Mulla on tässä pian työhaastattelu päiväkotiin ja haastattelu on kuulema ryhmähaastattelu jossa on useampia hakijoita yhtäaikaa. Kertokaapa kokemuksianne ja miten tällaisessa haastattelussa pärjäisi mahdollisimman hyvin? Ja minkalainen tällainen haastattelu yleensä on?
Ryhmätyöhaastattelu??
2
3874
Vastaukset
- ....muistat
muista se ryhmähaastattelussa, että et tuo itseäsi koko ajan esille. Kysyt kun vastataan, älä yritä keksiä lisää jonkun muun puheisiin. voit aivan rauhassa sanoa olevasi pitkälti samoilla linjoilla jonkun toisen mielipiteiden kanssa.
Liikaa jos tuo itseään esiin voipi ryhmähaastattelu mennä pieleen. Se on mielenkiintoinen haastattelumuoto...kokemusta on.
Siellä saattaa olla kaks kolme jotka kyselee ja yks joka seuraa teitä sivusta eikä puhu mitään haastattelupuolella.
Jatkuen tulee kysymyksiä vuorotellen jokaiselle, ja varmaankin jokainen vastaa sitten samaan kysymykseen omalla vuorollaan. Mutta aina joku joutuu aloittamaan ensimmäisenä ja se vaihtelee.
Parasta on olla oma itsensä, eikä tuoda itseään kovasti tyrkylle esiin ylitse muiden.
Näin minä ajattelisin. Tilanteen mukaanhan tuossa pitää mennä. Ryhmädynamiikka vie tilannetta eteenpäin ja onhan siinä pieni kilpailuhenkikin, kun olette kaikki paikkaa hakemassa. Maltti on valttia näissä haastatteluissa. - jatta
Mulla on yksi kokemus ryhmähaastattelusta. Haastattelu meni hyvin, koska sain paikan :) Käsittääkseni ryhmähaastattelujakin on erilaisia. Omani oli seuraavanlainen. Haastateltavia oli viisi ja haastattelijoita kolme. Saimme eteemme paperin, jossa oli kolme kysymystä. Näistä kysymyksistä jouduimme keskustelemaan noin puolen tunnin ajan. Haastattelijat eivät puuttuneet keskusteluun mitenkään. Vasta jälkeenpäin kyselivät sitten kysymyksiä kultakin erikseen. Itse koin tärkeänä sen, että en ole liikaa äänessä, mutta en myöskään hiljaisin hissukka. Korviin osui myös erään haastatteluun osallistuneen jatkuva jankkaaminen, kuinka hänen mielestään, kuinka hänen työpaikassaan jne... Ei kuullostanut hyvältä. Oman ammatillisuuden esiintuominen fiksulla tavalla tärkeää. Itse olen aina kammokusnut ryhmähaastatteluja ja, kun kuulin, että olen sellaiseen joutumassa niin olin kauhusta jäykkänä :D Alkujännityksen jälkeen se alkoi kuitenkin sujumaan ihan hyvin. Tsemppiä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652