Jo pitää olla vastenmielinen mainos vai onko se joku info, jossa Ruonansuu on pantu esittämään wanhaa, kieltään lipovaa miesparkaa, joka mukamas sitten opastaa tai mainostaa tai jotain...Alatyyliä, mautonta, tyhmää.
Ällöttävä mainos
18
1068
Vastaukset
Eräänlainen törkymainos on myös kansainvälisen silmälasiliikkeen mainos.
Sisältö suunnilleen tämä:
Nyt me tulemme Suomeen ja kaadamme kaikki optikkoliikkeet kelpaamattomina.
Älkää, suomalaiset, ostako simälaseja ennenkuin olemme rantautuneet!- vaulaliisa
"näyttelijä" usein esittää niin alatyyliä, etten jaksa katsoa, vaan käännän toiselle kanavalle, jos sen naama ilmestyy kuvaruutuun...
Työtäänhän se Ruonansuu tekee. Mutta mainokset ovat inhottavia ja älyttömiä. Samoin koko sen ohjelmat. Ei voi mitään jos joku tykkää. Minulle riittää ne ohjelman mainokset.
Oikein mietin tuleeko mieleen yhtään fiksua nykymainosta. Ei ainakaan tähän hätään.
Ennen taisi mainosihmisillä olla parempi mielikuvitus. Nyt kikkaillaan kuvilla ja tehdään käsittämättömiä kysymyksiä.- main-eko
aliarviointia on moiset.Tulee miettineeksi ,että millekköhän kohderyhmälle tuokin mainos on suunnattu?Minuun ei iske.Aikoinaan,olikohan se Soneran mainos jossa mies huuteli toiseen saareen et;" Sauna on valmis" ja kaikki muutkin sen kuuli,tietysti.Se oli minusta hauska mainos.
- jutta-juulia
main-eko kirjoitti:
aliarviointia on moiset.Tulee miettineeksi ,että millekköhän kohderyhmälle tuokin mainos on suunnattu?Minuun ei iske.Aikoinaan,olikohan se Soneran mainos jossa mies huuteli toiseen saareen et;" Sauna on valmis" ja kaikki muutkin sen kuuli,tietysti.Se oli minusta hauska mainos.
Suuri osa mainoksista on nykyään tehty jossain muualla kuin Suomessa, ääni on vain puhuttu päälle suomeksi. Kaikki on niin kansainvälistä että. Eikä me eläkeläiset kuulutakaan kohderyhmään.
Ainakin huomasin sen kun aikoinaan suostuin vastailemaan markkinointitutkimus projektiin missä tuli sähköpostikyselyjä vähän väliä. Ensimmäisenä kysyttiin ikäryhmää ja sukupuolta, eipä tarvinnut pahemmin vastailla koska yli 58-vuotias ei juuri koskaan kuulunut kohderyhmään.
Yleensä vaihdan kanavaa mainosten kohdalla tai jos katselen vaikka elokuvaa nauhalta kelaan mainosten ohi. - Yykaakoo
jutta-juulia kirjoitti:
Suuri osa mainoksista on nykyään tehty jossain muualla kuin Suomessa, ääni on vain puhuttu päälle suomeksi. Kaikki on niin kansainvälistä että. Eikä me eläkeläiset kuulutakaan kohderyhmään.
Ainakin huomasin sen kun aikoinaan suostuin vastailemaan markkinointitutkimus projektiin missä tuli sähköpostikyselyjä vähän väliä. Ensimmäisenä kysyttiin ikäryhmää ja sukupuolta, eipä tarvinnut pahemmin vastailla koska yli 58-vuotias ei juuri koskaan kuulunut kohderyhmään.
Yleensä vaihdan kanavaa mainosten kohdalla tai jos katselen vaikka elokuvaa nauhalta kelaan mainosten ohi.Mutta hei, nuo wanhusta imitoivat infot (joissa siis neuvottiin digipoksin asennusta)oli kyllä tarkoitettu meille nykytekniikan tumpeloille, vanhahkoille kuten esim. minulle, joka nyt just ja just erotan kompuutterin ja ompelukoneen toisistaan. Vaan ei siihen ois saanut tuollaista vastenmielistä karrikointia tehdä...tosi tosi tosi typerää!
Ihan kuin ois haluttu sanoa: Tämmöisiä te ootte, te wanhat - pöllösilmiä, roikkukielisiä iljetyksiä. Olisivatkohan mainosnikkarit niin fiksuja, etteivät usko eläkeläisten olevan se rikas väestöryhmä, jolla on rahaa kuin roskaa?
Vai aavistelevatko he meidän olevan sen verran järjissämme, ettemme harrasta kaiken maailman hölmöilyä muuten kuin virtuaalisesti?
Ehkä yksinkertaisin selitys on se, johon täällä jo viitattiinkin: mielikuvituksen puute ja tekninen kikkailu ja se, että heidän maailmansa on niin suppea, ettei siihen mahdu kuin nuori, kaupunkilainen ja hyvin ansaitseva väki.
Jos nämä ilmapalloautomainokset ja ällöttävät kuolaamiset siihen porukkaan vetoavat, sääliksi käy.- jutta-juulia
Yykaakoo kirjoitti:
Mutta hei, nuo wanhusta imitoivat infot (joissa siis neuvottiin digipoksin asennusta)oli kyllä tarkoitettu meille nykytekniikan tumpeloille, vanhahkoille kuten esim. minulle, joka nyt just ja just erotan kompuutterin ja ompelukoneen toisistaan. Vaan ei siihen ois saanut tuollaista vastenmielistä karrikointia tehdä...tosi tosi tosi typerää!
Ihan kuin ois haluttu sanoa: Tämmöisiä te ootte, te wanhat - pöllösilmiä, roikkukielisiä iljetyksiä.Niin, usein me iäkkäät esiinnymme mainoksissa juuri tuollaisina, nuoren, usein ennakkoluuloisen, silmillä nähtynä. Varsinaisia myytäviä tuotteita meidän ikäisille harvoin mainostetaan. Nyt on tosin ollut voide ja shampoo mainoksia, eli jossain on herätty.
Odotetaan muutama vuosi, jos vielä täällä tallataan niin uskon, että näemme vielä toisenlaisia ikääntyville suunnattuja mainoksia. Suuret ikäluokat eläköityvät, usein sen tasoiselle eläkkeelle, että ostovoimaa löytyy. Jos sitä ei markkinoilla huomata, omapa on vika.
- tämän hetken
ärsyttävin mainos on äidin paistaman broilerin ylistyslällätys. Se, kun niin moni muukin, jopa automainos, tuntuu tehdyn lapsille, tai vähintäänkin lastenmielisille.
Tottakai kanamainoksessa vedotaan kaikkivoivan äidin myyttiin, minulle se kyllä selvisi aikoinaan muutenkin.
Automainoksissa milloin mitkäkin leikkiörkit loikkivat kaikkamoikkalista auton kanssa. Jopa keskiyöllä nähtyinä ihmettelen suuresti, kenen niistä luullaan kiinnostuvan, papan, isän vai pojanpojan?olen monasti ajatellut että sellaisen henkilön kun esm. Tabe Slior -olisi pärjännyt ilman mainokeen menemistäkin . Olihan hänellä rahoittajat muualla.
---Niin se kin mainos jossa hän mainostaa jääkaapia
Ja Nojaa kaappiin ja sanoo että " Hyvätavara myy ilman mainostakin" - Se oli joskus 50-60 luvulla.- Reska R.
ullamirjami kirjoitti:
olen monasti ajatellut että sellaisen henkilön kun esm. Tabe Slior -olisi pärjännyt ilman mainokeen menemistäkin . Olihan hänellä rahoittajat muualla.
---Niin se kin mainos jossa hän mainostaa jääkaapia
Ja Nojaa kaappiin ja sanoo että " Hyvätavara myy ilman mainostakin" - Se oli joskus 50-60 luvulla.Mieleen ei tule kuin yksi muista edukseen poikennut mainos.
Yhtenä vuonna joulun alla sika mainosti jotakin broileriateriaa ja parkui henkensä edestä: "Syökää kanaa! Syökää kanaa!"
- kateus!
Ruonansuusta olen samaa mieltä.
Vastenmielisimpiä minusta ovat kateuteen vetoavat mainokset.
Ja Peteliuksen Sonerat. - ärrrrsyttää
mainos, jossa vanhemmat hymistellen kiittävät fiksuja lapsiaan, jotka syövät leivästä vain keskuksen. Kumma, että vanhemmille kelpaavat reunatkin. Tässä yltäkylläisyyden ja kulutuksen ihannoimisessa olisi luullut, että ne pannaan roskiin.
tv. Nuuka Käpy.- Täysimittainen
Kurkkua myöten olen täynnä tulevien ohjelmien mainoksia. Varsinkin niitä joissa siirretään kuolinpäivää.
Olen ruvennut pelkästään niitten takia inhoomaan yhtä aypamppua, yhtä suklaasyöppöä poliitikkomuijaa ja yhtä urheilujyrää. - Yykaakoo
Täysimittainen kirjoitti:
Kurkkua myöten olen täynnä tulevien ohjelmien mainoksia. Varsinkin niitä joissa siirretään kuolinpäivää.
Olen ruvennut pelkästään niitten takia inhoomaan yhtä aypamppua, yhtä suklaasyöppöä poliitikkomuijaa ja yhtä urheilujyrää.Siis mitäkä kuolinpäivää siirretään? En sitten millään niinku tiätsä älyä - kertoisitko siis, kiiiiitooooos.
- taisi löytyä
Täysimittainen kirjoitti:
Olen ruvennut pelkästään niitten takia inhoomaan yhtä aypamppua, yhtä suklaasyöppöä poliitikkomuijaa ja yhtä urheilujyrää.syy, miksen minäkään ole viitsinyt katsoa yhtään jaksoa ko. ohjelmaa. Minuakin kyllästyttää, kuinka moneen kertaan, ja pitkästi näitä tulevia ohjelmia mainostetaan.
- Yykaakoo
Tahtoo lisätä ällömainosteni joukkoon ne, joissa Helsingin rautatieaseman miespatsaat höplättävät joutaviaan - niin olivat tympeitä, etten edes muista, mainostivatko VeeArrää vai mitä lie.
- ihan yleisesti
ärsyttää se, että niiden äänitaso on asetettu huomattavasti muuta ohjelmaa korkeammaksi, ilmeisesti ärsykkeeksi.
Lähes aina mainosten alkaessa laitan äänen kaukosäätimellä kiinni, sitä meteliä en kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841662
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88898- 8862
- 54852
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56849Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58793Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189779Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80735Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41730Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172720