Oxamin 15mg

tjoo

Kuinka monta oxaminia voi vetää kerralla turvallisesti..?

16

19654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki Oxamini

      Niin monta kuin sinun lääkäri on sinulle määrännyt. Mitä sinä täältä puoskareilta kyselet? Usko alan ammattilaisia!

    • YAH

      Syön Opamoxia, joka on vastaava. Nyt oon käyttäny kaks viikkoo säännöllisesti ja tuntuu, ettei edes kaksi kerralla vaikuta mitään. Alkuun otin 30-45, mut ne on jo kauan sit ylitetty. Lähiakoina oon ottanu 60-75mg. Nykyään sekään ei oikein tunnu missään, vaikka ottais just sen kaks tabua kerralla. Mä syön noita lähinnä yleiseen olon parantumiseen, masennukseen. Mut kai se ja mun ahdistus kulkee käsi kädessä.

      Kannattaa ottaa niin vähän kun voi, ettei tolet nouse, niinku mulla on käyny. Ite voin kyllä sanoo, että yhtään turhaa tablettia en oo ottanu. Mua ei nykyään paljon lääkärin ohjeet kiinnosta, syön niin paljon kun tarviin pärjätäkseni. Noilla tosiaan jaksaa ees sen tänhetkisen päivän. Paitti, et nyt ei tunnu auttavan ees noi.

      Ja mua saattaa ahdistaakin yhtälailla, vaikka olisinkin vaikutuksen alaisena. Paniikkikohtaukseen ottasin varmaan suorilta kolme 15mg tabua.

      Syö ainoastaan niin paljon kuin tarviit pärjätäksesi. Arvosta jokaikista nappia, jonka vedät. Jos yks ei puolen tunnin sisään viimestään auta ja on kestämätön olo, niin toinen perään. Näin mä teen.

      • angstia

        moi, itselläni on vähän sama tilanne rauhottavia pitäisi ottaa jatkuvasti olo helpottamaan, mutta oon sinnitellyt aina välillä, mut ei oo helppoo ton ahdistuksen kanssa. Kauanko noita voi syödä, että ne vielä auttavat? Onko kellään kokemusta, että kohonnut pulssi olisi jäännyt päälle, eli itselläni pulssi on koko ajan 80-110 välillä, kun normaalisti minulla on noin 50 - 60 välillä, kannattaako tähän hakea esim. betasalpaajaa tms. Tätä on jatkunut nyt kolme viikkoa !!! ja jos joutuu bentsokoukkuun niin voiko niitä syödä vaikka koko elämän jos ei muuten pärjäile...kokemuksia ??


      • Nimetön
        angstia kirjoitti:

        moi, itselläni on vähän sama tilanne rauhottavia pitäisi ottaa jatkuvasti olo helpottamaan, mutta oon sinnitellyt aina välillä, mut ei oo helppoo ton ahdistuksen kanssa. Kauanko noita voi syödä, että ne vielä auttavat? Onko kellään kokemusta, että kohonnut pulssi olisi jäännyt päälle, eli itselläni pulssi on koko ajan 80-110 välillä, kun normaalisti minulla on noin 50 - 60 välillä, kannattaako tähän hakea esim. betasalpaajaa tms. Tätä on jatkunut nyt kolme viikkoa !!! ja jos joutuu bentsokoukkuun niin voiko niitä syödä vaikka koko elämän jos ei muuten pärjäile...kokemuksia ??

        Itselläni todettiin takykardia reilu vuosi sitten, kun jouduin lääkevaihdoksen (Efexor 150mg)jälkeen lomamatkalla rajusti nousseen verenpaineen->paniikkikohtauksen takia kirjaimellisesti kuoleman kielissä ambulanssilla vuodeosastolle. Paineet oli 175/230, pulssi 160-175, ambulanssissa sain suonensisäisesti kahdenlaista rauhottavaa ihan maksimaalisina määrinä (0livat tosi hurjia. Puhelimessa erikoislääkäri minua haastatteli tehdäkseen minusta edes jonkinlaista yhteenvetoa, jutteli alaikäisen tyttäreni kanssa, joka siihen ambulanssin mukaan lähti ja soittivat omalla autolla perässäajavalle miehellenikin, jos minun monimutkaisissa jutuissa tuli jotain vielä oudompaa eteem. Puhelinlinja oli koko ajan auki myös päivystäviin lääkäreihin . Tarkkailussa olin lähes kolme vuorokautta, ja siellä meni 20mg Pamit muutaman tunnin välein, kunnes pahin jäi taakse.
        Siitä asti olen joutunut muutamaan otteeseen käväsemään sairaalan päivystyksessä, kun paniikki meinaa nostaa pulssin ja paineet pilviin. Pamilla pärjäilen noin yleensä, otam mahdollisimman harvoin (mikä tarkoittaa 2-3x5-10mg nappia eikä joka päivä. ,mutta vaihtelevasti. Joku päivä memee ok, ilman normaalista poikkeavaa, joskus turvaudun siihen ensimmäiseen nappiin, monesti sitä seuraa toinenkin. Päivä, pari, kolme menee rauhallisemmin (välillä tokkurassa,välillä selvänä...)

        Paineet jatkuvasti 170/90-104, pulssi 85-108, joskus korkeampikin. Alkaa vähän jo hermostutta...

        Edes Seroquel ei tunnu laskevan paineita, vaikka välillä meinaa huimailla.


      • Anonyymi
        angstia kirjoitti:

        moi, itselläni on vähän sama tilanne rauhottavia pitäisi ottaa jatkuvasti olo helpottamaan, mutta oon sinnitellyt aina välillä, mut ei oo helppoo ton ahdistuksen kanssa. Kauanko noita voi syödä, että ne vielä auttavat? Onko kellään kokemusta, että kohonnut pulssi olisi jäännyt päälle, eli itselläni pulssi on koko ajan 80-110 välillä, kun normaalisti minulla on noin 50 - 60 välillä, kannattaako tähän hakea esim. betasalpaajaa tms. Tätä on jatkunut nyt kolme viikkoa !!! ja jos joutuu bentsokoukkuun niin voiko niitä syödä vaikka koko elämän jos ei muuten pärjäile...kokemuksia ??

        Itse en ole kayttanyt moisia mutta voin suositella magnesium tabletteja tai parempi viela on jauhe muodossa. Auttaa anxiety, sydamen tykytykseen ja sellaiseen oloon.Luonnollisempaa 😊


    • Taiju

      Minulla on Oxaminit ahdistus- ja paniikkikohtauksiin, ja lääkeherkkyyden ja allergian takia otan lääkkeet aina max. ohjeen mukaan, ellei vähemmän riitä. Käytin Oxamineja vajaan vuoden verran, ensin tarvittaessa, sitten lääkärin määräyksestä myös ennen nukkumaan menoa.

      Oxaminit helpottivat hyvin hitaasti ja jälkeenpäin olin niin väsynyt, että nukahdin poikkeuksetta lääkkeen otettuani. Erittäin vaikeiden paniikkikohtausten takia (jouduin useamman kerran lähes tajuttomana sairaalaankin) sain sitten Diapamit. Pamit helpottavat pahaa ahdistusta ja auttavat myös paniikissa, eivätkä väsytä, ja mikä myös erittäin tärkeää omalla kohdallani, ne vaikuttavat nopeasti.

      Toisinaan vieläkin saatan ahdistavan illan takia ottaa Oxaminin, kun ennalta osaan jo arvata, ettei silloin pelkällä unilääkkeellä nukuta.

      Minulla on siis sekä hitaasti vaikuttavat ja lyhytkestoiset Oxaminit, että Diapamit, joiden vaikutus alkaa nopeasti ja vaikuttavat pitkään. Oxaminin perään pystyy melko piankin ottamaan Diapamin, ellei olo niillä helpota, mutta Diapamit ovat pitkävaikutteisia, joten Oxaminia ei lääkäreitteni mukaan saa ottaa ainakaan 12 tuntiin Diapamin ottamisen jälkeen.

      Ellei lääkärisi määräämä annos vaikuta, niin pyydä lääkäriäsi nostamaan annosta, tai vaihtamaan lääkkeen toiseen. Liika-annoksia ei missään tapauksessa kannata edes miedoimmilla lääkkeillä ottaa, sillä vaikkei annos olisi muuten vaaraksi, niin silloin elimistö vaatii koko ajan lisää.

    • oksatsepaami

      Minä olen käyttänyt oksatsepaamia monta vuotta tarvittaessa. Yleensä otan päiväaikaan 15mg:n tabletista 1/4 tai 1/2, sillä saan ahdistuspiikin kärjen taitettua ja on parempi olla. Joskus olen kokonaan ilman. Yöksi otan yleensä 3/4-1 15 mg:n tabletin.

      Tolenranssia tulee ajanmyötä, mutta olen sen verran saanut siniteltyä, että tuo em. annostus todella riittää!

      • Ja Taas

        Sain reseptin toissapäivänä ja tänään tuntui, että päivällä ½ tabletti teki jo jotenkin väsyneen olon. Täällä siis myös joku, joka tyytyy ottamaan päivällä 1/4 osaa 15 mg tabusta... ehkä se riittäisi minullekin. Onko Oxamin hitaasti vaikuttava lääke verrattuna Diapamiin vai mitä edellinen tarkoitti.

        Miten tästä kehästä, että ahdistus/masennus aina tuntuu uusiutuvan pääsisi lopullisesti eroon (elämää kuitenkin jatkamalla)? On varsin lannistavaa päätyä alituiseen takaisin lääkkeiden pariin, kun elämä muuten käy pelkäksi itkuksi. Ensimmäisen masennusdiagnoosin sain yliopistossa opiskellessani eli itsenäistymisen alkuvaiheissa. Silloin psykoterapeutti kyllä jo osasi arvata, että tämä saattaa hyvinkin uusia ja niihän se on jonkinasteisena uusinut aina suuren muutoksen/stressin edessä. Nyt alkaa lapsentekoikäkin kohta mennä, mutta lääkityksen alaisena perhettä ei oikein voine perustaa....


      • Taiju
        Ja Taas kirjoitti:

        Sain reseptin toissapäivänä ja tänään tuntui, että päivällä ½ tabletti teki jo jotenkin väsyneen olon. Täällä siis myös joku, joka tyytyy ottamaan päivällä 1/4 osaa 15 mg tabusta... ehkä se riittäisi minullekin. Onko Oxamin hitaasti vaikuttava lääke verrattuna Diapamiin vai mitä edellinen tarkoitti.

        Miten tästä kehästä, että ahdistus/masennus aina tuntuu uusiutuvan pääsisi lopullisesti eroon (elämää kuitenkin jatkamalla)? On varsin lannistavaa päätyä alituiseen takaisin lääkkeiden pariin, kun elämä muuten käy pelkäksi itkuksi. Ensimmäisen masennusdiagnoosin sain yliopistossa opiskellessani eli itsenäistymisen alkuvaiheissa. Silloin psykoterapeutti kyllä jo osasi arvata, että tämä saattaa hyvinkin uusia ja niihän se on jonkinasteisena uusinut aina suuren muutoksen/stressin edessä. Nyt alkaa lapsentekoikäkin kohta mennä, mutta lääkityksen alaisena perhettä ei oikein voine perustaa....

        Jos kysyit minun aikaisemman kirjoituksen perusteella, niin juu, kyllä. Ainakin minun kohdallani asia on niin, jonkun toisen kohdalla vaikutus toki voi olla toinenkin.
        Itse otan Oxaminin, jos ahdistus on vasta tulossa, mutta jos ahdistus on jo kovasti päällä, ei Oxaministä ole minulle juurikaan hyötyä. Eli Oxaninin vaikutus alkaa huomattavasti hitaammin, ja toisaalta vaikuttaa lyhyemmän aikaa. Diapamin vaikutus alkaa suhteellisen nopeasti, joten pahoissakin kohtauksissa on Pamit riittäneet. Pameilla tuo helpompi olotila myös kestää kauemmin, joten asioilla tai kylässä voi olla vähän pidempäänkin ilman, että välillä on käytävä ottamassa lisää lääkettä.


      • aloita minimillä
        Ja Taas kirjoitti:

        Sain reseptin toissapäivänä ja tänään tuntui, että päivällä ½ tabletti teki jo jotenkin väsyneen olon. Täällä siis myös joku, joka tyytyy ottamaan päivällä 1/4 osaa 15 mg tabusta... ehkä se riittäisi minullekin. Onko Oxamin hitaasti vaikuttava lääke verrattuna Diapamiin vai mitä edellinen tarkoitti.

        Miten tästä kehästä, että ahdistus/masennus aina tuntuu uusiutuvan pääsisi lopullisesti eroon (elämää kuitenkin jatkamalla)? On varsin lannistavaa päätyä alituiseen takaisin lääkkeiden pariin, kun elämä muuten käy pelkäksi itkuksi. Ensimmäisen masennusdiagnoosin sain yliopistossa opiskellessani eli itsenäistymisen alkuvaiheissa. Silloin psykoterapeutti kyllä jo osasi arvata, että tämä saattaa hyvinkin uusia ja niihän se on jonkinasteisena uusinut aina suuren muutoksen/stressin edessä. Nyt alkaa lapsentekoikäkin kohta mennä, mutta lääkityksen alaisena perhettä ei oikein voine perustaa....

        Joo, todellakin 1/4 15mg:n oxaminista auttaa tavallisesti. En väitä, ettäkö se veisi ahdistuksen kokonaan pois, mutta taitaa kärjen kuten sanoin. Sitä paitsi ahdistukseenkin tottuu... .... Ja jos sinä vasta aloittelet betsojen käyttöä, niin tyydy ihmeessä sellaiseen minimiannokseen, joka sinulla auttaa!

        Oksatsepaamin vaikutus alkaa minulla 1-1,5 tunnin kuluessa. Kannattaa siis ottaa ajoissa :)


      • xanefox
        Ja Taas kirjoitti:

        Sain reseptin toissapäivänä ja tänään tuntui, että päivällä ½ tabletti teki jo jotenkin väsyneen olon. Täällä siis myös joku, joka tyytyy ottamaan päivällä 1/4 osaa 15 mg tabusta... ehkä se riittäisi minullekin. Onko Oxamin hitaasti vaikuttava lääke verrattuna Diapamiin vai mitä edellinen tarkoitti.

        Miten tästä kehästä, että ahdistus/masennus aina tuntuu uusiutuvan pääsisi lopullisesti eroon (elämää kuitenkin jatkamalla)? On varsin lannistavaa päätyä alituiseen takaisin lääkkeiden pariin, kun elämä muuten käy pelkäksi itkuksi. Ensimmäisen masennusdiagnoosin sain yliopistossa opiskellessani eli itsenäistymisen alkuvaiheissa. Silloin psykoterapeutti kyllä jo osasi arvata, että tämä saattaa hyvinkin uusia ja niihän se on jonkinasteisena uusinut aina suuren muutoksen/stressin edessä. Nyt alkaa lapsentekoikäkin kohta mennä, mutta lääkityksen alaisena perhettä ei oikein voine perustaa....

        Apu 1/4 osalla? Ja Taas: Ei niinkään liity aiheeseen mutta ihmettelin kun kirjoitit lapsentekoiän menevän kohta ohi muttei lääkityksen alaisena voine perhettä perustaa? Millä perustein?? Tietysti jos olet nainen niin raskausaikana ei suositella lääkityksiä... Ottamasi annostus on vaan niin minimaalinen että pisti silmään, itse olen raskaana ja lääkitykseni on oxamin 1-3x15mg. Sama annostus oli esikoisenkin odotusaikana ja kaikki eteni/etenee ongelmitta. Eli jos lapsista haaveilet niin älä ihmeessä anna oxaminin olla esteenä..


      • ripi

        Kuten saimme lukea että pienellä oxamin annoksella voi saada elämisen tuntumaan "siedettävältä",
        itse olen metadon hoidossa ja viime vuonna olin4 kertaa katkolla sen takia koska minulla meni 5-10mg medipamia.
        Omasta mielestäni erittäin vähäinen annos mutta silti oheiskäytin päihteitä ja metadoni nostettiin 2 kertaa ylöspäin???
        ei se metkukaan mitään luonnonlääkettä ole joten miksi en siis saa hoitaa itseäni parhaaksi katsomalla tavalla 15mgx2vrk oxaminia ja ...mg metadonia,
        mutta ei nyt minulle on taas varattu katkaisuhoito ongelmani takia,
        metadon korjaa kehoni oxamiinìt taas pääni.
        Jos joudun juomaan sitä "myrkkyä" pystyäkseni toimimaan edes osittain yhteiskunnan normien mukaan se on kuten onkin tietoinen valinta ottaa ahdistukseen/paniikkihäiriöön lääke,
        tämä alkaa tuntua TODELLA naurettavalta kitistä katkolta toiselle ja polilta toiselle ja piipittää että yrittäkää ymmärtää että meinaan saada krampin saapuessani aamusta klinikalle.
        Vastaus siihen on että olenkohan sittenkään korvaushoidon ns,arvoinen asiakas jos en ilman lääkettä pääse kupille niin on tämä vaan huutava vääryys.
        Moni tuttuni on lopettanut hoidon koska pelkkä korv,hoito lääke ei pidä demoneita aisoissa.
        Toi on erittäin raadollinen maailma mistä meikäläiset tulevat siitä on glamouri kaukana...


    • jajja

      30mg oksatsepamia ei paljon auta, mutta munkin pitäis saada lääkäri uskomaan että nirri lähtee jos ei ahdistus katoa kohta.

    • Luovuttaja

      6x15mg. Ei tunnu missään. Mikään aine ei tunnu vievän pahaa oloa pois. Voiko masennuksesta ees parantua? Yhä useemmin mietin, että oikee ratkasu ois hävitä maapallolta. Eipä sit enää rasittais yhteiskuntaakaan. Ja elämää jäljellä vielä sellaset 60 vuotta. Jos jatkuu tällasena, ei kai jaksa.

    • Kylmät kädet

      Sarjassamme another itsemurhaa suunnitteleva 170-senttinen luuserimies?

      • Luovuttaja

        Jos muhun viittaat, niin meni vähän pieleen, mut ei paljoa.
        Itsemurhaa suunnitteleva 170-senttinen luuserinainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe