Löytyykö helppoa konstia kirjainten muuttamiseen isoksi?
Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi olen käyttänyt excel-versiota -97 josta on jo jonkin aikaa ja nyt aloitin käyttämään versiota 2003.
Pitäisi muuntaa tekstiasiakirjan(xls) kaikki pienet kirjaimet ISOIKSI. Vanhassa versiossa oli oma valmis toimintonsa mutta tässä uudemmassa EI.
Tosin joku kaavahässäkkä näyttäisi olevan. Ohjeitakin on, mutta kuka siitä mitään ymmärtää miten pitäisi tehdä.
Kai ne ohjeet on tehty jollekin koodaajalle, mutta kun homma pitäisi tehdä tässä ja nyt!
MUUNTO ISOIKSI
5
7533
Vastaukset
- oisko tässä
=ISOT(A1) =UPPER(A1)
=PIENET(A1) =LOWER(A1)- täppä puuttuu
No toihan onnistuu jos ymmärtää mitä tehdä.
Mutta mulle tuo ei oikein kertonut mitään. Excelin ohjeessakin oli tuo sana.
- Mihin "tuo" pitää laittaa että saan kyseisen asiakirjan kaikki tekstit muutettua isoiksi?
Siis olen ihan pihalla. Täytyy varmaan pistää pää pensaaseen :( - teksti ja liitä
Wordiin. Siellä "Muotoile" > "Muuta kirjainkoko..." > ruksi kohtaan "ISOT KIRJAIMET" > OK > kopioi > liitä takaisin Exceliin.
- ISOT pienet
täppä puuttuu kirjoitti:
No toihan onnistuu jos ymmärtää mitä tehdä.
Mutta mulle tuo ei oikein kertonut mitään. Excelin ohjeessakin oli tuo sana.
- Mihin "tuo" pitää laittaa että saan kyseisen asiakirjan kaikki tekstit muutettua isoiksi?
Siis olen ihan pihalla. Täytyy varmaan pistää pää pensaaseen :(teki mieli piruilla että mihin oikein käytät exceliä jos funkiot on aivan outoja mutta.....
eli selitetään
jos sinulla solussa A1 sana ISO voit kirjoittaa vaikka soluun B1 seuraavan kaavan joka alkaa yhtäläisyysmerkillä
=PIENET
tämä muuttaa sanan ISO soluun B1 muotoon iso suomenkilelisessä excelissä
tai jos sinulla on lontoon murteella oleva excel niin silloin sama olisi
=LOWER
auttoiko ...jos ei niin käytä notepadia ;-) - täppä puuttuu
Hiukan aikaa siitä kun exceliä olen vääntänyt, niin tuntui oudolta tuo kaava (ja niin yksinkertainen).
Mutta kiireessä kun ei mene mikään uusi kovin äkkiä perille, joten piti ottaa tuo 10-sormijärjestelmä käyttöön. Tulihan harjoiteltua ja päivä meni nopeasti :)
Nyt kun kiire oli ohi niin hiukan aikaa takkuiltuani ...onnistuihan vihdoinkin, Kiitos.
Ehkä seuraavan kerran tartten samaa toimintoa 5v:n päästä ja taas on systeemiä muutettu... kysellään sitten uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978