Champix

sekapix

Päätin tässä lopetaa tupakanpolton minäkin ja sain läääriltä reseptin Champix nimiseen lääkkeeseen joka auttaa tupakoinnin lopettamiseen.Näin kävikin,tupakanhimo hävisi kokonaan.Ei tullut minkäänlaista hyvänolon tunnette polttamisen jälkeen,tupakka ei edes maistunut miltään.MUTTA ei maistu mikään muukaan,maku-ja hajuaistit hävisivät lähes täysin,lisäksi paljon muita voimakkaita haittavaikutuksia kuten ahdistus,turhautuminen,ärtyisyys ts. missään ei ole hyvä olla paitsi sohvalla tai sängyssä maatessa silmät kiinni,mikään ei kiinnosta ja niinkuin olisi pienessä paniikissa levottomana koko ajan.Lisäksi voimakasta väsymystä jatkuvasti,turvonnut olo,tukkoisuuta,heikotusta,mielialan vaihtelut aivojen käyttö tuntuu mahdottomalta,tämä kaikki jo 2x kertaa 0,5 mg annostuksella ja tästä annostusta pitäisi vielä nostaa 2x 1mg päivässä 12 viikon ajan.Onko muilla ollut samoja haittavaikutuksia tai muita kokemuksia ko.lääkkestä,ehkä pienellä annostuksella voisin jatkaa lääkkeen käyttöä muuten kyllä täysin mahdotonta pitää ottaa yhteyttä lääkäriin.

4

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      Ei tuo ahdistus ja turhautuminen välttämättä johdu Champixista. Minulla neljäs lakkoviikko menossa, ja edelleen ahdistaa. Itse halusin lopettaa ilman mitään lääkeaineita tai nikotiinikorvaushoitoa, oireista olen kertonut hieman tuolla alempana.

    • Päpe82

      Nuo oireethan voi johtua pelkästään siitä, että nikotiini on poistumassa hiljalleen elimistöstäsi. Samanlaisia oireita tod.näk. tulisi vaikka yrittäisit lopettaa ilman Champix-kuuria.
      Itse olen käyttänyt valmistetta kolmen viikon ajan ja olo on upea! Ensimmäisinä päivinä oli samanlaisia oireita kuin sinulla, mutta niistä pääsee kyllä yli!
      Olen polttanut 12v. ja yrittänyt lopettaa monta kertaa mm. nikotiinipurkan ja -laastarin avulla tuloksetta! Älä jätä Champix-kuuria kesken jos todella haluat lopettaa!

      • Päpe82

        tuosta ruokien maistamisesta vielä, että makuaisti paranee hiljalleen jos vain pystyt olemaan polttamatta.


    • anita4

      Olen käyttänyt champixia ohjeen mukaan, ja nyt olen ollut 2 vuotta polttamatta. Ei tullut mitään oireita. Jouduin kyllä aloittamaan useamman kerran käytön. Vasta neljäs kerta onnistun lopettamaan kokonaan polttamisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe