olen kuullut että jalohortensia pitää viedä talveksi kellariin, niin milloin se pitää tehdä? onko myöhäistä kun oli yöllä jo pakkasta? voiko se olla ihan norm. ruukussa ja kuinka usein sitä kastellaan? kiitos tietäjille.
hortensia kellariin??
5
12183
Vastaukset
- tiina...
mulla on ulos istutettu tavallinen "pöytähortensia" josta on sanottu ettei se säily ulkona talven yli. joten siihen etsin tietoa. se on eri kukka kun tuo pihahortensia.
- vihriäinen
Hortensian voi talvettaa kellarissa, jossa siis on lämpötila noin 5-10 astetta tai vielä mieluummin viileässä viherhuoneessa jossa on valoa. Kasvi viedään talvetukseen kellariin kun lehdet on pudonneet tai ainakin kellastuneet. Viherhuneeseen se voidaan siirtää vihreänäkin Mikäli pakkanen on purrut niin pahasti että koko kasvi on ns. vesittynyt eli varret muuttuneet kuultaviksi ja selvästi pehmeiksi, joutuu toivosta valitettavasti luopumaan. Kastelun kanssa kannattaa olla varovainen, sillä talvetuksen aikana liika märkyys on erittäin pahaksi. Kastelun määrä riippuu lämpötilasta. Sen ollessa alle kymmenen riittänee kastelu kerran apri kuussa. Kannattaa kuitenkin seurata kasvia koska lämpötilan ohella ilmankosteus vaikuttaa kastelun tarpeeseen.
- Anonyymi
Itse vien hortensiaan kellariin kun tulee haĺlaöitä/pakkasta. Tälläi lokakuussa,sitten lehdet putoo ja käyn siivoamassa. ne kellarissa kukat jätän.jouluk.annan tipan vettä sitten helmikuussa taas.kevät aurinko paistaa kellarin ikkunasta ja alkaa tuleen kukkaan vähän elonmerkkejä.toukok.totutan kukkaa vähän ulos.multaa juurelle ja lannotevettä.tälläi olen onnistunu 4vuotta(kuivat kukat leikkaan vasta keväällä pois)
- Anonyymi
Juurakko voi olla hengissä vaikka varret paleltuisi. Itsellä parvekkeella selviää juuret hengissä ja joskus alimmat silmut, mutta kun kukkii edellisen vuoden versoilla niin on pelkkä viherkasvi. Kellarivarasto liian lämmin ja turhan painava kuljettaa monen oven taakse.
Jotkut kukkii saman vuoden versoilla, mutta mikään aikaisempi ei ole selvinnyt talvesta hengissä, lumikin suojaa paremmin kuin huovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791