Pyhäjoelle rakennettiin samaan aikaan ja se on palvellut seurakuntalaisia erinomaisesti. Haapaveden opiston entinen rehtori Malviniemi kirjoitti lehdessäkin aikoinaan: pakko myöntää, että pyhäjokisten ratkaisu on onnistuneempi. Olipa oikeassa tosiaan- joka suhteessa.
Haapaveden kirkko
19
1240
Vastaukset
arkkitehdit eivät anna muuttaa kattomuotoa mitenkään.
- ymmärsivät
jo 20 vuotta sitten, että tasakatot ovat menneisyyden kokeilu kuten sosialismi. Mutta kirkkohan ei anna maallikoille sananvaltaa.
Miksi katonkin piti olla kuparia, miksei kultaa? - rakennus olisi
ymmärsivät kirjoitti:
jo 20 vuotta sitten, että tasakatot ovat menneisyyden kokeilu kuten sosialismi. Mutta kirkkohan ei anna maallikoille sananvaltaa.
Miksi katonkin piti olla kuparia, miksei kultaa?sopinut paremmin näin pieneen kylään? Pitikö kirkon olla "hulppea" ? Kärsämäkisillä on jo toinenkin kirkko, aivan eri hengessä kuin mammonahengessä pykätty.
- remonttilaskun
maksaa? Entä ne edelliset?
- maksaa
sinä ja minä mikäli kuulut kirkkoon.Onkohan siellä terveellistä kuljettaa lapsia kerhossa?Mietin vain kun vesivaurio on jatkunut pitkään niin eikö siellä ole hometta?
- ovat käsittämättömät
myös: tyhjä rakennus vaikeakulkuisessa maastossa.
- Montako kertaa
olet kavunnut ne PORTAAT kotikirkkoosi? Onko ne ehditty puhdistaa lumesta tai hiekottaa Liisan liukkailla? Ns. pääoven edessä ei ole parkkitilaa, sensijaan useampi liikennemerkki, joka kieltää pysähtymästä tai parkkeeraamasta.
- baaritiskin puoli?
Jo pienehkö kahvitarjoilu saa vieraat kiemustelemaan toistensa varpailla. Pieni tarjoilupöytä on ahtaimmassa nurkassa .
- on hoitamaton
Vanhat hoitamattomat ja vaatimattomat istutukset retkottavat puolikuolleina, kiveykset ovat murtuneina pois paikoiltaan. Ja mikä parasta, kirkon seinästä lähtevä liukumäen paikka on kuralla koko kesän, ruoho ei ehdi kasvaa. Vastaavaa kirkkopihaa saa Pohjanmaalta hakea, kirkko on ihanasti rempallaan.
- maan alla on
saunaosasto ja sviittti piispaa varten. Pitää olla karskin luontonen jos siellä tohtii yöpyä, kun monenkertaiset sähköiset lukot napsatavat päälle. Rippikoululaiset antoivat rakennukselle osuvan nimen: se on Algatratzin vankila.
Kaikkia, joita istutukset, piha, ym. harmittaa, voivat ilmoittautua talkoisiin. Seurakunta ottaa varmasti mielellään apua vastaan. Seurakuntahan koostuu seurakuntalaisista, joten sinne vain avuksi pihaa laittamaan!
- kuuluu edelleen
j.jussiW-T kirjoitti:
talkoot,vaikka seurakunta imee rahaa seurakuntalaisilta aivan liiankin kanssa.
tähän seurakuntaan,vaikka Martista tuli kirkkoherra.Suuret oli uhot..
- se tämä
j.jussiW-T kirjoitti:
talkoot,vaikka seurakunta imee rahaa seurakuntalaisilta aivan liiankin kanssa.
Mara ollu seilläki pallilla istumasa ja vaikuttamasa tähän kirkko asiaan.
Pitäskö valittaa? - joille siitä
palkkakin maksetaan.
- Suomen rikkaimpia
bisneksiä, tehkää talkoita ennemmin afrikan nälkäänäkeville.
- ite aijot
Suomen rikkaimpia kirjoitti:
bisneksiä, tehkää talkoita ennemmin afrikan nälkäänäkeville.
tehä, vai ootakko, että muut kaiken tekee.
- hyväntekijänä
ite aijot kirjoitti:
tehä, vai ootakko, että muut kaiken tekee.
esiintyy.
kuuluu edelleen kirjoitti:
tähän seurakuntaan,vaikka Martista tuli kirkkoherra.Suuret oli uhot..
voidaan pyörtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760