406 jäähdytinnesteen vaihto

Tulipa mitattua pököni jäähdytinnesteen pakkaskesto: 18 astetta. Mieli tekisi vaihtaa, mutta en käyttöoppaasta enkä Hayesin korjausoppaasta heti ainakaan löytänyt täyttömäärää. Montakohan litraa nestettä menee?

Hayesin oppaassa lisäksi neuvottiin tekemään joku ihme apusäiliökytkentä nesteen täytön ajaksi, jotta järjestelmään ei jäisi ilmataskuja. Onko kukaan palstan lukija suoritanut nesteiden vaihtoa ilman noita kikkaluita?

4

3044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propleemia.

Vaihdoin juuri nesteet.
      Laitoin vain uudet.
      Käytin hehken(hetken vain)
      Sitten menikin kaikki ilman mitään ilmauksia.
      Ajoin pätkän, että termostaatti aukesi.
      Oli nesteet oikein.

Eipä sinä kohdallani muuta ollut.

• Unohtu mainita moottorityyppi, se on XU10J4R eli 2-litrainen 97kW, 98-vuosimallin autossa.

• nesteet vaihdettu

Onhan noita nesteitä tullut vaihdettua montakin kertaa käytettyihin autoihin ei kyllä 406:een mutta ei siinä mitään eroa ole.

Pitää vain tietää missä ilmausruuvi(t) sijaitsee ja käytellä konetta niin kuumaksi että termostaatti aukeaa ja järjestelmään tulee painetta.

Varsinkin vesitilaan tulevan lohkarin asennuksessa pitää muistaa ilmaus ennen lämppärin koekäyttöä. Lohkarin elementti palaa poikki muutamassa sekunnissa jos se on jäänyt ilmataskuun.

• weeti

syylärissä on hana alhaalla vasemmalla, siihe letkunpätkä pesuvatiin ja hana auki ja korkit auki. ilmausruuvi 1.8 16v vm-98 koneessa on vähän auton rengas venttiilin näköinen ja se sijaitsee moottoritilan yläosassa, putkessa joka menee lämmitys kennolle. voi olla useampiakin kuin tää yks ruuvi. nestettä menee noin 5-litraa. jolletsaa menemään esim kuin 4-litraa ni ajele vähän ja lisää uudestaan.. jos ei ol ikän vaihdettu niin kannattaa laittaa ens pelkkää vettä ja huuhdella sitä ja sit vast noi nesteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      501
      2345
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1484
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe