Neurotol/Neurotol Slow

Peppi23

Onko kellään kokemuksia vaihdosta Neurotol Slow:sta tavalliseen Neurotoliin tai päin vastoin? Söin NS:ta noin puoli vuotta, jonka jälkeen tuli tilapäinen muutto Aasiaan ja vaihto tavalliseen Neurotoliin, koska täällä ei pitkävaikutteista versiota (eli NS:ta) ole markkinoilla ollenkaan. Molemmissa on vaikuttavana aineena karbamatsepiini. Ongelmani on, että "tavallinen" Neurotol ei mulla tunnu toimivan ollenkaan yhtä hyvin kuin NS, ja lisäksi olen puoliunessa koko päivän...eli kohtausten lisäksi haittavaikutukset tuntuvat vähintään tuplaantuneen. Paikallinen neurologi tuumasi vain, että "samaa tavaraa ovat" eikä kiinnittänyt asiaan enempää huomiota.

Olenko aivan hörähtänyt? Onko jollain vastaavanlaisia kokemuksia? -Ja tietääkö joku, onnistuuko lääkkeiden lähettäminen ulkomaille?

10

3953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telle

mutta syönyt NS:ta aikoinani; olin tuolloin koko ajan huonovointinen, ripuloiva ja uninen. Samoin maksa-arvot hyppäsivät pilviin.

Lääkkeiden lähettämisestä virallisesti en tiedä; me olemme kyllä saaneet ihan tavallisena postipakettina lääkelähetyksen Aasiasta ;) Lääke ei ollut meille, vaan eräs ystävämme lähetti omansa meidän osoitteeseemme ennen kuin tuli takaisin Suomeen.

Vaikka vaikuttava aine onkin sama,lääkkeen vaihdos on miltei aina väsyttävä prosessi.

• eräs gaijin

täällä vain NS ollut käytössä. Muistelen, että Ansku kirjoitteli keväällä jotain näiden kahden eroista kun apteekki oli toimittanut väärää lääkettä ja haittoja siitä oli tullut.

Lääkeiden lähettäminen riippuu kai aika paljon ko. maan tullimääräyksistä. Virallisilla papereilla saattaisi päästä läpi. Kaveri yritti saada normaalissa kirjeessä Japaniin Buranaa vanhemmiltaan; perille tuli avattu, tyhjä kuori viikkojen päästä. Näitä oli useampi yritys muistaakseni..Itselle mamma laitteli jotain sisu-karkkeja kirjeessä. Ne saapuivat kyllä mutta ainakin kerran kuori oli avattu ja suljettu uudelleen. Soitto tulliin saattaisi auttaa? Kaipa niillä on jotain listaa mihin saa viedä mitäkin.

• Peppi23

nuo sivuvaikutukset eivät ole sitten mielikuvitukseni tuotetta, hassulta se kyllä tuntuu, että saman lääkeaineen kaksi eri muotoa voivat aiheuttaa niin erilaiset reaktiot. Pitäisiköhän maksa-arvot tarkistaa...kun Telle niistä mainitsit. Täytyy kaiketi yrittää saada suomalainen neurologini kiinni ja lääkkeet jollain keinolla tänne. Saa nähdä miten se onnistuu, Gaijinin kokemukset kuukausien (?)odottelusta on elävästi mielessä... mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon vai miten se menikään.

• Telle

kannattaa tarkistuttaa maksa-arvot; joillekin karbamatsepiini aiheuttaa tosiaankin maksa-arvojen nousua. Itseltäni NS:ta syödessäni ne testattiin n. 2 kk:n välein. Pian sen jälkeen kun NS oli purettu pois arvoni palautuivat normaalitasolle.

• eräs gaijin

Älä huoli peppiseni:) Kun sut on Suomessa diagnosoitu, niin et varmastikaan joudu sellaiseen tilanteeseen kuin mä. Mun odotteluhan johtui siitä, että vaikutin vain pöhköltä itsediagnosoijalta. Kun ekan kerran sain neuron langan päähän (4kk, aivan oikein) ja kerroin koko tarinan niin aikahan löytyi viikossa.

Nykyään saan ihan asiallista(?) kohtelua ja puhelinaikojakin tarvittaessa:) Ainoa mutka matkassasi voi tulla siitä kuulutko Suomen sos.turvaan vai et.

Soita, tai laita joku soittamaan, tullin asiakaspalveluun. Ne on olleet auttavaisia kun oon joskus joutunut jotain kemikaalien kuljetusasioita kyselemään.

• Peppi23
        eräs gaijin kirjoitti:

Älä huoli peppiseni:) Kun sut on Suomessa diagnosoitu, niin et varmastikaan joudu sellaiseen tilanteeseen kuin mä. Mun odotteluhan johtui siitä, että vaikutin vain pöhköltä itsediagnosoijalta. Kun ekan kerran sain neuron langan päähän (4kk, aivan oikein) ja kerroin koko tarinan niin aikahan löytyi viikossa.

Nykyään saan ihan asiallista(?) kohtelua ja puhelinaikojakin tarvittaessa:) Ainoa mutka matkassasi voi tulla siitä kuulutko Suomen sos.turvaan vai et.

Soita, tai laita joku soittamaan, tullin asiakaspalveluun. Ne on olleet auttavaisia kun oon joskus joutunut jotain kemikaalien kuljetusasioita kyselemään.

silloin aikaa odotellessa (naurattaako vieläkään?). On se kumma, että vain suomalaisen lääkärin tekemä diagnoosi kelpaa... Eikö sulla ollut ollut kohtauksia ennen leikkaustakin? Tarkoitan, että ns.itsediagnosointisikaan ei välttämättä ollut ihan hakuammuntaa (toisin kuin Mäntytiellä, jossa mut kyllä diagnosoitiin joskus vuosia sitten ensimmäisten epioireiden kanssa aivan päin katajaa). Tästä aiheesta voisi kai jatkaa loputtomiin, joten pistän pisteen tähän.

Asiaan -uskomatonta, suomalainen neuroni vastasi sähköpostiini saman tien. Mikä enkeli!! Seuraavaksi taidan soittaa sinne tulliin. Kiitos vinkistä!

Niin, kuulun kyllä Suomen sos.turvaan, mutta "poukkoilen" tällä hetkellä maiden välillä osittain miehen töiden ja osittain oman graduni takia.

• Peeth.

Mä olen syönyt Neurotol slowta nyt 4,5v, ja kun aloitin, kertoi neurologi että NS liukenee paljon hitaammin kuin neurotol. Voisko olla että kun syömäsi neurotolit imeytyy liian nopeasti siihen mihin olet tottunut ja siksi oireet on kuin olisit juuri aloittanut uuden lääkkeen? Tehosta en sitten kyllä tiedä...

• t***a

Minulla oli aikanaan Neurotol 3 x päivässä. Valittelin neurolla päivällä ottamisen hankaluutta, ja sain tilalle NS 2 x pv. Vuorokausiannos pysyi siis samana. Auttisikohan jako kolmeen sinulla?

• neiti kesäheinä

Neurotol slow vapautuu hitaasti, eli vaikutusaika on pitempi. Kun taas tavallisen neurotolin vaikutus on lyhempiaikainen. Kannattaa kysyä voisko lääkkeen jakaa esim. kolmeen antokertaan jolloin vaikutus olis tasaisempi.

• Peppi23

Jep, vaihdan takaisin Neurotolin Slow-muotoon, kunhan saan sen jollakin keinolla tänne postitettua. Ehkä tää mun jatkuva nukkumatti-olotila paranisi hiukan... enpä olisi uskonut, että saman lääkkeen kaksi eri muotoa vaikuttaa noin eri tavalla, mutta näin kai se nyt ainakin mun kohdalla on.

Kiitos kaikille vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1840
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      274
      951
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      828
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      777
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      682
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      661
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      646
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      620
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      612
    Aihe