Olin käräjillä ja minulle määrättiin korvauksia. Tuleeko minulle postitse käräoikeuden päätös kirjallisena vai mistä sen saa? Mitään prosyyriä eivät käräjillä minulle antaneet näistä suullisesti määritetyistä korvauksista....????!!!
Käräjäoikeuden päätös
13
2611
Vastaukset
- tule käriksestä
tuomiosta kopiota, jos et sitä erikseen pyydä.
- ...
Mites noi korvaus asiat sit hoituu? Pitääkö mun ruveta pyytelemään noita käräoikeuden määräämiä korvauksia vastapuolelta???
- oivaltanut
... kirjoitti:
Mites noi korvaus asiat sit hoituu? Pitääkö mun ruveta pyytelemään noita käräoikeuden määräämiä korvauksia vastapuolelta???
Olet vihdoin oivaltanut, tietysti pitää, ellei asiasta valiteta hoviin.
- ....
oivaltanut kirjoitti:
Olet vihdoin oivaltanut, tietysti pitää, ellei asiasta valiteta hoviin.
No kai sieltä käräjiltä jotain prosyyriä tulee, että tietää tarkalleen mitä summia rupee vastapuolelta pyytelemään. Tuomari vaan luetteli korvaukset...olisko mun pitäny kirjata ne ylös, et tietäsin tarkan summan???
- haet
.... kirjoitti:
No kai sieltä käräjiltä jotain prosyyriä tulee, että tietää tarkalleen mitä summia rupee vastapuolelta pyytelemään. Tuomari vaan luetteli korvaukset...olisko mun pitäny kirjata ne ylös, et tietäsin tarkan summan???
oikeudesta (kansliasta) tuomion kirjallisena, sen viet sitten voudille. Vouti perii tuomitulta saatavasi ja toimittaa ne sinulle.Jos tuomitulla ei ole tuloja tai omaisuutta, joista voidaan ulosmitata, et saa korvauksia. Vouti kyllä perii sinulta korvauksen tekemisistään.
- ....................
.... kirjoitti:
Kai voit myös pyytää asianajajaasi lähettämään sen sinulle.
Ja jos vastaaja on vähävarainen voit lähettää hakemuksen valtion konttoriin, jolloin valtio maksaa korvauksen.
VK ei ole sidottu käräjäoikeuden päätökseen, se tekee omat ratkaisunsa asiakirjojen perusteella. Eli et välttämättä saa koko summaa.
Käsittelyaika on n. 10-12kk. - Nimetön
.................... kirjoitti:
Kai voit myös pyytää asianajajaasi lähettämään sen sinulle.
Ja jos vastaaja on vähävarainen voit lähettää hakemuksen valtion konttoriin, jolloin valtio maksaa korvauksen.
VK ei ole sidottu käräjäoikeuden päätökseen, se tekee omat ratkaisunsa asiakirjojen perusteella. Eli et välttämättä saa koko summaa.
Käsittelyaika on n. 10-12kk.Paljonko maksaa käräjäoikeuden tuomio ulkopuolisille ? Tuomio on julkinen, joten sen saapi maksua vastaan, eikös näin ole ? Salassapidettävää aineistoa ei luonnollisestikkaan luovuteta. Asianosaisille tuomiot ovat ilmaisia ja käräjien jälkeen tuomio on oikeus asianosaisten saada automaattisesti.
- maksavat
Nimetön kirjoitti:
Paljonko maksaa käräjäoikeuden tuomio ulkopuolisille ? Tuomio on julkinen, joten sen saapi maksua vastaan, eikös näin ole ? Salassapidettävää aineistoa ei luonnollisestikkaan luovuteta. Asianosaisille tuomiot ovat ilmaisia ja käräjien jälkeen tuomio on oikeus asianosaisten saada automaattisesti.
muistaakseni 0.50 euroa/sivu, oikeaksi todistettuna taisi olla 2 euroa/sivu. Jotain tuota luokkaa. Ihan automaattisesti ei tuomiosta kappaletta kaikille asianosaisille lähetetä. Esim. julistamalla annetusta rikostuomiosta, johon ei ole ilmoitettu tyytymättömyyttä EI lähetetä kenellekään kappaletta (edes syyttäjälle) ellei sitä erikseen pyydetä.
- mummoimmeinen
maksavat kirjoitti:
muistaakseni 0.50 euroa/sivu, oikeaksi todistettuna taisi olla 2 euroa/sivu. Jotain tuota luokkaa. Ihan automaattisesti ei tuomiosta kappaletta kaikille asianosaisille lähetetä. Esim. julistamalla annetusta rikostuomiosta, johon ei ole ilmoitettu tyytymättömyyttä EI lähetetä kenellekään kappaletta (edes syyttäjälle) ellei sitä erikseen pyydetä.
Lähisukuun tullut "ikävä ihminen" joutuu käräjille syytettynä kavalluksesta ja varastamisesta, petoksesta ja kunnianloukkauksesta ja ym. , niin haluan tietää faktat, ettei tuo naikkonen valehtele TAAS ja aina vaan ja kaikesta ja kaikille. Olen saanut kuulla tuosta oikeudenkäynnistä pikkulintujen tietä. Kysytäänkö missä ominaisuudessa tahdon kopiot tuomiosta ja miksi, pitääkö täyttää joku lappu tai antaa joku sewlvitys jne.. Nim. Totuus esiin
- siellä
mummoimmeinen kirjoitti:
Lähisukuun tullut "ikävä ihminen" joutuu käräjille syytettynä kavalluksesta ja varastamisesta, petoksesta ja kunnianloukkauksesta ja ym. , niin haluan tietää faktat, ettei tuo naikkonen valehtele TAAS ja aina vaan ja kaikesta ja kaikille. Olen saanut kuulla tuosta oikeudenkäynnistä pikkulintujen tietä. Kysytäänkö missä ominaisuudessa tahdon kopiot tuomiosta ja miksi, pitääkö täyttää joku lappu tai antaa joku sewlvitys jne.. Nim. Totuus esiin
kansliassa sen ihmeemmin kysellä. Jos asia on julkinen, kuka tahansa saa jäljennöksen tuomiosta. Tietysti täytyy tietää, mitä tuomiota tarkoittaa, eli esimerkiksi vastaajan nimellä löytävät asian diaarinumeron tuomioistuimen asianhallintajärjestelmästä ja voivat kaivaa tuomion esille arkistosta. Voi tilata myös puhelimitse, laittavat laskulla postitse.
- Nimellinen..
Nimetön kirjoitti:
Paljonko maksaa käräjäoikeuden tuomio ulkopuolisille ? Tuomio on julkinen, joten sen saapi maksua vastaan, eikös näin ole ? Salassapidettävää aineistoa ei luonnollisestikkaan luovuteta. Asianosaisille tuomiot ovat ilmaisia ja käräjien jälkeen tuomio on oikeus asianosaisten saada automaattisesti.
niin ja minä vastasin vähän veemäisesti.
Ei kannata käyttää tuota "nimetön" nimimerkkiä, jos haluaa oikeita vastauksia.
Ilmeisesti sinulle kävi kömmähdys, koska kysyit tätä asia tuolla sakot-osastolla ja vielä väärässä ketjussa. Luulin sitä Provoksi, sen tähden ilkeilin.
Niin että anteeksi vain, siinä kupmpikin pikkusen mokasi - Nimetön
Nimellinen.. kirjoitti:
niin ja minä vastasin vähän veemäisesti.
Ei kannata käyttää tuota "nimetön" nimimerkkiä, jos haluaa oikeita vastauksia.
Ilmeisesti sinulle kävi kömmähdys, koska kysyit tätä asia tuolla sakot-osastolla ja vielä väärässä ketjussa. Luulin sitä Provoksi, sen tähden ilkeilin.
Niin että anteeksi vain, siinä kupmpikin pikkusen mokasimukavaa syksyn jatkoa sinulle !
- Nimellinen..
Nimetön kirjoitti:
mukavaa syksyn jatkoa sinulle !
Töppäykseni harmitti oikeasti. Ja kerran vielä, Kiitos, kun vaivauduit vastaamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274