Yöllä syöminen on tunnetusti lihottavaa. Muslimit mässäilevät syksyisin kuukauden ajan, jokainen yö, painon täytyy nousta melkoisesti.
Onkohan asiaa tutkittu paljonko muslimin paino paranee tuona syksyn herkkukuukautena?
Paljonko muslimit lihovat paaston
19
1161
Vastaukset
keskimäärin 12,3kg.unohdin lähteen...
- muslimimaassa asuva
Paaston aikana kuuuluu syoda normaalisesti eika massailla,paaston tarkoitus on muistaa niita joilla ei ole tarpeeksi syotavaa,jos massailet,se ei ole oikea paasto.
- paasto
muslimimaassa asuva kirjoitti:
Paaston aikana kuuuluu syoda normaalisesti eika massailla,paaston tarkoitus on muistaa niita joilla ei ole tarpeeksi syotavaa,jos massailet,se ei ole oikea paasto.
edes mikään paasto olekaan. Kummallista sanoilla kikkailua: kun syöminen siirretään öiseen aikaan, niin siitä tulee paasto!! Olen kuullut muslimien sanovan että painoa tulee ramadanin aikana. Kuukausi herkkujen syömistä yöllä, aivan kuin salaa mässäillen, sekö on köyhien muistamista? Miksi ei voi antaa ruokaa tai rahaa niille köyhille, myös muunakin aikana eikä vain yhden kuukauden ajan "muistella köyhiä" samalla kun tunkee kaksin käsin herkkuja omaan poskeen.
Muslimien paasto on terveydellisestikin arveluttavaa, kun ollaan juomatta pitkä päivä ja sitten yöllä ahdetaan nälkäisenä ruokaa seuraavaa päivää varten varastoon.
Oikea paasto ei ole syömistä. Juomaa ihminen tarvitsee, se on elintärkeää paastossa. Suosittelen kokeilemaan sellaista paastoa, jossa pidättäydytään kokonaan ruuasta, mutta juodaan nesteitä. Kirjastosta löytyy oppaita paaston tekniseen toteuttamiseen. Kun olet kerran oikeaa paastoa kokeillut, ja sen henkiset vaikutukset tuntenut, et halua mässäilypaastoa enää.
- Karim (Kai)
Siis itsenäisenä asuneena. Vanhempien tykönä söin aamulla, päivällä ja illalla pari kertaa, ja fyysisesti olen jokanaisen unelma.
- ....
ensirakkauden...
- Karim
.... kirjoitti:
ensirakkauden...
okei, Puhuin vartalosta, en siitä näyttääkö pärstä Brad Pitiltä-
Tajusit varmaan viittaukseni yleiseen kuntooni/terveyteeni?
Oliko ihan pakko? - ...
Karim kirjoitti:
okei, Puhuin vartalosta, en siitä näyttääkö pärstä Brad Pitiltä-
Tajusit varmaan viittaukseni yleiseen kuntooni/terveyteeni?
Oliko ihan pakko?oli
- Karim (Kai)
... kirjoitti:
oli
Pitääkö siis sinun mielestä jo seulaksi ammuttua alusta lähteä vielä jahtaamaan ja ns. "potkia maassa makaavaa" vielä kaiken lisäksi?
Mitä niin hirveää olen sulle tehnyt?
Koska olen Muslimi?
No, en enää yhtään ihmettele miksi porukkaa menee helvettiin roppakaupalla, eihän tätä koko ihmiskuntaa voi (sekä Jumala että minä) kuin vihata... - ...
Karim (Kai) kirjoitti:
Pitääkö siis sinun mielestä jo seulaksi ammuttua alusta lähteä vielä jahtaamaan ja ns. "potkia maassa makaavaa" vielä kaiken lisäksi?
Mitä niin hirveää olen sulle tehnyt?
Koska olen Muslimi?
No, en enää yhtään ihmettele miksi porukkaa menee helvettiin roppakaupalla, eihän tätä koko ihmiskuntaa voi (sekä Jumala että minä) kuin vihata...jo itse.
- Karim (Kai)
... kirjoitti:
jo itse.
Tai oikeastaan mihin ajoit minua vastaamaan.
On se vain hauska nähdä että suvaitsevaisuus senkun jatkaa kukoistustaan näin parin tuhannen vuodenkin jälkeen.
Erilaisuus kunni...eiku hautaan. - Karim (Kai)
... kirjoitti:
jo itse.
Ihan vain mielenkiinnosta.
Jos väität tuntevasi hänet, tai jopa että olet hän, laitappa henkilön etunimi (tai vaikka edes ensimmäinen kirjain)...
- Jake "Kafir" Waits
Paaston aikana muslimit kuluttavat enemmän ruokaa. Yömässäily altistaa mm. tyypin II sokeritaudille, mistä aiheutuu merkittäviä yhteiskunnallisia menoja.
Kaikille muslimeille ramadan-haittavero.
Siihen heillä on kyllä varaa.
PS. Miten muuten suuren työttömyyden omaavilla muslimeilla on varaa kalliisiin halal-lihoihin?- ei-muslimi
Halal liha on muuten halvempaa, ostan sitä itsekin. Mutta kaupallistuminen ja maalistuminen leviää muslimien keskuuteen samoin kuin kristittyjen jouluun. Ainakin lehti- ja tvjuttujen perusteella siltä vaikuttaa. Olen itsekin nyt karkoituksessa, kun ramadania viettävä muslimimieheni sai raivokohtauksen, kun olin syönyt hänen ramadanherkuistaan osan. Huusi ja kiroili, niin että sylki roiskui. Tämän palstan oppineiden mukaan on jo rikkonut ramadansa, kun on väkivaltainen. Omasta mielestään on täydellisyys.
- Jake "Kafir" Waits
ei-muslimi kirjoitti:
Halal liha on muuten halvempaa, ostan sitä itsekin. Mutta kaupallistuminen ja maalistuminen leviää muslimien keskuuteen samoin kuin kristittyjen jouluun. Ainakin lehti- ja tvjuttujen perusteella siltä vaikuttaa. Olen itsekin nyt karkoituksessa, kun ramadania viettävä muslimimieheni sai raivokohtauksen, kun olin syönyt hänen ramadanherkuistaan osan. Huusi ja kiroili, niin että sylki roiskui. Tämän palstan oppineiden mukaan on jo rikkonut ramadansa, kun on väkivaltainen. Omasta mielestään on täydellisyys.
Miten se voi olla halvempaa? Sehän on kuitenkin erikoislihaa ja markkinat ovat erittäin pienet. Mielenkiintoista.
Eikö sitä tuoda yksityisyrittäjä-muslimien toimesta muslimimaista? Kuinka he onnistuvat tuomaan halvemmalla kuin joku Kesko, jolla on vakiintuneet toimitusverkostot, tuo normaalilihaa Tanskasta?
Mikä on naudan halal-sisäfileen kilohinta? - hintoja
Jake "Kafir" Waits kirjoitti:
Miten se voi olla halvempaa? Sehän on kuitenkin erikoislihaa ja markkinat ovat erittäin pienet. Mielenkiintoista.
Eikö sitä tuoda yksityisyrittäjä-muslimien toimesta muslimimaista? Kuinka he onnistuvat tuomaan halvemmalla kuin joku Kesko, jolla on vakiintuneet toimitusverkostot, tuo normaalilihaa Tanskasta?
Mikä on naudan halal-sisäfileen kilohinta?Voimassa – 30.12.2007
Naudanliha lammas/karitsa
VASEKAN 9,50
ulkofile 11.90€ karitsan paisti 9,50€
Sisäfile 17,90€ karitsan lapa 8,50€
Entrikot. 10.50€ karisan karee 9,50€
T.luu pihvi 8,50€ pariseläke 9,50€
Sisäpaisti 8,50€ karitsan satula 9,50€
Paahtopaisti 8,50€ karitsasn ulkofile 19,50€
kylmäpaisti 7,50€ karitsansisäfila 21,50€
Ulko paisti 7,50€ luuton kylkirulla 8,50€
Lapa 6,50€ kylki 5,50€
Potka 5,50€ karitsan jauheliha 11,50€
Rinta 4,50€ koko karitsa 7,90€
Paisti jauheliha 7,50 €
Jauheliha 7/10% rasva 5,90€
Jauhelih 17%rasva 4,50€
اسعار لحم بقري اسعارلحم الخروف - ei-muslimi halal kaupassa
Mikä on naudan halal-sisäfileen kilohinta?Tarjolla on suomalaista halal lihaa, myös. Edullinen hinta ei ole ns. muslimiveljien hyväntekeväisyyttä, vaan ihan bisnestä kylläkin.
Kaupat ovat pienempiä, työntekijöitä on vähemmän, palkallisia työntekijöitä vähemmän (yrittäjä itse myy) kalustehankinnat vähäisempiä, markkinointikulut pienempiä, vähemmän välikäsiä jakelussa, ostavat suoraan tuottajilta. Tällöin kauppiaalle riittää pienempi kate, ja jää silti voitolle.
Palvelu on erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Lihakauppias osaa opastaa mikä liha sopii mihinkin jne. Ei tarvitse työntää hehtaarihallissa pikkuauton kokoista ostoskärryä, ei tarvitse kuunnella kimittäviä mainoksia, saa varamasti tuoretta, marinoimatonta lihaa, joka ei ole leikattu ja suojakaasuun pakattu eli kadottanut kokonaan makunsa.
Siksi ostan halal kaupasta, ajan jopa 30 km kaupan luo. Ja liha maistuu jostain syystä paremmalle. - Jake "Kafir" Waits
ei-muslimi halal kaupassa kirjoitti:
Tarjolla on suomalaista halal lihaa, myös. Edullinen hinta ei ole ns. muslimiveljien hyväntekeväisyyttä, vaan ihan bisnestä kylläkin.
Kaupat ovat pienempiä, työntekijöitä on vähemmän, palkallisia työntekijöitä vähemmän (yrittäjä itse myy) kalustehankinnat vähäisempiä, markkinointikulut pienempiä, vähemmän välikäsiä jakelussa, ostavat suoraan tuottajilta. Tällöin kauppiaalle riittää pienempi kate, ja jää silti voitolle.
Palvelu on erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Lihakauppias osaa opastaa mikä liha sopii mihinkin jne. Ei tarvitse työntää hehtaarihallissa pikkuauton kokoista ostoskärryä, ei tarvitse kuunnella kimittäviä mainoksia, saa varamasti tuoretta, marinoimatonta lihaa, joka ei ole leikattu ja suojakaasuun pakattu eli kadottanut kokonaan makunsa.
Siksi ostan halal kaupasta, ajan jopa 30 km kaupan luo. Ja liha maistuu jostain syystä paremmalle.Mahtavatko kaikki halal-teurastukset Suomessa tapahtua Suomen lain määräämällä tavalla nukuttamalla eläin ennen tai samaan aikaan, kun kurkku viilletään auki? Pistää mietityttämään ainakin yksi paljastunut lampaiden teurastus keskellä tietä.
- ei-muslimi
Mahtavatko kaikki halal-teurastukset Suomessa tapahtua Suomen lain määräämällä tavalla nukuttamalla eläin ennen tai samaan aikaan, kun kurkku viilletään auki? Pistää mietityttämään ainakin yksi paljastunut lampaiden teurastus keskellä tietä.
Ei varmaankaan tapahdu. Mutta toivottavasti ei ole laajamittaista. Tuntui pahalta katsoa, kun Marokossa lammas teurastettiin, näytti kärsivän niin paljon. Ihmiset, jopa lapsetkin pitivät sitä ihan tavallisena, melkein vesi kielellä odottivat tulevaa paistia.
Toisaalta kyllä omatuntoa kolkuttaa, kun ostan broileria. Eikä ihan helppoa ollut ostaa sitä halal lihaakaan, kun mietin eläimen mahdollisia kärsimyksiä.
- ex-muslimi
Joku sellainen henkilö joka mussuttaa ruokaa kaiket päivät saattaa hyvinkin laihtua ramadanin paaston aikana, mutta tavallinen ihminen saattaa lihoa. Yleensä käy niin että jos ei syö pitkään aikaan, elimistö alkaa käydä hälytystilassa ja polttaa lihaksia energiaksi. Lihasmassan pieneneminen siis voi vaikuttaa siltä, että olisi laihtunut. Tällöin rasvan määrä kehossa nousee. Vasta viimeisenä hätävarana elimistö alkaa polttaa rasvaa. Aineenvaihdunta hidastuu ja kun ruokaa sitten tulee, se kulutetaan hyvin hitaasti. Jos ei harrasta liikuntaa, paaston jälkeen normaalisti syödessä voi hyvinkin lihoa muutamia kiloja hidastuneen aineenvaihdunnan vuoksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1906889
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353923- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431197