volvo penta

sterna 600ht

Volvo Penta AQ 131 -87 , kuis kyseiseen moottoriin sopii auton apulaitteet? kuten vesipumppu, startti jne.. Olis sopiva aika vaihtaa kun alkaa olla kausi jo ohitse.
Oma ammattitaito kun ei riitä, eikä tunnu monet muutkaan tietävän sopivatko auton palikat veneeseen. Jos joku osaava voisi auttaa... :)

4

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopine

Eiköhän töööötti ja ratijo ainakin sopine jos tilaa riittää.

• äskeinen

Anteekisi äskeinen asiattomuus. Jotenkin vaan humalapäissään lipsahti vaikka ei ollut atrkoitus kirjoittaa ajatusta.
        Ihan asiaa kyselit ja minä paska pistin vitsiksi.

• Käsittääkseni aq131 vesipumppu on sama kuin aq151. Itse laitoin auton vesipumpun tilalle , eikä ollut ongelmia 2 vuoteen. Tosin vaihdoin sen turhaan ,vuoto oli muualla. Siis Volvo 240-740 2,3 L koneen pumppu. Jakajan kansi on erikoinen venemallinen, siinä on ruuvikiinnitys, kun taas autoissa on "nipsut". Se tuli uusittua, löytyy Motonetistä puolet halvemmalla kuin muualta, kallis silti. Ja puola tuli uusittua , se on ihan a-tarvikemallinen eikä ongelmia.

• loistavaa

Suuret kiitokset, siinä taas säästää pitkän pennin. Puolan kerkisin kyllä jo hommaamaan kun piti saada kone käyntiin, että saa huuhtelut tehtyä ennen pakkasia.Tosin se ei maksanut Pencentrassakaan kuin nelkytä euroa. Ostin tossa jo Biltemasta siipipyörän tiivisteineen, pyörä on käypänen mutta tiiviste EI! Luottamus Bilteman tavaroihin alkaa horjua, kun vene hyytyi kesällä merelle, puola vian vuoksi. Edellinen omistaja oli ostanut puolan tänä keväällä ja hajosi jo ennen syksyä....(Biltemasta)
        Merellä kaluston pitää toimia 110%:sti!
        Teidätkö hyvän konstin poistaa myrkkymaalin veneen pohjasta, sitä kun siinä on semmoinen kerros, että hidastaa jo matkankin tekoa.
        Pesin pohjan jo paineella, siinä irtosikin jo aika paljon. Mutta paljon on vielä hiottavaksi?..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      598
      2385
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1892
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1730
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1448
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1366
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1291
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      940
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      928
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe