Moi. Täällä 19v tuleva mami kirjoittelee.
Raskausarvista haluaisin vähän kysellä.
Missä vaiheessa teille on alkanut arpia ilmestyä, jos niitä ylipäätään on ilmestynyt? Kuinka tummia arpia sait?
Itse olen 166/55, vyötärö n 65cm. Onkohan mahdollista että säästyisin arvilta vaikka olenkin aika pienivatsainen. Äidilleni ei ole koskaan tullut arpia, ensimmäistä odottaessaan hän oli suunnilleen kokoiseni, ehkä hieman painavampi mutta myös lyhyempi.
Minulla on reisissä aikaisempia arpia, ilmeisesti teiniajoilta kun painoa tuli lisää. Siihen asti olin melkoinen laiheliini. Nämä arvet ovat kuitenkin aivan vaaleita ja huomaamattomia.
Miten raskauden jälkeen raskausarvet ovat teillä vaalentuneet?
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
Raskausarvet
3
529
Vastaukset
- Arpivatsa 30v.
En muista enää tarkkaan, mutta joskus raskauden puolivälissä raskausarpia taisi alkaa minulle tulla. Olen rasvannut vatsaa päivittäin todella rasvaisella voiteella, mutta ei se ole auttanut, minulla on punaraidallinen alavatsa, jota neuvolan tätikin päivittelee. On yksilöllistä, kenelle niitä tulee, riippuu hormonitoiminnasta kuulemma. Joillekin kavereille ei tullut arven arpea, vaikka vatsa oli isompi kuin minulla. Minulle tuli jo kasvuiässä raskausarpia ympäri kroppaa, mutta ne ovat vaalentuneet näkymättömiksi, joten eivätköhän nämäkin katoa ajan myötä. Vauva syntyy pian, ja ensimmäiset raskausarvet ovat jo vaalentuneet vaaleamman punaisiksi, kun vatsa ei enää juuri kasva, vaan on jo täysi pallo. Mutta en sure arpia yhtään, ne ovat pieni hinta omasta vauvasta!
- Mutta lähtöpaino/koko ei si...
Toisten iho vain joustaa ja venyy paremmin repeämättä kuin toisten. Se on yksilöllistä. Omalla äidilläni on tullut raskausarpia ja hän ollut pieni ensimmäisissa raskauksissaan.
Itselläni ei ole tullut yhtään arpia, vaikka myös kuvailemiasi arpia on reisissä. Tullut siis jonkun kasvupyrähdyksen aikaan joskus nuoruudessa, sittemmin vaalentuneet. Niin ja itse olen myös ollut hoikka aina.
Eli sitä ei voi ennustaa tuleeko vai ei, sen näkee sitten. Ja ne voi tulla vaikka vasta synnärillä salissa... se on niin yksilöllistä koko homma. Kuten kaikki muukin. :)
Mutta jos niitä tulee niin ajattele, että ne on elettyä elämää ja merkki siitä, että olet lapsen maailmaan saattanut. - rv 11+2 ja kolmas tulossa
ite oon 24v ja ootan kolmatta vauvaa.
ekan ku sain olin 19v ja kyllä niitä arpia mahaan tuli!!
oon 160\49(vyötärön ymp.70cm) etten mikää iso oo mut silti uskon ja voin jo koulutustaustani perusteella kertoa,että arpien muodostus riippuu iho tyypistäsi ja perimästä.
asia koskee myös arpien muodostusta,joillekkin jää pienestäkin haavasta iso ja näkyvä arpi ja joillekkin ei jää mitään sen suurempaa ja tää kaikki riippuu siitä iho tyypistämme.
mulla on sen tyyppinen iho kuten mun äidillänikin on,että arpia syntyy todella helposti eikä arvet haalene millään.
näin käy myös raskausarpien kanssa,iho repeää ja näin ollen sen palautuminen entiselleen on miltei mahdotonta.
joillakin on sen tyyppinen iho,että se antaa perikisi vaikka kuinka paljon eikä siis muodosta raskausarpia.
tää selittänee sen että joillekkin tulee arpia ja joillekkin ei ollenkaan mahan koosta riippumatta.
omat raskausmahani ovat olleet TODALLA pieniä loppuun saakka(niin on vauvatkin)ja siltikin sain kaameet punaset arvet vatsaani molemmista ja rintoihin kun imetin.
näin 6kk (ja painoni on alle lähtöpainon)edellisestä raskaudesta arvet ovat vaalentuneet,mutta silti ei mitään kauniita!että kyllä aika haalistaa,muttei paranna tai poista sitä tosi aisaa että niitä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain2589366Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve52801Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2121964Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1051930- 1451439
SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,641418Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1281339Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931016- 71921
- 40838