Kun Word ilmoittaa mielestään virheellisestä sanasta (punainen aaltoalleviivaus), niin klikkaamalla sanaa hiiren kakkospainikkeella saa erilaisia vaihtoehtoja. Mutta onko kukaan keksinyt, miten saisi Wordin ohittamaan sanan _tämän_ esiintymän? Siis niin, että Word poistaisi virhemerkinnän mutta huomauttaisi myöhemmin uudestaan, jos sama sana toistuu.
Valinnat "Ohita kaikki" ja "Lisää sanastoon" ovat tietysti käteviä silloin, kun Word ilmoittaa sanasta, jota se vain ei tunne (esimerkiksi erikoistermi). Mutta ne eivät ole käteviä, jos kyseessä on vaikkapa tahallaan väärin kirjoitettu sana yhdessa kohdassa tekstiä. Mutta onko mitään "Ohita tämän kerran" -toimintoa jossain piilossa?
Sanan ohittaminen kerran kielentarkistuksessa
1
184
Vastaukset
Tulin kokeilleeksi vaihtoehtoja, ja ”Oikeinkirjoitus” avaa Oikeinkirjoitus-ikkunan, jossa voi valita ”Ohita kerran”.
Tosin tuo sitten ohittaa sanan kerran _tässä tarkistuksessa_. Kun tiedosto myöhemmin avataan, aaltoalleviivaus on taas mukana. Liekö tähän tyylikkäämpää ratkaisua kuin määritellä sanan kieleksi zulu (tai jokin muu kieli, joka on Wordin valikossa mutta jota se ei oikeasti osaa pätkääkään)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843369
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442807Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742336- 612298
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512231Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162216Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212053Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202037- 621944
- 1081872