Deluxe Editions

aapo63

Olo on kuin pienenä poikana, kun parin viikon päästä saadaan taas "uutta" ABBAa kauppoihin. Se on vaan niin hullua.
Muistan vieläkin jokaisen uuden Abban ostamiset 70 - luvulta (jopa sen tunteen ja tilanteen).

Arrival Deluxe Edition toi mukanaan Abbadabbadoo Tv-speciaalin, joka oli varmaan muistissa jokaisella Abban ystävällä ja jo pelkästään sen takia paketti oli /on hankkimisen arvoinen. Lisäksi varsinainen audiolevy oli uudelleen ja paremmin remasteroitu.

The Albumin yhteydessä ei mitään pitkää Tv-speciaalia taida olla luvassa, mutta lyhyempiä kyllä ja mukavaahan niitäkin on katsella.

Ja levynä The Album oli selkeästi vedenjakaja Abban tuotannossa - Abbasta oli tullut ISO ja mahtipontinen. Ei enää about kolmiminuuttisia täydellisiä popbiisejä vaan the Albumin biiseihin ei heti päässytkään sisälle.

Joka tapauksessa loistava levy joka ansaitsee Deluxensa.

Tulevaisuutta on helppo ennustaa, sillä Voulez-Vous albumin DE:ssa on lupa odottaa ABBA In Switzerland tv-speciaalia seka otteita Year Of The Child - konsertista etc.

3

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • And His Name Is Harry

Aion ehdottomasti ostaa. muistan erittäin hyvin miltä tuntui saada käsiinsä uunituore The Album vuonna -77...

• aapo63

Ostin sen Jyväskylän Anttilasta huonosti nukutun yön jälkeen. Levy oli ilmestynyt edellisenä päivänä. Että jotkin asiat vaan jää mieleen...

• aapo63

Nyt on viikon päivät ollut Deluxea ABBA - The Albumin muodossa - kiitos Cdon.comille ripeästä toimituksesta.

Kuten aina, on mukavaa vaan ensin tuijotella hetki tällaista uutta pakettia. Ulkoisesti The Album DE noudattaa samaa kaavaa kuin vuoden takainen Arrival DE. Sen lisäksi The Albumilla on selvä värityksellinen kytkös muutama vuosi sitten julkaistuun The Movie Two Disc Editioniin.
      Laadukasta jälkeä joka lähtöön pakkauksellisesti ja cd:t noudattavat myös Polar vinyyleiden keskiö kuvitusta revontulineen. Eli mukava katsella. Sen lisäksi Carl-Magnus Palmin essee on mielenkiintoista luettavaa ja kuvitus on myös laadukas.

Ensin tutustuin DVD:n antiin. Tällä kertaa ei ollut tarjolla mitään pitkää tv-speciaalia, kuten Arrivalin yhteydessä (Abba-dabba-doo), vaan useampia lyhyitä tv-esiintymisiä ja speciaaleja. Suurin osa niistä olikin minulle ennen näkemättömiä, joten jo siinä mielessä paketti on hintansa tienannut. Kuvanlaatu on niin hyvä, kuin se olla voi ja jotkut tv-esiintymiset ovat saaneet stereoääneen, kun ne on synkattu remasteroidun ääniraidan kanssa.

CD ei sinänsä tuo mukanaan mitään uutta. Varsinaisen albumin lisäksi mukana on aito alkuperäinen single edit Eaglesta, Take A Chance On Me - live versio eri mixauksella, Doris Day versio Than You For The Musicista (jota en henk.koht. voi sietää), ja sitten vielä live versio I Wonderista ja ne pakolliset espanjaversiot.

Ainoa mikä sitten MINUN mielestä himmentää tätä deluxea on se, että levyllä on käytetty Henrik Jonssonin remasterointia, joka on sama kuin Complete Studio Recordings boxissa. Julkeimmin tämä tulee esille The Name Of The Game - biisissä, joka kertosäkeen kohdalla kuulostaa samalta kuin 30 vuoden takainen kasettiversio.
      Jon Astleyn remasterointi samasta The Albumista vuodelta 2001 on täysin eri luokkaa, vaikkakin hänellä on sitten muita syntejä kontollaan tämän remasteroinnin suhteen.

Mutta nämä ovat makukysymyksiä ja suurin osa ihmisistä ei tällaisiin edes kiinnitä huomiota. Onnellisia he :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe