Kuka korvaa Hautamäen Popedassa?

KITARISTI SAA PAIKAN

Eli kenet haluaisit Costin korvaajaksi jos tällainen tilanne tulee ensi keväänä eteen? Oma ehdotukseni on suomi-rockin allstars kokoonpanooon ehdottomasti kuuluva Pekka "Devil" Virtanen.

PS. Devilillä on muuten jo entuudestaan kokemusta janoisten solistien säestämisestä, joten hän ei turhasta säikähtäisi

64

13769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -123-

      Dingon alkuperäinen kitaristi Jonttu Virta on saanut kokemusta suomirock-piireissä (Dingo, Sleepy Sleepers, QQ Blue yms.) ja sopisi erittäin hyvin Popedaan.

    • vihainen typy

      Mistä olet lukenut että Costi lähtee? Mistä moinen "Kuka korvaa Hautamäen Popedassa ja kitaristi saa paikan"? Onko sulla bändi joka ettii kitaristia? Jos nää on jotain sun omia aivotuksia niin pähkäile ite vaan siä rusinassa näitä ja ole sitten vasta äänessä kun jotain oikeesti jossain ilmoitetaan.

      Ällöä puhetta!!

      1. Olen saanut käsityksen että Patesta ei olisi kyse miehistön vaihdoksessa. Ja jos bändin muut pojat hörpöttelee niin ne tekee sen kyllä omalla ajallaan. -"kokemusta janoisten solistien säestämisestä", voi v*ttu.

      2. Costia EI tule KOSKAAN kukaan korvaamaan!!! Costi ja Pate on yhdessä Popeda ja jos jompi kumpi lähtee niin ei Popeda ole enään Popeda.

      Kyllä on juma*auta Suomi ja suomalaiset niin per*eestä ja syvältä sieltä kun ei oo mitään muuta tekemistä kun möyhiä ja keksiä niitä "omia" oikeita selityksiään. Raivostuttavaa!!!

      • mutta...

        Vesa-Pekka Hautamäkikään ei ole alkuperäinen Popeda kitaristi. Herra Mustajärvellä on lienee yksinoikeus yhtyeen nimen käyttöön. Ei se Costellon lähtö ainakaan minua jäisi kaivelemaan. Uutta verta kehiin jos ei rivisoittajat tule yhtyeen keulakuvan kanssa toimeen.


      • ******?^`^*
        mutta... kirjoitti:

        Vesa-Pekka Hautamäkikään ei ole alkuperäinen Popeda kitaristi. Herra Mustajärvellä on lienee yksinoikeus yhtyeen nimen käyttöön. Ei se Costellon lähtö ainakaan minua jäisi kaivelemaan. Uutta verta kehiin jos ei rivisoittajat tule yhtyeen keulakuvan kanssa toimeen.

        VAI ON COSTELLO MIELESTÄSI RIVISOITTAJA??? Tehnyt suurimman osan popedan biiseistä, ja Kaikki hittibiisit lähestulkoon, viime vuodet yksin pitänyt Popedaa kasassa, kun pate juopotellut!!Hoitelee PR:ät, fanitoiminnat, nettisivut jne.

        Voi Jumal''ta!!!! mikä imbesillin kommentti sinulta..

        Vedä sinä rivisoittaja päähäs!

        Jos tuo oli provomielessä tehty, niin onnistuit myös siinä, ei tuollasta typeryyttä jaksa ymmärtää.
        Ja muutenkin, mitä järkee spekuloida, kyllä ne sitten ilmoittavat uuden kok.panon, kun katsovat tarpeelliseksi!


      • hyvää...
        ******?^`^* kirjoitti:

        VAI ON COSTELLO MIELESTÄSI RIVISOITTAJA??? Tehnyt suurimman osan popedan biiseistä, ja Kaikki hittibiisit lähestulkoon, viime vuodet yksin pitänyt Popedaa kasassa, kun pate juopotellut!!Hoitelee PR:ät, fanitoiminnat, nettisivut jne.

        Voi Jumal''ta!!!! mikä imbesillin kommentti sinulta..

        Vedä sinä rivisoittaja päähäs!

        Jos tuo oli provomielessä tehty, niin onnistuit myös siinä, ei tuollasta typeryyttä jaksa ymmärtää.
        Ja muutenkin, mitä järkee spekuloida, kyllä ne sitten ilmoittavat uuden kok.panon, kun katsovat tarpeelliseksi!

        En ota kantaa siihen kuka lähtee ja kuka jää, koska en asiasta mitään tiedä.
        Mutta jos lähtijä todellakin olis Costi niin se saattais kasvaa hyvää hedelmää lähitulevaisuudessa. Mielestäni Costi oli nuorempana yksi suomen lahjakkaimpia muusikkoja, sekä soittajana että biisintekijänä. Viimeisen kymmenen vuotta onkin sitten mennyt veivaten samaa Bandiittipolkkaa...
        Ei ne taidot ja lahjat sieltä oo minnekkään kadonnu. Tekis varmaan hyvää saada uusista ympyröistä uusia virikkeitä.


      • Sä oot kaunis kaunis

        Kyllä Costi on hyvä ja arvostan häntä erittäin, erittäin paljon, mutta.
        Kuiteskin Paten imussa hän on uransa tehnyt. Bändin alkuaikoina ja vielä kymmenenkin vuotta sitten oli kyllä tosi ujon olonen tyyppi. Kyllä Popedalle tekisi hyvää jos joku muu valkkaisi biisejä levyille ja tekisi sanoituksia kun Costi. Sitten noi nettisivutkin, niin mitä tekemistä niissä on jos kerran vuodessa sinne tulee jotain muuta kun keikkakalenteri.
        Esim. Mustien Enkelien uusin biisi on Petanderin ja Hanhiniemen tekemä. Varmasti kelpaisi myös Patelle, mutta veikkaan että Costi haluaa itse tehdä kaiken. No kyllähän Popedan levyt myy siitä huolimatta vaikka radiohitteja ei ole Costilta tullut 15 vuoteen.
        Mää veikkaan, että valitettavasti Popedan käyrä on laskeva ja Mustien Enkelien nouseva ja tähän syy on Costissa.


      • RoudariP----
        Sä oot kaunis kaunis kirjoitti:

        Kyllä Costi on hyvä ja arvostan häntä erittäin, erittäin paljon, mutta.
        Kuiteskin Paten imussa hän on uransa tehnyt. Bändin alkuaikoina ja vielä kymmenenkin vuotta sitten oli kyllä tosi ujon olonen tyyppi. Kyllä Popedalle tekisi hyvää jos joku muu valkkaisi biisejä levyille ja tekisi sanoituksia kun Costi. Sitten noi nettisivutkin, niin mitä tekemistä niissä on jos kerran vuodessa sinne tulee jotain muuta kun keikkakalenteri.
        Esim. Mustien Enkelien uusin biisi on Petanderin ja Hanhiniemen tekemä. Varmasti kelpaisi myös Patelle, mutta veikkaan että Costi haluaa itse tehdä kaiken. No kyllähän Popedan levyt myy siitä huolimatta vaikka radiohitteja ei ole Costilta tullut 15 vuoteen.
        Mää veikkaan, että valitettavasti Popedan käyrä on laskeva ja Mustien Enkelien nouseva ja tähän syy on Costissa.

        Ei kannate välittää nämä ihmiset hakevat tahalleen jotai jutun aiheesta riitelyä.Käykää kysyyn Patelta mielipide Costista viimeksi Pate kehu kyllä tyypin siihen malliin, että en usko, että Popedassa kitaristi tulee vaihtumaan ja ei Pate lähtis ilman Costia enään Popeda nimellä mihinkään kylläpän tuo näkee, että se on kaksikko bändin keulassa.Pate kuski ja Costi kartturi :)


      • Costello-fan
        Sä oot kaunis kaunis kirjoitti:

        Kyllä Costi on hyvä ja arvostan häntä erittäin, erittäin paljon, mutta.
        Kuiteskin Paten imussa hän on uransa tehnyt. Bändin alkuaikoina ja vielä kymmenenkin vuotta sitten oli kyllä tosi ujon olonen tyyppi. Kyllä Popedalle tekisi hyvää jos joku muu valkkaisi biisejä levyille ja tekisi sanoituksia kun Costi. Sitten noi nettisivutkin, niin mitä tekemistä niissä on jos kerran vuodessa sinne tulee jotain muuta kun keikkakalenteri.
        Esim. Mustien Enkelien uusin biisi on Petanderin ja Hanhiniemen tekemä. Varmasti kelpaisi myös Patelle, mutta veikkaan että Costi haluaa itse tehdä kaiken. No kyllähän Popedan levyt myy siitä huolimatta vaikka radiohitteja ei ole Costilta tullut 15 vuoteen.
        Mää veikkaan, että valitettavasti Popedan käyrä on laskeva ja Mustien Enkelien nouseva ja tähän syy on Costissa.

        Kyllä mies (siis Costello) muutaman radiohitin on vääntänyt vuoden 1992 jälkeenkin. Siankorvaa ja raanavettä, Oodi Makkaralle, Mannaa mammonaa, Mustameri ja mies, Beibin kanssa Irlantiin, Tohtori Mustajärvi, Mies unelmoi on olleet jonkinlaisia hittejä kyllä mutta vähemmän niitä on nyt tullu Costin kynästä niitä hittejä ku esim vuosina 1984-1988 tai vuonna 1992. Ja mitä tohon tulee että Costi tekee muka kaikki Popedan biidit nykyään niin se on puppua...Päinastoin lähes kaikki hitit nyt 2000-luvulla ja 90-luvun lopussa on tehny Popedalle muut äijät esim.: Viitasen Jani, Olli Lindholm, Markku Petander, Frangen&Heikura,Mika Sundqvist, Laiho jne. Samoin levyillä käytetään nykyään paljon ulkopuolisia sanoittajia Paten ja Costellon lisäksi ja sen vuoksi Popedan biisien sanat ei kuulosta kolmella vikalla levyllä (500CC, Just, Häkää) niin junteilta, huumoripitoisilta ja huvittavilta kuin aiemmilla levyillä. Toki joukossa on niitä vanhantyylisiä biisejäkin sanotusten puolesta mutta niissä ei kyllä oo ihan niin paljo diipadaapa-meininkiä ja ylilyöntejä kuin 80-luvun ja 90-luvun alun Popeda-biiseissä. Samoin biisit on noilla 3 vikalla levyllä paljo pidempiä, monipuolisempia ja sävellyksiltään monipuolisempia, melodioissa on paljon koukkuja ja polveilua yms.


      • tänä vuonna
        Sä oot kaunis kaunis kirjoitti:

        Kyllä Costi on hyvä ja arvostan häntä erittäin, erittäin paljon, mutta.
        Kuiteskin Paten imussa hän on uransa tehnyt. Bändin alkuaikoina ja vielä kymmenenkin vuotta sitten oli kyllä tosi ujon olonen tyyppi. Kyllä Popedalle tekisi hyvää jos joku muu valkkaisi biisejä levyille ja tekisi sanoituksia kun Costi. Sitten noi nettisivutkin, niin mitä tekemistä niissä on jos kerran vuodessa sinne tulee jotain muuta kun keikkakalenteri.
        Esim. Mustien Enkelien uusin biisi on Petanderin ja Hanhiniemen tekemä. Varmasti kelpaisi myös Patelle, mutta veikkaan että Costi haluaa itse tehdä kaiken. No kyllähän Popedan levyt myy siitä huolimatta vaikka radiohitteja ei ole Costilta tullut 15 vuoteen.
        Mää veikkaan, että valitettavasti Popedan käyrä on laskeva ja Mustien Enkelien nouseva ja tähän syy on Costissa.

        Popedan käyrä on ollut laskeva Paten kännäilyn vuoksi. Costi käytännössä hoitaa kaiken Popedassa nykyään. Tekee biisit, hoitaa nettisivut, laatii keikkasetit, hoitaa haastattelut ym ym. Patea ei näin juhlavuotenakaan ole muualla näkynyt, kuin selittelemässä mokailujaan ja vakuuttamassa, että "nyt on korkki kiinni"...no sairaus on sairaus ja jne. mutta se nyt ei ainakaan ole Costin vika.


      • sä oot kaunis kaunis
        tänä vuonna kirjoitti:

        Popedan käyrä on ollut laskeva Paten kännäilyn vuoksi. Costi käytännössä hoitaa kaiken Popedassa nykyään. Tekee biisit, hoitaa nettisivut, laatii keikkasetit, hoitaa haastattelut ym ym. Patea ei näin juhlavuotenakaan ole muualla näkynyt, kuin selittelemässä mokailujaan ja vakuuttamassa, että "nyt on korkki kiinni"...no sairaus on sairaus ja jne. mutta se nyt ei ainakaan ole Costin vika.

        Jaa että Popedan laskeva käyrä Paten kännäilyn syy? Mitenköhän sitte Paten soololevyt soi radiossa samaan tahtiin kun Popedan biisit 90-luvulla? Ja Paten kaksi uusinta sooloa SELVÄSTI hänen PARHAAT. Paten levyt on siksi Popedan uusia levyjä parempia, koska levyt on tehty varman hitin ympärille (Ukkometso, Ajan päivin ajan öin). Popedan levyt myy minkä myy sen takia, koska Pate laulaa ne, ei sen takia että Costi tekee ne.


      • on...
        sä oot kaunis kaunis kirjoitti:

        Jaa että Popedan laskeva käyrä Paten kännäilyn syy? Mitenköhän sitte Paten soololevyt soi radiossa samaan tahtiin kun Popedan biisit 90-luvulla? Ja Paten kaksi uusinta sooloa SELVÄSTI hänen PARHAAT. Paten levyt on siksi Popedan uusia levyjä parempia, koska levyt on tehty varman hitin ympärille (Ukkometso, Ajan päivin ajan öin). Popedan levyt myy minkä myy sen takia, koska Pate laulaa ne, ei sen takia että Costi tekee ne.

        viimevuosina keskittnyt enemmän omaan soolouraan, kuin Popedaan. Popeda ei ole ollut juuri julkisuudessakaan, muuten kuin Paten toilailujen vuoksi. Ei Popedan uusinta levyäkään juuri mainostettu missään. Yhden TV-mainoksen satuin näkemään ja kerran jossain lehdessä. Samoin Popedalla on nykyään hyvin vähän radiosoittoja. Ilmeisesti bändi ei sovi tiettyjen kaupallisten kanavien "ilmeeseen". Kummallista kyllä, että esim. YÖ soi lähes joka kanavalla.

        Pate kuitenkin on tunnettu artisti ja tunnettu nimenomaan Popedasta. Ja se mikä teki Popedasta tunnetun ja yhden suomirockin ykkösbändeistä oli levy nimeltä "Kaasua". Siihen asti Popeda oli suhteellisen tuntematon bändi Tampereen ulkopuolella. Siis Patenkin suosio on hyvin paljon kiinni Costista. Mutta kaikki vaikutta kaikkeen, sillä Popedaa ei olisi perustetty ilman Arwo Mikkosta ym,,jne, etc...

        Onhan Paten soolo-levyt myyneet hyvin, mutta kun ne biisit eivät oikeen sovi Popedaan. Paten soolobiisit ovat iskelmä-tyylisiä ja Popeda on rockkia. Toki joitain poikkeuksiankin on. Mutta se, että onko levy "parempi" jos se myy hyvin? Onko parempi, että levy on musiikillisesti ja soitannallisesti kokonaisuudessaan hyvä vai se, että on yksi hitti ja loput on paskaa?

        Kuitenkin ihmettelen, että kun Pate on bändin keulahahmo, niin miksi Costi hoitaa bändissä kaiken? Siis myös haastattelut ym. pr-hommat. Toki ymmärrän Paten sairasloman, mutta kun tilanne on ollut tämä jo vuosia. Eikö olisi luontevampaa, jos itse "tirehtööri" hoitaisi hommat.

        Mutta valoakin on tunnelin päässä, sillä "Reino" on ylittänyt "hittirajan" ja käväisi sinkkulistan viidentenäkin. Onneksi biisien suhteen Mustajärvi/Hautamäki yhteistyö edelleen toimii.


      • hommamuuttui kun
        on... kirjoitti:

        viimevuosina keskittnyt enemmän omaan soolouraan, kuin Popedaan. Popeda ei ole ollut juuri julkisuudessakaan, muuten kuin Paten toilailujen vuoksi. Ei Popedan uusinta levyäkään juuri mainostettu missään. Yhden TV-mainoksen satuin näkemään ja kerran jossain lehdessä. Samoin Popedalla on nykyään hyvin vähän radiosoittoja. Ilmeisesti bändi ei sovi tiettyjen kaupallisten kanavien "ilmeeseen". Kummallista kyllä, että esim. YÖ soi lähes joka kanavalla.

        Pate kuitenkin on tunnettu artisti ja tunnettu nimenomaan Popedasta. Ja se mikä teki Popedasta tunnetun ja yhden suomirockin ykkösbändeistä oli levy nimeltä "Kaasua". Siihen asti Popeda oli suhteellisen tuntematon bändi Tampereen ulkopuolella. Siis Patenkin suosio on hyvin paljon kiinni Costista. Mutta kaikki vaikutta kaikkeen, sillä Popedaa ei olisi perustetty ilman Arwo Mikkosta ym,,jne, etc...

        Onhan Paten soolo-levyt myyneet hyvin, mutta kun ne biisit eivät oikeen sovi Popedaan. Paten soolobiisit ovat iskelmä-tyylisiä ja Popeda on rockkia. Toki joitain poikkeuksiankin on. Mutta se, että onko levy "parempi" jos se myy hyvin? Onko parempi, että levy on musiikillisesti ja soitannallisesti kokonaisuudessaan hyvä vai se, että on yksi hitti ja loput on paskaa?

        Kuitenkin ihmettelen, että kun Pate on bändin keulahahmo, niin miksi Costi hoitaa bändissä kaiken? Siis myös haastattelut ym. pr-hommat. Toki ymmärrän Paten sairasloman, mutta kun tilanne on ollut tämä jo vuosia. Eikö olisi luontevampaa, jos itse "tirehtööri" hoitaisi hommat.

        Mutta valoakin on tunnelin päässä, sillä "Reino" on ylittänyt "hittirajan" ja käväisi sinkkulistan viidentenäkin. Onneksi biisien suhteen Mustajärvi/Hautamäki yhteistyö edelleen toimii.

        Homma muuttui Popedassa kun Holm ja Järvinen lähetettiin pihalle! Sen jälkeen Patea ei ole kiinnostanut olla Popedan liideri! Rahan takia se jatkoi. Kirjassa lukee, jos te ette halua soittaa kahden jätkän kanssa vihelletään peli sitten poikki. Ei tää homma sillä parane, että kaksi äijää laitetaa pihalle. Nykyään tää touhu on semmosta työkaveri meininkiä.


      • typy5

        minusta tuntuu sille että pate ja costi jää! costia ei voi korvata kukaan ja popeda ei joo enää popeda jos jompikumpi lähtee vai mitä mieltä te ootte? rautajoki ja kempinen sas lähtee!!!!!!!!! pe"kele!


      • Miekkonen 1977
        typy5 kirjoitti:

        minusta tuntuu sille että pate ja costi jää! costia ei voi korvata kukaan ja popeda ei joo enää popeda jos jompikumpi lähtee vai mitä mieltä te ootte? rautajoki ja kempinen sas lähtee!!!!!!!!! pe"kele!

        USKOKAA JO HEMMETTI PATEN ITSENSÄ PUHUMISIA. POPEDA ON NYKYÄÄN PATE, COSTELLO JA MELARTIN. TULEVALLA LEVYLLÄ BASSOA JA RUMPUJA SOITTAA KUKA MILLOINKIN KUKA MISSÄKIN KAPPALEESSA. PATE SANONUT NÄIN. ESIM. PETANDER VOI OLLA VIERAILEVA STARA.

        KEMPPINEN EROTETTU BÄNDISTÄ LIIALLISEN KITTAILUN TAKIA. URUISSA EI EES AINA OLLUT VIRTAA KEIKOILLA (ELI EI OLLUT PÄÄLLÄ) JA JÄTKÄ OLI VAAN SOITTAVINAAN VAIKKA KEYBOARDISTA EI KUULUNUT MITÄÄN.NOIJAILI KÄNNISSÄ URKUIHIN.

        PATE SANOI ETTÄ HÄNET OIS PITÄNY KANSSA EROTTAA MUTTA HÄNTÄ EI VOI EROTTAA KUKAAN MUU BÄNDISTÄ KUIN HÄN ITSE SILLÄ HÄN ON BÄNDIN POMO.

        RAUTAJOKI OTTI ITSE LOPARIT POPEDASTA. SILLÄ ON OMA MENESTYVÄ REKKAFIRMA JA SE LÄKSI HOITAMAAN NIITÄ HOMMIA TÄYSIPÄIVÄISESTI. HOLM EI OO TULOSSA VAKIJÄSENEKSI TAKAISIN POPEDAAN LEVYLLÄ VOI VIERAILLA IHAN KUIN MONI MUUKIN.

        KIERTUEKOKOONPANO ON VIELÄ AUKI, SANOI ITSE MR. MUSTAJÄRVI. MUTTA SIINÄKIN ON SIIS PATE, MELLU JA COSTELLO!!!!!!!! ASIA LOPPUUNKÄSITELTY


      • beibi18
        Miekkonen 1977 kirjoitti:

        USKOKAA JO HEMMETTI PATEN ITSENSÄ PUHUMISIA. POPEDA ON NYKYÄÄN PATE, COSTELLO JA MELARTIN. TULEVALLA LEVYLLÄ BASSOA JA RUMPUJA SOITTAA KUKA MILLOINKIN KUKA MISSÄKIN KAPPALEESSA. PATE SANONUT NÄIN. ESIM. PETANDER VOI OLLA VIERAILEVA STARA.

        KEMPPINEN EROTETTU BÄNDISTÄ LIIALLISEN KITTAILUN TAKIA. URUISSA EI EES AINA OLLUT VIRTAA KEIKOILLA (ELI EI OLLUT PÄÄLLÄ) JA JÄTKÄ OLI VAAN SOITTAVINAAN VAIKKA KEYBOARDISTA EI KUULUNUT MITÄÄN.NOIJAILI KÄNNISSÄ URKUIHIN.

        PATE SANOI ETTÄ HÄNET OIS PITÄNY KANSSA EROTTAA MUTTA HÄNTÄ EI VOI EROTTAA KUKAAN MUU BÄNDISTÄ KUIN HÄN ITSE SILLÄ HÄN ON BÄNDIN POMO.

        RAUTAJOKI OTTI ITSE LOPARIT POPEDASTA. SILLÄ ON OMA MENESTYVÄ REKKAFIRMA JA SE LÄKSI HOITAMAAN NIITÄ HOMMIA TÄYSIPÄIVÄISESTI. HOLM EI OO TULOSSA VAKIJÄSENEKSI TAKAISIN POPEDAAN LEVYLLÄ VOI VIERAILLA IHAN KUIN MONI MUUKIN.

        KIERTUEKOKOONPANO ON VIELÄ AUKI, SANOI ITSE MR. MUSTAJÄRVI. MUTTA SIINÄKIN ON SIIS PATE, MELLU JA COSTELLO!!!!!!!! ASIA LOPPUUNKÄSITELTY

        mistä minä olisin sen voinu tiettää että popeda on nykyään pate,costello ja melartin!!!!!!!!!!!


      • Tate 37
        Miekkonen 1977 kirjoitti:

        USKOKAA JO HEMMETTI PATEN ITSENSÄ PUHUMISIA. POPEDA ON NYKYÄÄN PATE, COSTELLO JA MELARTIN. TULEVALLA LEVYLLÄ BASSOA JA RUMPUJA SOITTAA KUKA MILLOINKIN KUKA MISSÄKIN KAPPALEESSA. PATE SANONUT NÄIN. ESIM. PETANDER VOI OLLA VIERAILEVA STARA.

        KEMPPINEN EROTETTU BÄNDISTÄ LIIALLISEN KITTAILUN TAKIA. URUISSA EI EES AINA OLLUT VIRTAA KEIKOILLA (ELI EI OLLUT PÄÄLLÄ) JA JÄTKÄ OLI VAAN SOITTAVINAAN VAIKKA KEYBOARDISTA EI KUULUNUT MITÄÄN.NOIJAILI KÄNNISSÄ URKUIHIN.

        PATE SANOI ETTÄ HÄNET OIS PITÄNY KANSSA EROTTAA MUTTA HÄNTÄ EI VOI EROTTAA KUKAAN MUU BÄNDISTÄ KUIN HÄN ITSE SILLÄ HÄN ON BÄNDIN POMO.

        RAUTAJOKI OTTI ITSE LOPARIT POPEDASTA. SILLÄ ON OMA MENESTYVÄ REKKAFIRMA JA SE LÄKSI HOITAMAAN NIITÄ HOMMIA TÄYSIPÄIVÄISESTI. HOLM EI OO TULOSSA VAKIJÄSENEKSI TAKAISIN POPEDAAN LEVYLLÄ VOI VIERAILLA IHAN KUIN MONI MUUKIN.

        KIERTUEKOKOONPANO ON VIELÄ AUKI, SANOI ITSE MR. MUSTAJÄRVI. MUTTA SIINÄKIN ON SIIS PATE, MELLU JA COSTELLO!!!!!!!! ASIA LOPPUUNKÄSITELTY

        Kosketinsoittaja tuuraa levyllä.


      • Anonyymi

        Ylen 1 sana Radio Tirehtööri tulee morolla väärin unohtaen talous ,rahan väärin käytön laskutus


    • mmm

      Popeda ilman costia on kuin mies ilman munia.
      Popedasta ei olisi kuulunut mitään ilman costia moneen vuoteen.
      Pate ei yksin olisi mitään,ilman biisin tekijää costi on soittanut kovemmassakin bändissä ja yöstäkin on pojan perään kyselty.
      On totta että ei popeda ole ilman patea popeda mutta ilman costia popedalta ei olisi tullut mitään arwon kuoleman jälkeen ja hän todellakin on popedan sielu, pate vois lopettaa popedan mutta costi varmaan löytäs muitakin töitä samalta alalta,pate tosin unohtuisi pian ylöjärvelle jallu pullon kanssa,ei ne soolo keikatkaan menneet iha selvinpäin.
      Kyllä toivoisin popedalta yhtä kiertuetta vielä ilman mokailuja ja sit jokainen omille teilleen.

      • popeda fani

        patea ja costia popedaa ei olisi ollenkaan ei se ollut costin ansiota että popeda jatko arwon kuoleman jäälkeen vaan arwon vaimon koska se oli sanonut näin: "arwokin olisi aivan varmasti halunnnut että popeda jatkaa arwon kuoleman jälkeen"


    • TIMO TAPANINEN

      Olisivat sitten sekä solisti että säestäjä tasaisessa hönössä eikä jäisi pullot puolilleen backstagella.

      • mutta...

        Costellon paha luonnevika ajoi hänetkin tilanteeseen jossa oli yhtye jätettävä. Itse olen arvostanut Törrön soittamista aina Costellon soittoa enemmän. Hän on yksi autenttisimpia rhythm´n blues kitaristeja suomessa. Lisäksi hän teki hienoja lauluja ollessaan Popedan kitaristina.


      • Luonnevika?
        mutta... kirjoitti:

        Costellon paha luonnevika ajoi hänetkin tilanteeseen jossa oli yhtye jätettävä. Itse olen arvostanut Törrön soittamista aina Costellon soittoa enemmän. Hän on yksi autenttisimpia rhythm´n blues kitaristeja suomessa. Lisäksi hän teki hienoja lauluja ollessaan Popedan kitaristina.

        Costin ylimielisyyden johdosta yhtyeestä savustettiin ulos myös muun muassa Kari Holm ja Jukkis Järvinen.


      • jotain muutakin
        Luonnevika? kirjoitti:

        Costin ylimielisyyden johdosta yhtyeestä savustettiin ulos myös muun muassa Kari Holm ja Jukkis Järvinen.

        kun Costin ylemielisyys? Törrö ei sopinut Popedaan muusiikillisen suuntauksenkaan vuoksi. Hän on kyllä hyvä blues-kitaristi, mutta kun Popeda ei ole blues-bändi. Toki Törrökin osasi olla ylimielinen esim. sanomalla, että "Kans-an Popeda" olisi myynyt kirkkaasti kultaa, jos kaikki biisit olisivat hänen tekemiään.


      • myös Järvinen ja Holmi
        jotain muutakin kirjoitti:

        kun Costin ylemielisyys? Törrö ei sopinut Popedaan muusiikillisen suuntauksenkaan vuoksi. Hän on kyllä hyvä blues-kitaristi, mutta kun Popeda ei ole blues-bändi. Toki Törrökin osasi olla ylimielinen esim. sanomalla, että "Kans-an Popeda" olisi myynyt kirkkaasti kultaa, jos kaikki biisit olisivat hänen tekemiään.

        Kun heidät niin ikävästi yhtyeestä ulostettiin.


      • sanoa...
        myös Järvinen ja Holmi kirjoitti:

        Kun heidät niin ikävästi yhtyeestä ulostettiin.

        kun ei tiedä asian taustoja. Mutta Holmin ja Järvisen erottaminenkaan, ei ollut pelkästään kiinni Costista ja sitä mieltä oli myös Melartin. Ja lopullisesti asiasta päätti itse Pate.


      • miksi miksi miksi
        sanoa... kirjoitti:

        kun ei tiedä asian taustoja. Mutta Holmin ja Järvisen erottaminenkaan, ei ollut pelkästään kiinni Costista ja sitä mieltä oli myös Melartin. Ja lopullisesti asiasta päätti itse Pate.

        miksi melkein puolet pändistä erotettiin?
        Holmi oli paukuttanut kannuja parikyt vuotta ja sitten ei enää muka voinutkaan.

        Holmin soitto oli niin ainutlaatuisen omaperäistä, että arskan hutilointi ei oikein putoa, mun mielipide. tv. teuvo


      • kukkii lärvi sen
        miksi miksi miksi kirjoitti:

        miksi melkein puolet pändistä erotettiin?
        Holmi oli paukuttanut kannuja parikyt vuotta ja sitten ei enää muka voinutkaan.

        Holmin soitto oli niin ainutlaatuisen omaperäistä, että arskan hutilointi ei oikein putoa, mun mielipide. tv. teuvo

        Holmi oli yksinkertaisesti varsin keskinkertainen rumpali. Eihän siltä taipunut edes tahdotko mut tosiaan komppi? Hautamaa sen sijaan on kyllä taitava, mutta ei mitenkään korvaamaton, osattiinhan sitä ennenkin, eikä Reinon kaltaista laskelmoitua diipadaapaa ennen Hautamäkeä levyiltä loydy. Sololiveä en ole nähny, mutta ne pätkät mitä oli vähän aikaa esim Popedan kotisivujen etusivulla oli kyllä aika noloja. Mutta erityisen noloa oli esiintyä Popedana ilman Patea.


      • ROKKIUKKO ROKKIKUKKO
        kukkii lärvi sen kirjoitti:

        Holmi oli yksinkertaisesti varsin keskinkertainen rumpali. Eihän siltä taipunut edes tahdotko mut tosiaan komppi? Hautamaa sen sijaan on kyllä taitava, mutta ei mitenkään korvaamaton, osattiinhan sitä ennenkin, eikä Reinon kaltaista laskelmoitua diipadaapaa ennen Hautamäkeä levyiltä loydy. Sololiveä en ole nähny, mutta ne pätkät mitä oli vähän aikaa esim Popedan kotisivujen etusivulla oli kyllä aika noloja. Mutta erityisen noloa oli esiintyä Popedana ilman Patea.

        No se sinun Reino-biisin yhteydessä käyttämä diipadaapa kommentti on kyllä Paten ansiota sillä se ne ns. laskelmoidut diipadaapa-sanat siihen teki! Sävellys on Costellon. Miehen sukunimi ei kylläkään ole Hautamaa vaan Hautamäki.

        Costello on todella taitava ja musiikillisesti ilmeikäs soittaja... ja lähes aina innoissaan ja hyväntuulinen lavalla. Costello on myös lahjakas tuottaja: tuottanut paljon monien bändien esim. Yö:n levyjä. Pyörittänyt omaa sutudiota monta vuotta. Tehny monta hittibiisiä Popedalle ja muitakin biisejä Popedalle&Paten sooloille. Soittanut Popedassa levuillä ja livenä, soittanut Paten sooloilla, Oli taustalaulajana ja kitaristina Hanoi Rocksissa ja kiersi siinä ympäri maailmaa. Tosin on se Popedankin kanssa esiintynyt ulkomailla. Costi on tehny biisejä myös muille bändeille esin Yö jne.

        Mahtava muusikko ja kitaristi ei tosin korvaamaton noin yleensä mutta antanut niin paljon Popedalle yli 20-vuoden ajan ja tehny Popedan eteen tosi merkittävän ja suuren työpanoksen. Yhtä korkealle kitaristina nostan Daffy Terävän, Markku Petanderin, Jani Viitasen, Marzi Nymanin, Arwo Tapani Mikkosen...Että ei täysin korvaamatin Costikaan oo mutta aika loistava kyllä. Costi on tehny monta hyvää ja loistavaa biisiä Popedalle ja muillekin.

        Mutta osa niistä biiseistä joita se on levyille tehny toistaa hieman itseään esimerkkinä Takapenkkiboogie ja Bandiittipolkka on aika samanlaisia. Totta että osa Coskellon biiseistä on sellaista samantyylistä kevyehköä tiluliluilua ja osa biiseistä toistaa itseään kun Costi teki vuosina 1985-1990 lähes kaikki biisit niin toisaalta ei oo ihme että osa ei oo kummoisia ja moni biisi on samankaltainen. Petander teki Popedalle monta hyvää biisiä sillo kun oli Popedassa ja osa sen biiseistä teki Popedan ohjelmistoon ja levyille hieman vaihtelua kun kuitenkin hieman eros Costin biiseistä. Petander teki sillo vuosina 1992-1995 lähes kaikki hitit Popedan levuille ja muutaman muunkin hyvän. Loput oli tuolloin Cover-hittejä ja Costin hittikynästä syntyi vain Kersantti karoliina, Kuinka kummassa voikin käydä näin, Siankorvaa ja raanavettä&Oodi makkaralle.Noi oli pienempiä hittejä kuin Petenderin tekemä (paitsi tietty Karoliina). Petander on tehny taas muutaman hittibiisin sen jälkeen Popedalle ja Patelle ku se läks poies (mm. Savusuudelma). Tosin niistä ei oo kovin suuria hittejä tullu jos niinku vertaa edellisiin Petanderin tuotoksiin.

        Kun Petander läksi ja Mellu tuli takas niin Popedan seuraava levy eli 500CC muuttui hieman kevyemmäksi kuin edellisemmät ja siitä tuli aika pop-voittoinen levy ja sillä levyllä on paljon hitaita ja keskitemposia biisejä. Vahänniinkuin oli Kansan`Popeda-levylläkin joka oli Jyrkin viimeinen ennen ku se jäi pois tullakseen takas Popedaan. Hieno lwvy se 500CC vaikkakin se on hyvin poppivoittoinen biiseiltään ja vois sanoa että se on melodioltaan ehkä kevyin ja jos nyt Popedan kohdalla voi moista sanaa käyttää niin taiteellisin ja harkituin levy ikinä. Myös sanoitukset ei sillä levyllä niin diipadaapaa. Vaikka hyvä levy niin hittejä ei juuri tullu siltä levyltä ehkä siksi kun se oli hieman erilaisempaa Popedaa. Ei myyny kovin hyvin tuo levy. Vierassa taas oli Cover-levy ja osa biiseistä toimi loistavasti, osa hyvin ja osa keskinkertaisesti. Aika tasapaksu levy kuitenkin. Selvä välityö ja ei juuri myyny. Just ja Häkää taas hieman hevimpiä levyjä vaikka mukaan mahtuu niilläkin keskitempoisia biisejä, slovareita, ska-poljentoa yms. Mutta silti Kitarasoolojen osalta ja kitaroinnin ja biisen rakenteen osalta hyvin lähellä 90-luvun alun ja 80-luvun Popedaa vaikka biisit hieman pidempiä ja monipuolisempia&monivihanteisempia ovatkin. Kitara möyryää, Pate laulaa noilla levyillä hyvin, basson soitto on tanakkaa, rummut paukkuu kovaa. Hyviä levyjä ja useassa biisissä hittipotentiaalia on ja osasta biiseistä tulikin hittejä mutta ei niin suuria mitä aiemmin. Noikaan levyt ei juuri myyneet. Ainoat Popeda-levyt mitkä on vuoden 1997 jälkeen myyneet hyvin on ne kaksi hittikokoelmaa& juhla-dvd ja veikkaan että tää uus kokoelma myy kans hyvin ku Reino-singlekin on myyny aikas hyvin! Popedan levyt on myyny yhteensä noin 600.000...


      • ROKKIUKKO ROKKIKUKKO
        ROKKIUKKO ROKKIKUKKO kirjoitti:

        No se sinun Reino-biisin yhteydessä käyttämä diipadaapa kommentti on kyllä Paten ansiota sillä se ne ns. laskelmoidut diipadaapa-sanat siihen teki! Sävellys on Costellon. Miehen sukunimi ei kylläkään ole Hautamaa vaan Hautamäki.

        Costello on todella taitava ja musiikillisesti ilmeikäs soittaja... ja lähes aina innoissaan ja hyväntuulinen lavalla. Costello on myös lahjakas tuottaja: tuottanut paljon monien bändien esim. Yö:n levyjä. Pyörittänyt omaa sutudiota monta vuotta. Tehny monta hittibiisiä Popedalle ja muitakin biisejä Popedalle&Paten sooloille. Soittanut Popedassa levuillä ja livenä, soittanut Paten sooloilla, Oli taustalaulajana ja kitaristina Hanoi Rocksissa ja kiersi siinä ympäri maailmaa. Tosin on se Popedankin kanssa esiintynyt ulkomailla. Costi on tehny biisejä myös muille bändeille esin Yö jne.

        Mahtava muusikko ja kitaristi ei tosin korvaamaton noin yleensä mutta antanut niin paljon Popedalle yli 20-vuoden ajan ja tehny Popedan eteen tosi merkittävän ja suuren työpanoksen. Yhtä korkealle kitaristina nostan Daffy Terävän, Markku Petanderin, Jani Viitasen, Marzi Nymanin, Arwo Tapani Mikkosen...Että ei täysin korvaamatin Costikaan oo mutta aika loistava kyllä. Costi on tehny monta hyvää ja loistavaa biisiä Popedalle ja muillekin.

        Mutta osa niistä biiseistä joita se on levyille tehny toistaa hieman itseään esimerkkinä Takapenkkiboogie ja Bandiittipolkka on aika samanlaisia. Totta että osa Coskellon biiseistä on sellaista samantyylistä kevyehköä tiluliluilua ja osa biiseistä toistaa itseään kun Costi teki vuosina 1985-1990 lähes kaikki biisit niin toisaalta ei oo ihme että osa ei oo kummoisia ja moni biisi on samankaltainen. Petander teki Popedalle monta hyvää biisiä sillo kun oli Popedassa ja osa sen biiseistä teki Popedan ohjelmistoon ja levyille hieman vaihtelua kun kuitenkin hieman eros Costin biiseistä. Petander teki sillo vuosina 1992-1995 lähes kaikki hitit Popedan levuille ja muutaman muunkin hyvän. Loput oli tuolloin Cover-hittejä ja Costin hittikynästä syntyi vain Kersantti karoliina, Kuinka kummassa voikin käydä näin, Siankorvaa ja raanavettä&Oodi makkaralle.Noi oli pienempiä hittejä kuin Petenderin tekemä (paitsi tietty Karoliina). Petander on tehny taas muutaman hittibiisin sen jälkeen Popedalle ja Patelle ku se läks poies (mm. Savusuudelma). Tosin niistä ei oo kovin suuria hittejä tullu jos niinku vertaa edellisiin Petanderin tuotoksiin.

        Kun Petander läksi ja Mellu tuli takas niin Popedan seuraava levy eli 500CC muuttui hieman kevyemmäksi kuin edellisemmät ja siitä tuli aika pop-voittoinen levy ja sillä levyllä on paljon hitaita ja keskitemposia biisejä. Vahänniinkuin oli Kansan`Popeda-levylläkin joka oli Jyrkin viimeinen ennen ku se jäi pois tullakseen takas Popedaan. Hieno lwvy se 500CC vaikkakin se on hyvin poppivoittoinen biiseiltään ja vois sanoa että se on melodioltaan ehkä kevyin ja jos nyt Popedan kohdalla voi moista sanaa käyttää niin taiteellisin ja harkituin levy ikinä. Myös sanoitukset ei sillä levyllä niin diipadaapaa. Vaikka hyvä levy niin hittejä ei juuri tullu siltä levyltä ehkä siksi kun se oli hieman erilaisempaa Popedaa. Ei myyny kovin hyvin tuo levy. Vierassa taas oli Cover-levy ja osa biiseistä toimi loistavasti, osa hyvin ja osa keskinkertaisesti. Aika tasapaksu levy kuitenkin. Selvä välityö ja ei juuri myyny. Just ja Häkää taas hieman hevimpiä levyjä vaikka mukaan mahtuu niilläkin keskitempoisia biisejä, slovareita, ska-poljentoa yms. Mutta silti Kitarasoolojen osalta ja kitaroinnin ja biisen rakenteen osalta hyvin lähellä 90-luvun alun ja 80-luvun Popedaa vaikka biisit hieman pidempiä ja monipuolisempia&monivihanteisempia ovatkin. Kitara möyryää, Pate laulaa noilla levyillä hyvin, basson soitto on tanakkaa, rummut paukkuu kovaa. Hyviä levyjä ja useassa biisissä hittipotentiaalia on ja osasta biiseistä tulikin hittejä mutta ei niin suuria mitä aiemmin. Noikaan levyt ei juuri myyneet. Ainoat Popeda-levyt mitkä on vuoden 1997 jälkeen myyneet hyvin on ne kaksi hittikokoelmaa& juhla-dvd ja veikkaan että tää uus kokoelma myy kans hyvin ku Reino-singlekin on myyny aikas hyvin! Popedan levyt on myyny yhteensä noin 600.000...

        Sori kaikille että tulee kirjoitusvirheitä kun nopeasti kirjoittaa...

        Niin ja noilla kahdella vikalla Studiolevyllä Just! ja Häkää on kanssa panostettu sanoituksiin enempi kuin ennen. Paten omat sanoitukset on todella hyviä noilla levyillä (esim. Mikä laulaen tulee ja Autovaras) ja sitten on paljo käytetty myös muita tekstittäjiä. Lisäksi mukaan on otettu varsinkin Häkää-levyllä muiden tekemiä biisejä ettei matsu olsi ihan liian samanlaista ku jos Costello tekis ihan kaikki kappaleet. Noitten levyjen biisejä on soinut ihan kohtalaisesti Suomipopilla. Suomipop soittaa aika paljon ja jokapäivä Popedan&Paten biisejä vuosien varrelta. Muutenhan Popeda ja Paten biisit ei tätänykyä paljoo radiossa muilla kanavilla soi paitsi joskus Novalta tulee joku Popedan tai Paten kapplae. Tosin ennemuinoinkaan Popeda ei juuri radiossa soinut paitsi ehkä RadioMafiassa (Ylex ei enää Popedaa juuri soita)ja varsinkin vuosina 1992-1994 Popedan biisejä tuli joitakin jopa Radiosuomen taajuudeella. Siellä on kyllä Paten soolobiisejä soitettu nyt 2000-luvulla ja 90-luvun lopussakin, mutta vähempi kuiteskin. Iskelmän kanavalta tulee joskus Paten soolobiisejä. Kaikenkaikkiaan Popedan ja Paten biisen radiosoitto on 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa vähentynyt koska kaikki biisit ei oo radioystävällisä sanoituksien, biisin pituuden yms. takia ja koska Popeda ei oo tavallaan nykypäivänä kovin muodikas&trendikäs bändi ja myyvä bändi ja äijien musiikki&ulkonäkö ei kauheesti vetoo teinityttöhin ja nuoriin naisiin, jotka niitä levyjä eniten ostaa. Eikä se bändin musiikki oikein vetoa teinipoikiinkaan ja nuoriin miehiin niinkuin se teki 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Trendikkäämpää, tunnetumpaa ja yleisempää on kuunnella nykyään nuorten keskuudessa Suomalaista englanniksi laulettua heviä ja rockia esim. Nigthwish:ä, 69 Eyes:ä yms. Siksi se levynmyynti on Popedalla romahtanut kun niitä levyjä ostaa vaan lähinnä bändin tosifanit ja muutama satunnainen hetkenaikaa kiinnostunut ostaja. Kokoelmat myy kun fanit niitä ostaa ja ne jotka haluu kuulla vaan niitä hittejä ja on kiinnostunu tutustumaan bändin tuotantoon madollisimman laajasti ilma että ostais kaikki levyt. Popedan keikoilla käy silti edelleen aikas paljon väkeä vaikka levyt ei kauheesti myykkään. Jotkut radioasemat soittaa Popedaa ja täytyy sanoa että montaa radio- ja sinkku/videohittiä ei Popedalta oo sitten vuoden 1997 tullut ja suurin osa niistä Popedan hiteistä sen vuoden jälkeen on jonkun muun ku Costellon tekeleitä. Videoita bändi ei oo tehny ku kaksi vuoden 1995 jälkeen... Siis sinkuistaan.

        Arwo oli kyllä hänkin osaava ja taitava kitaristi, sanoittaja ja säveltäjä.
        Mitä Mikkosen Arwoon tulee niin teki toki sekin Popedalle monta todella hienoa biisiä ja loistavaa sanoitusta. Osasta niistä tuli hittejä mutta kyllä se vaan niin on että niitä hittejä ja menestystä alkoi tulla enempi heti kun Costi tuli 1982 mukaan bändiin. Ne Costin biisit uppos enempi valtavirtaan. Costello on tehny paljon hyviä biisejä mutta huonojakin riittää. Tosin Harasoolla ja Pohjantäden alla levyllä ne parhaat biisit ja hitit yms. keikkabravuurit teki kyllä kaikki Costello. Ainoo mitä en ymmärrä oli se et miksi Costin piti kopioida toisen biisin melodiota Kuuma Kesä-biisiin vaikka olis varmaan psytyny tekee hyvän biisin muutoinkin. Harasoolla ja Pojantädella alla levyillä olevat Mikkosen biisit ei oo niin hyviä ku esim. Kaasua...-levyllä ja sitä edeltäneillä. Mikkosen sävellykset ja sanoitukset oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vähän sellaisia hutaisuja noilla kahdella hänen viimesimmillään levyllä. Ittekin myönsi sen ettei se levynteko enää jaksanu napata ja oli väsynyt Popedan keikkatahtiin. Pääpiirteittäin kuiteskin piti keikkailusta enempi kuin levynteosta. Safka oli Mikkosen hyvä frendi ja kun sitä ei enää oikein huvittanut soittaa enää Popedassa niin vähitellen Mikkonenkin alkoi suunnitella että lähtis pois bändistä ja alkais tekee Safkan kaa jotain yhteisä musahommia yms. Mikkonenkin oli tuolloin 1985 kyllästynyt Popedaan. Mutta kohtalo päätti toisin ja hän menehtyi alkuvuodesta 1986 Popedan keikkaa edeltäneessä soundchekissä/sen aikana.


      • sä oot kaunis
        ROKKIUKKO ROKKIKUKKO kirjoitti:

        Sori kaikille että tulee kirjoitusvirheitä kun nopeasti kirjoittaa...

        Niin ja noilla kahdella vikalla Studiolevyllä Just! ja Häkää on kanssa panostettu sanoituksiin enempi kuin ennen. Paten omat sanoitukset on todella hyviä noilla levyillä (esim. Mikä laulaen tulee ja Autovaras) ja sitten on paljo käytetty myös muita tekstittäjiä. Lisäksi mukaan on otettu varsinkin Häkää-levyllä muiden tekemiä biisejä ettei matsu olsi ihan liian samanlaista ku jos Costello tekis ihan kaikki kappaleet. Noitten levyjen biisejä on soinut ihan kohtalaisesti Suomipopilla. Suomipop soittaa aika paljon ja jokapäivä Popedan&Paten biisejä vuosien varrelta. Muutenhan Popeda ja Paten biisit ei tätänykyä paljoo radiossa muilla kanavilla soi paitsi joskus Novalta tulee joku Popedan tai Paten kapplae. Tosin ennemuinoinkaan Popeda ei juuri radiossa soinut paitsi ehkä RadioMafiassa (Ylex ei enää Popedaa juuri soita)ja varsinkin vuosina 1992-1994 Popedan biisejä tuli joitakin jopa Radiosuomen taajuudeella. Siellä on kyllä Paten soolobiisejä soitettu nyt 2000-luvulla ja 90-luvun lopussakin, mutta vähempi kuiteskin. Iskelmän kanavalta tulee joskus Paten soolobiisejä. Kaikenkaikkiaan Popedan ja Paten biisen radiosoitto on 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa vähentynyt koska kaikki biisit ei oo radioystävällisä sanoituksien, biisin pituuden yms. takia ja koska Popeda ei oo tavallaan nykypäivänä kovin muodikas&trendikäs bändi ja myyvä bändi ja äijien musiikki&ulkonäkö ei kauheesti vetoo teinityttöhin ja nuoriin naisiin, jotka niitä levyjä eniten ostaa. Eikä se bändin musiikki oikein vetoa teinipoikiinkaan ja nuoriin miehiin niinkuin se teki 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Trendikkäämpää, tunnetumpaa ja yleisempää on kuunnella nykyään nuorten keskuudessa Suomalaista englanniksi laulettua heviä ja rockia esim. Nigthwish:ä, 69 Eyes:ä yms. Siksi se levynmyynti on Popedalla romahtanut kun niitä levyjä ostaa vaan lähinnä bändin tosifanit ja muutama satunnainen hetkenaikaa kiinnostunut ostaja. Kokoelmat myy kun fanit niitä ostaa ja ne jotka haluu kuulla vaan niitä hittejä ja on kiinnostunu tutustumaan bändin tuotantoon madollisimman laajasti ilma että ostais kaikki levyt. Popedan keikoilla käy silti edelleen aikas paljon väkeä vaikka levyt ei kauheesti myykkään. Jotkut radioasemat soittaa Popedaa ja täytyy sanoa että montaa radio- ja sinkku/videohittiä ei Popedalta oo sitten vuoden 1997 tullut ja suurin osa niistä Popedan hiteistä sen vuoden jälkeen on jonkun muun ku Costellon tekeleitä. Videoita bändi ei oo tehny ku kaksi vuoden 1995 jälkeen... Siis sinkuistaan.

        Arwo oli kyllä hänkin osaava ja taitava kitaristi, sanoittaja ja säveltäjä.
        Mitä Mikkosen Arwoon tulee niin teki toki sekin Popedalle monta todella hienoa biisiä ja loistavaa sanoitusta. Osasta niistä tuli hittejä mutta kyllä se vaan niin on että niitä hittejä ja menestystä alkoi tulla enempi heti kun Costi tuli 1982 mukaan bändiin. Ne Costin biisit uppos enempi valtavirtaan. Costello on tehny paljon hyviä biisejä mutta huonojakin riittää. Tosin Harasoolla ja Pohjantäden alla levyllä ne parhaat biisit ja hitit yms. keikkabravuurit teki kyllä kaikki Costello. Ainoo mitä en ymmärrä oli se et miksi Costin piti kopioida toisen biisin melodiota Kuuma Kesä-biisiin vaikka olis varmaan psytyny tekee hyvän biisin muutoinkin. Harasoolla ja Pojantädella alla levyillä olevat Mikkosen biisit ei oo niin hyviä ku esim. Kaasua...-levyllä ja sitä edeltäneillä. Mikkosen sävellykset ja sanoitukset oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vähän sellaisia hutaisuja noilla kahdella hänen viimesimmillään levyllä. Ittekin myönsi sen ettei se levynteko enää jaksanu napata ja oli väsynyt Popedan keikkatahtiin. Pääpiirteittäin kuiteskin piti keikkailusta enempi kuin levynteosta. Safka oli Mikkosen hyvä frendi ja kun sitä ei enää oikein huvittanut soittaa enää Popedassa niin vähitellen Mikkonenkin alkoi suunnitella että lähtis pois bändistä ja alkais tekee Safkan kaa jotain yhteisä musahommia yms. Mikkonenkin oli tuolloin 1985 kyllästynyt Popedaan. Mutta kohtalo päätti toisin ja hän menehtyi alkuvuodesta 1986 Popedan keikkaa edeltäneessä soundchekissä/sen aikana.

        Rokkiukko, puhut asiaa. Olen juuri samaa mieltä kun sinä. Popedan musa muuttui melodisemmaksi, kun Costi tuli bändiin. Silloin kun Petander oli Popedassa, teki Popeda ylivoimaisesti parhaat biisinsä silloin. Ja Costi on tehnyt erittäin paljon erinomaisia biisejä. Se mikä häneltä puuttuu on hittikorva. Esim. Karoliina olisi jäänyt pois levyltä, jos Sungvist ei olisi ollut levyn teossa mukana. Sitten Häkää levyn Costin sanoitukset, miksei niitä sanoitettu oikeilla sanoittajilla. Pate sentään tajuaa, että nyt ei irtoa ja antaa olla. Olli Lindholm kertoo 20v-dvd:llä, että olisi kynnys nöyrtyä ja pyytää Hanhiniemeltä apuja kun sanoituksia ei irronnu. Ja se oli Onnenpotku Yölle, sanoi Olli ite.


      • sen verran...
        sä oot kaunis kirjoitti:

        Rokkiukko, puhut asiaa. Olen juuri samaa mieltä kun sinä. Popedan musa muuttui melodisemmaksi, kun Costi tuli bändiin. Silloin kun Petander oli Popedassa, teki Popeda ylivoimaisesti parhaat biisinsä silloin. Ja Costi on tehnyt erittäin paljon erinomaisia biisejä. Se mikä häneltä puuttuu on hittikorva. Esim. Karoliina olisi jäänyt pois levyltä, jos Sungvist ei olisi ollut levyn teossa mukana. Sitten Häkää levyn Costin sanoitukset, miksei niitä sanoitettu oikeilla sanoittajilla. Pate sentään tajuaa, että nyt ei irtoa ja antaa olla. Olli Lindholm kertoo 20v-dvd:llä, että olisi kynnys nöyrtyä ja pyytää Hanhiniemeltä apuja kun sanoituksia ei irronnu. Ja se oli Onnenpotku Yölle, sanoi Olli ite.

        että ilman Sundqvistia siitä ei olisi tullut hitti, sillä juuri sanoituksensa ansiosta se menestyi samoin kuin koko Svoboda-levy. Karoliina oli jäämässä pois levyltä juuri puuttuvan tekstin vuoksi.


      • kukkii lärvi sen
        ROKKIUKKO ROKKIKUKKO kirjoitti:

        No se sinun Reino-biisin yhteydessä käyttämä diipadaapa kommentti on kyllä Paten ansiota sillä se ne ns. laskelmoidut diipadaapa-sanat siihen teki! Sävellys on Costellon. Miehen sukunimi ei kylläkään ole Hautamaa vaan Hautamäki.

        Costello on todella taitava ja musiikillisesti ilmeikäs soittaja... ja lähes aina innoissaan ja hyväntuulinen lavalla. Costello on myös lahjakas tuottaja: tuottanut paljon monien bändien esim. Yö:n levyjä. Pyörittänyt omaa sutudiota monta vuotta. Tehny monta hittibiisiä Popedalle ja muitakin biisejä Popedalle&Paten sooloille. Soittanut Popedassa levuillä ja livenä, soittanut Paten sooloilla, Oli taustalaulajana ja kitaristina Hanoi Rocksissa ja kiersi siinä ympäri maailmaa. Tosin on se Popedankin kanssa esiintynyt ulkomailla. Costi on tehny biisejä myös muille bändeille esin Yö jne.

        Mahtava muusikko ja kitaristi ei tosin korvaamaton noin yleensä mutta antanut niin paljon Popedalle yli 20-vuoden ajan ja tehny Popedan eteen tosi merkittävän ja suuren työpanoksen. Yhtä korkealle kitaristina nostan Daffy Terävän, Markku Petanderin, Jani Viitasen, Marzi Nymanin, Arwo Tapani Mikkosen...Että ei täysin korvaamatin Costikaan oo mutta aika loistava kyllä. Costi on tehny monta hyvää ja loistavaa biisiä Popedalle ja muillekin.

        Mutta osa niistä biiseistä joita se on levyille tehny toistaa hieman itseään esimerkkinä Takapenkkiboogie ja Bandiittipolkka on aika samanlaisia. Totta että osa Coskellon biiseistä on sellaista samantyylistä kevyehköä tiluliluilua ja osa biiseistä toistaa itseään kun Costi teki vuosina 1985-1990 lähes kaikki biisit niin toisaalta ei oo ihme että osa ei oo kummoisia ja moni biisi on samankaltainen. Petander teki Popedalle monta hyvää biisiä sillo kun oli Popedassa ja osa sen biiseistä teki Popedan ohjelmistoon ja levyille hieman vaihtelua kun kuitenkin hieman eros Costin biiseistä. Petander teki sillo vuosina 1992-1995 lähes kaikki hitit Popedan levuille ja muutaman muunkin hyvän. Loput oli tuolloin Cover-hittejä ja Costin hittikynästä syntyi vain Kersantti karoliina, Kuinka kummassa voikin käydä näin, Siankorvaa ja raanavettä&Oodi makkaralle.Noi oli pienempiä hittejä kuin Petenderin tekemä (paitsi tietty Karoliina). Petander on tehny taas muutaman hittibiisin sen jälkeen Popedalle ja Patelle ku se läks poies (mm. Savusuudelma). Tosin niistä ei oo kovin suuria hittejä tullu jos niinku vertaa edellisiin Petanderin tuotoksiin.

        Kun Petander läksi ja Mellu tuli takas niin Popedan seuraava levy eli 500CC muuttui hieman kevyemmäksi kuin edellisemmät ja siitä tuli aika pop-voittoinen levy ja sillä levyllä on paljon hitaita ja keskitemposia biisejä. Vahänniinkuin oli Kansan`Popeda-levylläkin joka oli Jyrkin viimeinen ennen ku se jäi pois tullakseen takas Popedaan. Hieno lwvy se 500CC vaikkakin se on hyvin poppivoittoinen biiseiltään ja vois sanoa että se on melodioltaan ehkä kevyin ja jos nyt Popedan kohdalla voi moista sanaa käyttää niin taiteellisin ja harkituin levy ikinä. Myös sanoitukset ei sillä levyllä niin diipadaapaa. Vaikka hyvä levy niin hittejä ei juuri tullu siltä levyltä ehkä siksi kun se oli hieman erilaisempaa Popedaa. Ei myyny kovin hyvin tuo levy. Vierassa taas oli Cover-levy ja osa biiseistä toimi loistavasti, osa hyvin ja osa keskinkertaisesti. Aika tasapaksu levy kuitenkin. Selvä välityö ja ei juuri myyny. Just ja Häkää taas hieman hevimpiä levyjä vaikka mukaan mahtuu niilläkin keskitempoisia biisejä, slovareita, ska-poljentoa yms. Mutta silti Kitarasoolojen osalta ja kitaroinnin ja biisen rakenteen osalta hyvin lähellä 90-luvun alun ja 80-luvun Popedaa vaikka biisit hieman pidempiä ja monipuolisempia&monivihanteisempia ovatkin. Kitara möyryää, Pate laulaa noilla levyillä hyvin, basson soitto on tanakkaa, rummut paukkuu kovaa. Hyviä levyjä ja useassa biisissä hittipotentiaalia on ja osasta biiseistä tulikin hittejä mutta ei niin suuria mitä aiemmin. Noikaan levyt ei juuri myyneet. Ainoat Popeda-levyt mitkä on vuoden 1997 jälkeen myyneet hyvin on ne kaksi hittikokoelmaa& juhla-dvd ja veikkaan että tää uus kokoelma myy kans hyvin ku Reino-singlekin on myyny aikas hyvin! Popedan levyt on myyny yhteensä noin 600.000...

        ole tuo Reino sanoitettu, siis sekä Pate ja Hautamäki? Sanoitustakin naivimpi on kuitenkin biisin sävellys. Hilipatipippaa renkutuskin oli aidompi.


      • ROKKIUKKO ROKKIKUKKO
        kukkii lärvi sen kirjoitti:

        ole tuo Reino sanoitettu, siis sekä Pate ja Hautamäki? Sanoitustakin naivimpi on kuitenkin biisin sävellys. Hilipatipippaa renkutuskin oli aidompi.

        On taas Alivaltiosihteerin Frangen&heikuran tekemä biisi ja alunperin niiden esittämäkin. 20 centtiä taas on Olli Lindholmin sävellys ja sanoitus (Ei heti biisistä uskois et on sen tekele). Aatteli sitä alunperin Yö:n levylle mutta sitten antoi sen Popedalle.

        Ostin Deston sanat Ex Turos Hevi Gee laulaja Hara Laukkanen &Pauli Hanhiniemi, säv. Costello. Alunperin sävelsi biisin Yölle ja ne esitti sen nimellä Levoton (on Parhaat kokoelmalla). Katsastuslaulu taas Jani Viitasen säv&san (ex Yö kitaristi). Kersantti Karoliina: säv. Costello ja sanat M. Sundqvist (Pate keksi ekan rivin: On mulla buutsit ja mä soitan kitaraa.).

        Mitä Svobodaan tulee niin sen menestys oli eniten just Karoliinan sanojen ja sävellyksen ja tietty yleensäkin sen biisin ansiota. Sitä levyn menestystä vahvisti sen biisin lisäksi Petanderin säveltämät sinkkuhitit Repe ja Lissu sekä Punaista ja makeaa joihin molempiin biiseihin Pate teki järkkyhyvät sanat. Sitten oli nää käännöskappaleet sinkkuhitit Kirje ja Mää ja Tapparan mies joihin Juice teki hienot tekstit. Slovari Viimeiset kaupungit oli kanssa Juicen sanoitus ja siinä hieno teksti. Kuinka kummassa voikin käydä näin oli hieno sävellys Costilta ja Pate sai siihenkin hienon tekstin. Kotiin kappale oli kanssa pienonen hitti jonka teki ulkopuoliset rockmiehet Kattilakoski&Hakasalo. Svoboda-levy oli kokoinaisuudessaa täysosuma niin sanotuksellisesti, soitannollisesti, hittien puolesta, kaupallisesti ja biisillisesti. Petander&Hautamäen soitto soi komeasti ja biisit oli hyviä ja kaikinpuolin yhteistyö toimi. Levy on samaa loistavaa Popedan parhaimmistoa kuten Kaasua ja Harasoo-levyt. Yhtä huippu kuin ne, joillei jopa parempi.


        Petander teki vielä Hönö-levyllekin monta hyvää biisiä esim. Tahdotko mut tosiaan säv. Petander san. Hanhiniemi. Lisäksi Työtön kummitus jossa säv. Petander ja loistavat sanat teki Pate. Sitten oli tämä Erotomania joka soi aikanaan hyvinkin monen teinipojan pilluralli-kappaleena. Sen säv ja san teki Petander.Myöhemmin Petander sävelsi Popedalle myös Savusuudelma kappaleen johon sanat teki Yö:n basisti Jugi Lewis...


      • ROKKIUKKO ROKKIKUKKO
        ROKKIUKKO ROKKIKUKKO kirjoitti:

        On taas Alivaltiosihteerin Frangen&heikuran tekemä biisi ja alunperin niiden esittämäkin. 20 centtiä taas on Olli Lindholmin sävellys ja sanoitus (Ei heti biisistä uskois et on sen tekele). Aatteli sitä alunperin Yö:n levylle mutta sitten antoi sen Popedalle.

        Ostin Deston sanat Ex Turos Hevi Gee laulaja Hara Laukkanen &Pauli Hanhiniemi, säv. Costello. Alunperin sävelsi biisin Yölle ja ne esitti sen nimellä Levoton (on Parhaat kokoelmalla). Katsastuslaulu taas Jani Viitasen säv&san (ex Yö kitaristi). Kersantti Karoliina: säv. Costello ja sanat M. Sundqvist (Pate keksi ekan rivin: On mulla buutsit ja mä soitan kitaraa.).

        Mitä Svobodaan tulee niin sen menestys oli eniten just Karoliinan sanojen ja sävellyksen ja tietty yleensäkin sen biisin ansiota. Sitä levyn menestystä vahvisti sen biisin lisäksi Petanderin säveltämät sinkkuhitit Repe ja Lissu sekä Punaista ja makeaa joihin molempiin biiseihin Pate teki järkkyhyvät sanat. Sitten oli nää käännöskappaleet sinkkuhitit Kirje ja Mää ja Tapparan mies joihin Juice teki hienot tekstit. Slovari Viimeiset kaupungit oli kanssa Juicen sanoitus ja siinä hieno teksti. Kuinka kummassa voikin käydä näin oli hieno sävellys Costilta ja Pate sai siihenkin hienon tekstin. Kotiin kappale oli kanssa pienonen hitti jonka teki ulkopuoliset rockmiehet Kattilakoski&Hakasalo. Svoboda-levy oli kokoinaisuudessaa täysosuma niin sanotuksellisesti, soitannollisesti, hittien puolesta, kaupallisesti ja biisillisesti. Petander&Hautamäen soitto soi komeasti ja biisit oli hyviä ja kaikinpuolin yhteistyö toimi. Levy on samaa loistavaa Popedan parhaimmistoa kuten Kaasua ja Harasoo-levyt. Yhtä huippu kuin ne, joillei jopa parempi.


        Petander teki vielä Hönö-levyllekin monta hyvää biisiä esim. Tahdotko mut tosiaan säv. Petander san. Hanhiniemi. Lisäksi Työtön kummitus jossa säv. Petander ja loistavat sanat teki Pate. Sitten oli tämä Erotomania joka soi aikanaan hyvinkin monen teinipojan pilluralli-kappaleena. Sen säv ja san teki Petander.Myöhemmin Petander sävelsi Popedalle myös Savusuudelma kappaleen johon sanat teki Yö:n basisti Jugi Lewis...

        on häkää levyllä ja vaikka Costello ei oo yleensä ollu mikään hyvä sanoittaja niin noissa biiseissä onnistunut sanoittajana tosi hienosti! Varsinkin jälkimmäisessä.


      • m&j
        mutta... kirjoitti:

        Costellon paha luonnevika ajoi hänetkin tilanteeseen jossa oli yhtye jätettävä. Itse olen arvostanut Törrön soittamista aina Costellon soittoa enemmän. Hän on yksi autenttisimpia rhythm´n blues kitaristeja suomessa. Lisäksi hän teki hienoja lauluja ollessaan Popedan kitaristina.

        oli jokunen vuosi sitten kuuntelemass törröä niin
        oli se oikeasti hirveää kuunneltavaa.

        ja mikä se sininenrytmiluu tai joku juttu oli. o niin kyllä oli hirveintä musaa mitä popeda jätkiltä on ikänä tullut.


      • mutta...
        m&j kirjoitti:

        oli jokunen vuosi sitten kuuntelemass törröä niin
        oli se oikeasti hirveää kuunneltavaa.

        ja mikä se sininenrytmiluu tai joku juttu oli. o niin kyllä oli hirveintä musaa mitä popeda jätkiltä on ikänä tullut.

        et taida olla kovinkaan musikaalinen ihminen. Ainakaan kitaran soitosta et ymmärrä yhtään mitään.


      • m&j
        mutta... kirjoitti:

        et taida olla kovinkaan musikaalinen ihminen. Ainakaan kitaran soitosta et ymmärrä yhtään mitään.

        eihän sitä kitaransoitosta yli 19v soittaneena tiedä mitään


      • mister bluesman
        m&j kirjoitti:

        oli jokunen vuosi sitten kuuntelemass törröä niin
        oli se oikeasti hirveää kuunneltavaa.

        ja mikä se sininenrytmiluu tai joku juttu oli. o niin kyllä oli hirveintä musaa mitä popeda jätkiltä on ikänä tullut.

        Et taida tajuta soittamisesta mitään..?Törrö on aivan sairaan kova blues guitarman.


      • bublibax.. tai jotain
        mutta... kirjoitti:

        Costellon paha luonnevika ajoi hänetkin tilanteeseen jossa oli yhtye jätettävä. Itse olen arvostanut Törrön soittamista aina Costellon soittoa enemmän. Hän on yksi autenttisimpia rhythm´n blues kitaristeja suomessa. Lisäksi hän teki hienoja lauluja ollessaan Popedan kitaristina.

        Tää costello oli mun mielestä 80-luvulla täys pelle.Luuli olevansa suomen eddie van halen..Ei se vielä soittajaa tee jos laitetaan vähän tiikerinnahkaa päälle ja raitoja skittaan


    • sukupolvenvaihdos...

      ja perinteitä kunnioittaen korvattaisiin Costellon kukkoilu nuoruuden innolla ja rekrytoitaisiin Popedan kitaristiksi Sir Christus. Alkaisi yhtye olemaan siinä vaiheessa aika lähellä juuriaan ja kun vielä Holmi istutettaisiin patteristin penkille olisi juhlakokoonpano kasassa.

      • rokkikana

        mitä Yön levyjä costello hautarinne on tuottanut?


      • kymmenes kevät
        rokkikana kirjoitti:

        mitä Yön levyjä costello hautarinne on tuottanut?

        lisäksi paljon muita mm: dave Lindholmin Creampistols.


      • se on
        rokkikana kirjoitti:

        mitä Yön levyjä costello hautarinne on tuottanut?

        HAUTAMÄKI


      • tuottanut!!!
        kymmenes kevät kirjoitti:

        lisäksi paljon muita mm: dave Lindholmin Creampistols.

        Yön Kymmenes kevät:
        Äänittäjä, miksaaja ja tuottaja: Jani Viitanen

        MITÄ yön levyjä Costello hautaniemi on tuottanut?
        Taitaa olla rokkikukon jutut ihan hatusta kokonaan.


      • tietoa
        tuottanut!!! kirjoitti:

        Yön Kymmenes kevät:
        Äänittäjä, miksaaja ja tuottaja: Jani Viitanen

        MITÄ yön levyjä Costello hautaniemi on tuottanut?
        Taitaa olla rokkikukon jutut ihan hatusta kokonaan.

        Costi tuotti puoliksi Yön Nuorallatanssija -levyn. Vuonna 1984.


      • uherehehee
        tietoa kirjoitti:

        Costi tuotti puoliksi Yön Nuorallatanssija -levyn. Vuonna 1984.

        Costi on tuottanut yön levyJÄ. Sitten lopputulos onkin, että on tuottanut puoliksi yhden levyn. Okei.

        Suolaa, suolaa, enemmän suolaa.


      • Rockari 1234
        se on kirjoitti:

        HAUTAMÄKI

        Costello Hautamäki
        Wikipedia
        Loikkaa: valikkoon, hakuun

        Costello HautamäkiCostello Hautamäki (oik. Vesa-Pekka Hautamäki) (s. 11. syyskuuta 1963) on tamperelainen muusikko, joka tunnetaan parhaiten Popedan kitaristina. Hän myös laulaa Popedan keikoilla usein jonkun biisin. Popedan lisäksi Hautamäki on soittanut muun muassa yhtyeissä Sleepy Sleepers, Hanoi Rocks, The Neropats ja Sensuuri sekä esiintynyt soolona.

        Taiteilijanimi tuli Elvis Costellosta.

        Hautamäen ensimmäinen soololevy "A Little Bit Crazy" ilmestyi vuonna 1988. Vuonna 2003 ilmestyi toinen soololevy "13 Reasons to Rock". Hautamäki on tehnyt mm. Tampereen Ilveksen maalilaulun "We Are the Kings." Hän on säveltänyt kappaleita myös muille artisteille, mm. Sleepy Sleepersille, Yö:lle ja Mika Sundqvistille.

        Costello Hautamäki on toiminut myös tuottajana mm. Popedan, Yön ja Dave Lindholmin levyillä. Hänellä oli oma studio vuosina 1988-1994 Tampereella. Hautamäki on säveltänyt tunnusmusiikin useisiin Yle TV2:n ohjelmiin, mm. ohjelmiin Hakupalat, Pallo hallussa, Pohjantähden alla ja Saanko luvan. Costellon uusimmat tuotokset löytyvät Popedan albumeilta Just! (2001) ja Häkää! (2005).


      • Rockari 1234
        Rockari 1234 kirjoitti:

        Costello Hautamäki
        Wikipedia
        Loikkaa: valikkoon, hakuun

        Costello HautamäkiCostello Hautamäki (oik. Vesa-Pekka Hautamäki) (s. 11. syyskuuta 1963) on tamperelainen muusikko, joka tunnetaan parhaiten Popedan kitaristina. Hän myös laulaa Popedan keikoilla usein jonkun biisin. Popedan lisäksi Hautamäki on soittanut muun muassa yhtyeissä Sleepy Sleepers, Hanoi Rocks, The Neropats ja Sensuuri sekä esiintynyt soolona.

        Taiteilijanimi tuli Elvis Costellosta.

        Hautamäen ensimmäinen soololevy "A Little Bit Crazy" ilmestyi vuonna 1988. Vuonna 2003 ilmestyi toinen soololevy "13 Reasons to Rock". Hautamäki on tehnyt mm. Tampereen Ilveksen maalilaulun "We Are the Kings." Hän on säveltänyt kappaleita myös muille artisteille, mm. Sleepy Sleepersille, Yö:lle ja Mika Sundqvistille.

        Costello Hautamäki on toiminut myös tuottajana mm. Popedan, Yön ja Dave Lindholmin levyillä. Hänellä oli oma studio vuosina 1988-1994 Tampereella. Hautamäki on säveltänyt tunnusmusiikin useisiin Yle TV2:n ohjelmiin, mm. ohjelmiin Hakupalat, Pallo hallussa, Pohjantähden alla ja Saanko luvan. Costellon uusimmat tuotokset löytyvät Popedan albumeilta Just! (2001) ja Häkää! (2005).

        White Midnight: Creampistols, 1989
        ZEN 2018, ZENCD 2018
        You Need A Man - You' ve Got The Key - Yippee! - Shoot - New Africa Rocks - When She Comes - Do The Rock - You Should Have Known - Give Me A Little Sign -The International - Knockin' On Heaven's Door - Rollin' And Tumblin'
        Dave Lindholm (kitarat, dobro, huuliharppu, laulu)
        Kari Lehtinen (basso)
        Arto Rautajoki (rummut, lyömäsoittimet)
        Vierailijat:
        Joe Vestich (taustalaulu)
        Juice Leskinen (taustalaulu)
        Kata Laurikainen (taustalaulu)
        Toni Lähteenmäki (taustalaulu)
        Äänitetty: touko-lokakuu 1989, Harasoo-studios
        Äänittäjä: Costello Hautamäki
        Tuottajat: Costello Hautamäki, Dave Lindholm
        Tältä albumilta mukana ovat kappaleet:

        Knockin' On Heaven's Door
        You Should Have Known
        sekä tekstissä mainittu
        Kulkuriveljeni Jan
        Kokoelma-LP:ltä 'Sunnuntaina sataa aina' Megamania MGM 2023
        Äänitetty: kesä 89, Käpylän työväentalo
        Äänittäjä: Jari Kauppinen, Antti Kirvesmäki, Heikki Loukovaara
        Tuottajat: Jari Haanperä, Reijo Sormunen


      • Rock Rock
        Rockari 1234 kirjoitti:

        White Midnight: Creampistols, 1989
        ZEN 2018, ZENCD 2018
        You Need A Man - You' ve Got The Key - Yippee! - Shoot - New Africa Rocks - When She Comes - Do The Rock - You Should Have Known - Give Me A Little Sign -The International - Knockin' On Heaven's Door - Rollin' And Tumblin'
        Dave Lindholm (kitarat, dobro, huuliharppu, laulu)
        Kari Lehtinen (basso)
        Arto Rautajoki (rummut, lyömäsoittimet)
        Vierailijat:
        Joe Vestich (taustalaulu)
        Juice Leskinen (taustalaulu)
        Kata Laurikainen (taustalaulu)
        Toni Lähteenmäki (taustalaulu)
        Äänitetty: touko-lokakuu 1989, Harasoo-studios
        Äänittäjä: Costello Hautamäki
        Tuottajat: Costello Hautamäki, Dave Lindholm
        Tältä albumilta mukana ovat kappaleet:

        Knockin' On Heaven's Door
        You Should Have Known
        sekä tekstissä mainittu
        Kulkuriveljeni Jan
        Kokoelma-LP:ltä 'Sunnuntaina sataa aina' Megamania MGM 2023
        Äänitetty: kesä 89, Käpylän työväentalo
        Äänittäjä: Jari Kauppinen, Antti Kirvesmäki, Heikki Loukovaara
        Tuottajat: Jari Haanperä, Reijo Sormunen

        jätettiin pois albumilta, koska biisi poikkesi bändin linjasta sovituksensa puolesta.

        Liikutaan / Etsimään sinua, PIS 125, julkaistu marraskuussa 1983.

        Vihdoin tammikuussa 1984 sai päivänvalon “Liikutaan”-albumi. Tuottajana albumilla oli Costello Hautamäki Popedasta. Kosketinsoitinapua saatiin Seppo Helinin taholta. Mies olikin saanut juuri uudet Oberheimit Jenkeistä. Bändi teki yhteiskeikkoja mm. Siberia-yhtyeen kanssa.

        Liikutaan, Ajojahti, Rakkaus palaa, Minä opetan, Keskiyön tanssi, Valkoinen maailma, Ohuessa ilmassa, Aito asia, Köyhä kroisos ja Tarjoan kierroksen, PÄLP 48, julkaistu tammikuussa 1984

        YÖ: nourallatanssija
        äänittäjät Costello Hautamäki ja Mika Sundqvist

        Tuottaja ja miksaaja: Costello Hautamäki


      • epäonnistunein telkele
        Rock Rock kirjoitti:

        jätettiin pois albumilta, koska biisi poikkesi bändin linjasta sovituksensa puolesta.

        Liikutaan / Etsimään sinua, PIS 125, julkaistu marraskuussa 1983.

        Vihdoin tammikuussa 1984 sai päivänvalon “Liikutaan”-albumi. Tuottajana albumilla oli Costello Hautamäki Popedasta. Kosketinsoitinapua saatiin Seppo Helinin taholta. Mies olikin saanut juuri uudet Oberheimit Jenkeistä. Bändi teki yhteiskeikkoja mm. Siberia-yhtyeen kanssa.

        Liikutaan, Ajojahti, Rakkaus palaa, Minä opetan, Keskiyön tanssi, Valkoinen maailma, Ohuessa ilmassa, Aito asia, Köyhä kroisos ja Tarjoan kierroksen, PÄLP 48, julkaistu tammikuussa 1984

        YÖ: nourallatanssija
        äänittäjät Costello Hautamäki ja Mika Sundqvist

        Tuottaja ja miksaaja: Costello Hautamäki

        Ei ole kyllä hurraamista muussakaan Yö:n tuotannossa.

        Costi on itseään täynnä oleva pienimunainen nilkki josta ei ole kuin rivisoittajaksi. Hanoi Rockista sai kyllä kenkää myös rivisoittajan pestistä. Parempi olisi pysytellä vain Paten peesissä, jos mielii soittamisella leipänsä tienata.


      • Tiedät varmaan
        epäonnistunein telkele kirjoitti:

        Ei ole kyllä hurraamista muussakaan Yö:n tuotannossa.

        Costi on itseään täynnä oleva pienimunainen nilkki josta ei ole kuin rivisoittajaksi. Hanoi Rockista sai kyllä kenkää myös rivisoittajan pestistä. Parempi olisi pysytellä vain Paten peesissä, jos mielii soittamisella leipänsä tienata.

        Itse en diggaa Popedaa ollenkaan enkä Costiakaan, mutta eiköhän toi Suomen tasolla aika kova tekijä ole ja Hanoi Rocksissa meni niin, että Costi sai huomiota niin ei kait Andylle ja Mikelle passannu.
        Säälittävää kirjoitella tollasta "pienimunaista nilkki" tekstiä.


      • Onko koolla väliä?
        Tiedät varmaan kirjoitti:

        Itse en diggaa Popedaa ollenkaan enkä Costiakaan, mutta eiköhän toi Suomen tasolla aika kova tekijä ole ja Hanoi Rocksissa meni niin, että Costi sai huomiota niin ei kait Andylle ja Mikelle passannu.
        Säälittävää kirjoitella tollasta "pienimunaista nilkki" tekstiä.

        Säälistä totean, että köyhä voi tarkoittaa muutakin kuin taloudellisesti vajaata. Tässä yhteydessä myös pienimunaisuus on enemmän henkisen kuin fyysisen määrän mitta.


      • pönttö''
        Onko koolla väliä? kirjoitti:

        Säälistä totean, että köyhä voi tarkoittaa muutakin kuin taloudellisesti vajaata. Tässä yhteydessä myös pienimunaisuus on enemmän henkisen kuin fyysisen määrän mitta.

        haistasit sinäkin pitkän peen ja keskittyisit omaan elämääs ennemmin, ennenkuin määrittelisit täällä minkäänlaisia mittayksikköjä.


      • Mä vaan
        epäonnistunein telkele kirjoitti:

        Ei ole kyllä hurraamista muussakaan Yö:n tuotannossa.

        Costi on itseään täynnä oleva pienimunainen nilkki josta ei ole kuin rivisoittajaksi. Hanoi Rockista sai kyllä kenkää myös rivisoittajan pestistä. Parempi olisi pysytellä vain Paten peesissä, jos mielii soittamisella leipänsä tienata.

        lähti itse kun ei saanut toteuttaa siinä bändissä tarpeeksi itseään ja näki nopeasti mitä se keikkailu pitkin ulkomaita on. Ei ollut kuulemma Costin juttu se lentäminen ympäri Japania ja Eurooppaa. Lisäksi Hanoi vei liikaa aikaa Costin päätoimesta Popedasta. Costilta itseltään kysyttiin että kumman valitsee joko soittamisen kokopäiväisesti Popedassa vai Hanoissa ja costi valitsi itse lopulta että mieluummin soitto hommat pelkästään Popedassa.


    • JOKUVAINEN

      Ei Costello-parkaa noin vain korvata. Senhän sanoo järkikin... joita eräillä ei taida olla! Costello on niiiiiiiiiiiin sulonen pitkine ja pörröisine hiuksineen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Costelloon rakastunut

        Costello on PARAS ! EIKÖ SANA KUULU VAI EIKÖ SE TEHOA!!! Ehkä sille on sattunut muutama nolo juttu, mutta erottaminen Popedasta... SE-ON-LIIKAA!!!!!!!! Viaton soma Costello pitää säilyttää Popedassa! Sanoi muut mitä hyvänsä! P.S. Costelloa ei saa pilkata niin, että sukunimi kirjoitetaan väärin!!!
        P.S.2. Costello on liian ihana erotettavaksi!! Murrrr... minä en kestä tuollaista Costellon solvausta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ...

      Ei sellaista tilannetta tule. Jos Costello lähtee , Pate siirtyy luultavasti soolouralle ja Popeda loppuu. Jos Pate lähtisi, olisi se myös Popedan loppu. Nämä kaverit ovat välttämättömiä että Popeda jatkaisi.

      • ajlösfdkaösdfjklasfjlödkafj...

        Mihin Costi lähtisi? Ei sille parempaa paikkaa ole missään. Pate kerran esitteli bändin keikalla näin "oikealla olalla istuu mies joka osaa olla vit..mainen, Costello Hautamäki".


    • Joopa joo, edelleen Costi on mukana ja miksei olisi??

    • paavo puolukka

      niimpä niin, miksei olisi

    • Popedafan

      Asiahan menee niin, että jos Costi tai muu Popedalainen varsinkin näistä kolmesta herrasta (Mellu, Pate tai Costi) lähtee Popedasta koko Popeda lopetetaan.
      Näin on herra Mustajärvi itse sanonut.

      • Anonyymi

        Näinhän nuo joskus uhosivat tai ainakin Pate itte. Taisipa Costellokin niin sanoa kun Pate oli kuuntelemassa. Vaan kun niin kävi että ensin lähti Melartin ja sitten Pate niin ensin Costello otti bassoon poikansa ja nyt Paten tilalle jonkun uuden laulajan.


    • Anonyymi

      Ari puukka tilalle jos vain pystyy enää soittamaan kun taitaa olla niin vanaha .

      • Anonyymi

        toivoisin myös jos popeda tekee studiolevyn että kappaleita ois säveltämässä costellon lisäksi myös semmosia jotka ei välttämättä soita bändissä mut heilä on historiaa popedassa eli mieleen tulee semmoset nimet kuin ari puukka, eebo lehtinen, safka pekkonen ja markku petander.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3085
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2452
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2237
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2015
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1092
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe