VectraAn ratti tärisee

sataviivasatakakskyt

noin 100 km/h - 120 km/h välissä. Renkaat vuoden vanhat, jarrulevyt uudet. Onko kokemusta, missä vika?

7

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astra

      Sama homma mulla astrassa, tosin tärinä ilmenee 90-100km/h vauhdissa. Mistähän lie johtuu?

      • opelisti

        Kannattaa tarkistaa ainakin renkaiden tasapainotus, onko vanteet suorat? Opelin jako on ainakin yleensä 100, ettei jako olisi vahingossa vaihtunut esim 98 mikä jako on yleensä Fiat Bravoissa, ym. Edellinen voi olla mahdollista jos autoon on joskus vaihdettu vanteet.
        Tietysti kannattaa tarkistaa myös raidepäät ja alapallot. Ja yks tuli vielä mieleen. Opeleissa, erityisesti Vectra B on tehtaalta lähtiessään pyörien aurauskulmat hieman väärin. Kannattaa sekin tarkistaa.


    • alalla

      olleena tiedän. Opel on yksi vaikeimmin tasapainotettavia autoja, johtuu raidetangon sijainnista(ylhäällä).
      Pyörän täytyy olla TÄYSIN pyöreä, eli erittäin hyvin vanteelle asennettu. Katso tasapainotuskoneessa renkaan pintaa. Ei saa olla sivu-, eikä pystyheittoa. Muussa tapauksessa ongelma EI poistu. Nykyään voidaan allapainottaa myös etuvetoisia! (tarvii harvoin tehdä) Silloin vaan on AINA muistettava merkata pyörän asento napaan irroitettaessa!
      Kokeile ensin ottaa pölykapselit irti ja käy koeajolla. USEISSA Opeleissa kapseli aiheuttaa tärinän(ei keskity hyvin, kun muovikynnet taipuu, usein katkeilee). Opel ei salli edes 5-gramman tasapainoheittoa!
      Tässä jotain!

    • Oopelisti

      Mulla sama vika, lopulta selvisi että autolla suoritetussa liukkaankaelin radan autokouluajossa käytettyä öljyä ja hiekkaa vanteet kireessä jäässä ja vanteiden huolellinen pesu kumalla vedellä auttoi.

    • keskittäjä

      kokemusta on. onko pelti- vaiko joku hieno aluvanne? aluvanteesta keskitysrengas hävinnyt edellisessä renkaanvaihdossa? uuden hommaaminen ns. inhottava homma.

    • YHM

      Jos ooppelia ei olis niin foordi ois maailman surkein auto.

    • 0pel

      Ettekö tienneet, että Kaikki autot muuttuvat vanhetessaan Opeleiksi. Meillä on Opel Vectra -A -89. Ja renkaat tärisivät kun rengas liikkeiden soviterenkaat olivat väljät. No sorvatiin alumiinista uudet. LOPPUI TÄRINÄT SIIHEN PAIKKAAN. Ja renkaiden tosiaankin pitää olla pyöreät. Selkä heittoa ei saa olla. Kannattaa ostaa hyvät renkaat. Michelin tai vastaavat. Ei mitään SummerStar renkaita vaan sellaiset jotka on todettu hyviksi ja toimiviksi. Meillä auto lisäksi ravisteli jarruttaessa. Lähinnä etupäästä tuli ravistus. Kyllähän sitä syytä etsittiin. No syynä oli jarrusäiliön alla olevien sulkuventtiilien jousen ruostuminen melkein poikki, joka aiheutti sen, että painetta ei päässyt normaalisti järjestelmään. Jousien vaihtamalla tilanne tuli normaaliksi. Lisäksi oli sellainen vika jota myös etsimme pitkään. Pintakaasulla ajaessa alkoi auto rynkyttämään rajusti. Syynä oli jarrusatuloiden jumiutuminen. Puhdistin jarrusatuloiden liukutapit ja rasvasin ne vesivaseliinilla ja siihen loppui se vika. Toivottavasti näistä tiedoista oli hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe