Remontoimme vanhaa kylpyhuonetta. Naapuri sanoi että sisäkatossa näyttää olevan asbestia.
Onko katon poistattaminen kallis homma (12m2)?
Asbestia - apua!
10
2121
Vastaukset
- H.DU
minkälainen sisäkatto on levyä vai ??
"Naapuri sanoi että sisäkatossa näyttää olevan asbestia."
oliko naapurilla erikoislasit kun näki tuon?- Sanna-Kaarina
Joo, valkoista 5mm levyä 1950-luvulta.
Naapuri epäili, rakennusalan miehiä kun.
Tänään vien näytteen labraan. Mutta jos asbestia niin onko iso/kallis urakka (12m2)? - H.DU
Sanna-Kaarina kirjoitti:
Joo, valkoista 5mm levyä 1950-luvulta.
Naapuri epäili, rakennusalan miehiä kun.
Tänään vien näytteen labraan. Mutta jos asbestia niin onko iso/kallis urakka (12m2)?lähteekö ne kokonaisena,
- Sanna-Kaarina
H.DU kirjoitti:
lähteekö ne kokonaisena,
Joutuu sahaamaan että saa kappeleina. Taikka lyömään atomeiksi.
- mutta.
Sanna-Kaarina kirjoitti:
Joutuu sahaamaan että saa kappeleina. Taikka lyömään atomeiksi.
mutta ehkä pitää asbestia sisältävänä viedä jätelaitokselle
- abset
mutta. kirjoitti:
mutta ehkä pitää asbestia sisältävänä viedä jätelaitokselle
Alipaineista huone ensitilassa, eristä tila ,jossa asbestia muista tiloista, ja ohjaa alipainestetusta huoeesta ilma ulos suodattimen kautta, joka kerää asbestipölyn, käytä suojaimia sekä suojapukua, purettaessa abestia syntyy asbestipölyä, joka kertyy keuhkorakkuloihin, mkä ei ole terveellistä, ilmoita asiasta työsuojelupiiriin ennen asbestin purkua...turvallista töskentelyä.
- kiisseli
pienimuotoiset asbestipurut voidaan tehdä itse tai teettää hämärämiehillä. Ei vaan kannattaa käyttää hengityssuojainta jossa suojaus myös asbestipölyä vastaan siis ei niitä kertakäyttö kortonkeja, vaikkakin asbestia on purettu monesti myös ilman mitään kunhan ottaa isoina paloina ja yrittää olla pölyttämättä
- onko perusteita?
Miksi se purkaa pitäisi? Vedä maali päälle ja uusi katto päälle. Asbestin jättäminen ja koteloiminen on täysin sallittua. Jos kaikki käytetty asbesti pitäisi purkaa ja poistaa niin koko suomi olisi työmaa.
- myöskin
Asbestikartoitus pitäisi olla tehtynä ennen kuin puratte mitään rakenteita sieltä kylppäristä. Kaakeleiden kiinnityslaasteissa ja tasoitteissa on yleisesti käytetty asbestia joka purettaessa pölisee voimakkaasti. Ota se huomioon ennen kuin remontti jatkuu.
- muuallakin
todennäköisesti, jos kerran on vanha.
http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=98&news_id=20071506&rss=2i
Asbesti vaanii uudehkoissa kylppäreissä
http://www.rakennusliitto.fi/rakentaja-lehti/rakentaja_nro_2_24_1_2007/tyoterveyslaitos_varoittaa_raken/
Työterveyslaitos varoittaa rakentajia: Homeet yhtä suuri vaara kuin asbesti!
- Kun teette purkutöitä ettekä tiedä, onko kohteessa homevaurio, suhtautukaa siihen kuin asbestiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789