...mun pitäis mennä tca-kuorintaan lokakuussa...onko kokemusta kellään hoidosta? Sattuuko hoito, missä ajassa iho kuoriutu ja oliko siitä apua arpiin? Kertokaa kokemuksianne tästä hoitomuodosta, paljon on kehuttu, että häivyttää arpia hyvin... pitääkö paikkansa?
TCA-kuorinnasta tietoa
36
8227
Vastaukset
- Tca_
Itselleni ei ollut kovinkaan paljon apua lieviin kuoppa-arpiin tuosta happokuorinnasta, mutta kävinkin vain kerran. Sarjahoito lienee tehokkaampaa, mutta ei oikein pysty jatkuvasti lomia pitämään... Sattui tai oikeastaan kirveli kyllä aika paljon, vesi valui silmistä hoidossa. Jälkeenpäin ei sattunut, mutta naama oli kyllä aika karseen näkönen vajaan viikon, jonka kuoriutuminen kesti. Itse lähes kaikkea kokeilleena pidän kosmetologien tekemää schrammek-hoitoa melkeinpä tehokkaampana/miellyttävämpänä kuin tätä tca:ta... happokuorinnan jälkeen iho oli melko kauan epätasaisen värinen, koska kuoriutuneet alueet muuttuivat vaaleammiksi kuin hieman ruskettunut "vanha" iho. Kannattaa silti kokeilla... varmaan toimii eri ihmisillä eri tavalla.
- tiedosta ja
osaatko kertoa tästä kosmetologien tekemästä schrammek-hoidosta enemmän...en ole koskaan kuullutkaan, olen aikas paljon kans kokeillut kaikkia juttuja, mutta tämä oli aivan uus juttu!Paljonko se kustantaa ja pitääkö hoitokertoja olla useampia?Mainostavatko kosmetologit tätä, vai mistä tietäisin esim.onko täällä Treen seudulla kosmetologeja jotka tekevät tätä??
- Schrammekista
tiedosta ja kirjoitti:
osaatko kertoa tästä kosmetologien tekemästä schrammek-hoidosta enemmän...en ole koskaan kuullutkaan, olen aikas paljon kans kokeillut kaikkia juttuja, mutta tämä oli aivan uus juttu!Paljonko se kustantaa ja pitääkö hoitokertoja olla useampia?Mainostavatko kosmetologit tätä, vai mistä tietäisin esim.onko täällä Treen seudulla kosmetologeja jotka tekevät tätä??
Eli tuo mainitsemani hoito on yrttisyväkuorinta. Aika tyyristä, mutta niinhän kaikki arpihoidot. Googleta Schrammek tai Green peel niin löydät vastauksia.
- kaiken kokenut
Minulle on tehty TCA, ja on tehty laserhiontakin aknearpiin. TCA oli paljon helpompi toipua muttei ihan yhtä tehokas. Laserhionta maksoi 5 v sitten jonkun 2000e nykyrahassa ja TCA pari sataa. siinä mielessä se oli kyllä ihan hyvä. Eli hintaansa nähden tehosi hyvin. Aine polttaa iholla, mutta sen kestää kyllä kun ajattelee lopputulosta. Tsemppiä vaan hoitoon!
- tietävälle
Kuinka nopeesti toipuu tca:sta ja miten nopeesti laserista?
- kaiken kokenut
tietävälle kirjoitti:
Kuinka nopeesti toipuu tca:sta ja miten nopeesti laserista?
Laaserista iho toipui tavallaan kuukausia. Ihon pinta poltetaan pois laserilla, sitten piti levittää antibioottisalvaa iholle viikon ajan ja sitten vaseliinia. Iho oli punainen ja vähän ärtyneen oloinen viikkoja, mutta täysin normaaliksi se tuli vasta n. vuoden sisällä hoidosta. Mutta mulle tehtiinkin vahva laser (muistaakseni se oli niin sanottu hiilidioksidilaserhionta). Auringolta piti suojautua pitkään sen jälkeen ja joihinkin paikkoihin jäi sellaista pientä vaaleaa "tahraa" hoidon jälkeen (vähän muuta ihoa vaaleampaa aluetta hennosti). TCAn jälkeen iho ei ole rikki vaan se kuiva kakku irtoaa sitten kun alla oleva ihon on parantunut. Hoidon jälkeen iho on siinäkin vähän punertava ja vaaleampi kuin muu iho, mutta se meni ohi kuukaudessa. Eli siinä mielessä paljon nopeemmin kuin laserista toipui TCAsta. Mutta se on kyllä hyvä muistaa, että jos haluaa sellaisen hoidon, missä arvet oikeasti madaltuu, niin se on aina aika kova hoito ja toipumisaikaa on varattava. On mulle tehty schrammekkuorintaa ja jotain muita ns. mikrohiontahoitoja kosmetologilla, niistä toipuu nopeasti mutta sitten se tehokin on pienfempi. Toivottavsti tästä on jotain apua, tuli sekava vastaus... Muista että "mitä rankempi hoito, sen parempi tulos mutta sen pidempi toipuminen". Olisko se noin :-)))
- Menossa myös TCAaan
kaiken kokenut kirjoitti:
Laaserista iho toipui tavallaan kuukausia. Ihon pinta poltetaan pois laserilla, sitten piti levittää antibioottisalvaa iholle viikon ajan ja sitten vaseliinia. Iho oli punainen ja vähän ärtyneen oloinen viikkoja, mutta täysin normaaliksi se tuli vasta n. vuoden sisällä hoidosta. Mutta mulle tehtiinkin vahva laser (muistaakseni se oli niin sanottu hiilidioksidilaserhionta). Auringolta piti suojautua pitkään sen jälkeen ja joihinkin paikkoihin jäi sellaista pientä vaaleaa "tahraa" hoidon jälkeen (vähän muuta ihoa vaaleampaa aluetta hennosti). TCAn jälkeen iho ei ole rikki vaan se kuiva kakku irtoaa sitten kun alla oleva ihon on parantunut. Hoidon jälkeen iho on siinäkin vähän punertava ja vaaleampi kuin muu iho, mutta se meni ohi kuukaudessa. Eli siinä mielessä paljon nopeemmin kuin laserista toipui TCAsta. Mutta se on kyllä hyvä muistaa, että jos haluaa sellaisen hoidon, missä arvet oikeasti madaltuu, niin se on aina aika kova hoito ja toipumisaikaa on varattava. On mulle tehty schrammekkuorintaa ja jotain muita ns. mikrohiontahoitoja kosmetologilla, niistä toipuu nopeasti mutta sitten se tehokin on pienfempi. Toivottavsti tästä on jotain apua, tuli sekava vastaus... Muista että "mitä rankempi hoito, sen parempi tulos mutta sen pidempi toipuminen". Olisko se noin :-)))
Hei, ja kiitos kovasti kun kerroit kokemuksistasi. Minä olen yrittänyt saada kuorintaa sopimaan muihin menoihin ja kyselisin sinulta ja muiltakin tietäviltä, että kuinka hurjalta sen jälkeen oikeesti näyttää. Onko heti sen jälkeen punainen, kiiltävä, muuten kauhea?? Eli voiko edes ajatella menevänsä töihin ym? Voiko kasvoja pestä, voiko meikata ymsyms. Ja sen jälkeen kun iho on kuoriutunut, voiko sen jälkeen punoitusta peittää meikillä?
Kiitos jos joku vielä kertoisi lisää! - kaiken kokenut
Menossa myös TCAaan kirjoitti:
Hei, ja kiitos kovasti kun kerroit kokemuksistasi. Minä olen yrittänyt saada kuorintaa sopimaan muihin menoihin ja kyselisin sinulta ja muiltakin tietäviltä, että kuinka hurjalta sen jälkeen oikeesti näyttää. Onko heti sen jälkeen punainen, kiiltävä, muuten kauhea?? Eli voiko edes ajatella menevänsä töihin ym? Voiko kasvoja pestä, voiko meikata ymsyms. Ja sen jälkeen kun iho on kuoriutunut, voiko sen jälkeen punoitusta peittää meikillä?
Kiitos jos joku vielä kertoisi lisää!Ihan uskomatonta että olit laittanut tänään viestiä tänne, kun minäkin eksyin ihan sattumalta tänne tänne kun katsoin sivuhistoriasta sivuja missä olen käynyt! No voinhan mä vähän vastata samalla... Naama näytti punaiselta sen hoidon jälkeen ja seuraavana päivänä se vielä punoitti, mutta mun muistaakseni se hoito tehtiin viikolla niin vasta viikonloppuna se alkoi sitten irrota (siis iho alkoi irrota) ja silloin sitä ei kyllä saa peitettyä millään. Kyllä mä suihkussä kävin päivittäin, eli se ei ollut kiellettyä ja silloin kun se iho irtoaa niin se suihku paremminkin helpottaa oloa, kostutus. Mulla ei ollut kovin paljon sitä jälkipunotusta ollenkaan, muutama päivä, ja ihan normaalilta iho näytti jo kuukausi hoidosta. En kyllä ihan viikolleen enään muista, pari vuotta hoidosta jo mennyt. Laaseriin verraten helposti toipuu, älä ole huolissaan. Mä olin silloin talvilomalla, kun iho irtoili.
- Menossa myös TCAaan
kaiken kokenut kirjoitti:
Ihan uskomatonta että olit laittanut tänään viestiä tänne, kun minäkin eksyin ihan sattumalta tänne tänne kun katsoin sivuhistoriasta sivuja missä olen käynyt! No voinhan mä vähän vastata samalla... Naama näytti punaiselta sen hoidon jälkeen ja seuraavana päivänä se vielä punoitti, mutta mun muistaakseni se hoito tehtiin viikolla niin vasta viikonloppuna se alkoi sitten irrota (siis iho alkoi irrota) ja silloin sitä ei kyllä saa peitettyä millään. Kyllä mä suihkussä kävin päivittäin, eli se ei ollut kiellettyä ja silloin kun se iho irtoaa niin se suihku paremminkin helpottaa oloa, kostutus. Mulla ei ollut kovin paljon sitä jälkipunotusta ollenkaan, muutama päivä, ja ihan normaalilta iho näytti jo kuukausi hoidosta. En kyllä ihan viikolleen enään muista, pari vuotta hoidosta jo mennyt. Laaseriin verraten helposti toipuu, älä ole huolissaan. Mä olin silloin talvilomalla, kun iho irtoili.
Moi Kaiken kokenut, kiitos paljon tiedoista, olipas hyvä sattuma että päädyit sivuille juuri nyt. Saa nähdä, miten hoito minulla tehoaa.
- face
Menossa myös TCAaan kirjoitti:
Moi Kaiken kokenut, kiitos paljon tiedoista, olipas hyvä sattuma että päädyit sivuille juuri nyt. Saa nähdä, miten hoito minulla tehoaa.
Hei
Miltä ihosi nyt näyttää? Kävitkö tca-kuorinnassa? Ole myös menossa vastaanotolle kuuntelemaan asiasta, ja olisi kiva tietää kokemuksia. - Mistäaineet?
face kirjoitti:
Hei
Miltä ihosi nyt näyttää? Kävitkö tca-kuorinnassa? Ole myös menossa vastaanotolle kuuntelemaan asiasta, ja olisi kiva tietää kokemuksia.Mistä ootte tilannu TCA hapot? ebay on täynnä jotain happoja mutta onko luotettavia?, ja miten happokäsittelyn jälkeistä ihoa pitää hoitaa?
- GreenPeel
Mistäaineet? kirjoitti:
Mistä ootte tilannu TCA hapot? ebay on täynnä jotain happoja mutta onko luotettavia?, ja miten happokäsittelyn jälkeistä ihoa pitää hoitaa?
Onhan noita firmoja varmaan paljonkin, jotka myy, mutta miettisin kyllä tarkkaan, että teenkö happokuorinnan itse iholleni vai annanko koulutetun kosmetologin tai lääkärin tehdä. Eiköhän tostakin aiheesta löydy kauhutarinoita vaikka kuinka. Itse suosittelen Green Peeliä, joka on turvallinen. Se vaatii enemmän kuin yhden kuorintakerran, että alkaa kunnolla näkyä tuloksia. Jotkut kosmetologit tekee sen niin kevyesti, että ei tapahdu paljon mitään. Säästelevät aineissa ja ajattelevat, että taas saa kohta kiskottua 300-500e kun tulee uudestaan, kun eka kerta ei vielä auttanut.
Multa saa ostaa Green Peel kotihoitopaketin, joka sisältää ihon esikäsittelyaineet, kuorinta-aineet ja jälkihoitoaineet kymmeneen kuorintakertaan. [email protected] - ........................
GreenPeel kirjoitti:
Onhan noita firmoja varmaan paljonkin, jotka myy, mutta miettisin kyllä tarkkaan, että teenkö happokuorinnan itse iholleni vai annanko koulutetun kosmetologin tai lääkärin tehdä. Eiköhän tostakin aiheesta löydy kauhutarinoita vaikka kuinka. Itse suosittelen Green Peeliä, joka on turvallinen. Se vaatii enemmän kuin yhden kuorintakerran, että alkaa kunnolla näkyä tuloksia. Jotkut kosmetologit tekee sen niin kevyesti, että ei tapahdu paljon mitään. Säästelevät aineissa ja ajattelevat, että taas saa kohta kiskottua 300-500e kun tulee uudestaan, kun eka kerta ei vielä auttanut.
Multa saa ostaa Green Peel kotihoitopaketin, joka sisältää ihon esikäsittelyaineet, kuorinta-aineet ja jälkihoitoaineet kymmeneen kuorintakertaan. [email protected]Hyväuskoisten halvalla hyvää-huijaamista?
Green Peel on tietääkseni Schrammekin tuotemerkkisuojattu tuote EU.maissa, joten ei oikein ilman sanktio-pelkoa kukaan samaa kauppaa....ja varsinkin taitaa olla melkoista huuhaata koko tarjoamasi juttu kun ei selkeitä myyntiyhteyksiä ja tuoteselosteita edes internetistä etsimällä kauppaamistasi tuotteista löydy???!!!???
Kuka kauttasi myytävien tuotteiden valmistuksen takana on? Ja ketä vastaa tuote-vastuu ym asioista esmes mahdollisista vakavistakin ihoreaktioista käyttäjille???
Vai myytkö vain täyttä huuhaata olevia tuotteita täällä ja jätät sitten ns. asiakkaasi oman onnen nojaan rahojen kiilto silmissä?
Toivottavasti tajuat myös sen että jo Suomen lakien mukaisesti kaikki kosmeettiset tuotteet pitää olla myös täällä lakien ja asetusten mukaisesti hyväksytyt eli mites tämän asian laita on näiden tuotteidesi kohdalla?!? - GreenPeel
........................ kirjoitti:
Hyväuskoisten halvalla hyvää-huijaamista?
Green Peel on tietääkseni Schrammekin tuotemerkkisuojattu tuote EU.maissa, joten ei oikein ilman sanktio-pelkoa kukaan samaa kauppaa....ja varsinkin taitaa olla melkoista huuhaata koko tarjoamasi juttu kun ei selkeitä myyntiyhteyksiä ja tuoteselosteita edes internetistä etsimällä kauppaamistasi tuotteista löydy???!!!???
Kuka kauttasi myytävien tuotteiden valmistuksen takana on? Ja ketä vastaa tuote-vastuu ym asioista esmes mahdollisista vakavistakin ihoreaktioista käyttäjille???
Vai myytkö vain täyttä huuhaata olevia tuotteita täällä ja jätät sitten ns. asiakkaasi oman onnen nojaan rahojen kiilto silmissä?
Toivottavasti tajuat myös sen että jo Suomen lakien mukaisesti kaikki kosmeettiset tuotteet pitää olla myös täällä lakien ja asetusten mukaisesti hyväksytyt eli mites tämän asian laita on näiden tuotteidesi kohdalla?!?Sitä näköjään on Schrammeckin edustaja mustanmaalaamassa kaikilla palstoilla. Laillinen tuote on kyseessä, eikä mikään huijaus. Tuotevastuussa on valmistaja, niinkuin aina. Schrammeck on ehkä yksi ahneimpia rahastuksia mitä on, ja jos joku myy toisen valmistajan yrttisyväkuorintaa, siinä ei ole mitään laitonta. Jos olet niin tyhmä, ettet osaa nettiä etsimiseen käyttää, se on sinun ongelmasi.
Ihan suomenlakien mukaisesti hyväksyttyä kosmetiikkaa on. Kaikkea sitä kanssa kuulee. Kyllä se on sinä, joka kuuluu tohon huijariporukkaan. - GreenPeel
........................ kirjoitti:
Hyväuskoisten halvalla hyvää-huijaamista?
Toivottavasti tajuat myös sen että jo Suomen lakien mukaisesti kaikki kosmeettiset tuotteet pitää olla myös täällä lakien ja asetusten mukaisesti hyväksytyt eli mites tämän asian laita on näiden tuotteidesi kohdalla?!?Ja sellainen vielä, että kun kosmetologille menee, ne kysyy ja varoittaa, että tuotteella voi olla vaikka millaisia vaikutuksia, ja asiakas on itse vastuussa hoidon lopputuloksesta. Suomen laithan ei anna kenellekään sellaisia jättikorvauksia kuin USA:ssa. En tiedä onko yhtään tapausta maailmassa, jossa Schrammeck hoidon saanut, olisi saanut korvauksia. Niitähän voisi hakea esim siitä, kun ne kosmetologit aina lupaa, että yksi kertakin saattaa riittää arpien pois saamiseen, mikä on ihan suora vale ja huijaamista. Niitä joutuu tekemään 3-5 ennenkuin alkaa tulokset näkyä. Jos jollakin on rahaa laittaa yli 2000 euroa viiteen kuorintakertaan, se on hienoa. Itsekin tykkään makoilla kosmetologin tuolissa ja nauttia hoidoista. Olen ollut Schrammeckin green peelissä joitakin kertoja, eikä lopputulokset yhdestä kerrasta nyt niin ihmeelliset ole. Olen kuorinut kasvout muutaman kerran itse, ja aivan sama lopputulos oli, mutta kaipa se on jokaisen omalla vastuulla kokeilla. Ihan kuten hoitolassakin tehtynä. Ei ne rahoja palauta jos menet sanomaan, että mutta kun mitään muutosta ei tapahtunut. Nauraa vaan ja käskee tulla pari kertaa uudestaan. Green peelihän perustuu toistettavuuteen, sitä ei vaan kerrota asiakkaille kunnolla.
Kaikessa vähänkin vahvemmassa kosmetiikassa lukee, että kokeile ensin johonkin muualle iholle pieneen kohtaan, ennen kuin teet kasvoille, että tiedät oletko allerginen. Ja se on hyvä neuvo.
Myöskään kesällä ei suositella tehtäväksi mitään vähäänkään vahvempaa kuorintaa, koska saattaa tulla maksaläiskiä. Se johtuu siitä, että iho on aika herkkä ja altis n. 2-4 viikkoa hoidon jälkeen. - help?
GreenPeel kirjoitti:
Ja sellainen vielä, että kun kosmetologille menee, ne kysyy ja varoittaa, että tuotteella voi olla vaikka millaisia vaikutuksia, ja asiakas on itse vastuussa hoidon lopputuloksesta. Suomen laithan ei anna kenellekään sellaisia jättikorvauksia kuin USA:ssa. En tiedä onko yhtään tapausta maailmassa, jossa Schrammeck hoidon saanut, olisi saanut korvauksia. Niitähän voisi hakea esim siitä, kun ne kosmetologit aina lupaa, että yksi kertakin saattaa riittää arpien pois saamiseen, mikä on ihan suora vale ja huijaamista. Niitä joutuu tekemään 3-5 ennenkuin alkaa tulokset näkyä. Jos jollakin on rahaa laittaa yli 2000 euroa viiteen kuorintakertaan, se on hienoa. Itsekin tykkään makoilla kosmetologin tuolissa ja nauttia hoidoista. Olen ollut Schrammeckin green peelissä joitakin kertoja, eikä lopputulokset yhdestä kerrasta nyt niin ihmeelliset ole. Olen kuorinut kasvout muutaman kerran itse, ja aivan sama lopputulos oli, mutta kaipa se on jokaisen omalla vastuulla kokeilla. Ihan kuten hoitolassakin tehtynä. Ei ne rahoja palauta jos menet sanomaan, että mutta kun mitään muutosta ei tapahtunut. Nauraa vaan ja käskee tulla pari kertaa uudestaan. Green peelihän perustuu toistettavuuteen, sitä ei vaan kerrota asiakkaille kunnolla.
Kaikessa vähänkin vahvemmassa kosmetiikassa lukee, että kokeile ensin johonkin muualle iholle pieneen kohtaan, ennen kuin teet kasvoille, että tiedät oletko allerginen. Ja se on hyvä neuvo.
Myöskään kesällä ei suositella tehtäväksi mitään vähäänkään vahvempaa kuorintaa, koska saattaa tulla maksaläiskiä. Se johtuu siitä, että iho on aika herkkä ja altis n. 2-4 viikkoa hoidon jälkeen.onko kellään tietoa miten TCA-kuorinta sopii keloidiselle iholle? ja onko siitä kevyimmästä tca-kuorinnasta apua jos keskivahva on iholleni liian vahva. koska itselläi on aknesta melko matalia arpia, mutta useita! haen siis eri vaihtoehtoja tilanteeni helpottamiseksi!
- hhhh4
Tänään kävin teettämässä ton TCA-hoidon. Paljon olen lukenut juuri tuosta Mika Hjerppestä Tampereella.
Todella mukava lääkäri ja kertoi myös hyvin TCA:sta.
Mulla oli arpikohtia poskipäissä, mutta muuten iho on hyvässä kunnossa. Noihin arpikohtiin laitettiin erikseen happoa ja sitten päälle vielä koko alueelle. Aika paljon kirveli, että ihan heikkohermoisille en suosittele :D
Katsotaan nyt sitten kun lähtee iho kuoriutumaan, mitä seuraa...- milla vastaa
Moi hhhh4 vai mikä tuo sinun nimimerkki oikein onkaan :) Minäkin olen käynyt kerran saman lääkärin hoidossa tca-kuorinnassa, minun hoito tehtiin tayssissa (Tampereen yliopistosairaala), siis se ensimmäinen hoito, mikä toistaiseksi tehty. Minulla on pahat arvet aknesta, ja sen takia luen ja selvittelen eri hoitoja netistä mistä olisi apua. Akneani hoidettiin taysissa ihotautien poliklinikalla, ja kun se rauhoittui, minulle varattiin tca-hoito. Se Tca oli tosi rankan tuntuinen, ihoa poltteli mutta hoitaja sanoi että samanlaista se on kaikilla kenelle tehdään. sitten kun tuli ne kylmät levyt naamalle, niin helpotti. Sitten pari päivää meni ihan siististi, mutta ihon irrotessa on parempi olla piilossa, se on hurjan näköistä. Lopputuloksena hyötyä oli selvästi ja seuraava hoito on tammikuussa. Kysy jos tulee jotain mieleen, terveisin Milla
- kdslkdlskdls
milla vastaa kirjoitti:
Moi hhhh4 vai mikä tuo sinun nimimerkki oikein onkaan :) Minäkin olen käynyt kerran saman lääkärin hoidossa tca-kuorinnassa, minun hoito tehtiin tayssissa (Tampereen yliopistosairaala), siis se ensimmäinen hoito, mikä toistaiseksi tehty. Minulla on pahat arvet aknesta, ja sen takia luen ja selvittelen eri hoitoja netistä mistä olisi apua. Akneani hoidettiin taysissa ihotautien poliklinikalla, ja kun se rauhoittui, minulle varattiin tca-hoito. Se Tca oli tosi rankan tuntuinen, ihoa poltteli mutta hoitaja sanoi että samanlaista se on kaikilla kenelle tehdään. sitten kun tuli ne kylmät levyt naamalle, niin helpotti. Sitten pari päivää meni ihan siististi, mutta ihon irrotessa on parempi olla piilossa, se on hurjan näköistä. Lopputuloksena hyötyä oli selvästi ja seuraava hoito on tammikuussa. Kysy jos tulee jotain mieleen, terveisin Milla
miten pääsit hoitoon sairaalaan arpien takia? olen ollut hoidossa kekussairaalan ihopolilla aknen takia ja kun kysyin arvista tai niiden hoitamisesta niin minulle kerrottiin että hoitoja olisi vain yksityispuolella. vai riippuuko se sairaalasta missä on ja missä ei?
- hhhh4
milla vastaa kirjoitti:
hehhehhee empä tiedä mistä tuo nimimerkki on tullut :D
Elikkä tässä jo neljättä päivää istuskelen eikä iho ole vielä lähtenyt kuoriutumaan.
Sehän käsiteltiin pelkistä poskipään alueista, eli en tiedä kauanko niissä menee kuoriutua.
Nyt iho näyttää hieman tummalta ja osittain vähän ryppyiseltä. Onko siis mitään havaintoa että milloin tämä mahdollisesti lähtee kuoriutumaan? :) ei jaksaisi kotona yksin kyhjöttää. - wanna have tca
hhhh4 kirjoitti:
hehhehhee empä tiedä mistä tuo nimimerkki on tullut :D
Elikkä tässä jo neljättä päivää istuskelen eikä iho ole vielä lähtenyt kuoriutumaan.
Sehän käsiteltiin pelkistä poskipään alueista, eli en tiedä kauanko niissä menee kuoriutua.
Nyt iho näyttää hieman tummalta ja osittain vähän ryppyiseltä. Onko siis mitään havaintoa että milloin tämä mahdollisesti lähtee kuoriutumaan? :) ei jaksaisi kotona yksin kyhjöttää.Toivottavasti vielä luet viestin, tai joku toinen vastaavan TCA hoidon käynyt.
Laitettiinko arpien päälle vahvempaa liuosta, kuin muualle? Mainitsit, että arpien kohtaa laitettiin erikseen.
Itse ajattelin, että muutamalle syvälle arvelle laittaisi väkevämpää mutta yleensä kasvoille vaan keskisyvän hoidon. Tai siis joka tapauksessa ensimmäisellä kerralla kohtuullisen miedon.
Onko kenelläkään kokemuksia täysin pilalle menneestä TCA-kuorintaprosessissa eli iho olisi jäänyt pysyvästi läikikkääksi tai jotain? Näitä kauhutarinoitahan näkee aina telkkarissa.
Ihon pitää olla vissiin tosi terve ennen tällaista hoitoa? Eli ei akuuttia aknea? Vai miten? Mustapäitä saa olla ja muita epäpuhtauksia mutta ei tulehtuneita finnejä ollenkaan. - Milla edeltä
wanna have tca kirjoitti:
Toivottavasti vielä luet viestin, tai joku toinen vastaavan TCA hoidon käynyt.
Laitettiinko arpien päälle vahvempaa liuosta, kuin muualle? Mainitsit, että arpien kohtaa laitettiin erikseen.
Itse ajattelin, että muutamalle syvälle arvelle laittaisi väkevämpää mutta yleensä kasvoille vaan keskisyvän hoidon. Tai siis joka tapauksessa ensimmäisellä kerralla kohtuullisen miedon.
Onko kenelläkään kokemuksia täysin pilalle menneestä TCA-kuorintaprosessissa eli iho olisi jäänyt pysyvästi läikikkääksi tai jotain? Näitä kauhutarinoitahan näkee aina telkkarissa.
Ihon pitää olla vissiin tosi terve ennen tällaista hoitoa? Eli ei akuuttia aknea? Vai miten? Mustapäitä saa olla ja muita epäpuhtauksia mutta ei tulehtuneita finnejä ollenkaan.Moikka, en ole tuo hh4 mutta voin vastata omasta kokemuksesta. Arpiin laitettiin (niihin monttuihin :) ensin vahvempaa ainetta ja sitten päälle miedompaa. Kun iho oli kuoriutunut niin niissä kuoppa-alueissa oli hennosti punertavaa ihoa ja muualla ihan hieman punertavampaa kuin muuten iho on. Punoitus hävisi 1-2 viikossa kokonaan, viimeisenä niistä voimakkaan hapon kohdista. Joo ja oikeassa olet, iho pitää olla parantunut aknesta ennenkuin voi hoitaa arpia. On mulla vieläkin joskus mustapäitä ja joku finni, mutta ei enää pahaa aknea.
- Angervo1
Milla edeltä kirjoitti:
Moikka, en ole tuo hh4 mutta voin vastata omasta kokemuksesta. Arpiin laitettiin (niihin monttuihin :) ensin vahvempaa ainetta ja sitten päälle miedompaa. Kun iho oli kuoriutunut niin niissä kuoppa-alueissa oli hennosti punertavaa ihoa ja muualla ihan hieman punertavampaa kuin muuten iho on. Punoitus hävisi 1-2 viikossa kokonaan, viimeisenä niistä voimakkaan hapon kohdista. Joo ja oikeassa olet, iho pitää olla parantunut aknesta ennenkuin voi hoitaa arpia. On mulla vieläkin joskus mustapäitä ja joku finni, mutta ei enää pahaa aknea.
MOi, olen menossa TCA:han ja sain kuorinnan suorittavalta ihotautilääkäriltä hyvät ohjeet ja alkuevästykset. Sain tetralysal- antibioottikuurin ja jotain voidetta, jotta pienet epäpuhtaudet saataisiin taltutettua ennen toimenpidettä. Ihotautilääkäri osasi noin heti kättelyssä sanoa, että olen sopiva kandidaatti TCA:han mm. koska ihoni ei ole liian ohut. Miehille TCA toimii kuulemma paremmin juuri tästä syystä ja TCA:ta kai otattaakin enimmäkseen miehet. Ohuellekin iholle se voidaan tehdä, mutta voidaan joutua uusimaan useasti, koska happokaan ei voi olla yhtä voimakasta ohuelle iholle. Näin ainakin käsitin.
Toimenpiteessä tarkkaillaan sitä miten paksusti happo vaikuttaa eli ainetta lisätään niin paljon, että ihoon muodostuva valkoinen kate on täysin tasaisen valkoinen.
Itse en TCA:ta suorittaisi millään postitoimitustuotteilla, onhan kyseessä sentään etikkahappo. Eikä ihotautilääkärin suorittama hoito niin paljon kela-korvauksen jälkeen maksa. Olen kuluttanut niin paljon turhaan kosmetologeihin ja mikrohiontoihin.
Joku sanoi, että Schrammek olisi parempi, itse en uskaltautuisi sellaiseen allerggeenisyyteni takia. Laser taas voi kuulemma joskus antaakin laikukkaamman (pigmenttihäiriöisen) ihon kuin TCA, jossa kuorinta tehdään tasaisesti ja huomioiden jopa leuan ja kasvojen rajakohta hapottamalla miedommalla. TCA on vanha konsti, laser vielä' vähän lapsenkengissä, luulen.
Haaveissa on arveton iho. Omat arpeni ovat lähinnä poskipäiden alla. TCA:n hInta on muihin hoitoihin verrattuna niin alhainen, että olen valmis siihen vaikka toistuvasti.
Kuoriutumisvaihe voi olla piinaava, koska irtoava iho kuivuu eli tunne on kuin olisi naamio päälllä ja tunne ei lähdekään pois ennenkuin ihoriekaleet irtoavat. LÄmmin kostea pyyhehaude auttaa ja rasvaaminen. Ihoriekaleita ei saa repiä, koska iho ei ole ei-irronneen ihon alta vielä valmis - voi aiheuttaa uutta arpeutumista tai punaisia kohtia tai jotain. Aion olla kuoriutumisviikon lomalla ja lukea kirjoja ja katsoa elokuvia... muutaman viikon täytyy varoa myös aurinkoa.
Ehkä palaan palstallekin kertomaan kokemuksistani, sillä kun on puolet elämästään kärsinyt arvista, ymmärtää jo antaa neuvoja tarvitseville, jos vaikka apua olisi. - -minä myös-
Angervo1 kirjoitti:
MOi, olen menossa TCA:han ja sain kuorinnan suorittavalta ihotautilääkäriltä hyvät ohjeet ja alkuevästykset. Sain tetralysal- antibioottikuurin ja jotain voidetta, jotta pienet epäpuhtaudet saataisiin taltutettua ennen toimenpidettä. Ihotautilääkäri osasi noin heti kättelyssä sanoa, että olen sopiva kandidaatti TCA:han mm. koska ihoni ei ole liian ohut. Miehille TCA toimii kuulemma paremmin juuri tästä syystä ja TCA:ta kai otattaakin enimmäkseen miehet. Ohuellekin iholle se voidaan tehdä, mutta voidaan joutua uusimaan useasti, koska happokaan ei voi olla yhtä voimakasta ohuelle iholle. Näin ainakin käsitin.
Toimenpiteessä tarkkaillaan sitä miten paksusti happo vaikuttaa eli ainetta lisätään niin paljon, että ihoon muodostuva valkoinen kate on täysin tasaisen valkoinen.
Itse en TCA:ta suorittaisi millään postitoimitustuotteilla, onhan kyseessä sentään etikkahappo. Eikä ihotautilääkärin suorittama hoito niin paljon kela-korvauksen jälkeen maksa. Olen kuluttanut niin paljon turhaan kosmetologeihin ja mikrohiontoihin.
Joku sanoi, että Schrammek olisi parempi, itse en uskaltautuisi sellaiseen allerggeenisyyteni takia. Laser taas voi kuulemma joskus antaakin laikukkaamman (pigmenttihäiriöisen) ihon kuin TCA, jossa kuorinta tehdään tasaisesti ja huomioiden jopa leuan ja kasvojen rajakohta hapottamalla miedommalla. TCA on vanha konsti, laser vielä' vähän lapsenkengissä, luulen.
Haaveissa on arveton iho. Omat arpeni ovat lähinnä poskipäiden alla. TCA:n hInta on muihin hoitoihin verrattuna niin alhainen, että olen valmis siihen vaikka toistuvasti.
Kuoriutumisvaihe voi olla piinaava, koska irtoava iho kuivuu eli tunne on kuin olisi naamio päälllä ja tunne ei lähdekään pois ennenkuin ihoriekaleet irtoavat. LÄmmin kostea pyyhehaude auttaa ja rasvaaminen. Ihoriekaleita ei saa repiä, koska iho ei ole ei-irronneen ihon alta vielä valmis - voi aiheuttaa uutta arpeutumista tai punaisia kohtia tai jotain. Aion olla kuoriutumisviikon lomalla ja lukea kirjoja ja katsoa elokuvia... muutaman viikon täytyy varoa myös aurinkoa.
Ehkä palaan palstallekin kertomaan kokemuksistani, sillä kun on puolet elämästään kärsinyt arvista, ymmärtää jo antaa neuvoja tarvitseville, jos vaikka apua olisi.Toivottavasti viesti lähtee nyt eikä katoa taas johonkin ulkoavaruuteen.
Miten pitkiä aikoja olette joutuneet odottamaan naaman kuoriutumista eli sitä, että pääsee ihmisten ilmoille? Olen menossa tca-kuorintaan helmikuussa ja vähän pelottaa, ettei viikko riitä toipumiseen. Joidenkin täältä lukemieni juttujen perusteella vaikuttaa, että toisilla kestää jopa 10-12 päivää ennen kuin kaikki kuoriutuneet riekaleet ovat irronneet. - döpöpöp
-minä myös- kirjoitti:
Toivottavasti viesti lähtee nyt eikä katoa taas johonkin ulkoavaruuteen.
Miten pitkiä aikoja olette joutuneet odottamaan naaman kuoriutumista eli sitä, että pääsee ihmisten ilmoille? Olen menossa tca-kuorintaan helmikuussa ja vähän pelottaa, ettei viikko riitä toipumiseen. Joidenkin täältä lukemieni juttujen perusteella vaikuttaa, että toisilla kestää jopa 10-12 päivää ennen kuin kaikki kuoriutuneet riekaleet ovat irronneet.Itsekin mietin samaa. Kuinka kauan kuoriutumiseen menee aikaa, koska voi lähteä taas ihmisten ilmoille? Itse opiskelen ja käyn töissä, joten vapaata oli vaikea järjestää. Sain kuitenkin järjestettyä 10 päivää vapaata, joten toivottavasti se riittää. Haluaisin kuitenkin tietää, onko mahdollista lähteä heti hoidon jälkeisenä päivänä mihinkään? Silloinhan iho ei tietääkseni ole vielä alkanut kuoriutua. Saako silloin laittaa vielä kevyesti meikkivoidetta päälle (oletettavasti iho punoittaa silloin, joten olisi mukavaa saada pahin punoitus piiloon)?
- -minä myös-
döpöpöp kirjoitti:
Itsekin mietin samaa. Kuinka kauan kuoriutumiseen menee aikaa, koska voi lähteä taas ihmisten ilmoille? Itse opiskelen ja käyn töissä, joten vapaata oli vaikea järjestää. Sain kuitenkin järjestettyä 10 päivää vapaata, joten toivottavasti se riittää. Haluaisin kuitenkin tietää, onko mahdollista lähteä heti hoidon jälkeisenä päivänä mihinkään? Silloinhan iho ei tietääkseni ole vielä alkanut kuoriutua. Saako silloin laittaa vielä kevyesti meikkivoidetta päälle (oletettavasti iho punoittaa silloin, joten olisi mukavaa saada pahin punoitus piiloon)?
Vastaan döpöpille, vaikken ole vielä kuorinnassa käynytkään. Meikata saa vasta, kun iho on kokonaan kuoriutunut. Meikkaaminen ja etenkin meikin poisto turhaan rasittavat muutenkin ärtynyttä ihoa. Eli parempi antaa ihon vain levätä ja käyttää lääkärin suosittelemia voiteita jne.
Olen nyt pyörinyt eri palstoilla lueskelemassa kuorinnassa käyneiden kokemuksista. Jotkut ovat tosiaan olleet omien sanojensa mukaan vielä suht ihmisen näköisiä kuorintaa seuraavana päivänä. 2-4 päivää kuorinnan jälkeen sitten ei ole ollut ulos menemistä, kun ihon pinta muuttuu sellaiseksi kelmumaiseksi ja voi olla tulipunainen tai ruskea. - Angervo1
-minä myös- kirjoitti:
Vastaan döpöpille, vaikken ole vielä kuorinnassa käynytkään. Meikata saa vasta, kun iho on kokonaan kuoriutunut. Meikkaaminen ja etenkin meikin poisto turhaan rasittavat muutenkin ärtynyttä ihoa. Eli parempi antaa ihon vain levätä ja käyttää lääkärin suosittelemia voiteita jne.
Olen nyt pyörinyt eri palstoilla lueskelemassa kuorinnassa käyneiden kokemuksista. Jotkut ovat tosiaan olleet omien sanojensa mukaan vielä suht ihmisen näköisiä kuorintaa seuraavana päivänä. 2-4 päivää kuorinnan jälkeen sitten ei ole ollut ulos menemistä, kun ihon pinta muuttuu sellaiseksi kelmumaiseksi ja voi olla tulipunainen tai ruskea.MOi
Nyt se on tehty. Osaava ihotautilääkäri käytti kolmea vahvuutta samaan naamaan eli ennestään hyvälle iholle mietoa liuosta, röpelöisiin arpikohtiin vahvaa liuosta ja selkeisiin arpikuoppiin vahvinta liuosta. Toimenpiteeseen meni tunti ja lääkäri ei suinkaan lätkäissyt kaikkea ainetta heti koko naamaan, vaan kuunteli potilaan tuntemuksia ja teki hoidon vaiheittain. Kerralla tehtynä toimenpide olisi turhan raju, kuuluuhan hapolla tekemiseen kuitenkin se, että se kirvelee, polttaa tai kutittaa iholla. Riippuu tietenkin potilaasta miten kipuherkkä on.
Heti toimenpiten jälkeen naama oli samanoloinen kuin kosmetologin ihonpuhdistuksen jäljiltä eli hieman pilkukas ja suojavoiteen takia rasvainen. Seuraavana päivänä alkoi ihon ruskettuminen varsinkin etsatuista (=vahvempaa liuosta kuoppiin) arpikohdista eli pilkullisuus lisääntyi ja iho alkoi näyttää uurteiselta ja kuivalta. Toisena päivänä ruskettuminen lisääntyi erityisesti leukaperissä. Iho oli hieman kiristävä, mutta ei vielä irtoillut.
Edelliseen kysymykseen: uskon, että, jos etsausta ei jouduta tekemään, toimenpiteen jälkeisenä päivänä voi vielä näyttää ihmiseltä. Mutta: muistettava on sitten sekin, että meikata ei saa ennenkuin iho on kuoriutunut. Toisena päivänä oli kuin olisi palannut pahimpiin akneaikoihin: naama oli kuin juuri pakkasesta tulleella, jokainen aknearpi punoitti olemassaoloaan.
Jatkoa seurannee... - tahvo2
Angervo1 kirjoitti:
MOi
Nyt se on tehty. Osaava ihotautilääkäri käytti kolmea vahvuutta samaan naamaan eli ennestään hyvälle iholle mietoa liuosta, röpelöisiin arpikohtiin vahvaa liuosta ja selkeisiin arpikuoppiin vahvinta liuosta. Toimenpiteeseen meni tunti ja lääkäri ei suinkaan lätkäissyt kaikkea ainetta heti koko naamaan, vaan kuunteli potilaan tuntemuksia ja teki hoidon vaiheittain. Kerralla tehtynä toimenpide olisi turhan raju, kuuluuhan hapolla tekemiseen kuitenkin se, että se kirvelee, polttaa tai kutittaa iholla. Riippuu tietenkin potilaasta miten kipuherkkä on.
Heti toimenpiten jälkeen naama oli samanoloinen kuin kosmetologin ihonpuhdistuksen jäljiltä eli hieman pilkukas ja suojavoiteen takia rasvainen. Seuraavana päivänä alkoi ihon ruskettuminen varsinkin etsatuista (=vahvempaa liuosta kuoppiin) arpikohdista eli pilkullisuus lisääntyi ja iho alkoi näyttää uurteiselta ja kuivalta. Toisena päivänä ruskettuminen lisääntyi erityisesti leukaperissä. Iho oli hieman kiristävä, mutta ei vielä irtoillut.
Edelliseen kysymykseen: uskon, että, jos etsausta ei jouduta tekemään, toimenpiteen jälkeisenä päivänä voi vielä näyttää ihmiseltä. Mutta: muistettava on sitten sekin, että meikata ei saa ennenkuin iho on kuoriutunut. Toisena päivänä oli kuin olisi palannut pahimpiin akneaikoihin: naama oli kuin juuri pakkasesta tulleella, jokainen aknearpi punoitti olemassaoloaan.
Jatkoa seurannee...Hei! kannattaako ihon kuoriutumis vaiheessa käyttää kosteusvoiteita vai olisiko parempi olla ilman? aattelin vaan jos ne voiteet hidastaa parantumisprosessia.
- Angervo1
tahvo2 kirjoitti:
Hei! kannattaako ihon kuoriutumis vaiheessa käyttää kosteusvoiteita vai olisiko parempi olla ilman? aattelin vaan jos ne voiteet hidastaa parantumisprosessia.
Kannattaa ja täytyykin käyttää sitä Bevitaa, jota lääkäri suositteli. Toisen viestilinkin "äiti" Marjo on siitä kirjoittanut enemmän. Bevitassa on panthenolia, joka edesauttaa paranemista.
Itselläni kuoriutuminen alkoi tasan 3 vrk toimenpiteestä eli eilen iltäpäivällä. Kuoriutuminen alkoi suunpielen juonteista ja on tuskallisen hidasta. Toisin kiristävä tunne on jo lähes poissa. Kuoren alta paljastuu kaunista valkoista ja sileää ihoa. Huomenna illalla on pakko lähteä ihmisten ilmoille ja ruokakaupaan, joten voisi se kuoriutuminen nyt vähän nopeutua. Otsa ja muuta alueet, joihin happoa laitettiin vain yksi ohut kerros, ei kesi lainkaan vielä. argh! - MA
Angervo1 kirjoitti:
Kannattaa ja täytyykin käyttää sitä Bevitaa, jota lääkäri suositteli. Toisen viestilinkin "äiti" Marjo on siitä kirjoittanut enemmän. Bevitassa on panthenolia, joka edesauttaa paranemista.
Itselläni kuoriutuminen alkoi tasan 3 vrk toimenpiteestä eli eilen iltäpäivällä. Kuoriutuminen alkoi suunpielen juonteista ja on tuskallisen hidasta. Toisin kiristävä tunne on jo lähes poissa. Kuoren alta paljastuu kaunista valkoista ja sileää ihoa. Huomenna illalla on pakko lähteä ihmisten ilmoille ja ruokakaupaan, joten voisi se kuoriutuminen nyt vähän nopeutua. Otsa ja muuta alueet, joihin happoa laitettiin vain yksi ohut kerros, ei kesi lainkaan vielä. argh!Hei,
mulle tehtiin "keskisyvä" kuorinta, mutta ei vahvemmalla hapolla. Itselläni 1. päivänä iho ei ollut juurikaan oudon näköinen, eli todellakin olisi voinut mennä julkisilla kotiin, lähes normaalilta näytin. Sitten 2. päivänä muuttui ruskeaksi/punaiseksi enemmän, ja 3. enemmän kiristäväksi kelmuksi. Rasvaaminen todellakin helpottaa, ja sitä pitää ohjeiden mukaan tehdä usein. Mutta siis kannattaa ottaa väh. 5 päivää ihan lomaa kotona, isot aurinkolasit päässä iho ei pistä silmiin, mutta ei se olo oo sellanen että haluais ulos lähteä kun naamaa kiristää ja se on rasvainen. Plus että aurinkoa pitää välttää kuorinnan jälkeen (pitkään sen jälkeenkin hyvin suojaavilla voiteilla, ja miellellään kuulemma hatulla). - hopelessface
MA kirjoitti:
Hei,
mulle tehtiin "keskisyvä" kuorinta, mutta ei vahvemmalla hapolla. Itselläni 1. päivänä iho ei ollut juurikaan oudon näköinen, eli todellakin olisi voinut mennä julkisilla kotiin, lähes normaalilta näytin. Sitten 2. päivänä muuttui ruskeaksi/punaiseksi enemmän, ja 3. enemmän kiristäväksi kelmuksi. Rasvaaminen todellakin helpottaa, ja sitä pitää ohjeiden mukaan tehdä usein. Mutta siis kannattaa ottaa väh. 5 päivää ihan lomaa kotona, isot aurinkolasit päässä iho ei pistä silmiin, mutta ei se olo oo sellanen että haluais ulos lähteä kun naamaa kiristää ja se on rasvainen. Plus että aurinkoa pitää välttää kuorinnan jälkeen (pitkään sen jälkeenkin hyvin suojaavilla voiteilla, ja miellellään kuulemma hatulla).Moi.
Mulla on ongelmana punaiset aknearvet. Iho on lähes sileä (ei kuoppia siis), mutta punertavia läikkiä on paljon ja muutenkin epätasaisen värinen. Mietinkin tässä, että auttaisikohan juuri tuo TCA kuorinta tähän. Olen vasta 16 vuotias, niin kannattaako vielä tämän ikäisenä alkaa näinkin "rajuja" menetelmiä kokeilemaan, mutta olen vaan niin kyllästynyt tähän naamaan kun mihinkään ei voi mennä ilman kamalaa pakkelikerrosta. Kaikenlaisia sinkkivoiteita/pastoja ja avitcid voiteita on kokeiltu, mutta ei toimi! Ja tietäisikö joku, että tehdäänkö nuita hoitoja jossain pohjoisemmassa? - jp
hopelessface kirjoitti:
Moi.
Mulla on ongelmana punaiset aknearvet. Iho on lähes sileä (ei kuoppia siis), mutta punertavia läikkiä on paljon ja muutenkin epätasaisen värinen. Mietinkin tässä, että auttaisikohan juuri tuo TCA kuorinta tähän. Olen vasta 16 vuotias, niin kannattaako vielä tämän ikäisenä alkaa näinkin "rajuja" menetelmiä kokeilemaan, mutta olen vaan niin kyllästynyt tähän naamaan kun mihinkään ei voi mennä ilman kamalaa pakkelikerrosta. Kaikenlaisia sinkkivoiteita/pastoja ja avitcid voiteita on kokeiltu, mutta ei toimi! Ja tietäisikö joku, että tehdäänkö nuita hoitoja jossain pohjoisemmassa?Sen punotuksen pitäis hävitä pikkuhiljaa arvista.
- PP
jp kirjoitti:
Sen punotuksen pitäis hävitä pikkuhiljaa arvista.
Moikka! Osaisko joku neuvoa mua,että mistä saisi tilattua sitä tca happokuorintavoidetta? Kiitos etukäteen! [email protected]
- pekoni__
Hopelessfacelle:
Huomasin googletellessani aihetta, että pohjoisessa TCA:ta tekee ainakin tälläinen: http://www.kiertavafysio.fi/
Mielestäni arvet on järkevää hoitaa jo nuorena, silloin iho uusiutuukin paremmin. Kannattaa kuitenkin asennoitua niin, että jos arvet on pahoja, ei yksi kuorinta välttämättä vielä tuo toivottua tulosta. - dffdöö
Kui syvät arvet tää kuorinta kerralla poistaa? ittellä ei oo kauheen syviä arpia..aika matalia pisteitä ja pari leveää, saisiko tällä kuorinnalla ne pois vai olisiko laaser parempi? :P
- kuorittu
Hoitotulokset on yksilöllisiä, itsellä ei ole lähteneet läheskään kaikki matalat arvet TCA:lla mutta toisaalta osa syvemmistä on madaltunut ja ihon rakenne, ulkonäkö ja väri on parantunut ainakin joksikin aikaa. Tuoreet arvet tuntuvat häipyvän helpommin kuin vanhat. Olen käynyt vaan pari kertaa, joten kyllä varmaan 5-10 hoidolla saisi parempia tuloksia. Toipuminen on vaan todella stressaavaa kun pitää olla neljän seinän sisällä yli viikko.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136