Vinkkejä Bremeniin

A - P

Oltaisiin lähdössä Bremeniin kuukauden päästä ja nyt tarvittais vähän vinkkejä. Ensinnäkin tämä joukkoliikenne. Olisi kiva kuulla ihan käytännön tietoa siellä käyneiltä mm. seuraavista jutuista. Meitä on lähdössä neljän hengen seurue, joista yksi juniori. Millainenkohan lippusysteemi kannattaisi ostaa, olemme paikan päällä kolme päivää joten matkoja varmaan kertyy aika paljon. Ja sitten mites tämä lippuhomma muuten, tarvitseeko sitä näyttää kuskille tms, jostain olin lukevinani että lippu leimattaisiin ennen bussiin/raitsikkaan menoa. Sitten tuolla paikallisen liikennelaitoksen sivuilla puhuttiin joistain alueista joissa kävisi erihintaiset liput tai jotain, ymmärsinköhän oikein ja jos niin miten ne alueet sitten menee.
Muutenkin kaikki vinkit Bremenistä otetaan kiitollisuudella vastaan, ja mieluummin tosiaan käytännön vihjeitä eikä pelkkiä linkkilistoja.
Kiitoksia etukäteen.

5

3975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mali

Terve!

Keväällä tehtiin poikien ryyppyreissu Bremeniin, joten ehkä hiukan eri lähtökohdat, mutta kerronpa lyhyesti silti.

Bremenin lentokenttä mukavan pieni ja helppokulkuinen, meillä ei tavaroita ruumassa, joten selvittiin ihan läpikävelyllä. Pihassa takseja jonossa, joista otettiin ensimmäinen. Sen verran turkki-poika suomalaisia vedätytti että ajelutti pienen kiertoajelun pyytämättä, näki tosin maisemia (matka takaisin kentälle oli puolta nopeampi ja puolta halvempi).

Hotelliin kirjautuessa meille annettiin joukkoliikennekortit joilla sai matkustaa bremenin busseissa maksutta koko reissun ajan. Kortit jäivät kuitenkin käyttämättä, koska turvauduimme siirtymisissä takseihin.

Bremen on kyllä hiukan kuin Turkissa olisi sillä erolla että turkissa on ihan hirmusti saksalaisia ja bremenissä on hirmusti turkkilaisia. Ei se mitään tosin haitannut. Lähes kaikki "alemmanluokan" (ruokapaikat-myyjät-taksisuharit) palveluammatit oli miehitetty turkkilaisilla.

Paikallinen väestö muuten oli tosi mukavaa porukkaa, sai pysäyttää kadulla ja kysellä kuulumisia ja ohjeita minne kannattaa mennä ja mitä tehdä. Rautatieaseman aukiolla ja keskustan kaduilla muuallakin maleksi pummeja paljon. Ihan omissa oloissaan olivat ja rauhallista väkeä silti. Ja lähes joka pummilla oli oma koiransa. Werner Bremenin peli-iltoina kaupunki täyttyi riehakkaista kannattajista.

Kaikenkaikkiaan jäi tosi hyvä kuva Bremenistä lyhyen visiitin aikana. Suunniteilla lähteä joskus uudestaan ja ottaa tällä kertaa vaimo mukaan niin näkee sitä muutakin kaupunkia kuin vain ne pubit ja yökerhot.

Mali

• Uppokeiju

Menimme ratikalla Bremenin lentokentältä keskustaan. Lippu ostettiin raitiovaunussa olevasta sinisestä automaatista, 2.10 e muistaakseni maksoi. Muuten liikuimme keskustassa jalan. Junalla kuljimme lähialueille kuten Hampuriin, Hannoveriin ja Hamelniin, joista suosittelen viimeksi mainittua ja etenkin sen vanhaa kaupunkia (junanvaihto Hannoverissä). Junamatkustus päiväseltään oli edullista Niedersachsen-ticketillä (26 e), joka ostettiin Hauptbahnhofin automaatista. Tuolla lipulla matkustaa max. viisi ihmistä klo 9:stä alkaen yömyöhään saakka. Mukavaa matkaa Bremeniin, joka oli oikein viehättävä kaupunki! Bremenissä muistakaa käydä SCHNOORin kaupunginosassa.

• .....

Me ostimme päiväksi lipun julkisiin kulkuneuvoihin ja se maksoi kahdelta hengeltä muistaakseni 7.5 ekee, ostimme sen rautatieasen edessä sijaitsevasta lipunmyyntipisteestä. Keskusta tosin on rauhoitettu autoilulta ja kaikki ihan kävelymatkalla. Bussissa ja ratikassa on ihan sama mistä ovesta menet sisälle eikä sitä lippua vissiin tarvii näyttää kenellekään ennenkuin joku sitä tulee kyselemään, meiltä ei kysyny kukaan...Noista alueistakaan ei kukaan meille puhunut mitään ja kävimme kyl bussilla Weserparkissa joka oli yli puolentunnin matkan päässä.

• A - P

Onpa ollut mukava lukea pelkkiä asiallisia vastauksia, yleensä tahtoo olla toisin, kiitoksia! Vielä mahtuu jos jollain jotain hyviä vinkkejä olisi esim. jostain ihan must ruokapaikasta. Tämä joukkoliikenteen tarpeemme muuten johtuu siitä että hotellimme sijaitsee bussimatkan päässä keskustasta, joten sen takia joku päivälippusysteemi tms. on hyvä. Tästä tulikin mieleeni että olisikohan joku käynyt hotellissa jonka nimi on joko Golden Tulip tai Cruise cafe hotel, se on vahtanut nimeä jossain vaiheessa.

• .....
        A - P kirjoitti:

Onpa ollut mukava lukea pelkkiä asiallisia vastauksia, yleensä tahtoo olla toisin, kiitoksia! Vielä mahtuu jos jollain jotain hyviä vinkkejä olisi esim. jostain ihan must ruokapaikasta. Tämä joukkoliikenteen tarpeemme muuten johtuu siitä että hotellimme sijaitsee bussimatkan päässä keskustasta, joten sen takia joku päivälippusysteemi tms. on hyvä. Tästä tulikin mieleeni että olisikohan joku käynyt hotellissa jonka nimi on joko Golden Tulip tai Cruise cafe hotel, se on vahtanut nimeä jossain vaiheessa.

Tuosta hotellista en tiedä, me kun olemme majoittuneet joko inter city hotellissa tai ibis-hotellissa. Molemmat kävelymatkan päässä keskustasta. Me kävimme syömässä joen rannalla olevalla rantakadulla jossa monia ravintoloita peräkkäin. Joella on myös pannukakkulaiva, jossa sai sekä suolaisia että makeita pannareita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe