Seroquel, mitä teen!?

Otin eilen illalla ekaa kertaa Seroquelia 25mg(!!!) tabletin. Tämä on siis pienin mahdollinen totutteluannos.

En huomannut unen saannissa eroa, kai, olin niin väsynyt jo ottaessani tabletin. Syön Cipralexia 15mg ja Opamoxia 60-75mg päivässä.

Tänään en pystynyt saamaan orgasmia ja erektio oli heikko. Muutenkin tuntuu, että edes moxit ei auta oloon niin paljon kuin ennen. Tähän voi olla syynä kyllä yks elämäntilanteellinen asia, mutta se sikseen. Olotilassa ei muuten muutosta.

Mitä teen? Tekis mieli polttaa koko näytelevy. Meneekö alkuoireet (IMPOTENSSIUS!) ohi? Maanantaina meen lääkärin juttusille seuraavan kerran. Hän myös eilen näitä määrätessään sanoi, että Seroquel on vahva antidepressantti.

Terveyskirjastosta:
Lääkettä käytetään skitsofrenian sekä maniavaiheiden hoitoon.

Mullon ollu vähän psykoottisia oireita, joihin edellinen psykiatri ei antanut mitään. Näitä nyt tosiaan annettiin niihin ja masennukseen.

Syönkö ainakin siihen asti, vai lopetanko saman tien?

Apua ja kiitos.
2393
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Seroquel on antipsykootti. Ei sopinut minulle, kun keväällä kokeiltiin: laski verenpaineeni 90/70 ja pulssi takoi 150bpm. Sen jälkeen kokeiltiin Risperdalia. Vaikutti psykoottisiin oireisiin mallikkaasti, mutta ejakulointi oli mahdotonta ja tunne-elämä latistui, ts. en tuntenut iloa saati surua. Lääke vaihdettiin Zyprexaan, jolla ei ole ollut seksisivuvaikutuksia eikä tunne-elämän latistuneisuutta. Psyykelääkkeethän on siitä mukavia, että ikinä ei tiedä miten ne vaikuttavat itseen. Pitää vain kokeilla eri vaihtoehtoja. Jos mielestäsi seksisivuvaikutukset ovat suurempi miinus kuin lääkkeen tuomat plussat, pyydä, että psykiatrisi kirjoittaa toista troppia..

/pseudo

Äänestä

Mutta älä lopeta lääkkeen käyttöä yhden tabun perusteella omin päin. Eihän kertomasi välttämättä johdu Serosta.
Itsellä on erittäin vaikea masennus ja mm. paniikki. Lääkkeitä käytössä useampia ja Sero ollut nyt kuukauden verran. Nyt alkaa ilmeisesti lääkkeen vaikutus näkyä ja eka kertaa vuosiin olen jaksanut paremmin! Mielialanikin on ollut parempi, olen kokenut nyt myös ilon hetkiä lasten kanssa, mitä ei ole aikoihin tapahtunut, mutta suurin vaikutus näkyy juuri jaksamisessa. En ole niin väsynyt, ja olen jaksanut tehdä jopa kotitöitä.
Masennusta on ja näitä ahdistuspäiviä edelleenkin, ja joudun vieläkin joinakin päivinä syömään myös Diapamia pahoihin ahdistusoireisiin, mutta kyllä elämänlaatuni noin muuten on parempi kuin vuosikausiin.

Sero on ollut aiemmin skitsolääke, käytetään myös juuri kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä, mutta oman psykiatrini mukaan sitä on nykyisin alettu käyttää jonkin verran myös depressiossa. Itselleni sitä määrättiin juuri masennukseen, mutta lääkärini epäili minulla olevan myös lievää maniaa (??!?!). Minulla on kuitenkin ollut todella pahoja ongelmia juuri jaksamattomuuden kanssa, enkä ole huomannut (niin kuin ei muutkaan perheestäni) että kävisin koskaan ylikierroksilla, vaan ehdottomasti päinvastoin.

Kaikissa lääkkeissä menee aikansa, ennen kuin alkavat saada vastetta. Joskus ensialun sivuvaikutukset tuntuvat olevan todella kamalia, mutta YLEENSÄ menevät ohi alun älkeen.
No, toivottavasti saat sopivat lääkkeet, joten tsemppiä!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


APUA!!! kirjoitti:

Otin eilen illalla ekaa kertaa Seroquelia 25mg(!!!) tabletin. Tämä on siis pienin mahdollinen totutteluannos.

En huomannut unen saannissa eroa, kai, olin niin väsynyt jo ottaessani tabletin. Syön Cipralexia 15mg ja Opamoxia 60-75mg päivässä.

Tänään en pystynyt saamaan orgasmia ja erektio oli heikko. Muutenkin tuntuu, että edes moxit ei auta oloon niin paljon kuin ennen. Tähän voi olla syynä kyllä yks elämäntilanteellinen asia, mutta se sikseen. Olotilassa ei muuten muutosta.

Mitä teen? Tekis mieli polttaa koko näytelevy. Meneekö alkuoireet (IMPOTENSSIUS!) ohi? Maanantaina meen lääkärin juttusille seuraavan kerran. Hän myös eilen näitä määrätessään sanoi, että Seroquel on vahva antidepressantti.

Terveyskirjastosta:
Lääkettä käytetään skitsofrenian sekä maniavaiheiden hoitoon.

Mullon ollu vähän psykoottisia oireita, joihin edellinen psykiatri ei antanut mitään. Näitä nyt tosiaan annettiin niihin ja masennukseen.

Syönkö ainakin siihen asti, vai lopetanko saman tien?

Apua ja kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu