Olen pistänyt merkille, että viime päivinä useat Steinerin rotuoppia käsittelevät kommentit ovat poistuneet palstalta. Huomioitavaa on, että teksteissä ei ole missään määrin ihailtu rasismia tai kehotettu siihen. Pikemminkin teksteissä on tahdottu varoittaa Steinerin opettaneen rotuoppia.
Jos minä perustaisin Josif Stalin koulun, niin kuinkahan moni uskoisi, että kyseisessä koulussa ei opeteta isä aurinkoisen ajatuksia? Kuitenkin osa kirjoittajista tuntuu väittävän, että Rudolf Steinerkoulu ei perustu mitenkään ko. henkilön oppeihin eli antroposofiaan. Kuitenkin esim Antroposofisen liiton sivuilla Steinerkoulu mainitaan eräänä antroposofian sovelluksena. Lukekaa hyvät ihmiset edes perusteet siitä, mitä Steiner opetti, ennen kuin laitatte lapsenne ko. kouluun. http://fi.wikipedia.org/wiki/Antroposofia#Steinerin_ajattelusta
Valitettavasti juurirotuoppi on osa Steinerin opetuksia, vaikka sitä ei nykyaikana korostetakaan. Steinerin kirjoituksista nuo lukemattomat rotuopilliset sivut eivät poistu, vaikka kuinka sanomaa sensuroitaisiin Suomi24:n keskustelupalstalta. Sananvapauden nimessä mielestäni Steinerkoulua harkitsevilla vanhemmilla tulee olla oikeus saada tietää mitä kaikkea Rudolf Steiner opetti.
Tätä viestiä kirjoittaessani olen lukenut Suomi 24:n säännöt, eikä tämä vieti riko niitä.
Keskustelun vapaus
Ex-Steiner
0
382
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel405470Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1602783Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1062272Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.801834Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen261807Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from101794Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276411787- 971692
Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma671515- 751509