DB 880 -69. Ajettu tuolla öljyllä alle 50 h kevyttä ajoa. Nyt puskee öljyä ulos suodattimen kotelon kiinnityspultin välistä. Oudolta tuntuu, että olisi tukkkinut Casen alkuperäissuodattimen. Onko vastaavia kokemuksia?
Mobil Agri-öljy
12
6728
Vastaukset
- jos lika
No onko se suodatin tukossa? Kai vaihdoit suodattimen kanssa. Jospa se uus öljy liuottanu vanhat mönjät liikkeelle ja sitten tukkinut suodattimen.
- Taavetti 880
Vaihdoin suodattimen silloin kun öljynkin. Olen ihmetellyt sitä öljyä, kun se ei mustu lainkaan. Vieläkin se on kuin uutta.
Katseli Mobilin sivuilta, että se öljy on passelia raskaaseenkin käyttöön. Minun käyttöni on ollut todella kevyttä.
Nyt kyllä vaihdan "oikean" dieselmoottoriöljyn koneeseen ja tietysti uuden suodattimen. - Oilon junior
Samaten suodattimen jälkeiset ryönät saattaneet lähteä liikkeelle. Tulos nähtävissä suoraan laakeriliuskoista.
Vanhoihin romuihin ei saa koskaan laittaa liian hyviä (tehokaasti peseviä) öljyjä Halpa ja hyvä 15w-40 menee kesät talvet ja pienet väljyydet ei haittaa kuten 10 w öljyllä. Silloin kun tuölle öljylle liian kylmää käynnistellä,on muutenkin älykkäämäpää pysytellä pirtissä,ainakin tuolla kalustolla. - Taavetti 880
Oilon junior kirjoitti:
Samaten suodattimen jälkeiset ryönät saattaneet lähteä liikkeelle. Tulos nähtävissä suoraan laakeriliuskoista.
Vanhoihin romuihin ei saa koskaan laittaa liian hyviä (tehokaasti peseviä) öljyjä Halpa ja hyvä 15w-40 menee kesät talvet ja pienet väljyydet ei haittaa kuten 10 w öljyllä. Silloin kun tuölle öljylle liian kylmää käynnistellä,on muutenkin älykkäämäpää pysytellä pirtissä,ainakin tuolla kalustolla.Tuskinpa Mobilin Agri pesee oleellisesti tehokkaammin kuin Shellin Rimula X, jota olen aiemmin pitkään käyttänyt.
Enhän minä juurikaan pakkasilla ajele. Pari kertaa talvella käytän varttitunnin, leudolla ilmalla ja lohkolämmittimellä lämmitettynä. Joku diesel-guru kun kehotti Koneviestissä sellaista harrastamaan.
- valmetmieshenkeenjavereen
Ei ole öljynsyy tuo, jos sieltä todella puskee öljyä, on sen suodattimen jalan tiiviste pettänyt. Jos se on sellainen irtopanos metalliputkessa niin siinä jalassa on kaksi O-rengasta. Ne joskus kohtaavat viimeiset päivänsä ja ne on uusittava.
Yleensä suodattimissa on ohivirtausventtiili mikäli suodatin tukkeutuu, painetta sinne ei sen enempää kumminkaan tule (no ehkä hieman).
Huonolla tuurilla se paperitollo särkyy ja lähtee öljynkiertoon mukaan, se on sitten paha. Eihän vain suodatin ole TEHO filterin valmistama? Toivon ettei...
Tuo Moobili on sopivaa juuri sinunkin taavettiisi, mutta jos on käytetty mineraaliöljyjä, ei saa öljyä vaihtaa ilman moottorin puhdistamista uudempiin liuottaviin synteettisiin öljyihin!
Silloin lähtee kaikki paska liikenteeseen ja se tukkii pienet öljykanavat!
Tuo 50h ja öljynkirkkaus on kyllä aika erikoista... onko tunti tunteja vai mittaritunteja?
Kevyessä ajossa ne ei kyllä hevin tummene... - mf..
saattoi olla että suodattimen tiiviste ei istu oikein tai varastoinnissa "vanhennut" /haurastunut.
- Rengas
vaihtoon Mulla 850 oli sama vaiva , siellä on o-rengas ja se alka vuotamaan,sen kun vaihdoin niinlakkas vuotamasta. Ei 850 öljyt tummu kovin herkästi kevyellä ajolla
- öljyt
Joka tapauksessa kannatta paremmissa traktoreissa siirtyä 10 w 40 moottoriöljyihin.
Käyvät hyvin kesää talvea.
Lisäksi LS- lisäaineöljy (limited slip) on pakollinen märkäjarruissa.- Teppo
LS -öljyt ovat vetopyörästöihin, joissa on tasauspyötästön lukko eli ns. lukkoperäöljy.
Traktoreiden märkäjarruille on omat öljynsä esim. Mobilfluid 426.
Kummassakin on lisäaineistuksella tehty öljyyn sopiva luisto/tarttuvuus, mutta kyseessä on kuitenkin kaksi eri tuotetta / lisäaineistusta. - valmetmieshenkeenjavereen
Teppo kirjoitti:
LS -öljyt ovat vetopyörästöihin, joissa on tasauspyötästön lukko eli ns. lukkoperäöljy.
Traktoreiden märkäjarruille on omat öljynsä esim. Mobilfluid 426.
Kummassakin on lisäaineistuksella tehty öljyyn sopiva luisto/tarttuvuus, mutta kyseessä on kuitenkin kaksi eri tuotetta / lisäaineistusta.Nyt on mennyt pikkuisen väärin:
EP lisäaineistus on hypoidiperää varten, eli sellainen murikka-akseli ja lautaspyörä, missä murikka akseli on joko hiukan ylempänä tai alempana lautaspyörän keskiötä, tässä tulee isompi pinta-ala voimansiirron pyörästöön ja samoin pinta-paine rattaiden välillä on suuri. EP lisäaine estää tämän suurentuneen pintapaineen hiovan vaikutuksen.
Gl luokitus sitten määrää kuinka paljon tätä EP lisäainetta on. GL-4:ssa jonkin verran, GL-5 ja 6 luokassa sitten paljon!
LS (limited slip) lisäaine on tarkoitettu sellaisiin periin ja voimansiirtoihin, joissa käytetään märkiä jarruja sekä ei 100% lukkoja (kitkalukot), kuten uudemmat traktorit ja metsäkoneiden perät.
Niissä voi käyttää myös normaalia 80w-90 API gl-5 peräöljyä, mutta yleensä se aiheuttaa jurinaa ja toiminnan takertelua ko. kohteissa.
- Taavetti 880
Tuo O-rengasjuttu taitaa minullakin olla vuodon syy.
Traktorini on ollut 10 vuotta kevyessä ja vähäisessä ajossa. Aiemmin käytin öljynä Shellin Rimulaa, ja se kai on puhdistanut koneen tehokkaasti.- pravda
Kyseistä öljyä. Olen käyttänyt sitä
kaikissa traktoreissa toistakymmentä vuotta
eikä mitään murheita ole ollut. Vaihtoväli
200-250 t ja myös suodatin.
Käytin joskus samaa öljyä henkilöautossa
"Toyota",ajoin melkein 300 000 km ilman
murheita ja kone oli senkin jälkeen kunnossa
vaihtoväli oli kylläkin 5000 km.
Vaihda se suodattimen kiinnityspultin tiiviste
(luultavasti o-rengas,niin lakkaa vuotamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670