Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Törkeää?

MarilynMonroe

Olin mieheni kanssa keväällä serkkuni häissä, olemme todella läheisiä. Ihmettelin koko kesän missä kiitoskortti viipyy.
Ilmeisesti eivät lähettäneet kenellekään, sillä mummot ja muutkin sukulaiset saivat kuvan vain jos itse maksoivat!
Serkkuni vaimo puhui ennen häitä moneen kertaan että kun kaikki maksaa niin paljon. Häälahjat kyllä otettiin vastaan hymyssä suin, oli häälahjalistakin.

Harmittaa vaan ja haluaisin tietää olenko ainoa vai onko tällainen kovinkin yleinen ilmiö..?

10

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä..

      Olen kuullut, että moni ei nykyään ole saanut kiitoskorttia. Mutta itse olen saanut viimeisistä kolmista häistä ainakin. Ja me lähetimme kaikille kiitoskortit. Siinä meni kyllä pari kuukautta. Kesti jonkin aikaa, että kuvat saatiin ja olimme häämatkallakin. Sitten lisäksi oli vähän saamattomuutta, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Voihan kiitoskortit tehdä vaikka itse, jos ei ole varaa valokuvaamon kortteihin. Ja kaikki ei kuitenkaan laita niitä hienoja kortteja edes esille, joten menevät vähän "hukkaan". Mutta joku kortti olisi hyvä laittaa.

      Ja ihan lähisukulaisille laitettiin lisäksi isommat kuvat. Jos halusi sitä isomman kuvan tai pari kuvaa, sai itse maksaa. Esim. vanhempani halusi kuvan joka maksoi n. 30 euroa.

    • jokuskun

      nykyään näkee jonkun verran että hääprit kiittävät vieraita lehti ilmoituksella joko kuvan kanssa tai ilman..
      Mutta kyllä mä aina olen kuvat saanu. mutta en mä tiedä hyvälä tahdolla mä ainakin häälahjan ostan - ja väliäkö tuolla kuvalla kun digikamerat on kaikilla ja kuva saattaa vaan joutua piirongin laatikkoon...

      • mielestäni

        En oo kyllä nähnyt monellakaan kiitoskortteja hyllyllä näytillä, kyllä ne tosiaan taitaa joutua sinne piirongin laatikkoon. Meillä on kyllä lähimpien ystävien/sukulaisten kuvat näytillä. Tiedä sitten, jos niitä alkaa kovin paljon tulemaan...

        Meidän kiitoskortit maksoi n. 120 euroa(hieman alle 30 kpl). Se ei ole häiden kokonaisbudjettiin verrattuna kovin iso summa. Jos haluaa säästää, niin kiitoskortin ei tarvitse olla välttämättä valokuvaamon kortti (varsinkin kun ne monella päätyy sinne piirongin laatikkoon). Ajatus on tärkein. Itse en oikeastaan kiitoskortteja kovasti odottele, mutta onhan se ihan mukava ja kohtelias ele.


    • morsian07

      oli siis häissä toissa kesänä ja kiitoskorttia ei ikinä saapunut... aiemmin sanoivat ettei ole kerenneet vielä mutta nyt jo siis puolitoista vuotta häistä joten eipä ole korttia varmaanaan tulossa! mielestäni törkeää käytöstä... jos odotetaan ihmisten saapuvan ja tuovan pelkkää rahaa tai lahjoja tai vaikkei lahjoja haluttaisiin edes niin olisi kyllä kohteliasta lähettää kiitos. On epäkunnioittavaa minusta vierasta kohtaan ettei sellaista vaivaa voi nähdä ja kun niitä saa kohtuu hinnallakin!
      itse olin tämän kesän morsian ja tottakai lähetimme jokaiselle osallistujalle kaikille kortilla tai muuten muistaneelle jotka ei paikalla olleet niin kiitos kortin.

      • minevaan

        ei olekaan se, että se häihin kutsuttu vieras laittaa kortin esille vaan se, että sillä kortilla kiitetään vierasta osallistumisesta...minulla ainakin on kaikki kiitoskortit tallessa laatikossa ja niitä on mukava katsella sillointällöin jälkeenpäin...


      • ei riitä
        minevaan kirjoitti:

        ei olekaan se, että se häihin kutsuttu vieras laittaa kortin esille vaan se, että sillä kortilla kiitetään vierasta osallistumisesta...minulla ainakin on kaikki kiitoskortit tallessa laatikossa ja niitä on mukava katsella sillointällöin jälkeenpäin...

        arvon vieraille ilmainen ruoka ja viina kiitokseksi? Hääparihan se teitä vieraita kestittää! Ettäs kehtaatte kitistä kiitoskorteista!Jos pitää ruokkia ja tanssittaa ja juottaa 200 vierasta niin onko ihme ettei sen jälkeen jaksa mitään kortteja askarrella, saati laittaa niihin enää penniäkään.


      • ylemmyys

        Eiks tunnu kivalta, että sait ympättyä samaan lauseeseen haukut toisesta morsiusparista ja kehut, kuinka te ette ole samanlaisia, TOTTAKAI.


      • homma menee seuraavasti

        Annoin englantilaiselle kaverilleni kiitoskortin ja hän oli siitä yllättynyt. Sanoi, ettei heillä ole tapana antaa kuvallisia kiitoskortteja. Jokin kiitoskirje kai lähetetään. Kuvia voi tilata hääparilta, jos itse maksaa.


    • thezinni

      Kiitoskortit kuuluvat kyllä hyvätapaisuuteen, mutta ei sitä voi sanoa törkeäksi teoksi jos ei tuore aviopari lähetä kiitoskorttia. Hommahan on jokseenkin työläs kaiken häähulinan jälkeen että sitä joko ei jaksa eikä enää ehdi arkeen palautuessa.

      Yksissä häissä olen ollut eikä kiitoskorttia tullut. En minä siitä valittamaan alkanut. On noita rahareikiä uunituoreilla aviopareilla muutenkin.

      Mutta ei käy kieltäminen etteikö kiitoskortti olisi hyvätapaisuutta.
      Toisaalta voiko tässä maailmassa enää sitä odottaakkaan kun lähes kaikki käytöstavat ovat jo unohduksissa..!

    • hmmmh...

      Ei sillä eikä millään, mutta mites, olitko syömättä ja juomatta juhlissa? Paljonko laitoit häälahjaan? Jos ajattelee näin, että yhden häävieraan kestitseminen kustantaa keskimäärin vähintään sen 30 euroa, niin ollaan aika lähellä totuutta. Mutta jos koet sinua jotenkin kaltoin kohdellun, niin kaivapa ostamasi lahjan kuitti jostain, vähennä lahjasi hinnasta tuo tarjoilun hinta ja painu morsiusparin puheille. Pamautat vaikka ykskantaan näin. "Joko kiitoskortti tänne tai loppurahat takaisin." Vai voiko olla niin, että noin ajateltuna olisit itse jotain parille velkaa???

      Voi tsiisus, kun on ongelmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe