Mercruiser vetolaite vikisee , vapaalla enemmän , vaihde tai peruutus päällä vähemmän. Kääntely ei tuntunut vaikuttavan ääneen , mutta trimmaus ehkä vaikutti. Kyseessä Bravo 1 X diesel. Vuodelta 2007 ja minulla 2011 alk…
Olen aina käyttänyt sähköpostiohjelmaa , jossa viestiin vastatessa teksti alkaa alhaalta , siis minulle tulleen viestin jälkeen. Nyt eräät ovat alkaneet kysellä minultä miksi näin on, heillä kun vastaus tulee ylös. Kump…
Mitä olette mieltä näistä äänistä: -TV:ssä nykyään usein juuri mainoksissa kuuluu ääniä , jotka kuulostavat puhelimen soinnilta. Sama asia radiossa . Ja yhden mainoksen olen huomannut, että kuulostaa siltä kuin että puh…
Löytyyköhän vastaavaa nopeusmittaria USB- väylälle, kuin on nettinopeudelle olemassa monia? Kiinnostaisi tietää , mikä on koneeni USB- nopeus, kun siinä pitäisi olla USB 2 , mutta oheislaitteet kytkettäessä valittavat, …
Minulle tuli mainos postista. Siinä sanottiin , että osoitelähde on venerekisteri. Onkohan tosiaan niin , että kuka tahansa voi käydä siellä rekisterissä katsomassa . millainen vene kullakin on? Miten ko. rekisteriin pä…
Onkohan kellään kokemuksia Course Keeper -laitteesta , joka tulee perämoottoriin /vetolaitteeseen kiinni? Parantaako hitaan ajon ominaisuuksia, helpottaako peruuttelua, vähentääkö kiemurtulua? Ja kuinka paljon hidastaa …
Onko kellään kokemusta sinkkipohjaisesta myrkkymaalista? Biltema myy sellaista ja sitä saisi 2,5 L samaan hintaan kuin Hempein itsekiillottuvaa saa 0,7 L. Eli hinta on vähän yli neljänneksen. Tuoteselosteessa sanotaan ,…
Mikähän olisi kätevin tapa kiinnittää yksitäisiä "kopo" -laattoja? Meinaan , että joku liima joka kuivuisi nopeammin kuibn normaali laattalaasti. Olen kokeilumielessä laittanut pari laattaa kosteudenkestävällä Bostik va…
Kyselin asiaa jo SFnetistä, ja sainkin sieltä hyviä vastauksia ja idean. Mutta kun sfnetin käyttö on muuttunut niin vaikeaksi, on pakko siirtyä tänne. Ajatus on siis, että teen USB -GPS- mokkulasta sarjaliitäntäisen. Sa…
Onkohan Sfnetissä jotain vikaa? Tuntuu että lokakuun viestejä ei näy missään tai vain joitakin näkyy.
Kalamarkkinat alkaa sunnuntaina ja oli aikomus tulla veneellä yöksi lauantaina Helsinkiin , mutta ainakaan HMVK: lla, Suomenlinnassa tai katajanokan vierassatamilla ei ole enää toimintaa. Olisko kellään tietoa voiko mis…
Myydäänkö Nesteen öljyjä muualla kuin Nesteen huoltamoilla? Marketissa olisi varmaan halvempaa mutta missä? Citymarketissa ei enää ole.
Mistähän johtuu, että Benecol on 2 kertaa kalliimpaa kuin esim Becel? Ravintoarvot näyttäisi olevan lähes samat. Ainoastaan kertatyydyttämättömiä oli Benecolissa muostaakseni enemmän.
Löytyyköhän nykyään irrotettavalla kiskolla olevia rulliksia? Ajattelin kesällä ottaa sellaiset veneeseen mukaan ja sitten kun tullaan satamaan, voisi luistella kätevästi kaupunkiin ja rullat pois, voisi käydä vaikka ka…
Baileys on erittäin hyvää, mutta kallista. Mitenkähän sitä voisi väsäillä itse? Mitä aineita tarvitaan?
Venetrailerissani (ranta-) on nyt 2 akselia, takimmainen jäykkä ja etummainen kumijousitettu tarvikeakseli. Aisapaino vaan on vieläkin niin valtava, että maasturi ja pickuppi, joita olen kokeillut, menevät turhan kyykky…
Mahtaakohan vika olla etuvetoakselin murrosnivelissä vai kenties automaattisessa napalukossa? Kun laittaa nelivedolle ja lähtee liikkeelle, kuuluu muutama paukahdus etupäästä. Se kuuluu ainoastaan jos heti joutuu käänty…
Mistähän saa Isuzu Trooperiin varaosia? Yritin kahdesta harakiriliikkeestä, mutta pakoputkea ja jakopäätä ei saanut. JP
Ajattelin uusia kalustoani, nykyiset luistimeni kun ovat vuosimalli 98 Roller Derbyt, toiset renkaat ja laakerit menossa. Paikallisessa TopSportissa on tarjouksessa 200 e Rollerblade- luistimet 50% alennuksella.90 mm py…