What tö fak?

Gondireissaa!

Pelasin eilen 50 dollarin Buy-in turnausta.
Peli oli aika varovaista ja mukana oli tässä vaiheessa vain "hyviä" pelaajia ja omassa pöydässä ei ollut tapahtunut mitään yltiöpäisiä ohivetoja. Ensimmäinen tauko oli alkamassa tämän jaon jälkeen.
Minulla oli pelimerkkejä noin 15 000 (toiseksi eniten pöydässä)ja olin turnauksessa sijalla 20.
Preflop tilanne: Blindit on 500 ja UTG korottaa 1500. Koko kierros kippaa ja minä viimeisenä ennen blindejä reissaan kymppiparilla 3000. Välistä Blindit kippaa ja UTG calls.
Floppi: 2 9 10 offsuitina kaikki, (minulla siis kärkisetti). Minä checkaan ja vihu vetää All-in. Otan lisäaikaa ja mietin "mitä vittuu tapahtui? Miksi järkevä pelaaja vetää nyt yht´äkkiä all-in? Ainoa selitys olisi pienempi setti tai bluffi..Ei kukaan tässä vaiheessa turnausta laita kaikkea suoran vedolle ennen taukoa ja rahasijoja?"
Laitan porsliinit keskelle ja katsomme ristiriitaisin tuntein lähtökädemme...

TT 29T turn J river Q
9K 29T turn J river Q

RunnerRunner Backdoorstreitti vihulle. Onneksi olkoon! Mitä ihmisen päässä liikkuu kun ysiparilla menee all-in?

Hei lukijat! Kun te pelaatte noin ja saatte noita almuja niin mikä teidän fiilis on vihut? Onnitteletteko itseänne hyvästä oivalluksesta vai katsotteko peiliin ja sanotte " hitsi onneksi tälläisillä paskoilla pelaajilla käy välillä munkki, en osaa yhtään lukea tilanteita ja olen suuri paisti!"

12

1490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maestro.j

ilmeisesti paljoa pokeria pelannut? Tuo allin meno on "nykypokeria", minkäs teet ku jampat räiskii..

• Näin meillä

Miten UTG eli blindien jälkeen ensimmäinen voi korottaa flopilla sun chekin jälkeen jos sinä olet buttonilla. Taitaa mennä positiot tuossa vähän ristiin ?

• Gondireissaa!

Positiot?

Siis UTG:n vuoro on ison blindin jälkeen ja ensimmäinen puhe, eikö? Hän korottaa, muut kippaa, mä reissaan, blindit välissä kippaa.
        UTG katsoo korotukseni flopissa. Sitten on kumman vuoro? Minun? En muista mutta kuitenkin pistin kassani keskelle hänen jälkeensä. Mutta komsi komsaa summa summarum pelit tulee jatkumaan omalta osaltani vielä kovempana Sunday millionissa jossa grillataan sitten isoja fisuja!

• Näin meillä
        Gondireissaa! kirjoitti:

Positiot?

Siis UTG:n vuoro on ison blindin jälkeen ja ensimmäinen puhe, eikö? Hän korottaa, muut kippaa, mä reissaan, blindit välissä kippaa.
        UTG katsoo korotukseni flopissa. Sitten on kumman vuoro? Minun? En muista mutta kuitenkin pistin kassani keskelle hänen jälkeensä. Mutta komsi komsaa summa summarum pelit tulee jatkumaan omalta osaltani vielä kovempana Sunday millionissa jossa grillataan sitten isoja fisuja!

Joo eli tuossa ensimmäisessä meni positiot ristiin tapahtumien kanssa hankaloittaa kaverin ajatusten kulun tutkailua jos noi ei toimi "historiassa".

Hankala kommentoida kättä jota itse ei edestä ikinä pelaisi. Jos nyt ei sitten käytännössä olisi merkit aivan loppu ja blindit tappaisivat minut kohdalle tullessa eli seuraavalla kiekalla.

Kun nyt kaveri mukaan tuli niin tuosta flopista voisi ajatella että sinulla ei osunut ollenkaan. Kaverilla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin lyödä tai foldata. Jos jättää lyömättä lyöt sinä päälle. Näin ollen parempi lyödä tuossa edeltä jos meinaa potista taistella tai foldata suosiolla. Todennäköisesti kaverin merkit hupenivat tuossa jo niin vähiin että tuosta isosta potista oli melkein pakko yrittää saada kiinni.

Tosin se pf re reissusi kielii pohjaparista mutta mikäli vastustaja meinasi potista taistella ei siihen ollut kun yksi mahdollisuus lyödä ja toivoa että missasit flopin täysin.

Vastustajasi varmaankin näki statsisi ja jos olet suht koht normaalin pf rangen omaava niin suurimman osan ajasta tuo reissu tulee ilman pohjaparia AK jne käsillä koska positio oli sinulla.

Sinällään aika tavallinen turnaus tilanne. Porukka väsyy ja se rupeaa näkymään aika outoinakin lyönteinä. Toki se voi olla ihan taktiikka juuri ennen rahasijoja mikäli pöytä passivoituu aivan täysin.

Minimirahasijat nyt yleensä eivät tuo muuta kuin omat takaisin eli niitä ei kannatta kummemmin tuijotella.

• ikuinen opiskelija

Hehe, elämä on :-)

Paljos vihulla oli tsipsuja? Oli flopin tullessa jo tarpeeksi pot commited? Pottihan on aika iso tuossa vaiheessa. Jos vihu oli suht shortstäkki ja blindien jälkeen olisi ollut liian shortti, niin onhan tuo tiukalla imagolla "ymmärrettävissä"... Jos nyt uskaltaa K9:in UTG:stä ylipäätänsä pelata :p

Periaatteesas boordi ei myöskään ole hirviän vaarallinen vihun kannalta. Etenkin jos laittoi sut jollekin AK, AQ ylikorttihanskoille tms.

Voit myös miettiä oliko tuo hyvä muuvi vihulta jos sinulla olisi AT suited tai 88 kädessä, kippaisitko olliin vai maksaisitko, jos pitäsit pelaajaa tähä asti "hyvänä"?

• hieman tiltissä

Taisi olla tyyppi hieman tiltissäkin. Siihen viittaa tuo raissaaminen K9:llä ensimmäisestä paikasta.

• AAAKK

Ainoa "what tö fak" tuossa kertomuksessa on tämä:

"vihu vetää All-in. Otan lisäaikaa"

Sulla nutsit, vihu menee all-in ja alat arpomaan että mitä tekis?

"What tö fak" tosiaan...

• aina sattuu

Onhan sitä vielä loppuvaiheessakin tullut pudottua mitä ihmeellisimmillä tavoilla..
      Pistän tähän pari esimerkkiä joissa molemmissa olen tippunut ja sijoitukseksi on jäänyt johonkin välille 11-20:

1. Olin BB:ssä, käteen tuli QQ. Muut kippasivat, mutta SB maksoi. Korotin 4xbb, kaveri maksoi.
      Floppi 9d5d4h. Kaveri betsaa potillisen ja minä päätin heittää all-in (>2xpot). Kaveri maksaa ja näyttää AhTh!!?? Turn oli 8s mutta riverillä pöytään tuli sitten se A ja vihulainen vei potin.

Oli aika raju peli kaverilta kun täysin terveellä stäkillä maksoi minun all-innin ilman minkäänlaista kättä, kun ei ollut vielä edes läheskään sitoutunut pottiin..

2. C-o:ssa käteen 88. Keskiposition pelaaja pistää minireissun tyhjään pöytään. Minä maksan, muut kippaavat. Floppi Jc8h7h. Kaveri pisti minibetsin ja minä korotin 4xbb siihen päälle. Vihu lapioi kaikki merkkinsä keskelle ja minä maksoin. En uskonut että kaverilla olisi T9, ja vaikka olisi ollutkin, niin minulla olisi ollut vielä kohtuullisesti outteja jäljellä.

Vihulainen näyttää KdTc!!?? Turnista tuli 2h, mutta riverillä vihu osui neljä outtiseen kun pöytään tuli 9s..

En tiedä että mitä siinä ovat kaveri miettineet..
      Tuon viimeisen voi vielä jotenkin luokitella bluffiyritykseksi, mutta tuo ensimmäinen oli kyllä aika ihmeellistä peliä.. :-)

Mutta niitä sattuu ja aina toisinaan (eli aina) vihulaisilla käy helvetinmoinen tuuri ja potti karkaa väärään suuntaan..

• riippuu

Tossa ekassa vihu vaan ehkä luki sut väärin. Ootko kova korottelemaan ? Minäkin joskus maksan löysiä pelaajia vastaan pelkällä ässällä (oon joskus maksanut pelkällä Kurkollakin) vaikka all-in. Se vaan laski ettei sul oo ässää. Elämä on.

• Matti L

Sinulla kävi vain erittäin huono tuuri.
      Noita sattuu kun pelaa riittävästi.
      En välttämättä olisi laittanut bettiä ennen
      flop:ia.Entäs jos silla olisi ollut AA KK tai QQ JJ ?
      Tottakai nolla saleteilla T T T kannattaa mennä
      mukaan all-in:iin.

• Näin meillä

No sen takia juuri pitää betata vastaan 10 10 llä jo pf. Jotta selviää mitä kaverilla on. AA KK QQ käytännössä noilla chipeillä kaveri olisi vastannut all inillä jo pf jolloin voit olettaa vastassa olevan nyt kuitenkin se isompi pari pohjalla ja foldata normi kaveria vastaan mikäli kaverin stackki ei ole merkittävästi omaa pienempi.

Huomattavasti usemmin vastassa on kuitenkin se AK, AQ, AJ tai pienempi pari jolloin osoittamalla agressiivisuutta ja vahvuutta pf saat potin vietyä flopilla tai jopa jo pf. Eikös joo ? Vain maksu linjalla valutat chippejä kaverille saamatta oikeaa inffoa sen kädestä. Se setti nyt kuitenkin osuu vain kerran yhdeksestä ja noilla blindeilla ei ole varaa vain maksella ja foldata sitten epätietoisuuteen. Paitsi jos tarkoituksena on saavuttaa viimeiset rahasijat joilla saa omat pois ja tippua sitten kun blindit ovat jo syöneet stackin liian pieneksi.

Elikkäs toi pf peli mun mielestä oikein. Huono tuuri jatkopelissä mutta niitä sattuu. Pelillisesti vastustaja pelasi päin pee...tä mutta pokerissa kaikki ei aina mene oikeuden mukaisesti.

• 6max wannabe

Saat kaverin vastaasi varmaan joskus toistekin:) Todennäköisyyshän oli puolellasi jo nyt - puhdas huono tuuri vei chipit vähäksi aikaa fisulle! Mitä sitä itkemään että sillä kävi vähän säkä. Sehän nimenomaan saa fisut pöytiin palaamaan.

Jos sen sijaan katkaisit koko kassasi tuohon peliin ja se pistää vihaksi, kannattaa vaan katsoa peiliin. Vitutuksen lähde nimittäin istuu siellä ihan koko komeudessaan... Mutta eihän se niin ole?;)

6-max wannabe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe