MUUNTO ISOIKSI

täppä puuttuu

Löytyykö helppoa konstia kirjainten muuttamiseen isoksi?

Kiitos jo etukäteen!

Viimeksi olen käyttänyt excel-versiota -97 josta on jo jonkin aikaa ja nyt aloitin käyttämään versiota 2003.

Pitäisi muuntaa tekstiasiakirjan(xls) kaikki pienet kirjaimet ISOIKSI. Vanhassa versiossa oli oma valmis toimintonsa mutta tässä uudemmassa EI.

Tosin joku kaavahässäkkä näyttäisi olevan. Ohjeitakin on, mutta kuka siitä mitään ymmärtää miten pitäisi tehdä.

Kai ne ohjeet on tehty jollekin koodaajalle, mutta kun homma pitäisi tehdä tässä ja nyt!

5

7533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oisko tässä

=ISOT(A1) =UPPER(A1)
      =PIENET(A1) =LOWER(A1)

• täppä puuttuu

No toihan onnistuu jos ymmärtää mitä tehdä.

Mutta mulle tuo ei oikein kertonut mitään. Excelin ohjeessakin oli tuo sana.
        - Mihin "tuo" pitää laittaa että saan kyseisen asiakirjan kaikki tekstit muutettua isoiksi?

Siis olen ihan pihalla. Täytyy varmaan pistää pää pensaaseen :(

• teksti ja liitä

Wordiin. Siellä "Muotoile" > "Muuta kirjainkoko..." > ruksi kohtaan "ISOT KIRJAIMET" > OK > kopioi > liitä takaisin Exceliin.

• ISOT pienet
        täppä puuttuu kirjoitti:

No toihan onnistuu jos ymmärtää mitä tehdä.

Mutta mulle tuo ei oikein kertonut mitään. Excelin ohjeessakin oli tuo sana.
        - Mihin "tuo" pitää laittaa että saan kyseisen asiakirjan kaikki tekstit muutettua isoiksi?

Siis olen ihan pihalla. Täytyy varmaan pistää pää pensaaseen :(

teki mieli piruilla että mihin oikein käytät exceliä jos funkiot on aivan outoja mutta.....
        eli selitetään
        jos sinulla solussa A1 sana ISO voit kirjoittaa vaikka soluun B1 seuraavan kaavan joka alkaa yhtäläisyysmerkillä
        =PIENET
        tämä muuttaa sanan ISO soluun B1 muotoon iso suomenkilelisessä excelissä
        tai jos sinulla on lontoon murteella oleva excel niin silloin sama olisi
        =LOWER

auttoiko ...jos ei niin käytä notepadia ;-)

• täppä puuttuu

Hiukan aikaa siitä kun exceliä olen vääntänyt, niin tuntui oudolta tuo kaava (ja niin yksinkertainen).

Mutta kiireessä kun ei mene mikään uusi kovin äkkiä perille, joten piti ottaa tuo 10-sormijärjestelmä käyttöön. Tulihan harjoiteltua ja päivä meni nopeasti :)

Nyt kun kiire oli ohi niin hiukan aikaa takkuiltuani ...onnistuihan vihdoinkin, Kiitos.

Ehkä seuraavan kerran tartten samaa toimintoa 5v:n päästä ja taas on systeemiä muutettu... kysellään sitten uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe