Stilon tyhjäkäynti seilaa

fiaskoko

Mikähän stiloa (1.6 16V) vaivaa, kun pysyy hädin tuskin tyhjäkäynnillä käynnissä? Kierrokset seilaa pientä seilausta 750 ympärillä, välillä pössäyttelee ja ravistaa, ja aina liikkeestä pysähdyttäessä hakee pari kertaa vauhtia 500 kierroksen tuntumasta, välillä jopa sammuu. Tulpat ja puolat vaihdettu, ei auta. Testeri ei anna vikakoodeja, kaiken pitäisi olla kunnossa mutta kun ei ole. Ei viitsisi alkaa yksitellen kalliita komponentteja vaihtelemaan ja arvailemaan.

14

4899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko Mekaanikko

      Ilmamäärämittari rikki tai likainen, tyhjäkäynti väärin säädetty, tyhjäkäyntimoottori pitää putsata tai vaihtaa. Aloita siitä !!

    • mikä fiazgo

      mulla oli sama vika. tyhjäri seilaili ja sammuili. etenni risteysalueet oli jänniä. peltihippa oli monasti lähellä. ei ne siellä teltassa osanneet mitään tehä, ei niillä liioin ollu vastuuta työstään eli yhtään. merkki meni vaihtoon auton ja firman myötä. takas en mene, enkä ole suositellu muillekaan, päinvastoin sanonu ettei fiudea kannate ostaa.
      eli elekää menkö ostaan, paskan saa pyytämättäki.

      • Puhetta

        Vuonna 1999 ostin ekan Fiiuan ja siitä lähtien olen niillä ajellut. Pensaa tankkiin ja kovaa ajoa, ei ole muuta tarvinnut tehdä. Fiat on erinomainen ajoneuvo laatua, tyylikkyyttä ja huolettomuutta arvostavalle.

        Yleisesti olettu huono maine on ehkä parasta fiiatissa. Itsetunto-ongelmista kärsivät surkimukset eivät niillä kehtaa ajaa joten hinnat pysyvät kohtuullisina ja auto on helpompi löytää parkkipaikalta.


      • varmaan
        Puhetta kirjoitti:

        Vuonna 1999 ostin ekan Fiiuan ja siitä lähtien olen niillä ajellut. Pensaa tankkiin ja kovaa ajoa, ei ole muuta tarvinnut tehdä. Fiat on erinomainen ajoneuvo laatua, tyylikkyyttä ja huolettomuutta arvostavalle.

        Yleisesti olettu huono maine on ehkä parasta fiiatissa. Itsetunto-ongelmista kärsivät surkimukset eivät niillä kehtaa ajaa joten hinnat pysyvät kohtuullisina ja auto on helpompi löytää parkkipaikalta.

        näin. minäkin muuten ostin ekan fiijun -99 ja jossain ihme kuumeessa menin ostaan toisenki. jo ekassa kierrokset seilaili ja pariin kertaa sammuili eli tyhjis ei jaksanu pitää "romua" elosa. ja toi sun kommentti et "pensaa tankkiin ja kovaa ajoa" käytti myös huoltopuolenesimies ja tais jossain vaiheessa sanoa myös et miksi ihmeessä menit ostaan fiijatin! eli viat ja huolet lakas maton alle ja nosteli käsiä. autonromu vaihtoon ja en olis parempaa ratkaisua voinu tehä.
        mut kyllähän ne italit osaa auton esteettisesti tehä, nätti ku karkki, mutta mitä sillä tekee kun se ei toimi, eikä liioin huolto. vois vertailla naiseen: nätti ku seinäruusu, mutta jos se ei osaa siivota, kokata ja makaa ku lahna, mitä sillä tekee? ton kaiken voi tehä kyllä itekki "käsin". auto jutussa ku ei voi, ei osaa tai ei pysty ku huoltotakuu päättyy.


      • zztap
        varmaan kirjoitti:

        näin. minäkin muuten ostin ekan fiijun -99 ja jossain ihme kuumeessa menin ostaan toisenki. jo ekassa kierrokset seilaili ja pariin kertaa sammuili eli tyhjis ei jaksanu pitää "romua" elosa. ja toi sun kommentti et "pensaa tankkiin ja kovaa ajoa" käytti myös huoltopuolenesimies ja tais jossain vaiheessa sanoa myös et miksi ihmeessä menit ostaan fiijatin! eli viat ja huolet lakas maton alle ja nosteli käsiä. autonromu vaihtoon ja en olis parempaa ratkaisua voinu tehä.
        mut kyllähän ne italit osaa auton esteettisesti tehä, nätti ku karkki, mutta mitä sillä tekee kun se ei toimi, eikä liioin huolto. vois vertailla naiseen: nätti ku seinäruusu, mutta jos se ei osaa siivota, kokata ja makaa ku lahna, mitä sillä tekee? ton kaiken voi tehä kyllä itekki "käsin". auto jutussa ku ei voi, ei osaa tai ei pysty ku huoltotakuu päättyy.

        Kerro nyt edes mitä ne autot on merkeiltään, malleiltaan ja iältään. Osataan sitten varoa noita vikapesiä...

        Ja ihan vinkiksi vain, että tällaisia tekstejä otetaan "tosissaan" paremmin, jos:
        1) Kirjoittaja on rekisteröitynyt ja sitä kautta "tunnettu", kirjoittanut ihan järkevääkin tekstiä historiassaan
        2) Kirotusvihreitä ei ole joka lauseessa
        3) Osaa kirjoittaa tarkemmin ongelmista, eikä vain yleisesti kommentoida "X on paska" (ilman perusteluja, siis).


      • 1990 ajanut
        Puhetta kirjoitti:

        Vuonna 1999 ostin ekan Fiiuan ja siitä lähtien olen niillä ajellut. Pensaa tankkiin ja kovaa ajoa, ei ole muuta tarvinnut tehdä. Fiat on erinomainen ajoneuvo laatua, tyylikkyyttä ja huolettomuutta arvostavalle.

        Yleisesti olettu huono maine on ehkä parasta fiiatissa. Itsetunto-ongelmista kärsivät surkimukset eivät niillä kehtaa ajaa joten hinnat pysyvät kohtuullisina ja auto on helpompi löytää parkkipaikalta.

        fiateilla (Uno, Tipo, Marea, Stilo MW, uusi Croma). Fiilispohjalta vaihtanut ja välillä perheen kasvaessa. Ja autot on seissy pajalla, siis _kaikkien_ viiden yhteenlaskettu korjausaika, alle 10 tuntia (sis. matkat korjaamolle ja takaisin). Jakakaa vaikka tuo 10 tuntia 16,5 vuodelle, niin...päästään sanomaan, että laatuahan se on.


      • konstaapeli
        zztap kirjoitti:

        Kerro nyt edes mitä ne autot on merkeiltään, malleiltaan ja iältään. Osataan sitten varoa noita vikapesiä...

        Ja ihan vinkiksi vain, että tällaisia tekstejä otetaan "tosissaan" paremmin, jos:
        1) Kirjoittaja on rekisteröitynyt ja sitä kautta "tunnettu", kirjoittanut ihan järkevääkin tekstiä historiassaan
        2) Kirotusvihreitä ei ole joka lauseessa
        3) Osaa kirjoittaa tarkemmin ongelmista, eikä vain yleisesti kommentoida "X on paska" (ilman perusteluja, siis).

        Mitä sinä minua vastaan hyökkäät? ei ole mun vika jos ajelet vielä sen merkkisellä autolla. minä ajelin vuodesta -99 ja molemmat autot olivat uusia pakastavedettyjä henkilöautoja, viimeisin stilo. minä kerroin vain minun näkökulmani asiasta joka on tosi.

        jos vaikka olis 20 vuoden takuu niin ei sillä mitään tee jos maahantuoja ja liike ei ota mitään vastuuta.

        niin ja toi sun vastine:
        kohta 2, sulla tais tulla siihen itellä lapsus (kiRotusvirheitä) ite en halua nu..ia pilkkua jos asian ilmaisee selvästi.
        ja
        kohta 3, laitoin mielestäni ihan tarpeeksi hyvät vastineet. meinaan jos liike ei etes tiedä mikä autossa on vikana kun sammuilee, niin miten ihmeesä minä sen tietäisin??? en muuten ollut ainut jolla stilo sammuili, merkki on vaihtunut muillakin.

        Sun vastine:
        Kerro nyt edes mitä ne autot on merkeiltään, malleiltaan ja iältään. Osataan sitten varoa noita vikapesiä...

        Ja ihan vinkiksi vain, että tällaisia tekstejä otetaan "tosissaan" paremmin, jos:
        1) Kirjoittaja on rekisteröitynyt ja sitä kautta "tunnettu", kirjoittanut ihan järkevääkin tekstiä historiassaan
        2) Kirotusvihreitä ei ole joka lauseessa
        3) Osaa kirjoittaa tarkemmin ongelmista, eikä vain yleisesti kommentoida "X on paska" (ilman perusteluja, siis).


      • Anonyymi
        zztap kirjoitti:

        Kerro nyt edes mitä ne autot on merkeiltään, malleiltaan ja iältään. Osataan sitten varoa noita vikapesiä...

        Ja ihan vinkiksi vain, että tällaisia tekstejä otetaan "tosissaan" paremmin, jos:
        1) Kirjoittaja on rekisteröitynyt ja sitä kautta "tunnettu", kirjoittanut ihan järkevääkin tekstiä historiassaan
        2) Kirotusvihreitä ei ole joka lauseessa
        3) Osaa kirjoittaa tarkemmin ongelmista, eikä vain yleisesti kommentoida "X on paska" (ilman perusteluja, siis).

        Pelle !!!


    • coster

      Mulla täysin sama juttu stilossa,vaihdettiin paineentunnistin vika häipyi.

    • Morfar

      Morjens, mulla 3 ovinen stilo 1,8 TC. Oli tyhjäkäynti ongelmia sillä tavalla että tyhjäkäynti seilasi 400 ja 1200 välillä. Kylmänä, just silloin kun ryyppy kytkesi pois, sammui heti kun painoi kytkin pohjaan.
      Aloitin helpommasta päästä. Imuilman letkukiristin auki ja letku sivuun. Sen jälkeen hiukan CRC.tä ilmaläpän niveliin. Ei tyhjäkäynti ongelmia sen jälkeen

    • Anonyymi

      minulla on kans punto ei ole koskaan ollut vikoja vain bensaa tankkiin.ja vaimolla on linea sama siinä ei ole ollut mitään vikaa,bensaa tankkiin.puntolla ajettu 420000 tuhatta vain normi huollot tehty.linealla ajettu290000 tuhatta vain normi huollot tehty.paras auto merkki.

    • Anonyymi

      Putsaat ilmamäärä anturin alkuun. Siellä kaksi ohutta lankaa jossa pienet mötikät keskellä. Tops-puikko ja asetooni kärkeen ja varovasti,HUOM!! varovasti ettei lanka/langat katkea, putsaat. Siihen kertyy ajan saatossa likaa ,pölyä ja näin valehtelee varsinkin ajosta esim. liikennevaloihin tultaessa kun joutuu pysähtymään ilman ja polttoaineen määrää ja käynti seilaa joskus jopa sammuu. Itsellä oli tuo ongelma ja se palaa määräajoin mut auttaa kun vaan putsaa. Löytyy keulasta katsottuna ( 1,8 Multi Wagon 04 ) oikealta kaasuläppäkotelon toiselta puolen, kahdella ristipää ruuvilla kiinni. Varo ettei tiiviste hajoa ( kuminen ).

    • Anonyymi

      On niitä ollut tyyppivikoja mersuissa,Audeissa ja Bmw.Niiden omistajat ei vaan niitä itse korjaa kun eivät osaa,vievät korjaamolle missä sit kustaan silmään minkä ehditään.Rahalla saa ja hevosella pääsee. En minäkään kehtais valittaa jos autoni on maksanut 50-70 000€. Varsinkin jos vielä kyseisiä merkkejä. Iso vehkeisenä voin ajaa huoletta ajaa Fiiulla,ei kärsi ego sit pätkääkään ja naiset kiittää.

    • Anonyymi

      Moi kaikille. Vaimollani on Bava 1,6 16v 99 autolla ajettu 40000km. Sama vika sammuu likennevaloihin tultaessa ja tyhjäkäynti aaltoilee joskus rajustikin vaimo ei uskalla lähteä sillä enään liikenteeseen, tutkin vähä sitä tyhjäkäynti anturia, mutta se on stanssattu kiinni kaasuläppä koteloon yhden toisen anturin rinnalle eikä näin ollen ole vaihdettavissa/putsattavissa. Joutuu vaihtaa koko kaasuläppä kotelon maksaa Deltta autossa 1300 euroo ja täytyy tilata Italiasta. Olisin kiitollinen jos jollakulla olisi tietoa enemmän kyseisien autojen edellämainituista ongelmista kuina sais taas auton kulkee suht normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe