminki siivotaan pois..Ne vasta murhe ovat noin keväällä ainakin..
Aikoinaan kun asuttiin kerrostaloalueella,niin keväällä ei meinannu pystyä kävelytiellä kävelemään,kun oli niin valtavasti kakkakasoja..On paljon vastuuntuntoisia eläimen omistajia,mutta sitten on myös näitä hälläväliä-tyylin ihmisiä..
Aikamoinen juttu silloin oli,kun näin miten joku päästi parvekkeen ovesta koiran hihnan päässä ulos, ja koira sai tehdä tarpeensa siihen.Asuivat alimmassa tasossa...Ajat on muuttuneet kymmenessä vuodessa täällä Espoossa ainakin aivan tyystin. Järjestyssääntö vissiin tosiaan nykyään määrää kiinteät jätökset omistajan huolehdittaviksi - eikä niitä todella enää näy kun aivan satunnaisesti. Tosi hyvä homma.
Sanoin tuossa jossain kommentissa, että kun oltiin talvella Espanjassa, niin siellähän pisti todella pahasti silmään, kun parhaimmilla turistialueilla oli kakkoja siellä täällä jalkakäytävillä.
- niinpäniinpä
pienet on murheet.
- koiralle
Kyllähän on tosiasia, että kun koira on ollut yön pissimättä, ei sitä voi kovin kauas viedä. Varsinkin jos joku toinen koira on jättänyt viestin on aika vaikeaa saada koiraa vedettyä pois. Pissaaminen käy niin nopeasti. Että aika turhia ne kyltit.
Itse en myöskään pidä jätöksistä omalla rajalla, mutta meillä nyt ei menekkään yleistä tietä talomme ohi ja asumme metsän reunassa. - Angel of The Morning
Kääpiö merkkaa sinne minne joku muu uros on merkannut. Ne paikat on aina maata ylempänä. Valitettavasti suosittuja paikkoja ovat talojen aidat.
- frage
ainakaan mun tyttäreni 2 koiraa eivät osaa lukea,joten eivät piittaa mistään kieltotauluista
- Valamies
Ja jos tietyllä kohtaa koirankuletusreittiä pitää koiraa vain nykiä, kun se alkaa nostaa jalkaa, niin se on verrattavissa ihmiseen kaupungilla, jonka pitää käydä hädän yllättäessä useassa vessassa ennen kuin löytyy "sallittu".
- mitään kieltoja
vaan koiran hankkimiseen pitäisi olla koiranhankintalupa. Luvan saannille olisi edellytyksenä kurssi, jolla tuleva koiranomistaja opetetaan ottamaan huomioon ympäristö ja muut ihmiset. Rikkomalla sääntöjä tulisi sakkoja, jos nekään eivät auttaisi, otettaisiin lupa pois ja koira valtiolle.
- Valamies
"vaan koiran hankkimiseen pitäisi olla koiranhankintalupa. Luvan saannille olisi edellytyksenä kurssi, jolla tuleva koiranomistaja opetetaan ottamaan huomioon ympäristö ja muut ihmiset."
Niin, ekaks kai pitäisi päättää, mitä siihen lupaan vaaditaan...! Nythän kaupunki on kieltänyt koirien kiinteiden jätösten korjaamisen, mutta - implisiittisesti - siis sallii kuseskelun.
"Rikkomalla sääntöjä tulisi sakkoja, jos nekään eivät auttaisi, otettaisiin lupa pois ja koira valtiolle."
Olen juuri nostanut "kissan pöydälle" sen vuoksi, että tulisi vähän yhtenäisyyttä systeemiin. Nythän on kielletty kakkaaminen kokonaan ja pissaamisen suhteen ollaan harmaalla alueella. Itse olen valmis noudattamaan niitä yksiselitteisä ohjeita, mitkä hyväksytään, olivat ne sitten niin tai näin. Ja uskon, että ei ihmiset nykyään tuollaisia esittämiäsi "pelotteita" tarvitse, kunhan tietävät selvästi, miten nyt on yhdessä päätetty.
Vaikka olen itse koiran isäntä, otaksuisin, että aivan kaikkien kannalta olisi paras sallia pisuminen portteja ja ovia lukuunottamatta sinne, minne koira haluaa sen tehdä. Pissa on luonnollista ainetta ja hajoaa nopsaan. Jos koko pientaloalueemme koiran pissa nimittäin "siirretään" esim. tätä aluetta kiertävälle ulkoilutielle, niin sanoisin, että siellä tulee haisemaan.
- tiltamari
.....jokainen koiranomistaja on varmaan huomannut muutamia roskia ulkoiluttaessaan koiraansa, siinä yhdet tai kymmenet pissalirit on ihan oikeasti pikku juttu
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2127480- 582933
- 1922343
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101753Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1651712Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201396- 751251
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271155Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029