Suunnitelmissa olisi hankkia joko 400 tai 600 sarjan Rover. Kertokaas auton omistajat millainen kulkupeli tämä oikein on? Mihin näissä autoissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota hankintaa tehdessä? Käsittääkseni varaosia ei ihan joka paikasta saa, mutta onko teillä ollut tämän suhteen ongelmia?
Rover harkinnassa
5
1757
Vastaukset
- Roveristi
Itellä on tällä hetkellä Rover 420:nen, edellinen auto oli Roverin 200:nen, ja molempiin löytyi normaalit kulutusosat varaosaliikkeen hyllystä, esim. öljynsuodattimet, laturinhihnat, tulpat, ilmansuodattimet, pakoputket, jne., vain ainoana poikkeuksena polttoaineen suodatin joka piti tilata Espoosta Karaasista.
Ainakaan 400:ssa joissa on 2 litrainen bensamoottori, ei ole oikeastaan muun tarkistus kuin että huollot on tehty ajallaan. Omassani on nyt 208tkm, ja olen ostanut auton reilu kaksi vuotta sitten ja silloin siinä oli mittarissa n. 149tkm. 180tkm tienoilla piti vaihtaa pakoputki ja toinen yläpallonivel. Olikohan sitten jossain 190tkm tienoilla kun meni toinenkin yläpallonivel, ja vähän vajaa 200tkm meni kumpikin raidetangon pää vaihtoon. Osat eivät olleet hirveän kalliita, raidetangon päät maksoivat 25e kpl, ja yläpallonivelen mukana tulee koko ylätukivarsi uusi, ja ylätukivarsi maksoi 110e postikuluineen, Karaasista Espoosta ja tuli päivän varoitusajalla.
Öljyt ja öljynsuodattimen olen vaihtanut 10tkm välein, ja tuossa 198tkm tienoilla tein suuremman huollon, jossa vaihdoin öljyt, öljynsuodattimen, tulpat, ilmansuodattimen, raitisilmansuodattimen, ja osat maksoivat noin suurinpiirtein 130e.
Itse ainakin uskallan suositella tätä 400:sta 2 litraisella bensamoottorilla. Ylläpito ei ole hirveän hintaista, vähin kulutus mitä itse olen päässyt, on ollut 6.17 l/100km, vakuutukset eivät ole päätähuimaavia, ja varaosien hinta ei ole ollut järisyttävä, esim. öljynsuodatin n. 8e. - fsjslfjfslksjf
saa jonkun havittelemaan "kuolleen" merkin ostamista ?? - ei ainakaan kannata maksaa kovin montaa tonnia, ettei sitten sureta, kun jää "mustapekka" kouraan !
- noinkaan
Otapa selvää asioista niin tiedät paremmin.
- 200
Käyppä "rover ystävät" sivuilla, siellä on paljon tietoa rovereista. Hieno auto, ajo on nautinto.
- Rover
on AUTO.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409