Hei
Haluaisin hankkia linnun mutta en osaa päättää minkä lajin ottaisin (auttakaa). Asun kerrostatalossa ja minulla on ollut kokemusta undulaateista ja neitokakaduista. Haluaisin linnun joka olisi seurallinen ja helposti kesyyntyvä. kiitos jo etukäteen vastauksista!
LUKEKAA!!!
3
533
Vastaukset
- vain..
minkälaisia kokemuksia sulla on näistä linnuista esim, oletko omistanut itse, vaan onkinut tietoa, ollut kylässä vai miten? niin on helpompi neuvoa.
- Nimetön
Olen omistanut linnut. Mutta siitä on paljon aikaa 6 vuotta varmaan.
- -M-
Nimetön kirjoitti:
Olen omistanut linnut. Mutta siitä on paljon aikaa 6 vuotta varmaan.
No juurikin nuo mainitsemasi lajit kriteerisi ehkä parhaiten täyttävät ja kerrostaloonkin hyvin sopivat. Muita vaihtoehtoja voisi olla esim pienet kyyhkyt (timanttikyyhky, seeprakyyhky, naurukyyhky), araset tai pienet parakiitit (loistokaijat, ruohokaijat tms) jotka eivät ole siitä äänekkäimmästä päästä, mutta tietysti se kesyyntyminen voi vähän villiintyneen tarhatuonnin kanssa vaatia vähän enemmän työtä. Siniviiriäisenkin saa kohtuullisen luottavaiseksi eikä kauhean paha ole äänenkäytöltään (kukko voi tosin joskus innostua kiekaisemaan yölläkin).
Kerrostaloihin sopivat erinomaisesti myös loistopeipot ja kanarialinnut, mutta ne eivät sitten taas niin seurallisia ihmisille ja kovin helposti kesyyntyviä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774