Sonera kaapelinetti ei pelitä

meli-

Onko vika koneessa vai operaattorissa?
Minulla on Soneran kaapelinetti, joka pätkii päivittäin ja usein ei pääse nettiin ollenkaan. Modeemi on Motorolan langallinen.. alle vuoden vanha. Asiakastukeen on soiteetu ja sieltä todettu että heidänkin päässään näkyy ettei yhteys toimi, lupasivat huoltomihen lähettää paikan päälle katsomaan, mutta eipä ole kuulunut. En tajua miksi netti välillä toimii ja välillä ei, kun en siinä välillä ole kuitenkaan sorkkinut asetuksia tai piuhoja.

Ainoa mikä auttaa, on ollut modeemin piuhojen vetäminen seinästä hetkeksi, mutta sekin vain joskus. Onko vika sitten modeemissa?

Vianmääritys herjaa jotain verkkosovittimesta. Modeemissa palaa kaikki valot, että pitäisi ainakin sen puolesta pelittää.. Niin ja käytössä on windows xp.. Osaako joku auttaa, missä vika?

18

2086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoisin

      ei olisi ensimmäinen kerta, kun verkkokortti menee rikki. Emolevylle integroitu verkkokortti(-sovitin) alkoi koneessani pätkimään yhteyttä jatkuvasti ja ostinpa uuden pci-väyläisen tilalle. Pätkiminen loppui.

      • toimii ei toimi

        voiko verkkokortti olla silti rikki vaikka laitehallinassa lukeekin että laite toimii oikein? pätkii päivittäin.


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        voiko verkkokortti olla silti rikki vaikka laitehallinassa lukeekin että laite toimii oikein? pätkii päivittäin.

        hei.

        jos omistat windows vistan niin laitehallinnan lukemiset eivät ole ajantasalla. siellä lukee "laite toimii oikein" aina vaikkei se toimisikaan oikein.

        jos omistat windows XP:n niin silloin kehoitukset pitäävät paikkaansa.

        viallinen verkkokortti aiheuttaa netin pätkintää.

        alku oireet: netin lyhyt alasajo, eli modeemi käy nollilla ja palautuu useimmiten itse takaisin toimivaan tilaan, kesto noin 30s-1 min netti alhaalla.

        pahemmat oireet: verkko putoaa alas niin että modeemi hukkaa palvelimen ja tietokoneelta hukkuu IP-osoite. tähän auttaa yleensä modeemin ns.resetointi eli modeemin takana olevaan reikään tungetaan vaikka neula.


        jos operaattorin asentaja on mitannut ja tutkinut omat linjansa ja niissä ei ole vikaa niin verkkokortti on mahdollinen pätkimisen aiheuttaja. jos vain omistat toisen verkkokortin niin kannattaa vaihtaa se.

        jos et halua itse avata tietokonetta niin voit toki tuoda sen meille

        http://www.ahl.fi/


      • toimii ei toimi
        ATK asentaja rämö kirjoitti:

        hei.

        jos omistat windows vistan niin laitehallinnan lukemiset eivät ole ajantasalla. siellä lukee "laite toimii oikein" aina vaikkei se toimisikaan oikein.

        jos omistat windows XP:n niin silloin kehoitukset pitäävät paikkaansa.

        viallinen verkkokortti aiheuttaa netin pätkintää.

        alku oireet: netin lyhyt alasajo, eli modeemi käy nollilla ja palautuu useimmiten itse takaisin toimivaan tilaan, kesto noin 30s-1 min netti alhaalla.

        pahemmat oireet: verkko putoaa alas niin että modeemi hukkaa palvelimen ja tietokoneelta hukkuu IP-osoite. tähän auttaa yleensä modeemin ns.resetointi eli modeemin takana olevaan reikään tungetaan vaikka neula.


        jos operaattorin asentaja on mitannut ja tutkinut omat linjansa ja niissä ei ole vikaa niin verkkokortti on mahdollinen pätkimisen aiheuttaja. jos vain omistat toisen verkkokortin niin kannattaa vaihtaa se.

        jos et halua itse avata tietokonetta niin voit toki tuoda sen meille

        http://www.ahl.fi/

        kyllä, omistan vistan valitettavasti. alku oireet sekä myöskin ne pahemmat oireet ovat meillä ilmenneet monta kertaa päivässä.
        minulla on toinenkin verkkokortti ja taidanpa vaihtaa sen itse, ennen kuin kiikutan koneen täältä turusta sinne ouluun. kiitos vinkistä.


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        kyllä, omistan vistan valitettavasti. alku oireet sekä myöskin ne pahemmat oireet ovat meillä ilmenneet monta kertaa päivässä.
        minulla on toinenkin verkkokortti ja taidanpa vaihtaa sen itse, ennen kuin kiikutan koneen täältä turusta sinne ouluun. kiitos vinkistä.

        kuten sanoin verkkokortti voi olla syypää pätkimiseen. vaihdappa se katso että pätkiikö vielä.

        jos pätkiminen loppui niin hyvä, mutta jos se jatkuu yhä niin kirjoitteleppa tänne niin tutkitaan asiaa enemmän.

        terv: rämö


      • toimii ei toimi
        ATK asentaja rämö kirjoitti:

        kuten sanoin verkkokortti voi olla syypää pätkimiseen. vaihdappa se katso että pätkiikö vielä.

        jos pätkiminen loppui niin hyvä, mutta jos se jatkuu yhä niin kirjoitteleppa tänne niin tutkitaan asiaa enemmän.

        terv: rämö

        vaihdoin verkkokortin ja 15 min, niin johan taas katkesi yhteys. eli ei siis vikaa siinäkään


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        vaihdoin verkkokortin ja 15 min, niin johan taas katkesi yhteys. eli ei siis vikaa siinäkään

        verkkokortti on siis syytön.

        seuraava testi jos vain mahdollista:

        jos sinulla on kaksi tietokonetta LAN ja WLAN niin liitäppä molemmat koneet LANNINA ja unohda hetkeksi WLAN yhteys.

        katsotaan sitten taas eteenpäin

        terv: rämö


      • toimii ei toimi
        ATK asentaja rämö kirjoitti:

        verkkokortti on siis syytön.

        seuraava testi jos vain mahdollista:

        jos sinulla on kaksi tietokonetta LAN ja WLAN niin liitäppä molemmat koneet LANNINA ja unohda hetkeksi WLAN yhteys.

        katsotaan sitten taas eteenpäin

        terv: rämö

        on kyllä kaksi konetta LAN ja WLAN. mutta modemissa on vain yksi portti. elikä?


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        on kyllä kaksi konetta LAN ja WLAN. mutta modemissa on vain yksi portti. elikä?

        USB ja keskitin (hubi). jotta saat USB:n kautta yhteyden tarvitsee modeemissa olla USB väylä ja tietokoneessa USB verkkokortti.

        keskitin eli HUBI on helpompi keino. kytkimen saa yleensä lisävarustuksena kannettavan tietokoneen mukana.

        hubi voi olla iso tai pieni laite, (pieni yleensä musta) ja (iso valkoinen)

        http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2003/12/lahjavinkit/usbkeskitin.jpg

        tässä USB keskitin. jos sinulla kerran on kannettava niin uskoisin sinulla myös olevan pienen (mustan) hubin. kokeile sitä.

        terv: rämö


      • luigi
        toimii ei toimi kirjoitti:

        on kyllä kaksi konetta LAN ja WLAN. mutta modemissa on vain yksi portti. elikä?

        hubin käyttäminen vaatii hieman järkeilyä, ei se ole niin helppoa mitä ajattelee, kaapeleiden kanssa tulee varmasti ongelmia että minkä kytket mihin.

        yritä nyt kuitenkin itse selvittää tämä asia.

        tässä hieman apua oikein kuvien kanssa.

        http://www.joutsi.com/laitteistot4/laitteistot4.html


      • luigi
        toimii ei toimi kirjoitti:

        on kyllä kaksi konetta LAN ja WLAN. mutta modemissa on vain yksi portti. elikä?

        vihjeenä voin sanoa sanan "nuoli hubi" päätteleppä siitä jotakin.


      • toimii ei toimi
        luigi kirjoitti:

        vihjeenä voin sanoa sanan "nuoli hubi" päätteleppä siitä jotakin.

        no nyt sain hubin kautta toimimaan kannettavan. nytkö sit vaan odotetaan että vieläkö pätkii? mitä tämä testi nyt sulkee pois?


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        no nyt sain hubin kautta toimimaan kannettavan. nytkö sit vaan odotetaan että vieläkö pätkii? mitä tämä testi nyt sulkee pois?

        nyt kannattaa testata sitä hubin kautta (lannina) ja katsoa pätkiikö.

        tämä testi sulkee pois WLAN häiriöt eli jos joku muu langaton verkko häiritsee sinun omaa WLANNIA ja pätkii sitä. tai jos jollain muulla on sama kanava WLAN modeemissa.

        terv: rämö


      • toimii ei toimi
        ATK asentaja rämö kirjoitti:

        nyt kannattaa testata sitä hubin kautta (lannina) ja katsoa pätkiikö.

        tämä testi sulkee pois WLAN häiriöt eli jos joku muu langaton verkko häiritsee sinun omaa WLANNIA ja pätkii sitä. tai jos jollain muulla on sama kanava WLAN modeemissa.

        terv: rämö

        saan uuden modeemin nyt testattavaksi. jos pätkiminen jatkuu silti niin sitten koitan sitä hubi hommaa seuraavaksi. kun avasin kaapelikaistan, niin liikkeessä laitettiin valmiiksi kanava modeemiin, mutta nyt se on vaihdettu toiseen kanavaan asentajan toimesta, juuri siksi että jos joku muu häiritsee wlannia.


      • ATK asentaja rämö
        toimii ei toimi kirjoitti:

        saan uuden modeemin nyt testattavaksi. jos pätkiminen jatkuu silti niin sitten koitan sitä hubi hommaa seuraavaksi. kun avasin kaapelikaistan, niin liikkeessä laitettiin valmiiksi kanava modeemiin, mutta nyt se on vaihdettu toiseen kanavaan asentajan toimesta, juuri siksi että jos joku muu häiritsee wlannia.

        kannattaa tosiaankin testata sitä uutta modeemia ja katsoa pätkiikö, jos pätkii niin sitten koittaa hubilla.

        olisi varmasti helpompaa ja yksityisempää jos voitaisiin kirjoitella vain me tyyliin ettei näitä "luigeja" tule väliin

        liikkeemme kotisivu muuttuu, muutamme palvelimia sekä toimi tilojamme. netti sivu ei päivity eikä fax, ja e-mail osoite ole käytössä ennen kuin sivumme on huollettu ja liikkeemme on avautunut uudessa toimi tilassa.

        jos pätkiminen jatkuu niin yritän muutto hommien yhteydessä keretä ratkaisemaan ongelmaa.

        voit lähettää minulle faxia tai yksityiseen (ei työ) sähköpostia osoitteeseen [email protected]

        terv: rämö


      • luigi
        ATK asentaja rämö kirjoitti:

        kannattaa tosiaankin testata sitä uutta modeemia ja katsoa pätkiikö, jos pätkii niin sitten koittaa hubilla.

        olisi varmasti helpompaa ja yksityisempää jos voitaisiin kirjoitella vain me tyyliin ettei näitä "luigeja" tule väliin

        liikkeemme kotisivu muuttuu, muutamme palvelimia sekä toimi tilojamme. netti sivu ei päivity eikä fax, ja e-mail osoite ole käytössä ennen kuin sivumme on huollettu ja liikkeemme on avautunut uudessa toimi tilassa.

        jos pätkiminen jatkuu niin yritän muutto hommien yhteydessä keretä ratkaisemaan ongelmaa.

        voit lähettää minulle faxia tai yksityiseen (ei työ) sähköpostia osoitteeseen [email protected]

        terv: rämö

        ookkona rämö oulust. pelkäätkönnä pollisii.???

        no pelkäät tai et niin minusta on kyllä ärsyttävää kun ihmiset jakelee täällä neuvoja liian helposti eikä anneta kysyjän yhtään itse pohtia mikä voi olla vikana.

        ymmärrän kyllä että halu auttaa on kova, sallin sen että autat, mutta yritä nyt edes vähän rajoittaa ja antaa kysyjän itse pohtia ongelmaansa.


      • toimii ei toimi
        luigi kirjoitti:

        ookkona rämö oulust. pelkäätkönnä pollisii.???

        no pelkäät tai et niin minusta on kyllä ärsyttävää kun ihmiset jakelee täällä neuvoja liian helposti eikä anneta kysyjän yhtään itse pohtia mikä voi olla vikana.

        ymmärrän kyllä että halu auttaa on kova, sallin sen että autat, mutta yritä nyt edes vähän rajoittaa ja antaa kysyjän itse pohtia ongelmaansa.

        kuules nyt luigi, luuletko että me ei todellakaan olla yritetty ratkaista ongelmaa? kohta jo kolme vuotta tapeltu tän asian kanssa


      • Turboz
        toimii ei toimi kirjoitti:

        kuules nyt luigi, luuletko että me ei todellakaan olla yritetty ratkaista ongelmaa? kohta jo kolme vuotta tapeltu tän asian kanssa

        Pyytäkää nyt ihmeessä Pakettidata analyysi soneralta. Netti pätkii jos paketteja häviää matkalla, se on yleisin vika kaapeliverkoissa. Pahimmillaan voi hävitä 20-30% datasta jolloin netti katkeaa/pätkii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe