Mikä on VARATILI?

valiokopiolla

varokaa varatilihuijareita. Tulee valkopio postissasi, jossa on muka pankin mainos ilmaisesta puolestasi avatusta tilistä, johon sun pitäis siirtää varoja esim. puolisoiden yhteisteltä tililtä toisen puolison tietämättä mitään, muka 3,8% korolla ja tili on varattuna kuukauden, ja jos et sijoita, niin varaus raukeaa. Kirjeessä luvataan laittaa tilisopimus sinulle, kun olet tehnyt ensimmäisen talletuksen. Mjjaa, ja pankinjohtajan allekirjoitus on mukana, tosin valokopioituna. Eli kyseessä ei ole laillinen oikeustoimi - vaan huijaus!!! Oletko varma, että tili on todella nimelläsi ja juuri sinun henkilötiedoillasi avattu ja kenellä on nosto-oikeus sinun lisäksesi, kun talletuksen jälkeen muutatkin mielesi ja alat tarkistamaan saldoa ja ehkä haluatkin nostaa??? Oikeustoimi on kahdenpuoleinen, molempien läsnäollessa tehty sopimus allekirjoituksineen (oikeasti eikä kopioituna), muut ovat huijausta.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000521&posting=22000000029498400

9

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitaa ola kova

      onko sampo, taitaa olla kova puute rahasta.

      • pettävää

        Niiden asiakkaiden rahathan jo ovat sampopankissa! Vieläpä pienempi korkoisella tilillä kuin varatili. Eikö pankkille olisi paljon halvempaa ottolainausta antaa ihmisten pitää isoja summia tilillä, jossa ei ole juuri mitään korkoa, kuin tarjota parempi korkoista tiliä? Isompi voitto pakille jää asiakkaasta, jolle ei korkoa makseta. Kyse on asiakkaan edusta, eikä pankin pidä vierestä katsoa, jos asiakkaan rahat makaa tappiollisella tilillä. Pitää ainakin tarjota edullisempaa vaihtoehtoa, asia on erikseen jos asiakas itsepitaisesti haluaa makuuttaa rahansa täysin inflaation syötävänä. Niitäkin kun on.


      • ymmärsin.
        pettävää kirjoitti:

        Niiden asiakkaiden rahathan jo ovat sampopankissa! Vieläpä pienempi korkoisella tilillä kuin varatili. Eikö pankkille olisi paljon halvempaa ottolainausta antaa ihmisten pitää isoja summia tilillä, jossa ei ole juuri mitään korkoa, kuin tarjota parempi korkoista tiliä? Isompi voitto pakille jää asiakkaasta, jolle ei korkoa makseta. Kyse on asiakkaan edusta, eikä pankin pidä vierestä katsoa, jos asiakkaan rahat makaa tappiollisella tilillä. Pitää ainakin tarjota edullisempaa vaihtoehtoa, asia on erikseen jos asiakas itsepitaisesti haluaa makuuttaa rahansa täysin inflaation syötävänä. Niitäkin kun on.

        "Niiden asiakkaiden rahathan jo ovat sampopankissa! Vieläpä pienempi korkoisella tilillä kuin varatili.!"

        > kenen niiden ?

        Ei ainakaan minun rahojani ollut sampopankissa, kuin 10 € jotta tili säilyy,
        vaikka tarjottiin 12kk euribor -0,5 %.

        Tuo aloituksen 3,8% ei riitä edes harkintaan.

        Mutta kun tarjosi päivän koron, sai 50t€.


    • höpinää!

      Sinähän menet varmaan pankkiin tekemään talletuksen tai käytät verkkopankkia. Eikö niin? Pankissa täti kyllä kertoo sinulle tilistä kaiken, mitä tietää haluat. Verkkopankissa lukutaitoisena ihmisenä kyllä näet kenen tili on ja kenellä siihen on käyttöoikeus. Pankinjohtajan pitäisi varmaan jokainen tarjous, joka pankista lähetetään allekirjoittaa omakätisesti. Just just.

      Pystythän sinä avaamaan netissäkin tilin, eikä siinä tarvii pankkivirkailijan saati pankinjohtajan olla selkäsi takana kyyläämässä ja kahdenkeskisesti mitään sopimassa!

      Tarjouksella on alunperin ajatus siitä, että se olisi mahdollisimman vaivaton asiakkaalle, ja lyhentäähän se myös pankin kassajonoja, kun ei tarvitse jokaista varatiliä erikseen avata.

    • Hohhoijaa niin

      No on taas vainoharhaisuus huipussaan!

      Miten hölmönä sinä oikein muita ihmisiä pidä noiden typerien varoitustesi kanssa??

      Kun sieltä pankista tulee se kirje, jossa kerrotaan että on avattu tuollainen varatili, niin tottahan se varatili on avattu nimenomaan SEN ASIAKKAAN NIMELLÄ!

      Miten siis mikään huijaus voisi olla edes teoriassa mahdollinen? Meinaatko että joku rikollisjoukko avaa tukun tilejä väärillä nimillä (miten??) ja sitten lähettää nuo kirjeet juuri sen nimisille asiakkaille ja toivoo että joku heistä tarttuu täkyyn? No on aikamoisen vaikea ja riskaabeli suunnitelma!

      Eli kun se varatili on juuri sinun nimelläsi, ja asian näkee verkkopankissa tilisiirtoa tehdessä, tai sitten jos nyt välttämättä haluaa mennä konttoriin, niin kassaneiti varmasti kertoo kenen nimellä tili on, ei mikään huijaus ole edes mahdollinen.

      Ja jos sinua ei isompi tuotto kiinnosta niin senkun revit sen kirjeen, tai pyyhi sillä vaikka perseesi, ääliö!

      • ennen kuulumatonta.

        Taitaa olla jokin suhde USA han, siellä voi olla tuollaista toimintaa.


      • Tilisiirrot tehdään pelkästään tilinumeron perusteella. Jos teet tilisiirron siten, että vastaanottajan nimenä on sinun nimesi, mutta tilinumerona onkin minun tilini numero, rahat tulevat minulle eikä sinulle.

        On minulla ollut sellaisiakin tilejä, jotka eivät näkyneet verkkopankissa. Toisaalta verkkopankissani näkyy sellainen tili, joka ei ole minun, mutta minulla on siihen käyttöoikeus, jonka tilin omistaja voi milloin tahansa poistaa.

        Miksei joku voisi lähettää huijaustarjouksia postitse? Sähköpostitse saan erilaisia huijausyrityksiä joka viikko.

        Varatili on kyllä hyvä tili.


      • Hohhoijaa niin
        Timontti kirjoitti:

        Tilisiirrot tehdään pelkästään tilinumeron perusteella. Jos teet tilisiirron siten, että vastaanottajan nimenä on sinun nimesi, mutta tilinumerona onkin minun tilini numero, rahat tulevat minulle eikä sinulle.

        On minulla ollut sellaisiakin tilejä, jotka eivät näkyneet verkkopankissa. Toisaalta verkkopankissani näkyy sellainen tili, joka ei ole minun, mutta minulla on siihen käyttöoikeus, jonka tilin omistaja voi milloin tahansa poistaa.

        Miksei joku voisi lähettää huijaustarjouksia postitse? Sähköpostitse saan erilaisia huijausyrityksiä joka viikko.

        Varatili on kyllä hyvä tili.

        Ainakin Sammon verkkopankissa on niin, että kun laittaa tilinumeron jolle maksu on menossa, ja täyttää muut tiedot (summa yms.) tulee seuraavaksi ikkuna, jossa näkyy myös tuon tilinumeron omistajan nimi siten kun se on pankin tietokantaan merkitty. Vasta tästä ikkunasta pääsee hyväksymään maksun tai hylkäämään sen.

        Eli jos nyt olen saanut kirjeen jossa sanotaan että minulle on varattu tuollaine Varatili, ja sitten menen verkkopankkiin siirtämään rahaa sinne, laitan tilinumeron, ja sitten seuraavassa ikkunassa sanotaankin että tilin omistaa Matti Möttönen, niin kai hälytyskellot soisivat jos oma nimeni on Kaarina Alanen!

        > Miksei joku voisi lähettää huijaustarjouksia postitse? Sähköpostitse saan erilaisia huijausyrityksiä joka viikko.

        No voisi tietysti, mutta kyse on tässä nyt siitä millaisia huijaustarjouksia on järkevää lähettää!

        Jos tuo olisi kannattavaa ja potentiaalisesti hyvä huijauskohde, niin olisivathan ihmiset jo sähköpostitsekin saaneet viestejä "Olemme avanneet sinulle korkeakorkoisen varatilin, voit siirtää tilille rahaa"! Vaan kun eivät ole saaneet. Ne huijausviestit toimivat ihan eri pohjalta (kysellään ihmisten turvakoodeja yms.)

        Ja noita ei ole tullut juuri siksi että mahdollisuus siihen että joku on niin tyhmä että siirtää rahaa tilille joka ei ole hänen, vaikka niin väitetään, on aika olematon.


      • Hohhoijaa niin kirjoitti:

        Ainakin Sammon verkkopankissa on niin, että kun laittaa tilinumeron jolle maksu on menossa, ja täyttää muut tiedot (summa yms.) tulee seuraavaksi ikkuna, jossa näkyy myös tuon tilinumeron omistajan nimi siten kun se on pankin tietokantaan merkitty. Vasta tästä ikkunasta pääsee hyväksymään maksun tai hylkäämään sen.

        Eli jos nyt olen saanut kirjeen jossa sanotaan että minulle on varattu tuollaine Varatili, ja sitten menen verkkopankkiin siirtämään rahaa sinne, laitan tilinumeron, ja sitten seuraavassa ikkunassa sanotaankin että tilin omistaa Matti Möttönen, niin kai hälytyskellot soisivat jos oma nimeni on Kaarina Alanen!

        > Miksei joku voisi lähettää huijaustarjouksia postitse? Sähköpostitse saan erilaisia huijausyrityksiä joka viikko.

        No voisi tietysti, mutta kyse on tässä nyt siitä millaisia huijaustarjouksia on järkevää lähettää!

        Jos tuo olisi kannattavaa ja potentiaalisesti hyvä huijauskohde, niin olisivathan ihmiset jo sähköpostitsekin saaneet viestejä "Olemme avanneet sinulle korkeakorkoisen varatilin, voit siirtää tilille rahaa"! Vaan kun eivät ole saaneet. Ne huijausviestit toimivat ihan eri pohjalta (kysellään ihmisten turvakoodeja yms.)

        Ja noita ei ole tullut juuri siksi että mahdollisuus siihen että joku on niin tyhmä että siirtää rahaa tilille joka ei ole hänen, vaikka niin väitetään, on aika olematon.

        Tilinhaltijan nimi tulee pankin systeemistä tilisiirron tekijän nähtäväksi vain siinä tapauksessa, että vastaanottajan tili on samassa pankissa. Esim. minä maksoin Varatilini avaustalletuksen tilisiirtona Nordeasta. Silloin maksua lähettäessä ei saa tietoa Sampopankin systeemistä, kenen nimellä tili oikeasti on. Pankkiautomaattikin vaatii kirjoittamaan vastaanottajan nimen, mutta lisää sen perään "Maksajan ilmoittama" eikä siis korjaa nimeä, jos se on väärin.

        Tilisiirtoja koskevissa dokumenteissa ja muistaakseni maksuautomaatin näyttämissä teksteissäkin korostetaan sitä, että tilisiirto tapahtuu pelkästään tilinumeron perusteella. Jopa eräästä eläkevakuutusyhtiöstä kerrottiin, että edes heillä ei ole mahdollisuutta tarkistaa pankista, onko työeläkkeen saajan ilmoittama pankkitili hänen omansa vai meneekö eläke jonkun muun tilille.

        Luultavasti kaikki ihmiset eivät ole hirveän hyvin selvillä edes tilinumeroiden sisältämästä informaatiosta. Siis joku hyväuskoinen voisi maksaa sellaisen tarjouksen perusteella, jossa kerrottaisiin rahan menevän Sampopankkiin, mutta se meneekin ihan muualle. Tämäntapainen huijaus on internetissä tavallista: Linkissä näkyy pankin nimi, mutta se avaakin pankin sivua muistuttavan sivun jossakin muualla, mistä näkyy osoitekentässä vain IP-numero.

        Minulle on tullut Citibankin tarjouksia vuosien varrella runsaasti sekä postitse että sähköpostitse. Osa niistä on varmasti aitoja ja osa huijausyrityksiä, mutta aika työlästä olisi niistä selvittää, mikä on aito ja mikä ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1648
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      103
      1222
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1093
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      822
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      74
      733
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe