Osastosihteeri

Kiinnostunut

Tietäisikö joku voisiko sairaaloihin/terveyskeskuksiin päästä muutamaksi
päiväksi tutustumaan osastosihteerin työpäivään?
Olisi mielenkiintoista tietää sopisiko kyseinen
ammatti minulle. Kiistos vastauksista ja hyvää
kesää kaikille!

11

7684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Os.siht.

      Hei.
      Nimike on osastonsihteeri. Sillä on hienoinen ero usein korkeakoulututkinnon vaativiin julkishallinnon tehtäviin.
      Kannattaa ottaa yhteyttä ylihoitajaan jos haluaa hoitaa asian virallista tietä.
      Osastonsihteerin tehtäviä ovat todella erivivahteisia riippuen onko poliklinikka, pitkäaikaisosasto, erikoisosaamisyksikkö tms. työpaikkana.
      Jos sinulla on kaupallinen tai hoitoalan koulutus pohjalla, niin sillä voisit päästä työhönkin.
      Hyvää kesää!

      • Kiinnostunut

        Heippa ja kiitoksia neuvosta! Vieläpä rasitan
        yhdellä kysymyksellä: Entäs osastonavustaja onko
        se koulutukseltaan helpompi ja onko paljonkin
        eroja? Hauskaa kesää myös sinulle ja kiitti
        etukäteen vastauksesta!


      • Os.siht.
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Heippa ja kiitoksia neuvosta! Vieläpä rasitan
        yhdellä kysymyksellä: Entäs osastonavustaja onko
        se koulutukseltaan helpompi ja onko paljonkin
        eroja? Hauskaa kesää myös sinulle ja kiitti
        etukäteen vastauksesta!

        Osastoavustaja on vanha osastonsihteerin nimike.
        Nimike muuttui viitisen vuotta sitten, mutta sitä
        saatetaan jossain vielä käyttääkkin.


      • Osastonsihteeri
        Os.siht. kirjoitti:

        Osastoavustaja on vanha osastonsihteerin nimike.
        Nimike muuttui viitisen vuotta sitten, mutta sitä
        saatetaan jossain vielä käyttääkkin.

        nimike meidän sairaalassa muuttui jo 12 vuotta sitten!


      • sitä se on
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Heippa ja kiitoksia neuvosta! Vieläpä rasitan
        yhdellä kysymyksellä: Entäs osastonavustaja onko
        se koulutukseltaan helpompi ja onko paljonkin
        eroja? Hauskaa kesää myös sinulle ja kiitti
        etukäteen vastauksesta!

        Osastonsihteeriksi ainakin vakivirkaan on vaikea päästä ja siihen koulutukseen on kova pääsyvaatimus aivan kuin "lentäjäkouluun". Monet henkilöt haastattelee kouluun päästessä ja valokuvataan. Hyvin harva enää pääsee keskikoululla ainakin jokin muu koulu on siinä vielä rinnalla suuntaa antavana. Koulussa luetaan englanti ja "lääkärien latina" ja niistä on kokeet samoin opetellaan istrumentit kokeineen. Monet vuodet saat olla lomittajana ja mielinkielin työyhteissä, että antavat suositukset vikraahakeissa. Voi sitä mielistelyä, minkä olen saanut nähdä ja sitten, kun saat virana sitä kateutta vielä lisäksi. Sitä se on, kun on siistityö ja viikonloput on vapaana. Hoitoalan muut suorastaan kävelee päälle. Lääkärit on kiitollisia ja heiltä tulee aito kiitos.


    • niihin hommiin

      Itse tein Hesassa lukio pohjaisena ko töitä ja virkaakin tarjottiin,mutta olin juuri hoito-alaa päässyt opiskelemaan siinä toivossa,että sitten palaisin noihin töihin.No,siinä sitten hankin perushoitajan ammatin,mutta eipäs enää huolita jos on hoito-alan koulutus kun tarvii olla merkantti tai mielellään kaupallinen korkeampi koulutus.Että jos meinaat niin älä ainakaan hoito-puolelle opiskele et saa töitä osastonsihteerinä.

      • Janos

        ...omistaa sekä merkantin että lähihoitajan paperit? Multa löytyy kummatkin, pitäisköhän laittaa paperit vetämään kun näemmä mol.fi:ssa noita paikkoja on jonkin verran avoimena.


      • edellinen
        Janos kirjoitti:

        ...omistaa sekä merkantin että lähihoitajan paperit? Multa löytyy kummatkin, pitäisköhän laittaa paperit vetämään kun näemmä mol.fi:ssa noita paikkoja on jonkin verran avoimena.

        Voithan kokeilla!Luulisin,että on ihan hyvät mahikset (ainakin jos vielä työkokemusta hoito-puolelta).Lisäksi on vastaanotto-avustajan/osastonsihteerin koulutusta (ainakin Super-lehti ilmottaa niistä joskus) lisäkoulutuksena ja niihin mun mielestä ainakin käy lh-koulutus.Onnea yritykseen ja kerro kuin kävi!


      • Janos
        edellinen kirjoitti:

        Voithan kokeilla!Luulisin,että on ihan hyvät mahikset (ainakin jos vielä työkokemusta hoito-puolelta).Lisäksi on vastaanotto-avustajan/osastonsihteerin koulutusta (ainakin Super-lehti ilmottaa niistä joskus) lisäkoulutuksena ja niihin mun mielestä ainakin käy lh-koulutus.Onnea yritykseen ja kerro kuin kävi!

        Löytyy työkokemusta hoitopuolelta (: Olisin luultavasti jonkin sortin uranuurtaja, miehiä osastosihteerin hommissa ei ole ainakaan omalle kohdalle vielä osunut... jonkunhan sitä latua on kuitenkin avattava. Kattellaan miten äijän käy!


      • Helena
        Janos kirjoitti:

        Löytyy työkokemusta hoitopuolelta (: Olisin luultavasti jonkin sortin uranuurtaja, miehiä osastosihteerin hommissa ei ole ainakaan omalle kohdalle vielä osunut... jonkunhan sitä latua on kuitenkin avattava. Kattellaan miten äijän käy!

        sairaalassa on yksi mies osastonsihteerinä.
        Ja tuosta koulutuksesta: nykyään vaaditaan merkonomin tai tradenomin tutkinto. Merkantin papereilla ei ole enää mitään merkitystä. Näin ainakin täällä päin.


    • Anonyymi

      Lukio Hgin sairhoito-opisto yo-pohjainen linja valm 1982 vastaanottohoitaja/vastaanottoavustaja. Sama sisältö ja aika opinnoissa harjoitteluineen kuin apuhoitajilla (nyk. perushoitaja).
      Ura yksityissektorilla eri erikoisaloilla 25 v , myös 15 v HUS-kuntasektorilla.
      Jäin eläkkeelle vuosi sitten.

      Älä mene kunnalliselle sektorille, palkka huono ja työkuva , sisältö suppeampi.
      Yksityissektorilla tienaat, opit, sut palkitaan palkassa ja arvostuksessa.
      Lääkärit arvostavat ko. ammattikuntaa !
      Varsinainen hoitsupuoli ei välttämättä aina, mutta useimmiten.
      Jos olet hyvä, olet korvaamaton - tätä saat kuulla ja se on palkitsevaa.

      Erikoinen työ, erityinen asema työyhteisössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe