hei! Minua vaivaa se että olen saanut kondylooma tartunnan noin viisi vuotta sitten. Syylät hoidettiin penslaamalla. Nyt olen jo yli puolen välin raskaana ja huomasin tänään että on tullut taas samannäköisiä näppyjä kuin viisi vuotta sitten. Onko muilla kokemuksia raskauden aikaisesta kondyloomasta? Pitääkö varata aika omalle lääkärille vai minne? Neuvolasta ei oikein osattu kertoa mitään sillä asia tuntui olevan täysin vieras neuvolatädille. Ahdistaa kovasti. Olisin kiitollinen muiden kokemuksista!
kondylooma!!!!
17
12931
Vastaukset
- netistä
ei tosiaan kokemusta oo, mutta tutkin netistä asiaa, kun epäilyttää kanssa, niin siellä sanottiin että ei ole haittaa sikiölle(ainut että voi tarttua synnytyksessä) ,eikä hoideta raskauden aikana.
mutta kannattaa toki varmistaa omalta lääkäriltä, varsinkin jos vaivaa kovastikin.- on että ei
hoideta raskauden aikana.mulla sama vaiva uusiutunut nyt raskauden aikana.on yleistä että juuri raskauden aikana uusiutuu ja siksi ei hoideta kun todennäköisesti uusiutuu sittenkin.jos menee pahaksi niin niitä syyliä voidaan kai poistaa enne synnytystä tai sit että ei saa synnyttää alateitse.jos siis tosi paha.mut ne arvioi sen sitten lähempänä laskettua aikaa..paskamainen vaiva kyllä..mulla uusi heti alussa,enne 12 viikkoo ja nyt viikolla 24 on pysynyt kurissa kun ei mulle tullut kun ihan pari pientä näppyä.lähinnä psyykkinen vaiva mulla ainakin,kun itteetä häirittee.
- HEPULImamma
on että ei kirjoitti:
hoideta raskauden aikana.mulla sama vaiva uusiutunut nyt raskauden aikana.on yleistä että juuri raskauden aikana uusiutuu ja siksi ei hoideta kun todennäköisesti uusiutuu sittenkin.jos menee pahaksi niin niitä syyliä voidaan kai poistaa enne synnytystä tai sit että ei saa synnyttää alateitse.jos siis tosi paha.mut ne arvioi sen sitten lähempänä laskettua aikaa..paskamainen vaiva kyllä..mulla uusi heti alussa,enne 12 viikkoo ja nyt viikolla 24 on pysynyt kurissa kun ei mulle tullut kun ihan pari pientä näppyä.lähinnä psyykkinen vaiva mulla ainakin,kun itteetä häirittee.
Olipas pelottavaa luettavaa!! Mulla ollu kans joskus 2003 kondylooma syyliä ja penslattu pois.. Ja ny raskaana vk 20
TOIVOTTAVASTI EI UUSIUDU!!! - vain että
on että ei kirjoitti:
Kun miehellä ei sitä ole niin pitääkö nyt sitten pitäytyä yhdynnästä siihen asti kunnes syntyy?
- Ö**Ö
vain että kirjoitti:
Kun miehellä ei sitä ole niin pitääkö nyt sitten pitäytyä yhdynnästä siihen asti kunnes syntyy?
kondomi?!!!!!
- näin ettäettä
Ö**Ö kirjoitti:
kondomi?!!!!!
mun mies on suhtautunut asiaan alusta asti todella hyvin ja tietää et on riski saada tartunta vaikkei kyseinen tauti olis edes oireellisena.ja ollaan oltu aina ihan ilman mitää kortsuja. ei se tosiaan välttämättä tartu mut kuitenkin voi tarttua! mua lähinnä pelottaa et jos tää menee pahemmaks et en sais synnyttää normaalisti..ainakin nyt näyttää ihan hyvältä et ei ole kun ne muutama pientä näppyä!kukaan lääkärikään ei ole tainnut sitä huomata kun ne on tosi pieniä.meinaan kun on sisätutkimuksia tehty jos jonkun verran erinäisten syiden takia niin eipä ole tullut kommanttia.mut niin kun sanoin niin mulla tää on enemmän psyykkinen vaiva.
- Anteeksi tyhmyys...
Eipä pitäisi tosta vaan uusia ilman uutta kantaa...
Mistähän se uusi kanta olisi mahdollisesti tullut?- uusia ihan
milloin vain. ei tosiaan tarvii uutta kantaa. näin ainakin mulle on lääkäri sanonu!
- Toista odotteleva
uusia ihan kirjoitti:
milloin vain. ei tosiaan tarvii uutta kantaa. näin ainakin mulle on lääkäri sanonu!
Että ei uusi ilman uutta kantaa. Ja näin on sanonut naistentautien poliklinikan lääkäri ja vastavalmistunut joku johtava lääkäri =) (en tiedä titteliä sen paremmin). On kuulemma vanhentunutta tietoa, että itsestään voisi uusia monen vuoden päästä.
- ..............................
Toista odotteleva kirjoitti:
Että ei uusi ilman uutta kantaa. Ja näin on sanonut naistentautien poliklinikan lääkäri ja vastavalmistunut joku johtava lääkäri =) (en tiedä titteliä sen paremmin). On kuulemma vanhentunutta tietoa, että itsestään voisi uusia monen vuoden päästä.
Kondylooma voi aktivoitua uudelleen 1,5 vuodenkin kuluttua ,mutta usein käy niin ,että oma immuniteetti hoitaa asian niin ,että noin 2 vuodessa ainakin näkyvät syläät häviätvät ,mutta ilmeisesti virus jää piileväksi ainakin joillakin ja syyliä voi taas ilmaantua myöhemmin.
Osalla taas saattaa käydä mahdollisesti niinkin ,että
immuniteetti hoitaa viruksen kokonaan pois ,mutta elämänmittaisesta immuniteetistä ei ole tietoa ,muutakun jos on ottanut rokotteen.
Eli todennäköiksyyksiä onko saanut tartunnan ja tuleeko uusia syyliä ei voi sanoa. - hhhhhhhhhhhfffffffhh
.............................. kirjoitti:
Kondylooma voi aktivoitua uudelleen 1,5 vuodenkin kuluttua ,mutta usein käy niin ,että oma immuniteetti hoitaa asian niin ,että noin 2 vuodessa ainakin näkyvät syläät häviätvät ,mutta ilmeisesti virus jää piileväksi ainakin joillakin ja syyliä voi taas ilmaantua myöhemmin.
Osalla taas saattaa käydä mahdollisesti niinkin ,että
immuniteetti hoitaa viruksen kokonaan pois ,mutta elämänmittaisesta immuniteetistä ei ole tietoa ,muutakun jos on ottanut rokotteen.
Eli todennäköiksyyksiä onko saanut tartunnan ja tuleeko uusia syyliä ei voi sanoa.Mulle on annettu sellasta tietoa että voi uusia, mutta jos puoleentoista vuoteen ei uusi niin sitten se ei enää tule itestään takas. Mulla oli 2002 kondylooma, hoidettiin voiteella, ei oo uusinu kertaakaan, ei raskauden aikana eikä sen jälkeen.
- Kyselee tyhmiä
on aiheuttanut ja miten sen saa selville onko saanut kyseisen tartunnan?
Eikö se jonkun verran aiheuta samankaltaisia oireita ku hiiva,..siis kutinaa ja näin?
haen sitä takaa, että jos ei vaikka mitään näppylöitä olisikaan havaittavissa (tai että ovatkin vähän syvemmällä emättimessä,jota et itse "tunne"),niin miten voi ikinä varmistua kumpi on kyseessä :O (jos ei hiiva viljelyä käy tekemässä,mutta hoitaa sen gynodaktariinilla jne? ) vai helpottaako olo tällä lääkkeellä,mutta kun se ei ns.auta kondyloomaan,niin kohta taas kutisee?
Papasta tietty jotain selviää,mutta..selviääkö aina ?
-minullako? - Paniikki!
Mulla kondylooma puhkes ekaa kertaa samoihin aikoihin kun tulin raskaaksi. Lääkärit ei selvistä näppylöistä huolimatta kondyloomasta puhuneet sanaakaan ennen kun ite uskalsin avata suuni ja kysyä et mitä tehään. Kävin monta kertaa eri lääkäreillä tutkituttamassa asiaa kun halusin saada selvyyden et mitä vaikutuksia raskauteen. Alakautta nyt ollaan joka tapauksessa synnyttämässä kuulemma, vaikka ite epäilinkin et tekisivät sektion noiden näppyjen takia, mut ei niistä kuulemma ainakaan haittaa mun tapauksessa ole vaikka itte sitä mieltä oonkin et tartunta on aika paha. Minkäänlaista hoitoa ei myöskään raskauden aikana anneta. Nyt jännittää tuleva synnytys älyttömästi kun hävettää toi alakerran tilanne TODELLA paljon.
- Epä Tieto
Minkälaisia nuo syylät nyt oikeastaan ovat?
Itselle ilmestynyt nyt raskauden aikana "rapeita" kivuttomia röpäliäisiä kohoumia emättimeen. Lähtevät kynnellä rapsuttamalla pois, eivätkä kasva takaisin, vuotavat verta hieman, mutta limakalvon pinta ei kyllä arista raaputuksen jälkeenkään. Mitään kipuja, kirvelyä tai valkovuotoja ei ole ollut. Kumppaneita yhteensä yksi, oma aviomies. Seksiä ei oikeastaan raskausaikana ole ollut ollenkaan vaikean raskauden vuoksi, joten tuoreesta infektiostakaan ei voi olla kyse... olen ymmälläni. - kondyloomaa
Epä Tieto kirjoitti:
Minkälaisia nuo syylät nyt oikeastaan ovat?
Itselle ilmestynyt nyt raskauden aikana "rapeita" kivuttomia röpäliäisiä kohoumia emättimeen. Lähtevät kynnellä rapsuttamalla pois, eivätkä kasva takaisin, vuotavat verta hieman, mutta limakalvon pinta ei kyllä arista raaputuksen jälkeenkään. Mitään kipuja, kirvelyä tai valkovuotoja ei ole ollut. Kumppaneita yhteensä yksi, oma aviomies. Seksiä ei oikeastaan raskausaikana ole ollut ollenkaan vaikean raskauden vuoksi, joten tuoreesta infektiostakaan ei voi olla kyse... olen ymmälläni.Hakeudu heti lääkäriin, hoidot on kivuliaita, eikä mitenkään yksinkertaisia. Ei välttämättä lähde ihan noin vain. Mulla hoidot kesti puolisen vuotta, ennen kuin lähti. Mulla oli vähän pitkulaisia röpelöisiä syyliä, jotka alkoivat emättimen/ välilihan tuntumasta pienen pienillä haavaumilla. Iho tuntui hieman kireältä ja kipeältä silloin. Syylät saattoivat olla vaaleampia kuin iho, jos oikein muistan. Tästä aikaa neljä vuotta ja nyt raskaana 7 6 ja ilmeisesti uusiutunut, koska alapäässä pienen pieniä haavaumia....
Eikö ihan oikeasti niitä hoideta raskauden aikana? - kondylooma
kondyloomaa kirjoitti:
Hakeudu heti lääkäriin, hoidot on kivuliaita, eikä mitenkään yksinkertaisia. Ei välttämättä lähde ihan noin vain. Mulla hoidot kesti puolisen vuotta, ennen kuin lähti. Mulla oli vähän pitkulaisia röpelöisiä syyliä, jotka alkoivat emättimen/ välilihan tuntumasta pienen pienillä haavaumilla. Iho tuntui hieman kireältä ja kipeältä silloin. Syylät saattoivat olla vaaleampia kuin iho, jos oikein muistan. Tästä aikaa neljä vuotta ja nyt raskaana 7 6 ja ilmeisesti uusiutunut, koska alapäässä pienen pieniä haavaumia....
Eikö ihan oikeasti niitä hoideta raskauden aikana?Niin sä olitkin raskaana.. Eli ei vissiin sullekaan anneta hoitoja. Kondyloomia (papylloomaviruksia) on siis erilaisia ja osa on isoriskisiä kohdunkaulan syövän aiheuttajia, joten lääkäriin kannataa kuitenkin mennnä juttelemaan. Sinnepä tämäkin rouva on kohta matkalla..
Kondylooma saattaa puhjeta vuosienkin päästä tartunnasta ja hoitojen jälkeen siis uusia. - ladymarry
kondylooma kirjoitti:
Niin sä olitkin raskaana.. Eli ei vissiin sullekaan anneta hoitoja. Kondyloomia (papylloomaviruksia) on siis erilaisia ja osa on isoriskisiä kohdunkaulan syövän aiheuttajia, joten lääkäriin kannataa kuitenkin mennnä juttelemaan. Sinnepä tämäkin rouva on kohta matkalla..
Kondylooma saattaa puhjeta vuosienkin päästä tartunnasta ja hoitojen jälkeen siis uusia.Kyllä kondyloomaa hoidetaan, vaikka olisikin raskaana. Hoidoksi ei suositella rasvoja, esim. Wartec, vaan niitä poistetaan penslaamalla. Itse olen raskaana ja käynyt 1 kk välein niitä poistattamassa.
Inhottaa ajatus että mennä synnyttämään näppyläisellä alapäällä... Toivon että saadaan koko roska pois ennen sitä! Mulla on nimittäin niitä jonkin verran. Eikä oo yhtään kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887