MOCCAMASTER termoskeitin - kehukaa :)

ella2

Olen ostamassa uutta kahvinkeitintä ja ajatuksena oli hankkia tavallinen Moccamaster-keitin.
Tulin kuitenkin ajatelleeksi, millainenkohan termoskeitin olisi käytössä?
-Onko yhtä helppo kaataa kahvia
-pysyykö kahvi kuumana vaikka usemmiten keittää vain muutaman kupin (tosin se kyllä heti juodaankin)
-onko termoskannun puhtaana pitäminen hankalaa

Oikeastaan itse termoskannun käytöstä olisi hyötyä ennemmin kesäisin, jolloin kahvista voisi nauttia takapihalla. Tai jos sattuu järjestämään isompia juhlia (tosin ehkä 2 kertaa vuodessa).
Eli onko turha tämän takia hommata termoskeitintä? Päivittäin siis keitin olisi käytössä mutta ainoastaan muutama kuppi tulee keitettyä.

Eli kehukaa tai haukkukaa - kaikki mielipiteet ovat tärkeitä, kiitos :)

35

13557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ja kahvi siis säilyy ku...

      mutta tippalukko on ihan P:stä. itte pitää laittaa aina päälle se ja siiten se onkin päällä kun seuraavankerran keittää kahvia ja hups heijjaa. kahvit pöydällä. himeman hassua ettei niinkkään kalliissa keittimessä ole samoin kuin muissa kympinkin keittimissä.
      ja toi irto kansi on ihan ääliö. iteslläni kadonnut jonnekkin paikkaan ö;)

      mutta hyvä on:)

      • tippalukko huono

        Tippalukosta ei ole kuin haittaa ja on kaiken lisäksi todellinen bakteeripesä varmaankin. Mutta termoskeitin on todella mukava. En edes tiedä onko Moccamasterilla termosta, mutta missään tapauksessa on enää Moccamasteria ostaisi. On iso kolho, joka vie paljon pöytätilaa, pahannäköinen ja monine osineen ja koloineen todella hankala puhdistettava. Ajastaan jälkeen jäänyt.


      • ryömi takaisin koloosi
        tippalukko huono kirjoitti:

        Tippalukosta ei ole kuin haittaa ja on kaiken lisäksi todellinen bakteeripesä varmaankin. Mutta termoskeitin on todella mukava. En edes tiedä onko Moccamasterilla termosta, mutta missään tapauksessa on enää Moccamasteria ostaisi. On iso kolho, joka vie paljon pöytätilaa, pahannäköinen ja monine osineen ja koloineen todella hankala puhdistettava. Ajastaan jälkeen jäänyt.

        Sulla on aina tuo sama virsi. Valitettavasti olet yksinäsi tuon mielipiteesi kanssa.

        Melkeinpä ostaisin tavallisen Moccamasterin ja hankkisin satunnaiseen takapihakahvitteluun erillisen termoskannun.


      • tiskiä?
        ryömi takaisin koloosi kirjoitti:

        Sulla on aina tuo sama virsi. Valitettavasti olet yksinäsi tuon mielipiteesi kanssa.

        Melkeinpä ostaisin tavallisen Moccamasterin ja hankkisin satunnaiseen takapihakahvitteluun erillisen termoskannun.

        Kyllä Moccamasterin hankalassa puhtaana pitämisessä on jo tarpeeksi työtä ja vieläkö pitäisi tiskata termoskannun osiakin erikseen. Samaa mieltä olen vain Moccamasterin jälkeen jääneisyydestä, - paitsi hinnassa!


      • tiskikonetta?
        tiskiä? kirjoitti:

        Kyllä Moccamasterin hankalassa puhtaana pitämisessä on jo tarpeeksi työtä ja vieläkö pitäisi tiskata termoskannun osiakin erikseen. Samaa mieltä olen vain Moccamasterin jälkeen jääneisyydestä, - paitsi hinnassa!

        Mitä sinä tiskaamisesta uikutat? Meillä tulee tiskiä jatkuvasti - ja paljon. Sitä varten meillä on kone, joka hoitaa pesemisen.

        Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?


      • rahat meni
        tiskikonetta? kirjoitti:

        Mitä sinä tiskaamisesta uikutat? Meillä tulee tiskiä jatkuvasti - ja paljon. Sitä varten meillä on kone, joka hoitaa pesemisen.

        Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

        kaikki Moccamasteriin, isoon ja tilaa vievään koneeseen, jonka puhdistaminen on todella työn takana. Ei kai sitä vosi tiskikoneeseenkaan laittaa?


      • paremmin
        rahat meni kirjoitti:

        kaikki Moccamasteriin, isoon ja tilaa vievään koneeseen, jonka puhdistaminen on todella työn takana. Ei kai sitä vosi tiskikoneeseenkaan laittaa?

        Onhan se niin, että meitä ihmisiä löytyy kaikista yhteiskuntaluoksita. Otan osaa siihen, että sinulla on jopa niin pieni asunto, ettei kahvinkeittimen hankinnan jälkeen jää oikein tilaa elämiselle.

        Itse pesetin taas viime yönä Mokkamasterini irto-osat tiskikoneessa. Aamulla pyyhkäisin vielä viledalla runko-osan. Aikaa kului ehkä noin 10 sekuntia. Mutta se on helppoa, kun sen osaa.


      • myös veden?
        paremmin kirjoitti:

        Onhan se niin, että meitä ihmisiä löytyy kaikista yhteiskuntaluoksita. Otan osaa siihen, että sinulla on jopa niin pieni asunto, ettei kahvinkeittimen hankinnan jälkeen jää oikein tilaa elämiselle.

        Itse pesetin taas viime yönä Mokkamasterini irto-osat tiskikoneessa. Aamulla pyyhkäisin vielä viledalla runko-osan. Aikaa kului ehkä noin 10 sekuntia. Mutta se on helppoa, kun sen osaa.

        Kaadoitko pois myös sen veden, jonka Moccamaster aina jättää sisälleen eltaantumaan? Minä keitän raikkaaseen veteen!


      • valmistan itse
        myös veden? kirjoitti:

        Kaadoitko pois myös sen veden, jonka Moccamaster aina jättää sisälleen eltaantumaan? Minä keitän raikkaaseen veteen!

        En kaatanut pois, koska valmistan itse veteni yhdistämällä kaksi vetyatomia yhteen happiatomiin. Tällä tapaa veteni on aina erittäin tuoretta, joten se ei ehdi eltaantua käyttökertojen välissä.

        Rapsutatko muuten itse joka kerta vastukseen palaneen kalkin pois, joka heikentää lämmitystehoa ja antaa sen vuoksi kahviin pahaa makua?


      • make
        myös veden? kirjoitti:

        Kaadoitko pois myös sen veden, jonka Moccamaster aina jättää sisälleen eltaantumaan? Minä keitän raikkaaseen veteen!

        Moccamasterit on testattu Robert Pauligilla ja niiden testeissä otettiin tuo keittimessä seisova vesi huomioon eikä sillä todettu olevan nitään vaikutusta kahvin makuun. Seisoohan se vesi kaupan vesipulloissakin.

        Tää on sit ihan fakta tieto=)


      • testejä
        make kirjoitti:

        Moccamasterit on testattu Robert Pauligilla ja niiden testeissä otettiin tuo keittimessä seisova vesi huomioon eikä sillä todettu olevan nitään vaikutusta kahvin makuun. Seisoohan se vesi kaupan vesipulloissakin.

        Tää on sit ihan fakta tieto=)

        Yleensäkin epäilen testejä ja varsinkin tuollaisia jonkun kahvilan tekemiä. Voivat tietysti olla oikeassakin. Mutta luulen, että eltaantunut vesi on pahasta, jos keittää kahvia niinkuin minä: vain kerran päivässä aamuisin ja vain pari pientä kupillista. Silloinhan "vanha" vesi on seissyt vuorokauden ja sen osuus kahvimäärästä on noin puolet. Enpä tiedä, mutta muutoin Moccamasterini on aika hankala puhdistettava ja ei kovin hyvän näköinenkään.


      • rauhassa
        testejä kirjoitti:

        Yleensäkin epäilen testejä ja varsinkin tuollaisia jonkun kahvilan tekemiä. Voivat tietysti olla oikeassakin. Mutta luulen, että eltaantunut vesi on pahasta, jos keittää kahvia niinkuin minä: vain kerran päivässä aamuisin ja vain pari pientä kupillista. Silloinhan "vanha" vesi on seissyt vuorokauden ja sen osuus kahvimäärästä on noin puolet. Enpä tiedä, mutta muutoin Moccamasterini on aika hankala puhdistettava ja ei kovin hyvän näköinenkään.

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta siihen se sitten jääkin.

        Moccamasterin eräs valtti on sen helppo puhdistettavuus. Kertoisitko meille sen, miksi sinä koet Moccamasterin puhtaanapidon hankalaksi?

        Oletko liikuntarajoitteinen? Jos olet, niin siinä tapauksessa ymmärrän asian. Mutta valitettavasti muut kahvinkeittimet ovat Moccamasteria hanakalmpia pitää puhtaana.

        Vesi vanhenee sinulla ainoastaan korvien välissä. Siihen ei liukene keittimestä mitään, joten siihen ei tartu mitään makuja. Se kylmä ja "raikas" vesi muuttuu keittimessä tulikuumaksi. Ei se enää raikasta ole päätyessään kannuun.


      • ymmärrä
        rauhassa kirjoitti:

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta siihen se sitten jääkin.

        Moccamasterin eräs valtti on sen helppo puhdistettavuus. Kertoisitko meille sen, miksi sinä koet Moccamasterin puhtaanapidon hankalaksi?

        Oletko liikuntarajoitteinen? Jos olet, niin siinä tapauksessa ymmärrän asian. Mutta valitettavasti muut kahvinkeittimet ovat Moccamasteria hanakalmpia pitää puhtaana.

        Vesi vanhenee sinulla ainoastaan korvien välissä. Siihen ei liukene keittimestä mitään, joten siihen ei tartu mitään makuja. Se kylmä ja "raikas" vesi muuttuu keittimessä tulikuumaksi. Ei se enää raikasta ole päätyessään kannuun.

        Kaikki kahvinkeitto-ohjeet korostavat veden puhautta ja raikkautta. Ja mitä puhtaanapitoon tulee, niin Moccamasterissa on eniten pestäviä irto-osia ja siinä on hyvin paljon hankalasti puhdistettavia koloja. Muotoilu on lisäksi erittäin kolho.


      • lisää
        ymmärrä kirjoitti:

        Kaikki kahvinkeitto-ohjeet korostavat veden puhautta ja raikkautta. Ja mitä puhtaanapitoon tulee, niin Moccamasterissa on eniten pestäviä irto-osia ja siinä on hyvin paljon hankalasti puhdistettavia koloja. Muotoilu on lisäksi erittäin kolho.

        Kuinka Moccamaster "likaa" veden? Eli kun keittimeen kaadetaan puhdasta vettä, niin missä vaiheessa se muuttuu Moccamasterin sisällä likaiseksi?

        Maistuuko jollain muulla keittimellä valmistettu kahvi raikkaammalta? Epäilen. Yleisesti ottaen Moccamasterilla tehty kahvi on parasta, mitä kuluttajalaitteilla saadaan aikaiseksi.

        Moccamasterin toinen vahvuus on sen helppo puhtaanapito. Keittimen osat voidaan pestä helposti esimerkiksi tiskikoneessa ja vesisäiliö on helppo puhdistaa. Keittimen muotoilu on selväpiirteinen, joten siinä ei ole yhtään hankalaa kohtaa, johon ei pääsisi vaivatta käsiksi.


      • sisälleen
        lisää kirjoitti:

        Kuinka Moccamaster "likaa" veden? Eli kun keittimeen kaadetaan puhdasta vettä, niin missä vaiheessa se muuttuu Moccamasterin sisällä likaiseksi?

        Maistuuko jollain muulla keittimellä valmistettu kahvi raikkaammalta? Epäilen. Yleisesti ottaen Moccamasterilla tehty kahvi on parasta, mitä kuluttajalaitteilla saadaan aikaiseksi.

        Moccamasterin toinen vahvuus on sen helppo puhtaanapito. Keittimen osat voidaan pestä helposti esimerkiksi tiskikoneessa ja vesisäiliö on helppo puhdistaa. Keittimen muotoilu on selväpiirteinen, joten siinä ei ole yhtään hankalaa kohtaa, johon ei pääsisi vaivatta käsiksi.

        Eihän se Moccammasterkaan sisälleen juuri kaadettua vettä "likaa", mutta kun se jättää desilitran vettä sisälleen seisomaan, niin se takuulla vanhenee. Muotoilu tosi vanhanaikainen ja hankala puhdistettava joka tavalla monien kolojen ja osien takia. Itse en enää ostaisi!


      • voisitko selventää
        sisälleen kirjoitti:

        Eihän se Moccammasterkaan sisälleen juuri kaadettua vettä "likaa", mutta kun se jättää desilitran vettä sisälleen seisomaan, niin se takuulla vanhenee. Muotoilu tosi vanhanaikainen ja hankala puhdistettava joka tavalla monien kolojen ja osien takia. Itse en enää ostaisi!

        Kerroit veden vanhentumisesta. Kuinka se tapahtuu? Koska Moccamasterista ei liukene mitään veteen, niin ei se veden makukaan muutu. Toki jos ottaa vetensä jostain lammikosta, niin ehkäpä vuoden käyttämättä olemisen jälkeen siellä saattaa olla jonkunlainen leväkasvusto.

        Sinulla on tainnut olla joku erikoisempi malli, jos siinä on ollut "hankalia koloja". Minulla on perinteisen näköinen, mutta hopean värinen malli. Siinä ei ole yhtään hankalaa paikkaa puhdistaa. Suosittelenkin siis sellaista sinulle seuraavaksi.

        Todella hyvä keitin, eikä maksanut kuin 150 euroa.


      • veteen
        voisitko selventää kirjoitti:

        Kerroit veden vanhentumisesta. Kuinka se tapahtuu? Koska Moccamasterista ei liukene mitään veteen, niin ei se veden makukaan muutu. Toki jos ottaa vetensä jostain lammikosta, niin ehkäpä vuoden käyttämättä olemisen jälkeen siellä saattaa olla jonkunlainen leväkasvusto.

        Sinulla on tainnut olla joku erikoisempi malli, jos siinä on ollut "hankalia koloja". Minulla on perinteisen näköinen, mutta hopean värinen malli. Siinä ei ole yhtään hankalaa paikkaa puhdistaa. Suosittelenkin siis sellaista sinulle seuraavaksi.

        Todella hyvä keitin, eikä maksanut kuin 150 euroa.

        Et taida paljoakaan tietää kahvinkeiton perusteista. Riippumatta keittimestä tai keittotavasta, tulisi aina käyttää raikasta tuoretta vettä. Moccamasterin putkistossa seissyt vesi ei ole sellaista. Ja koko keitin on tosiaankin ajastaan jälkeen jäänyt, niin muotoilussa kuin puhdistettavuudessakin. Kannattaa katsoa kaupassa mihin kehitys on mennyt!


      • epätietoinen edelleen
        veteen kirjoitti:

        Et taida paljoakaan tietää kahvinkeiton perusteista. Riippumatta keittimestä tai keittotavasta, tulisi aina käyttää raikasta tuoretta vettä. Moccamasterin putkistossa seissyt vesi ei ole sellaista. Ja koko keitin on tosiaankin ajastaan jälkeen jäänyt, niin muotoilussa kuin puhdistettavuudessakin. Kannattaa katsoa kaupassa mihin kehitys on mennyt!

        Mistä sitä tuoretta vettä saa? Kaupan pullovesi saattaa olla ties kuinka vahaa ja hanasta tulevan veden alkuperää ja ikää ei voin kuin arvailla. Joissakin paikoissa se haisee ja maistuu jopa kloorilta, joten sitä pitää seisottaa vuorokauden verran kloorin haihduttamiseksi vedestä pois.

        Mitä tulee kahvinkeiton perusteisiin, niin puhtaat välineet ovat kaiken aa ja oo. Moccamasterin hyviin puoliin kuuluu sen helppo puhtaanapito. Strategiset osat ovat irroitettavissa ja pestävissä esimerkiksi astianpesukoneessa.

        Ulkopinnoiltaan se on selkeä ja suoralinjainen, joten se on todella vaivaton pitää hohdokkaan näköisenä. Ulkopinta ei myöskään ime epäpuhtauksia, kuten muovista valmistetut halppiskeittimet tekevät.


      • vaikea puhdistaa
        epätietoinen edelleen kirjoitti:

        Mistä sitä tuoretta vettä saa? Kaupan pullovesi saattaa olla ties kuinka vahaa ja hanasta tulevan veden alkuperää ja ikää ei voin kuin arvailla. Joissakin paikoissa se haisee ja maistuu jopa kloorilta, joten sitä pitää seisottaa vuorokauden verran kloorin haihduttamiseksi vedestä pois.

        Mitä tulee kahvinkeiton perusteisiin, niin puhtaat välineet ovat kaiken aa ja oo. Moccamasterin hyviin puoliin kuuluu sen helppo puhtaanapito. Strategiset osat ovat irroitettavissa ja pestävissä esimerkiksi astianpesukoneessa.

        Ulkopinnoiltaan se on selkeä ja suoralinjainen, joten se on todella vaivaton pitää hohdokkaan näköisenä. Ulkopinta ei myöskään ime epäpuhtauksia, kuten muovista valmistetut halppiskeittimet tekevät.

        Moccamaster on tämän päivän keittimistä ylivoimaisesti kirveellä veistetyimmän näköinen ja jo ulkopinnassa on monia koloja ja mutkia, joita hankala puhdistaa. Pahinta on sekin, että näyttää tosiasialta että vettä jää sisälle joka kerta "seisomaan".


      • Moccamasteriton
        vaikea puhdistaa kirjoitti:

        Moccamaster on tämän päivän keittimistä ylivoimaisesti kirveellä veistetyimmän näköinen ja jo ulkopinnassa on monia koloja ja mutkia, joita hankala puhdistaa. Pahinta on sekin, että näyttää tosiasialta että vettä jää sisälle joka kerta "seisomaan".

        olen myös käyttänyt Moccamasteria ja tuo veden jäänti sisälle paljastui minullekkin vasta sattumalta....aika tökeröä ettei ko. asiaa mainita..
        ei kukaan halua seisoneeseen veteen kahvejaan keittää jos harvemmin keittelee...aivan pers... koko systeemi...olisi kehittelyn paikka todella surkeeta tämän hintaluokan keittimiltä..jäänyt merkkiin yliarvostettu maine päälle....ei ole seuraava keitin Moccamaster ja varsinkan Moccamasterin trermoskeitin..vesilintua voi heittää tekeleellä..


      • hhhhhhhhhhhhhhh

        Ei todellakaan ole hyvä termari, vaan juuri päinvastoin. Kahvi kylmenee saman tien ja esilämmitys ei juurikaan auta asiaa.


      • Anonyymi
        valmistan itse kirjoitti:

        En kaatanut pois, koska valmistan itse veteni yhdistämällä kaksi vetyatomia yhteen happiatomiin. Tällä tapaa veteni on aina erittäin tuoretta, joten se ei ehdi eltaantua käyttökertojen välissä.

        Rapsutatko muuten itse joka kerta vastukseen palaneen kalkin pois, joka heikentää lämmitystehoa ja antaa sen vuoksi kahviin pahaa makua?

        😂😂😂


    • termokselle

      Vaikka Moccamasterit onkin parhaita keittimiä, niin minulle tuo "termos"keitin oli pettymys.

      Pesu ei ole ihmeellinen juttu ja kahvi kaatuu ihan hyvin, mutta kahvi ei todellakaan pysy kuumana. Eikä se ole kuumaa edes heti valmistuttuaan.
      Ei auta vaikka kuinka lämmittelisi pannua kuumalla vedellä, onneton laite..
      Ja jos muutamaa kuppia keittelet, niin ko. keitin on ehdottomasti väärä ostos. Ota mieluummin se tavallinen perusmalli, se on hyvä.

    • 10-v kokemuksesta puhun

      Ihan OK on Moccamaster, mutta termoskeitin epäilyttää.
      Hankkisin tavallisen ja termarin erikseen.

      Mutta on kahvinkeitosta tehty tässä keskustelussa hankalaa.
      Muistattehan aina laittaa veden jostain muusta astiasta kun siitä keittopannusta.
      Pysyy keitin puhtaampana.

    • kylmä kahvi kaunista

      Moccamasterin termoskeittimen kahvi on kylmää. Ala nyt sitten ensin keittään vesi ja lämmittään termari että saisit lämpimän kahvin?! Se on kun lorauttaa maidon sekaan niin haaleaksi menee! Tippuessa termarin korkki pitää olla pöydällä ja lämpö karkaa harakoille avoimesta "katosta". Ja tippalukko on toinen susi. Kun viet termarin alta pois ja laitat suodattimen lukkoon niin mitä vielä. Sieltä tulee kupillinen pisaroita roiskuen pitkin seiniä. Ja hintaa on vanha tonni! Luulis nyt p....ele että olisivat tuottajan testiryhmän toimesta jo huomanneet että susi tuli ja tuotekehittänyt vielä kierroksen ennen markkinoille laskua. Kaivan pergolaattorin takaisin käyttöön!

    • Kyrsii kyllä

      Takuu kattaa vain vastuksen.Kannu kestää noin vuoden eikä kuulu takuun piiriin.50€ vuosi lisäkuluja.Kyllä vituttaa kun tuli moinen hankittua 190€ mustin perseeseen.Lukekaa takuuehdot tarkkaan.

      • leija33

        Miten on mahdollista, että termos ei pidä kahvia kuumana vuotta pidempään? Itselläni on nimittäin sama ongelma, termoskannu kuumenee ulkokuorestaan ja kahvi jäähtyy samantien.


    • Silvercrest

      Vaihdoin rikkoontuneesta Moccamasterin termoskeittimestä Lidlistä ostettuun termoskeittimeen (samaa käsittääkseni myyty myös Krupsina).

      Lidlin keitin maksoi 29,90 ja kahvin laatu parani. Siis satasen säästö verraten Moccamasterin termoshässäkkää.

      Aromisäädin (tippumisnopeuteen), kello ja ajastin. Pikairroitettava vesisäiliö, eli säiliö ylös, vesihanalle, täyttö ja takaisin keittimeen. Samoin suodatinpussiteline nousee irti.
      Ja ennen kaikkea, nyt kahvi on oikeasti kuumaa kuten kahvin kuuluu.

      Kun tulee uudelleen myyntiin, ostan mökille toisen samanlaisen, näitä ainakin oli mustaa ja valkoista, mulla on toi linkin takana oleva musta.

      http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-79F108D7-303FCE94/lidl_fi/hs.xsl/index_12677.htm

    • parasta 1

      moccamaster edelleen vuodesta toiseen paras kahvinkeitin.hintakin on OK.

      • no master

        Vaan ulkonäkö hirveä. Joka masterissa. Eli jäänyt meille hyllylle.


      • parhaasta kaunehin
        no master kirjoitti:

        Vaan ulkonäkö hirveä. Joka masterissa. Eli jäänyt meille hyllylle.

        kauneus on katsojan silmässä. :)


    • ei-vit...

      vittu mikä p***** en voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään termos mokkaki**elihamsteria.
      -Termos on täysi vitsi ei pidä edes kahta tuntia lämpimänä! ÄLKÄÄ OSTAKO!!!
      -Tippalukko. Hyvin joo tiputtaa tämän lukon läpi mutta miksi nimenä on tippalukko jos pelkkkä tippa riittäisi kun ei tämä mitään lukitse.
      Kallis romu!

      • Matti

        Mulla on ollut termosmasteri 7 vuotta ja toimii. Ei turhia hienouksia, ne särkyy kuitenkin. En pese laitetta tai kannua kalenterin, vaan tarpeen mukaan ja ei eroa mielestäni muiden pesemisestä. Termoksen idea ei ole söäilytellä kahvia siinä tuntitolkulla, vaan sen saa siirrettyä esim. terssille tai toisaalla sijaitsevaan kahvinjuontipaikkaan juomiskelpoisena - ei vuorokauden mettäkeikalle...


      • Anonyymi

        todella kallis Pettymys


    • Ala-Toopi

      Vai että pitää "kahvin olla kuumaa". Joe aivan alkeistiedoilla maun fysiologiasta pitäisi ymmärtää, että optimilämpötila maistamiselle on 37 asteen tietämillä. Jos on paljon kylmempää tai kuumempaa, makuelämys katoaa, heikkenee tai vääristyy. Tulikuuma kahvi ei maistu yhtään millekään, se vain polttaa kielen.

      Ehkä nämä kuuman kahvin kannattajat ovat jotakin uutta geenimutaatiota, joiden ruumiinlämpökin on 70 asteen paremmalla puolella.

      Samasta syystä muuten olutta tai muita alkoholijuomia tulisi juoda jääkylmänä vain silloin, kun haluaa tulla nopeasti känniin. "Viski jäillä" hävittää viskin oikean maun, jolloin sen voi kipata hattuun nousemaan hyvin nopeasti.

      Vain makuasioista voi kiistellä, mutta niistäkin vain silloin, kun ymmärtää edes alkeellisen vähän maun syntymisestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe