tein pitkästä aikaa salaattia, johon tuli ananasta, appelsiinia, banaania, omenaa ja keitettyä kananmunaa.
parina päivänä sitä syöny ja aina jälkeenpäin tullu mahaan jotenkin ahdistava olo, ja semmosta vellomista ja pahan olon tunnetta.
ananasta, banaania ja kananmunaa oon voinu syödä ilman ongelmia muutoin, paitsi että kananmunasta toki hajuhaittoja saattaa tulla... appelsiinia taas en tykkää oikeen tehdä kuin mehuksi, paloina syötynä se jotenkin tuntuu niin kirpeältä ja suussa ikävältä, nuorempana en sitrushedelmiä syönyt lainkaan kun kiiwistä sain allergiaa.
omenaa en myöskään pahemmin oo syönyt nuoruusiän jälkeen, mutta tuohon salaattiin se mielestäni kuuluu. allergiatesteissä omenalle tuli pieni reaktio.
nyt oon sitten miettinyt että mikä näistä aineksista saa tuota mahaoiretta, olisiko se omena vai appelsiini vai kenties kananmuna?
mulla on myös tätä nokkoskutinaa, ja syötyäni on tuntunut että ihoa saa raapia kun vähän joka paikasta kun kutkuttelee. kuitenkaan suoranaisesti näitä nokkospaukamia ei oo syntynyt kuin vähän.
pitääkö mun siis jatkossakin olla syömättä sekä omenaa että appelsiinia?
vähän ikävää, kun kuitenkin hedelmiä haluaisin syödä, ja paljon ei sitten valinnanvaraa jää. vai pitääkö tästä siirtyä kokonaan juureksiin...
niin ja siis kysymys: mitä oireita teille on tullut omenasta?
sitrushedelmistä aiemmin saamani oireet ovat olleet hengenahdistus.
tätä kutinaa en oo osannut yhdistää mihinkään erityisesti, koska sitä esiintyy muutenkin kuin ruuasta. esimerkiksi suihkussa käydessä kuuman ja kylmän vaihtelu (kylpyhuone kylmä, vesi lämmin) saa näppylää aikaan aina.
omena
2
381
Vastaukset
- salaatinsyöjä
no kyllähän ne salaattiin kuorittua tulee, semmosia vihreitä omenoita oli, varmaan tätä golden merkkiä eli ulkolaisia ilmeisesti.
maha on nyt ok, ihoa vielä kutittelee sieltä täältä.
lisäisin vielä että mulla oli sappioireidenkin vuoksi aikaisemmin omena kiellossa, mutta nyt ei ole oireita leikkauksen jälkeen mistään tullut. mietin voisko ne mahaoireet tulla vähän sieltä suunnalta..
mikä ainesosa omenassa se on joka allergisoi? en oo siihen lainkaan perehtynyt :/ jotenkin kuitenkin suussa tuntuu semmonen kitkeryys, vähän niinkuin sitruksissa kirpeys. suun limakalvoilla nämä jotenkin ärsyttää. olenkin enemmän makean ruuan ystäviä :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va276522Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko725178Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas934785Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64609Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa694458Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä184048Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast543997Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL1083869Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode213510Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173327