Keuhkokuume

ja paraneminen

Mulla löydettiin keuhkokuume tän vkon alussa 3 viikon flunssan jälkeen. Kuinka pian antibiootit vaikuttavat jos ovat vaikuttaakseen? Syön nyt tätä amoxin comp:ia 875 mg. Edellisellä vkolla söin Kefexin 750 mg keuhkoputken tulehdukseen. Kuinka pian olon pitäisi helpottaa??

Miksi kuume nousee aina iltaa vasten? Tekeekö muilla näin? Aamusella olo huomattavasti parempi. Nyt amoxinista 3 lääkettä otettu, ja todellakin odotan muutosta jo parempaan mutta ei.
Hiukan jo pelottaakin ja hartiakipua oikealla puolella alkanut ilmenemään ja keuhkokin tuntuu pahemmin oikealla puolella vaikka tulehdus pahempana näkyi kuvissa vasemmalla? Jos jollakin olisi kertoa kokemuksia ettei tarvi yksin panikoida täällä.

Lääkärin ei juuri muuta sanonut kuin et on keuhkokuume, tuossa lääkkeet, jos ei parane niin sairaalaan. Aha?

18

8400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä lähtee

"Kuinka pian olon pitäisi helpottaa??"

keuhkokuume on joskus sitkeä.... Et kertonut tulehdusarvoistasi mitään? Paljonko crp oli. Käsittääkseni keuhkokuumeessa on tyypillistä, että lämpö saattaa olla pois aamulla, jolloin vointi tietty on parempi, sitten iltaa kohden lämpö nousee.

Sinuna seuraisin ihan rauhassa oireita, juot runsaasti, levähtelet, jotta elimistö saa voimaa toipua.Ota tarvittaessa särkylääkettä/kuumelääkettä.

"Lääkärin ei juuri muuta sanonut kuin et on keuhkokuume, tuossa lääkkeet, jos ei parane niin sairaalaan."

Hmmm, no lääkäri oli oikeassa. Jos oireet lisääntyy, siis kuumeilu jatkuu korkeana, yleisvointi heikkenee, huonovointisuus lisääntyy, tulee hengenahdistusta tai pistos hartioissa yltyy, hakeudu päivystykseen tilanteen arvioimiseksi. Monissa hoitoloiossa on myös sairaanhoitajien puhelin, joihin voi soittaa, jos kokee epävarmaksi sen, onko oire sellainen jota vielä voi seurata kotona vai joko pitää hakeutua lääkäriin näytille.

• vastauksesta:)

Eli soitin keuhkosairauksien polille; Mulla kun on jo ennestään astma johon lääkkenä buventol niin sitä pitää ottaa 3 kertaa päivässä ja ibusalia. Otetaan sut osastolle vaikka heti ne sanoi.

Crp oli 69 mutta se on siis arvo viikon kefexin kuurin jäljiltä,eli mahtanut on korkeampi olla...

Huomenna crp kontrolliin jos ei laske, meen suosiolla lääkäriin. Maanataina pitäisi töihinkin jo mennä, ei taida onnistua.

• hoitavaa astmalääkettä
        vastauksesta:) kirjoitti:

Eli soitin keuhkosairauksien polille; Mulla kun on jo ennestään astma johon lääkkenä buventol niin sitä pitää ottaa 3 kertaa päivässä ja ibusalia. Otetaan sut osastolle vaikka heti ne sanoi.

Crp oli 69 mutta se on siis arvo viikon kefexin kuurin jäljiltä,eli mahtanut on korkeampi olla...

Huomenna crp kontrolliin jos ei laske, meen suosiolla lääkäriin. Maanataina pitäisi töihinkin jo mennä, ei taida onnistua.

... ollenkaa? Siis pelkkä Buventolko ja olet keuhkopolin kontrolleissa. Minkä oireen vuoksi ne heti sut ois sinne osastolle ottaneet?

Tuo crp ei mikää mahdoton arvo ole, pelkästään tuon arvon perusteella et sairaalahoitoa tarvitse. Tietty siihen vaikuttaa myös astmasi tilanne infektion aikana, ja tuon infektiosi paraneminen.

"Maanataina pitäisi töihinkin jo mennä, ei taida onnistua."

No jos olet astmaatikko ja sitkeän keuhkokuumeen sairastanut, se vie kyllä voimia tervekeuhkoiseltakin. Luulisin et saat saikkulia ainakin viikon jos ei kaksi, tilanteestasi riippuen.

Levähtele ja koita miettiä muutakin kuin tuota tautiasi. te jotain mielista, jota voi tehdä levähdellen, lue vaikka kirjaa, kattele tv:tä tai dvd:tä. Mene pois tietokoneelta :-).

• on siis
        hoitavaa astmalääkettä kirjoitti:

... ollenkaa? Siis pelkkä Buventolko ja olet keuhkopolin kontrolleissa. Minkä oireen vuoksi ne heti sut ois sinne osastolle ottaneet?

Tuo crp ei mikää mahdoton arvo ole, pelkästään tuon arvon perusteella et sairaalahoitoa tarvitse. Tietty siihen vaikuttaa myös astmasi tilanne infektion aikana, ja tuon infektiosi paraneminen.

"Maanataina pitäisi töihinkin jo mennä, ei taida onnistua."

No jos olet astmaatikko ja sitkeän keuhkokuumeen sairastanut, se vie kyllä voimia tervekeuhkoiseltakin. Luulisin et saat saikkulia ainakin viikon jos ei kaksi, tilanteestasi riippuen.

Levähtele ja koita miettiä muutakin kuin tuota tautiasi. te jotain mielista, jota voi tehdä levähdellen, lue vaikka kirjaa, kattele tv:tä tai dvd:tä. Mene pois tietokoneelta :-).

rasitusastma johon ei enää aikuisiällä tarvi hoitavaa, vaan avaavan. En ole vuosikausiin käynyt keuhkopolilla kontrollissa, vaan soitin sinne ihan oma-aloitteisesti kun tuntuu nin rankalta tämä sairastaminen. Kuten sanoin, crp arvo on tuo 69 VAIKKA söin jo yhden kuurin KEFEXIN 750 mg:ta. Osastolle olisivat ottaneet mielellään siksi että yhden kuurin olisi jo pitänyt tilannetta parantaa huomattavsti, mutta eipä parantanutkaan.

Tämän lisäksi minulla on kaksi lasta joista on PAKKO huolehtia, vaikka pää olisi kainalossa. Nyt nuorimmallakin jo kuumetta yli 38 astetta. Ehkäpä ajatelivat etten pysty kotona lepäämään (joka on totta) tarpeeksi. Lepäämisen tekee osaltaan mahdottomaksi myös se etten pysty olemaan makuulla laisinkaan vaan heti tulee kylkiin kivut, kuin puukolla pisteltäisi.

• vielä että
        on siis kirjoitti:

rasitusastma johon ei enää aikuisiällä tarvi hoitavaa, vaan avaavan. En ole vuosikausiin käynyt keuhkopolilla kontrollissa, vaan soitin sinne ihan oma-aloitteisesti kun tuntuu nin rankalta tämä sairastaminen. Kuten sanoin, crp arvo on tuo 69 VAIKKA söin jo yhden kuurin KEFEXIN 750 mg:ta. Osastolle olisivat ottaneet mielellään siksi että yhden kuurin olisi jo pitänyt tilannetta parantaa huomattavsti, mutta eipä parantanutkaan.

Tämän lisäksi minulla on kaksi lasta joista on PAKKO huolehtia, vaikka pää olisi kainalossa. Nyt nuorimmallakin jo kuumetta yli 38 astetta. Ehkäpä ajatelivat etten pysty kotona lepäämään (joka on totta) tarpeeksi. Lepäämisen tekee osaltaan mahdottomaksi myös se etten pysty olemaan makuulla laisinkaan vaan heti tulee kylkiin kivut, kuin puukolla pisteltäisi.

että nämä lapset ovat alle 6 vuotiaita, nuorin kaksi. Että kyllä tämä alkaa voimille käymään ihan tosissaaan :(

• ole ketään
        vielä että kirjoitti:

että nämä lapset ovat alle 6 vuotiaita, nuorin kaksi. Että kyllä tämä alkaa voimille käymään ihan tosissaaan :(

.. sukulaisia tai ystäviä, jotka tulisivat sinulle avuksi. Sairaan lapsen hoitajaa ei taida enää saada nykyisin avuksi. Jos ei ketää muuta niin Mannerheimin lastensuojeluliitto joillain paikkakunnilla järjestää lastenhoitoa.
        Mihis sun lapset laitetaan jo sairaalaan joudut?

• minulla
        ole ketään kirjoitti:

.. sukulaisia tai ystäviä, jotka tulisivat sinulle avuksi. Sairaan lapsen hoitajaa ei taida enää saada nykyisin avuksi. Jos ei ketää muuta niin Mannerheimin lastensuojeluliitto joillain paikkakunnilla järjestää lastenhoitoa.
        Mihis sun lapset laitetaan jo sairaalaan joudut?

siis mieskin. Mutta jonkuhan on pakko töitä tehdä että saadaan rahaakin kun oon saikulla. Huomenna mies on sitten vapaalla, ja katotaan vielä sitten lääkärin kanssa se ens vko mulle ainakin vapaaksi.

• aattelin et
        minulla kirjoitti:

siis mieskin. Mutta jonkuhan on pakko töitä tehdä että saadaan rahaakin kun oon saikulla. Huomenna mies on sitten vapaalla, ja katotaan vielä sitten lääkärin kanssa se ens vko mulle ainakin vapaaksi.

pitääkö mun itse tulla ammaksi sulle hetkeksi, jos ei sulla ketää ole muita. Kyllä sinä päivän pärjäät noiden muksujen kanssa ja jos et pärjää, soita ukolle töihin et tulee aiemmin, jotta tarvittaessa pääset päivystykseen. Laita nyt se tietokone syrjään ja ota ne muksus sinne saman peiton alle ja lukekaa vaikka satuja tai nukkukaa päikkärit :-). Tai laita lastenfilmi/ dvd pyörimään lapsille, meillä ainakin ne olivat oiva ajanvietekeino muksuille kun ne oli sairaana.

kerrohan sitten huomenna miten kävi sen crp:n kanssa. Minun pitää nyt lähteä töihin hankkimaan meidän perheelle leivänpäällistä.

Paranemisia.

• että Lyylillä nyt

uudet kokeilut...mutta Lyylin tyylit tuntee jo...!

• Olet hyvän keuhkopolin
        vastauksesta:) kirjoitti:

kirjoissa! Kun noin huolehtivat ja ollaan sairaalaan ottamassa. Minulla menossa myös nyt Amoxin ja eräs toinen antibiootti; otettiin eritenäytteet ja niiden perusteella määrättiin.
        Hikoilen ihan kamalasti öin-päivin, mutta en saanut edes keuhkolääkäriä puhelimeen!! Soittoaika lokakuun lopussa. Näin meillä!
        Vaikea astma mullakin "pohjana".
        Onneksi yleislääkäri sitten järjesteli infektiolääkärin konsultoimana tuon lääkepuolen.
        Kun edellisen kerran olin sairaalassa, kesäkuun alussa, mulla oli CRP 72. Ja se tODELLA on ihan tarpeeksi korkea - vaikka tuossa "joku" yritti muuta väittää - arvailen vaan, kuka...Mutta oikeesti kuuntele nyt itseäsi, mutta äLÄ PANIKOI! Rauhassa, sullahan on kaikki sikäli hyvin, että portti sairaalaan on jo auki!
        Pikaista paranemista ja myönteisiä voimia!

• Tyttö tuollainen
        minulla kirjoitti:

Oikein iso voimahali ja paranemisia! Onko siis sun lapsetkin kipeinä? Varmasti on kurjaa...

• kotonaan
        Olet hyvän keuhkopolin kirjoitti:

kirjoissa! Kun noin huolehtivat ja ollaan sairaalaan ottamassa. Minulla menossa myös nyt Amoxin ja eräs toinen antibiootti; otettiin eritenäytteet ja niiden perusteella määrättiin.
        Hikoilen ihan kamalasti öin-päivin, mutta en saanut edes keuhkolääkäriä puhelimeen!! Soittoaika lokakuun lopussa. Näin meillä!
        Vaikea astma mullakin "pohjana".
        Onneksi yleislääkäri sitten järjesteli infektiolääkärin konsultoimana tuon lääkepuolen.
        Kun edellisen kerran olin sairaalassa, kesäkuun alussa, mulla oli CRP 72. Ja se tODELLA on ihan tarpeeksi korkea - vaikka tuossa "joku" yritti muuta väittää - arvailen vaan, kuka...Mutta oikeesti kuuntele nyt itseäsi, mutta äLÄ PANIKOI! Rauhassa, sullahan on kaikki sikäli hyvin, että portti sairaalaan on jo auki!
        Pikaista paranemista ja myönteisiä voimia!

ja jopa vielä korkeammilllakin crp-arvoilla keuhkokuumetta kotona. Yleisvointi kai se on tärkein kriteeri sairaalahoison tarpeelle eikä joku labra-arvo.

• Mä en kyl
        että Lyylillä nyt kirjoitti:

uudet kokeilut...mutta Lyylin tyylit tuntee jo...!

ole Lyyli. Mites sä taas täälä vastailet joka viestiin?

• AP....
        Mä en kyl kirjoitti:

ole Lyyli. Mites sä taas täälä vastailet joka viestiin?

Eli eipä alkanut olo paranemaan ja serppikin nousi 148, passitettiin ensi apuun jossa annettiin heti zithromaxkuuri. Nyt tulehdusarvot 47 ja olo ainakin keuhkojenosalta ookoo. Mutta mutta...uusi ongelma, eli amoxinia viel kaks päivää jäljellä mutta kurkku on mennyt todella araksi. Taas uusi tulehdusko? Töihin meno ois ylihuomanna, eikä olo kuitenkaan ole normaali.;(

• eli suutelutauti
        AP.... kirjoitti:

Eli eipä alkanut olo paranemaan ja serppikin nousi 148, passitettiin ensi apuun jossa annettiin heti zithromaxkuuri. Nyt tulehdusarvot 47 ja olo ainakin keuhkojenosalta ookoo. Mutta mutta...uusi ongelma, eli amoxinia viel kaks päivää jäljellä mutta kurkku on mennyt todella araksi. Taas uusi tulehdusko? Töihin meno ois ylihuomanna, eikä olo kuitenkaan ole normaali.;(

varmaan tullut tuon edellisen tulehduksen jatkoski. Eli en ossa neuvoa muuta kuin et jos et tunne olevasi työkuntoinen kun saikkuli loppuu, ni kipaises käymään työterv.huollossa.

Parantava puhallus.:-)

• Amoxinia
        AP.... kirjoitti:

"amoxinia viel kaks päivää"

Zithromaxia ripirinnan?

• AP---
        Amoxinia kirjoitti:

"amoxinia viel kaks päivää"

Zithromaxia ripirinnan?

Söin. Amoxin comp 875 mg ja zithromax 250 yhtäaikaa. Lääkärin käskystä, kuinka niin? Viikonhan tuo zithro kuulemma ´vaikuttaa mutta kyllä on edelleen kurkku kipeä vielä.

• Eivaan
        AP--- kirjoitti:

Söin. Amoxin comp 875 mg ja zithromax 250 yhtäaikaa. Lääkärin käskystä, kuinka niin? Viikonhan tuo zithro kuulemma ´vaikuttaa mutta kyllä on edelleen kurkku kipeä vielä.

"kuinka niin?"

.. ole tuollaisena yhdistelmänä tullut aiemmin vastaan.... Mut sinähän sytö kuten lääkäri on määrännyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe